PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Hoe bedoel je niet herkend?MrJey schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:47:
Goedenmiddag,
Vandaag heb ik toch maar besloten om Windows Vista Home Premium 64 bit OEM te kopen,
Thuis aangekomen, stop ik de DVD snel in mijn NEC 3550a drive...
Al snel kom ik erachter dat mijn DVD drive de DVD van microsoft niet herkend.
Balen inderdaad, ik speur al snel het web af naar een firmware update voor mijn DVDbrander.
Met succes weet ik mijn drive van 1.05 naar 1.06 te updaten.
Na een reboot, onderneem ik weer de stappen om vista te installeren, en ook die falen.
Of.... kijk ik ergens overheen?
Staan je biosinstellingen goed?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik heb het niet alleen met mijn pas aangeschafte 64bit versie van home premium OEM,Outerspace schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:49:
Heb je niet ergens anders een DVD speler om te kijken als het niet aan de DVD ligt?
maar ook met mijn medewerkers 32bit home premium OEM van vista.
Tot zover zijn dit de enige 2 schijven die niet leesbaar zijn, echter leest hij mij gedownloade versie van vista wel makkenlijk.
Kan me niet bedenken, wat ik zou moeten veranderen binnen BIOS om ze wel leesbaar te maken.Zondagskindje schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:50:
[...]
Hoe bedoel je niet herkend?
Staan je biosinstellingen goed?
[ Voor 22% gewijzigd door Zakkenwasser op 13-03-2007 16:53 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
MrJey schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:47:...Vandaag heb ik toch maar besloten om Windows Vista Home Premium 64 bit OEM te kopen,
[zeurmodus]
OEM ? Los kopen ?
Da's ook niet echt legaal, daarom doet die DVD het natuurlijk niet.
( http://www.microsoft.com/...s/licentievormen/oem.aspx )
[/zeurmodus]
Alles kan stuk.
Ik zit momenteel nog onder Windows Media Center editie (niet legaal)Outerspace schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:55:
Heb jij toevallig nog Windows XP (Pro/Home) nog op je PC staat? Ziet Windows de inhoud van de schijfjes wel?
en worden niet herkend in deze omgeving
[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 13-03-2007 16:59 ]
Niet iedereen is duidelijk met de info.MrJey schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:52:
[...]
Ik heb het niet alleen met mijn pas aangeschafte 64bit versie van home premium OEM,
maar ook met mijn medewerkers 32bit home premium OEM van vista.
Tot zover zijn dit de enige 2 schijven die niet leesbaar zijn, echter leest hij mij gedownloade versie van vista wel makkenlijk.
[...]
Kan me niet bedenken, wat ik zou moeten veranderen binnen BIOS om ze wel leesbaar te maken.
Je had ook kunnen bedoelen dat de pc niet boot vanaf de cd.
Daarom was mijn vraag: "Hoe bedoel je niet herkend?"
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
ik heb ook een laptop gezien die geen originele cd's/dvd's kan lezen, alleen gekopieerde.
maar ik denk niet dat dat hier het probleem is
Menig andere orginele software pakketen worden wel uit gelezen, alleen vista orgineel wilt niet.tjtristan schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:03:
offtopic:
ik heb ook een laptop gezien die geen originele cd's/dvd's kan lezen, alleen gekopieerde.
maar ik denk niet dat dat hier het probleem is
Aspi drivers geinstalleerd, nagekeken, .. : niets
32Bit vista erin.... : niets
DVD cleaner erin : niets
IDE secondairy, master opstelling : niets
IDE primary, slave opstelling : niets
Burn tool van windows XP uitgezet: niets
D-tools gedeactiveerd: niets
DVD in apparaatbeheer verwijderd: niets
Het schijnt dat Vista vrij veel problemen heeft met NEC drives. Ik heb geen flauw idee waarom, maar bij vrijwel iedereen die een probleem meldt met de woorden "DVD Drive" en "Vista" erin lijkt het om een NEC drive te gaan.MrJey schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:47:
Thuis aangekomen, stop ik de DVD snel in mijn NEC 3550a drive...
Ik kan er niet helemaal bij waarom een NEC drive nu anders is dan andere drives, en waarom het bij NEC drives nu enorm veel vaker fout gaat dan bij non-NEC drives.....
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:56
remco_k schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:58:
[...]
offtopic:
[zeurmodus]
OEM ? Los kopen ?
Da's ook niet echt legaal, daarom doet die DVD het natuurlijk niet.![]()
( http://www.microsoft.com/...s/licentievormen/oem.aspx )
[/zeurmodus]
Die pagina is niet meer correct en gaat niet op voor vista, waar je wel gewoon de OEM los kan aanschaffen. Kortom, wel legaal
Waarom, behalve dat het uiteraard wel zou moeten werken met de orginele cd, pak je geen illegale cd (aangezien die wel werkt) en installeer je met je legale key vista? Je licentie is dan prima geldig, dat het medium waarmee je installeerde niet uit de winkel kwam is niet intressant
Omdat ik van de orginele DVD zeker weet dat er niet iets mist, of is aangepast.We Are Borg schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:35:
[...]
offtopic:
Die pagina is niet meer correct en gaat niet op voor vista, waar je wel gewoon de OEM los kan aanschaffen. Kortom, wel legaal
Waarom, behalve dat het uiteraard wel zou moeten werken met de orginele cd, pak je geen illegale cd (aangezien die wel werkt) en installeer je met je legale key vista? Je licentie is dan prima geldig, dat het medium waarmee je installeerde niet uit de winkel kwam is niet intressant
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:56
In theorie heb je zeker gelijk, maar het gross van de kopieen die op het internet rond zwerven missen echt niks op de DVD. Maar goed, dan bij iemand anders een 1 op 1 kopie maken van jou orginele disc en kijken of het dan wel werktMrJey schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:07:
[...]
Omdat ik van de orginele DVD zeker weet dat er niet iets mist, of is aangepast.