[XML] Fotoalbum structuren naar XML file

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
Dit is een verkeerde post, m'n excuses. Als een admin dit leest, gelieve dit dan te verwijderen!
Het juiste bericht staat op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1205285

Ik ben een fotoalbum aan het bouwen in Flash. Dit werkt momenteel perfect maar ik gebruik hiervoor een XML file met hierin de structuur van de foto's.
Deze XML-file ziet er dus als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<Slides>
  <Albums   name="Een voorbeeldalbum">
    <slideNode URL="Albums/album1/1.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/1.jpg" name="A1Foto1"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album1/2.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/2.jpg" name="A1Foto2"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album1/3.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/3.jpg" name="A1Foto3"></slideNode>
  </Albums>

<Albums       name="Echte fotos 2 februarie 2006">
    <slideNode URL="Albums/album3/1.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/1.jpg" name="A3Foto2"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/2.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/2.jpg" name="A3Foto1"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/3.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/3.jpg" name="A3Foto3"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/4.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/4.jpg" name="A3Foto4"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/5.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/5.jpg" name="A3Foto5"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/6.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/6.jpg" name="A3Foto6"></slideNode>
  </Albums>

</Slides>

De bijhorende mappen op de webserver zijn als volgt ingedeeld:

Albums (hoofdmap)
- Album1 (map met fotos)
- Album2 (map met fotos)

Als ik een nieuw album (map) toevoeg met bijhorende foto's moet ik de XML file aanpassen en deze nieuwe items hierin toevoegen.

Is er hiervoor een tooltje of eenvoudige manier om de structuur van deze mappen om te zetten in een XML file? Ik ben nieuw in zake XML files.
Ik heb er zelf reeds aan gedacht om in VB een programma te schrijven die deze taak voor zich neemt.

Alvast bedankt,

[ Voor 6% gewijzigd door Elconejo op 14-03-2007 09:21 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Aangezien je in Programming zit, kan je oplossingen verwachten in de zin van "zelf programmeren". Oftewel: welke versie van VB en wat had je zelf in gedachten? Wat lukt er niet? Welke foutmeldingen krijg je? Wat heb je tot nu toe?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Tja, ik zou voor zoiets gewoon snel een proggie schrijven in C# of iets dergelijks.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En je kunt ook gebruik maken van fotobeheerprogramma's die een XML overzicht kunnen exporteren (voor de Mac ken ik QPict). Dan moet je nog wel iets van een XSL conversie doen naar je eigen compactere XML tussenformaat.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgende keer gewoon een topic report zetten. Dan kunnen we je topic wel verplaatsen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.