PCI-Raid Controller verplaatsen in een ander systeem

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Just checking.......
Dit FAQ-topic gaf me niet echt uitsluitsel, wat daar stond:
Kan ik mijn RAID set gewoon verplaatsen naar een andere controller?
NEE, dit kan nooit! Verplaatsing kan alleen als je precies dezelfde controller neemt. Dit is dus iets waar je goed op moet letten als je je raid set naar een ander moederbord met andere RAID controller verplaatst.
Is niet bij mij van toepassing.
Ik heb een W2k pro installatie met een RAID-1 array/config, puur uit veiligheid (mirroring), 2 WD SATA schijven van 160gb aan een Promise FastTrak S150 SX4 (64mb), draait prima!
Daar staat belangrijke data op. Het systeem boot van een aparte 20gb harddisk.(3 schijven totaal dus).
Zie afb:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/raid.gif

&

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/hd.gif

Echter de machine gaat vervangen worden door een andere, die ga ik qua OS en programmatuur gewoon van scratch af aan installeren. Echter ik wil natuurlijk de data schijven (of liever; schijf, want RAID-1) 'overzetten'. Inclusief de Promise controller.
Kan ik deze nou gewoon 1-op-1 overzetten in de nieuwe machine? Dan de bijbehorende drivers installeren en klaar is kees?
Wel nog even de drive letters in Win2k weer in orde/gelijk maken neem ik aan....dan weten de proggies weer waar ze de data moeten halen......

Of mis ik iets?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-02 11:16

IEF

Why so serious?

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Let op dezelfde driver versies. Juist omdat het een nogal software-based (want: promise) RAID systeem is zijn de drivers/firmware erg belangrijk.

Verder zou het gewoon moeten kunnen.

Misschien nog een ander systeempje liggen waar je op kunt proberen?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
IEFtm schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:21:
........
Misschien nog een ander systeempje liggen waar je op kunt proberen?
Nou niet echt, en bovendien; als het niet kan/lukt, gaat het daar ook mis en loop ik kans de data kwijt te zijn.....

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Dit zou inderdaad gewoon moeten lukken. Het maakt een raidcontroller niets uit wat voor OS je erop hebt draaien. Zolang je de schijven maar op exact dezelfde poorten aansluit zou het gewoon moeten werken. Alleen zou ik toch voor de zekerheid je data backuppen. Er kan namelijk altijd wel iets fout gaan. Bijvoorbeeld dat je verse installatie de partitietabel sloopt ofzo.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro