WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
Voorzichtig daarmee
WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
en als er spul naast zit dan isoleert dat alleen maar.. Ik had ook een pietsie(naja pietsie...
Verwijderd
Het kan ook totaal wat anders zijn hoor, maar dat weet ik niet. Dit lijkt mij wel een goede verklaring. maar idd weer opnieuw doen dan maar...
- Welk alarm gaat er af?
- Is in BIOS enige informatie te vinden over errors betreft temperatuur, Voltages, FAN rpm etc?
Misschien komt de CPU temp onder de tresh-hold van -23 C ;-)
WEBN & chill (@IBKR)
verschillende mobo's en bioses:? hebben een intrusion alarm.
't is een soort van inbrekers alarm voor de pc(8>
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
Suc6
Thijs
WEBN & chill (@IBKR)
AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT
Verwijderd
Zal een stuk duidelijker voor hem en voor ons zijn.
Misschien omdat z'n pc het dus niet doet?Op maandag 05 februari 2001 16:20 schreef Tweakert het volgende:
Waarom kan hij het zelf niet uit komen leggen.
Zal een stuk duidelijker voor hem en voor ons zijn.
WEBN & chill (@IBKR)
daar staat dus dat het geheugen dan niet werkt... da's bullshit want daar is niemand aangekomenOp maandag 05 februari 2001 16:20 schreef lambi80 het volgende:
In het boekje van zijn mobo staat een aantal reeksen piepjes omschreven, ff opzoeken en ge zal het probleem vinden:)
WEBN & chill (@IBKR)
onder de bevestiging voor de koeler lopen nl. een aantal "leidinkjes", als je deze molt hoor je ook dat geluid ("sirene")
WEBN & chill (@IBKR)
Alleen mijn L1 bruggen zijn verbroken.. Maar ja, ik ben heel blij met mijn orginele Duron600. Das tegenwoordig specialer als een overklokte
Tnx voor de tips iedereen. Vooral diegenen die de oplossing hebben gebracht door te zegge dat ik nog maar eens moest poetsen
Slotje
Geen inspiratie
Ik en me buurman halen een KT7, hardstikke leuk.. tbird 1100 en ik een tbird 900 met eerst maar ff een ranzige superorb voor de time being omdat we moesten wachten op de levering van de Alpha 6035's.
Bios nog niet geflashed naar de nieuwste en alles draaide vooralsnog prima.
Nu de grote Aplha "trick" met artic silver
Mijn Alpha was binnen gekomen en ik plug em op me cpu en whoppa, prima koelresulteten
Ik besluit de bios van me buurman in de mijne te prakken en toen deed ie het inderdaad weer. Bios update gaar? let's check it ouwt.
Mijn bios in die van me buurman en het werkte gewoon!
Me buurman besluit zijn bios WEL up te daten omdat het bij hem WEL werkte.
Dan komt zijn Alpha eindelijk binnen en je raadt het al.. na istallatie wilde het systeem NIET meer opstarten!. NOOIT meer, we hebben alles geprobeerd, dus we besloten zijn bios met behulp van mijn systeem terug te flashen naar een oudere. Heel gekloot natuurlijk omdat je dan op moet starten met een werkende bios rom en terwijl hij aanstaat de rom moet vervangen en dan maar ff zien te flashen. Ging in elk geval prima maar het blijft een raadsel. Na installatie van Alpha's inclusief artic silver gaat je systeem anders functionen. HOE THE HELL kan dat?! Ik zou bijna voor de lol bij iemand anders mijn Aplha eens installerd en kijken of zijn systeem nog wel wil opstarten.
Ik vind dit zelf heel interessant en zal me er zeker nog ff in verdiepen... misschien iemand die het weet? btw, we zijn hiero geen newbies dus dingen als fout geheugen of een videokaart die er scheef inzat was het echt niet hoor!
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Hehe als je een Alpha/Delta Combo hebt met een Delta 60 HPOp maandag 05 februari 2001 19:22 schreef Tony Vroon het volgende:
Ik denk dat ik de verklaring voor je heb. De nieuwste BIOS controleert wat de fansnelheid is. Dat staat er dus ook leuk bij, je CPU fan mag niet langzamer als 3200 tpm gaan anders start 'ie niet op, beveiliging. Als je de kleine letters leest zie je alleen dat 'ie ook afslaat als de rpm van de CPU-fan boven de 5000 ligt. Een achterlijke instelling natuurlijk, daarom heb ik alvast m'n V770-koeler die 4200 tpm draait op de CPU-fan aansluiting gezet waardoor ik dalijk dat nieuwe BIOS kan flashen. Als je zo'n truc gebruikt kun je waarschijnlijk gewoon het nieuwste BIOS gebruiken. Als je maar een koeler met 'n rpm tussen de 3200 en (ongeveer) 4900 aansluit op de CPUFAN-header.