Dit is een verkeerde post, m'n excuses. Als een admin dit leest, gelieve dit dan te verwijderen!
Het juiste bericht staat op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1205285
Ik ben een fotoalbum aan het bouwen in Flash. Dit werkt momenteel perfect maar ik gebruik hiervoor een XML file met hierin de structuur van de foto's.
Deze XML-file ziet er dus als volgt uit:
De bijhorende mappen op de webserver zijn als volgt ingedeeld:
Albums (hoofdmap)
- Album1 (map met fotos)
- Album2 (map met fotos)
Als ik een nieuw album (map) toevoeg met bijhorende foto's moet ik de XML file aanpassen en deze nieuwe items hierin toevoegen.
Is er hiervoor een tooltje of eenvoudige manier om de structuur van deze mappen om te zetten in een XML file? Ik ben nieuw in zake XML files.
Ik heb er zelf reeds aan gedacht om in VB een programma te schrijven die deze taak voor zich neemt.
Alvast bedankt,
Het juiste bericht staat op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1205285
Ik ben een fotoalbum aan het bouwen in Flash. Dit werkt momenteel perfect maar ik gebruik hiervoor een XML file met hierin de structuur van de foto's.
Deze XML-file ziet er dus als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <Slides>
<Albums name="Een voorbeeldalbum">
<slideNode URL="Albums/album1/1.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/1.jpg" name="A1Foto1"></slideNode>
<slideNode URL="Albums/album1/2.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/2.jpg" name="A1Foto2"></slideNode>
<slideNode URL="Albums/album1/3.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/3.jpg" name="A1Foto3"></slideNode>
</Albums>
<Albums name="Echte fotos 2 februarie 2006">
<slideNode URL="Albums/album3/1.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/1.jpg" name="A3Foto2"></slideNode>
<slideNode URL="Albums/album3/2.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/2.jpg" name="A3Foto1"></slideNode>
<slideNode URL="Albums/album3/3.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/3.jpg" name="A3Foto3"></slideNode>
<slideNode URL="Albums/album3/4.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/4.jpg" name="A3Foto4"></slideNode>
<slideNode URL="Albums/album3/5.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/5.jpg" name="A3Foto5"></slideNode>
<slideNode URL="Albums/album3/6.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/6.jpg" name="A3Foto6"></slideNode>
</Albums>
</Slides> |
De bijhorende mappen op de webserver zijn als volgt ingedeeld:
Albums (hoofdmap)
- Album1 (map met fotos)
- Album2 (map met fotos)
Als ik een nieuw album (map) toevoeg met bijhorende foto's moet ik de XML file aanpassen en deze nieuwe items hierin toevoegen.
Is er hiervoor een tooltje of eenvoudige manier om de structuur van deze mappen om te zetten in een XML file? Ik ben nieuw in zake XML files.
Ik heb er zelf reeds aan gedacht om in VB een programma te schrijven die deze taak voor zich neemt.
Alvast bedankt,
[ Voor 6% gewijzigd door Elconejo op 14-03-2007 09:21 ]