[XML] Fotoalbum structuren naar XML

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
Ik ben een fotoalbum aan het bouwen in Flash. Dit werkt momenteel perfect maar ik gebruik hiervoor een XML file met hierin de structuur van de foto's.
Deze XML-file ziet er dus als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<Slides>
  <Albums   name="Een voorbeeldalbum">
    <slideNode URL="Albums/album1/1.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/1.jpg" name="A1Foto1"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album1/2.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/2.jpg" name="A1Foto2"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album1/3.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/3.jpg" name="A1Foto3"></slideNode>
  </Albums>

<Albums       name="Echte fotos 2 februarie 2006">
    <slideNode URL="Albums/album3/1.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/1.jpg" name="A3Foto2"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/2.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/2.jpg" name="A3Foto1"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/3.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/3.jpg" name="A3Foto3"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/4.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/4.jpg" name="A3Foto4"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/5.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/5.jpg" name="A3Foto5"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/6.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/6.jpg" name="A3Foto6"></slideNode>
  </Albums>

</Slides>

De bijhorende mappen op de webserver zijn als volgt ingedeeld:

Albums (hoofdmap)
- Album1 (map met fotos)
- Album2 (map met fotos)

Als ik een nieuw album (map) toevoeg met bijhorende foto's moet ik de XML file aanpassen en deze nieuwe items hierin toevoegen.

Is er hiervoor een tooltje of eenvoudige manier om de structuur van deze mappen om te zetten in een XML file? Ik ben nieuw in zake XML files.
Ik heb er zelf reeds aan gedacht om in VB een programma te schrijven die deze taak voor zich neemt.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:52
Je kan toch gewoon die directory uitlezen?
En is 't niet netter om de node albums naar album om te zetten?

ik zou m'n structuur zo maken

XML:
1
2
3
4
5
<albums>
   <album title="test" dir="mapje" thumbdir="thumbs">
      <slide large="1.jpg" thumb="1.jpg" title="Afrikaanse 'mbambe kwiekwoe vogel" />
   </album>
</albums>

|>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Beste Elconejo,

Wellicht ten overvloede, maar ten eerste: welkom op ons lieve forumpje :w

Dit is inmiddels je derde topic over je fotoalbum en je XML file. Zoals je weet (of na deze post gaat weten ;)), zijn er een hele hoop regeltjes waar je je eigenlijk aan moet houden. We hebben wat algemene FAQ's (zoals Het algemeen beleid) die je op weg helpen in het algemeen.

Als je besluit te posten in een subforum (zoals deze), dan kan het geen kwaad om ook even in de lokale FAQ's te kijken, zoals: Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy en Waar hoort mijn topic?.

Als we onze lokale FAQ erbij gaan pakken, dan mis ik een aantal dingen. Je probleemstelling is niet goed. Probeer je probleem eerst te isoleren en dan een beschrijving te maken. Je hebt geen probleem met Flash, maar wilt een tool (maken ;)) die je directory structuur omzet naar een XML file. Als je het dusdanig generiek aanpakt, zul je zien dat er al tools beschikbaar zijn. Wij zijn echter geen afhaalchinees voor scripts en applicaties, dus je zal zelf aan de slag moeten gaan (of kiezen voor een bestaande oplossing). Zodra je tegen issues aanloopt, nadat je het zelf hebt geprobeerd, dan kan je een concreet probleem hier posten :)

Daarnaast is het niet de bedoeling om maar overal topics aan te maken, aangezien we in Waar hoort mijn topic? een duidelijke scheiding hebben gemaakt. Je wilt blijkbaar zelf iets programmeren, dan hoort je topic dus duidelijk in Programming. Dat je vorige twee topics daar zijn gesloten, geeft aan dat je niet verkeerd zit, maar dat er wat verkeerds was aan je topic(s).

Opnieuw een topic na deze openen, lijkt me ook geen oplossing ;) Ga zelf maar een ontwikkelplatvorm kiezen waar je je het beste bij voelt (ja dat kan bijvoorbeeld ook met PHP) en ga dan concreet je probleem aanpakken. Of gebruik je Google skills en zoek voor kant-en-klare serverside scripts en applicaties die dit al voor je doen.

Succes verder op 't forum

[ Voor 100% gewijzigd door BtM909 op 14-03-2007 10:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.