Alpha 6035 + Artic silver misterie...

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
na aanleiding van een topic over Artic silver d8 ik weer aan de volgende gebeurtenis waar tot nu toe voor mij geen touw aan vast te knopen is.

Hier mijn verhaal:

Ik en me buurman halen een KT7, hardstikke leuk.. tbird 1100 en ik een tbird 900 met eerst maar ff een ranzige superorb voor de time being omdat we moesten wachten op de levering van de Alpha 6035's.
Bios nog niet geflashed naar de nieuwste en alles draaide vooralsnog prima.
Nu de grote Aplha "trick" met artic silver
Mijn Alpha was binnen gekomen en ik plug em op me cpu en whoppa, prima koelresulteten , zoals gezegt een sirene begint nog niet te loeien! Om alles compleet te maken deed ik ook nog ff een bios flash naar de nieuwste en wat kregen we nou?? hij start niet meer op...

Ik besluit de bios van me buurman (die nog een oudere versie bevatte) in de mijne te prakken en toen deed ie het inderdaad weer. Bios update gaar? let's check it ouwt!

Mijn bios in die van me buurman en het werkte gewoon! Ik besluit om toch mijn eigen bios rom te houden dus ik flash mijn bios in zijn systeem weer naar de oude en stop em weer in me pc waarna alles gewoon prima werkt.
Me buurman besluit zijn bios WEL up te daten omdat het bij hem WEL werkte.
Dan komt zijn Alpha eindelijk binnen en je raadt het al.. na istallatie wilde het systeem NIET meer opstarten!. NOOIT meer, we hebben alles geprobeerd, dus we besloten zijn bios met behulp van mijn systeem terug te flashen naar een oudere. Heel gekloot natuurlijk omdat je dan op moet starten met een werkende bios rom en terwijl hij aanstaat de rom moet vervangen en dan maar ff zien te flashen.
Dit ging in elk geval prima maar het blijft een raadsel. Na installatie van Alpha's inclusief Artic silver gaat je systeem anders functionen. HOE THE HELL kan dat?! Ik zou bijna voor de lol bij iemand anders mijn Aplha eens installeren en kijken of zijn systeem nog wel wil opstarten.
Ik vind dit zelf heel interessant en zal me er zeker nog ff in verdiepen... misschien iemand die het weet?

btw, we zijn hiero geen newbies dus dingen als fout geheugen of een videokaart die er scheef inzat was het echt niet hoor!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
mischien als je je oude kooler er weer op zet doet die het wel?.. zo ja , dan zit het probleem in die sensor meeting.... of voeding van die alpha...

ff teste dus..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Op maandag 05 februari 2001 17:40 schreef psygho het volgende:
mischien als je je oude kooler er weer op zet doet die het wel?.. zo ja , dan zit het probleem in die sensor meeting.... of voeding van die alpha...

ff teste dus..
Uiteraard was dat het eerste wat we deden, dit hielp niet!, super frustrerend, je plant er een Alpha op en het is voorgoed veranderd zeg maar.

Verwijderd

Lees dan ook eens wat voordat je met je Bios gaat zitten spelen . Als je een Bios op je KT7 flashed dan moet je bij WW en WZ.b00 een fan hebben zitten op header 1 met rpm meting . Heb je dat niet , of sluit je je fan aan op header 2,3 of 4 dan stopt je systeem na 10 seconden omdat ie geen rpm meet . Bios WZ.b01 en oudere dan WW hebben deze meting standaard op disabled staan (WZ.b01) of helemaal niet als optie (WT en ouder) .

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Op maandag 05 februari 2001 17:57 schreef PeeJee het volgende:
Lees dan ook eens wat voordat je met je Bios gaat zitten spelen . Als je een Bios op je KT7 flashed dan moet je bij WW en WZ.b00 een fan hebben zitten op header 1 met rpm meting . Heb je dat niet , of sluit je je fan aan op header 2,3 of 4 dan stopt je systeem na 10 seconden omdat ie geen rpm meet . Bios WZ.b01 en oudere dan WW hebben deze meting standaard op disabled staan (WZ.b01) of helemaal niet als optie (WT en ouder) .
Ik vind dit wel interessant, alleen de manier waarop je het brengt vind ik niet echt relaxt. Ik zal het eens even uittesten, maar ik betwijvel het aangezien we weldegelijk een rpm fan hadden aangesloten.
Blijf het btw wel de meest slechte actie vinden die abit met zijn bios heeft uitgehaald. Hoe haal je het in je hoofd!, alsof iedereen er een fan aan heeft hangen. Elke die-hard overclocker heeft niet een rpm fans omdat de fans die hij gebruikt te veel stroom vreten om daar aan te kunnen hangen.
Zeer slecht, maar ik zal nog ff duidelijkmaken of dit het geweest is of niet.

Moeilijke stap om te zetten btw, strax kan ik me pc voor de rest van de dag niet meer gebruiken.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

mooi probleem, belachelijk systeem (van Abit), maar idd RTFM gaat hier wederom op (btw. zou ik ook niet voor het flashen gedaan hebben :+)

Dit soort problemen lees ik het liefst op GoT, niet zozeer omdat er dan iemand panne heeft maar omdat je hiermee de echte tweaking techie's uit de massa vist.

De diagnose die PeeJee stelt lijkt me idd een eind in de goeie richting. Zeker de moeite van het controleren waard.
Zelf heb ik geen KT7, wel heb ik eergisteren een Alpha op een Asus A7V gezet en daar waren geen problemen mee, ook niet nadat ik een nieuwere bios geflashed had. Ik begrijp wel dat dit niet jullie oplossing is, maar het geeft aan dat het niet aan de Alpha zal liggen (maar dat is imo inmiddels wel duidelijk).

Laat nog eens weten hoe het afloopt?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1