[Vista] Installeert niet, kan dvd-rom niet vinden*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:31
Ik heb sinds vandaag mijn vista ultimate X64 binnen gekregen. Hiervoor draaide ik de 32bits versie van vista business. Nu wil ik deze gewoon via een clean instal installeren. Dus boot ik van de cd. Start computer op. Vraagt ie wilt u windows van de cd opstarten druk op een toets. Ok ik druk, hierna krijg ik windows bestanden worden geladen. Is dit normaal? geen menu? Ik zou mijn schijf ook nog graag in partities indelen? Daarna kom er zo een wit blauw scherm een soort achtergrond in 4bit kleuren denk ik. Hier doet ie niks meer :( . Lampje van de cd-rom blijft constant flikkeren en niets reageert. Ik doe de cd-rom open, dan krijg ik opeens een menu waar ik de taal kan kiezen. Taal gekozen, kompt er op het scherm te staan een ogenblik aub. Weer totaal geen reactie tot ik de cd er terug uit duw. Dan krijg ik een melding vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt :( . Hoe kan dat ik heb helemaal geen drivers voor de dvd -rom. Nu heb ik al vanalles geprobeert. Andere dvd-rom (2maand oud). De pc is een E6600 dus nog recent. Aaarrrgg ik er gek van. Hopelijk weet iemand een oplossing. Mijn toetsenbord is redelijk oud en draadloos. Daar heb ik dus ook één in de plaats voor genomen met draad. Maar het wil maar niet lukken 7(8)7 . Iemand die me kan helpen?

ps met vista bisiness 64bit had ik dezelfde problemen. Ik dacht dat het aan de cd lag daarom dat ik de 32bit versie geïnstalleert heb. Maar dit blijkt dus niet zo te zijn. Ik heb de pc ook samen met een kameraad gekocht allebei dezelfde en hij draait het zonder probs 8)7 .

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Wat voor pc? Specs aub geven.
Welke versie Vista? OEM/Retail
Partitie indelen gebeurt later pas, als de setup geladen is. Dat duurt even.

[ Voor 33% gewijzigd door Gé Brander op 08-03-2007 20:40 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• IceBlue
c70070540 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:39:
Wat voor pc? Specs aub geven.
Welke versie Vista? OEM/Retail
Partitie indelen gebeurt later pas, als de setup geladen is. Dat duurt even.
proc: Intel E6600
mb: asus p5w dh deluxe
2gig ram pc6400
nieuwe HD 300gig 16mb waar vista ook al op staat
Vista ultimate OEM 64bit
samsung dvd-rom SH-s182
asus : gt7600 videokaart

Ik ga er eens een nieuwe BIOS opzetten ik weet niet meer wat ik nog kan proberen

[ Voor 8% gewijzigd door IceBlue op 08-03-2007 20:55 ]

Verwijderd

Uit mijn hoofd heeft jouw moederbord voor de PATA een JMicron chip, een JMB36x of iets in die trant. Bij je moederbord is een cd meegeleverd met drivers, doe deze er eens in en blader naar de juiste map. Vervolgens laadt de installer de PATA drivers en kun je de partitie gaan kiezen.

Edit: Woops.. Je kunt natuurlijk geen cd met drivers gebruiken, je zult de drivers moeten kopiëren via een andere pc naar een floppy of usb-stick.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 22:05 ]

• IceBlue
Straks eens kijken of ik deze op de cd kan terugvinden. En eens testen. Gisteren de schijf geformateerd gekregen en de bios geüpdate. Nu zijn de kleuren wel beter maar voor de rest blijft alles hetzelfde.
Ik heb wel gezien dat ik mijn dvd-rom via een HDD-IDE kabel heb aangesloten op het mb. Zou daar verschil inzitten? In een HDD kabel zitten toch veel meer draden en ik heb ervoor nooit problemen ondervonden.

Verwijderd

die kabel is geen probleem.
heb je de bios al een gereset?, zodat elke vorm van overclock ongedaan is ?

• IceBlue
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 07:36:
die kabel is geen probleem.
heb je de bios al een gereset?, zodat elke vorm van overclock ongedaan is ?
Bij de bios update stond alles terug op default. Maar ik heb het eigenlijk terug gezet. Hij draait op 2700Mhz geheugen 1:1 800 en vdimm op 2,1 ('t is OCZ geheugen). Voor de rest is er niets verandert. Ik kan straks eens proberen met alles op default.

