Batterij Macbook Pro scheurt open

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik merkte gisteren op dat de batterij van mijn Macbook Pro openscheurt.
Iemand hier meer ervaring mee gehad?

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/2893/dsc00382xo0.jpg

Kan ik de accu nog gewoon gebruiken? Of staat het ding op ontploffen zoals deze?

Mijn eerste Macbook werd door Apple ook vervangen door een Macbook Pro nadat er rook onder de toetsen uitkwam en een vervangende Macbook DOA bleek.

Voor m'n gevoel wordt het er met deze accu ook niet veiliger op...

Heb overigens Apple gemaild, maar de Mevr. die mijn vorige case (van de rokende Macbook) heeft behandeld is helaas morgen pas aanwezig ivm vakantie.

[ Voor 16% gewijzigd door tm030614 op 13-03-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-04 14:01
Dan zou ik het ding toch even heel ver weg van brandbare dingen leggen en wachten op antwoord van Apple. Veilig kan dit volgens mij niet zijn :| Hoe oud is die batterij ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk even of je batterij onder het 15-inch MacBook Pro Battery Exchange Program valt.

Overigens zou ik deze batterij niet meer gebruiken en wachten totdat je een andere hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 13-03-2007 15:37 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Daedalus schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:37:
Kijk even of je batterij onder het 15-inch MacBook Pro Battery Exchange Program valt.

Overigens zou ik deze batterij niet meer gebruiken en wachten totdat je een andere hebt.
Batterij valt er niet onder, mijne heeft serienummer WCRA op het eind.

Vind het allemaal maar onveilig. Mijn eerste macbook kwam rook onder het toetsenbord uit. Nu dit weer en als ik dan ook nog alle in brand gevlogen laptops zie zet ik toch mijn vraagtekens.

Durf mijn laptop in iedergeval niet meer onbeheerd achter te laten terwijl de accu of lader aangesloten is.

Macbook Pro (en dus de batterij) is van eind december 2006. Dus zeg maar 3 maanden oud.

[ Voor 31% gewijzigd door tm030614 op 13-03-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Ben je zeker dat de schuld niet bij jouw ligt? Je kan hem bv (zonder dat je het wist) ergens laten happeren hebben, of laten vallen, etc..... Het kan natuurlijk ook gewoon zijn, dan stel ik voor om naar Apple te bellen of naar een center te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 147672 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:18:
Ben je zeker dat de schuld niet bij jouw ligt? Je kan hem bv (zonder dat je het wist) ergens laten happeren hebben, of laten vallen, etc..... Het kan natuurlijk ook gewoon zijn, dan stel ik voor om naar Apple te bellen of naar een center te brengen
De batterij is normaal toch vlak lijkt me? "Gewoon" kan het volgens mij niet zijn... 8)7

Daarbij gaat mijn laptop nooit mee naar school of in de tas. Hij staat gewoon te staan op mijn bureau. Lijkt me dus niet dat ik ergens achter ben blijven hangen. Daarbij is de batterij waneer deze in de Macbook zit helemaal vlak met de bodem dus hoe je ergens achter zou moeten blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
tm030614 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:01:
[...]

Batterij valt er niet onder, mijne heeft serienummer WCRA op het eind.

Vind het allemaal maar onveilig. Mijn eerste macbook kwam rook onder het toetsenbord uit. Nu dit weer en als ik dan ook nog alle in brand gevlogen laptops zie zet ik toch mijn vraagtekens.

Durf mijn laptop in iedergeval niet meer onbeheerd achter te laten terwijl de accu of lader aangesloten is.

Macbook Pro (en dus de batterij) is van eind december 2006. Dus zeg maar 3 maanden oud.
Er is nog maar 1 macbook in brand gevlogen.. dus dat valt nog wel mee..

Ik zou gewoon de batterij er uit halen, en aansluiten op stroom.. dan is er niks aan de hand en kan je hem gewoon gebruiken tot je een nieuwe batterij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Eswip schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:38:
[...]

Er is nog maar 1 macbook in brand gevlogen.. dus dat valt nog wel mee..
Mijn vorige (Macbook) kwam anders rook uit, waarna ik er snel de stekker uit heb getrokken.
Daardoor denk ik er toch wat anders over, ik probeer liever te voorkomen dan genezen.

Accu is inmiddels al verwijderd overigens en ik hoop morgen een reactie te krijgen van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:37
Ik denk zelf dat je een exemplaar hebt waar niet genoeg plak tussen het (plastic) afdekplaatje en de batterij zelf zit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ballebek schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:09:
Ik denk zelf dat je een exemplaar hebt waar niet genoeg plak tussen het (plastic) afdekplaatje en de batterij zelf zit.
Had ik zelf ook aan gedacht, lijkt er idd op. Accu werkt ook nog gewoon dus hij is niet defect ofzo denk ik.

Zag echter wel dat meer mensen er last van hebben. Vond op een andere website vandaag dit
Hier is dus de gehele accu open gescheurt wat bij mij niet het geval is, maar het lijkt er wel ongeveer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-05 17:37
tm030614 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:24:
[...]

Had ik zelf ook aan gedacht, lijkt er idd op. Accu werkt ook nog gewoon dus hij is niet defect ofzo denk ik.