Verwijderd

en ? nouerdenou ? :/

Verwijderd

Ik heb zelf ook iets vaags. Ik heb legale versie Windows XP home en ik heb gisteren Windows Vista premium upgrade gekocht en dat gare ding wilt niet installeren.

Ik zie dan dat hij bezig is met..geduld aub... Dus ik zie nog geen beginscherm lopen en krijg daarna een vette error met:

Er is een interne fout opgelopen bij het initialiseren van com

Ik snap er geen fluit van. Ik zal vanavond als ik thuis ben een schone Windows XP installatie uitvoeren en dan eens kijken of hij het dan wel doet.
Ik heb de fout bekeken op google en de microsoft website maar ken echt helemaal niks vinden.
Baalde als een stekker natuurlijk want kreeg de Windows Vista upgrade als een kadoo van me vriendin 220 euro... :'(

• IceBlue
ik bedoel met straks (na 18u30). Moet nog werken tot dan. Dan kan ik mij er het hele weekend mee bezig houden.

volgende dingen wou ik proberen:
- muis en toetsenbord met kabel gebruiken (ipv draadloos toesenbord op ps/2 aangesloten en muis via usb)
-andere kabel voor dvd/rom
-patadrivers proberen op diskette te zetten of usb stick
-BIOS op default instellingen
-Geluidskaart eruit halen 't is nog een iets ouder model vanuit mijn vorige comp (creative sound blaster audigy)

nog iets wat ik kan proberen? Ik hou jullie alvast op de hoogte. Alvast bedankt voor de reacties.

• IceBlue
juist volgende dingen kunnen testen:

-muis en toetsenbord met kabel maakt geen verschil
-andere kabel voor dvd-rom ook niet
-pata driver waar kan ik die vinden op de cd? Ik heb de cd ook van het moederbord ingestoken toen 'm vroeg om drivers. Maar kan automatisch ook geen drivers vinden op de cd.

Straks dus nog testen:

*bios op default instellen
*geluidskaart eruit
*op internet zoeken voor dvd rom drivers (iemand mss een idee waar ik deze zou kunnen vinden?)

en als dit alles niet lukt dan weet ik het helemaal niet mee :(

• IceBlue
niks kunnen vinden wat dit oplost bios op default en geluidskaart eruit. Vista upgrade manager geeft niets aan wat vista incompatibel zou maken. ik weet het nu helemaal niet meer. Ik heb zelfs een nieuwe dvd-rom gekocht. ook geen oplossing dus :( . denk dat ik er maar even mee naar de computerwinkel ga pfff 8)7

• IceBlue
Blijkbaar ben ik de enige met dit probleem. Ik vraag mij toch af hoe dit kan, vista business kon ik wel installeren. En de ultimate x64 niet allebei een clean install. Als er staat kan geen driver vinden voer een medium in waarop de drivers staan en ik steek de Vista cd terug in krijg ik een melding dat hij geen toegang heeft tot de schijf? Iemand mss een idee hoe dit kan. Ik heb met 2 identieke vista cd's geprobeerd?

• IceBlue
Probleem blijkt dus opgelost te zijn. De IDE stak niet goed zeiden ze. Ze zeiden dat 'm op de RAID poort stak en dat ze dit gewisseld hebben en dat toen alles werkte. Maar dit vind ik nu zo raar.

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/iceblue1/moederbord.JPG

mijn aansluiting vroeger en nu. Is de blauwe poort, de RAID poort? En waarom kan dit dan bij een kameraad van mij wel werken? Ik vind het ook raar dat een standaart IDE poort op zo een afgelegen plaats zou zitten. Hopelijk word hier het één en ander verheldert.

Alvast bedankt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je het over blauwe RAID poorten gaat hebben kan je beter in Opslagmedia & I/O Controllers zijn hoor :P

Windows Clients >> Opslagmedia & I/O Controllers

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde probleem. alles heeft het gedaan maar als ik wil gaan installeren dan krijg ik ook eerst een scherm voor taal en zo in te stellen. maar nergens waar ik windows vista wil installeren of wat dan ook. Dan krijg ik ook opeens de fout met dat hij geen stuurprogramma heeft voor de dvd/cd speler.. ik heb echt geen flouw idee meer wat ik moet doen..
Pagina: 1