Zag echter wel dat meer mensen er last van hebben. Vond op een andere website vandaag dit
Hier is dus de gehele accu open gescheurt wat bij mij niet het geval is, maar het lijkt er wel ongeveer op.
Ik heb het zelf met mijn MacBook batterij gehad, deed het nog prima (nog steeds overigens).
Zie het vrij vaak bij MacBook's (pro) en zelfs de PowerBooks terwijl dat hele andere batterijen zijn.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

wat niet echt goed te zien is op de foto: laat alleen het aluminium plaatje op de accu los, of staat de accu echt bol?
als de accu bol staat dan maakt het niet uit of hij in de exchange program valt van apple, want aangezien je zei dat je de machine pas 3 maanden hebt zit hier gewoon garantie op. loop even een apple centre binnen dus. die kunnen je vast wel vertellen dat er gewoon een nieuwe accu besteld kan worden.

groetjes :)

ps: gebeurt bij de macbook pro meer dat de accu bol staat, meestal is het alleen de middelste cell die opgeblazen is. maar ook wel een de buitenste cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 140651 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:25:
wat niet echt goed te zien is op de foto: laat alleen het aluminium plaatje op de accu los, of staat de accu echt bol?
als de accu bol staat dan maakt het niet uit of hij in de exchange program valt van apple, want aangezien je zei dat je de machine pas 3 maanden hebt zit hier gewoon garantie op. loop even een apple centre binnen dus. die kunnen je vast wel vertellen dat er gewoon een nieuwe accu besteld kan worden.

groetjes :)

ps: gebeurt bij de macbook pro meer dat de accu bol staat, meestal is het alleen de middelste cell die opgeblazen is. maar ook wel een de buitenste cellen.
Zover ik kan zien laat het aluminium plaatje los.

Heb overigens nog geen reactie van Apple gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Ik zou toch geen risico nemen. Apple gewoon bellen en een nieuwe eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:46
Een nieuwe eisen? Eisen, het woord alleen al.

Durf erom te wedden dat wanneer je Apple belt, je eerst naar een Apple service provider moet om de batterij te laten controleren. Niet meer dan logisch natuurlijk want ze willen denk ik weten wat er aan de hand is en hoe. Daarna zal je batterij wel vervangen worden.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:21:
Ik zou toch geen risico nemen. Apple gewoon bellen en een nieuwe eisen!
met zo'n instelling kom je er al helemaal niet. eisen,,,, dat klinkt een beetje arrogant he :D .
nogmaals: gewoon even naar een apple reseller gaan. Apple iCentre(voorheen Apple Mac Support)
of Mac house(Brr...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Anoniem: 140651 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:12:
[...]

met zo'n instelling kom je er al helemaal niet. eisen,,,, dat klinkt een beetje arrogant he :D .
nogmaals: gewoon even naar een apple reseller gaan. Apple iCentre(voorheen Apple Mac Support)
of Mac house(Brr...)
Mischien verkeerde woorden uitgekozen, in ieder geval zou ik toch heel erg duidelijk maken dat dit niet hoort en druk uitoefenen om een replacement te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:43:
[...]

Mischien verkeerde woorden uitgekozen, in ieder geval zou ik toch heel erg duidelijk maken dat dit niet hoort en druk uitoefenen om een replacement te krijgen.
Dit hoeft echt niet hoor,,,, geloof me: hun kennen dit probleem wel, dus je hoeft niet aan te dringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Nou het had wat voeten in aarde maar ik krijg een nieuwe accu van Apple.

Had telefonisch contact opgenomen, en werd doorgestuurd naar een Apple service center. Hierbij kwamen waarschijnlijk wel onderzoekskosten bij kijken. 8)7

Daar ging ik niet mee akkoord natuurlijk, de accu is 3 maanden oud.

Dus uiteindelijk mijn contactpersoon die ik nog kende van mijn vorige case gemaild. Zij wilde graag "telefonisch contact" stuurde ze terug, en gaf aan de volgende werkdag tot 17.15 uur bereikbaar te zijn en wilde mijn nummer hebben zodat ze kon bellen.
Dus ik doorgegeven dat ik volgende dag vanaf 16.30 beschikbaar zou zijn. Speciaal hiervoor eerder mijn werk verlaten.

Volgende dag, wachten...., wachten...., wachten...., geen telefoon :(

Ik gemaild krijg ik terug "ga toch maar naar een service center, het kan zijn dat er onderzoekskosten aan zijn verboden" 8)7 .
Na wat mailtjes en getracht een nieuwe afspraak te maken voor telefonisch contact (dat wilde ze immers) vandaag zelf maar weer de telefoon gepakt, om mevr. proberen te bereiken. Maar helaas ze was lunchen, maar een collega nam het over.

Uiteindelijk stuurt Apple (na het noteren van mijn CC gegevens) een nieuwe accu.

Vreemde gang van zaken allemaal daar. Want ze hadden het er ook over dat de behuizing vervangen zou moeten worden (dit konden ze zien op de foto 8)7 ). Waarop mijn reactie was dat op de foto slechts de accu stond en niet de Macbook pro... waarna er een stilte viel.

Al met al, slechte support bij Apple (zeker gezien de historie - augustus vorige jaar Macbook besteld en pas sinds begin januari dit jaar op kunnen werken door allerlei problemen). De reden dat Apple niet standaard een nieuwe accu stuurt is - het werd toegegeven door Apple - puur kostenbesparing. Wat mij betreft belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 17-05 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Maar waarom niet naar service center? Onderzoekskosten hadden wel eens mee kunnen vallen.. dat zien ze zo ook wel wat er aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
kaassouffle schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:10:
Maar waarom niet naar service center? Onderzoekskosten hadden wel eens mee kunnen vallen.. dat zien ze zo ook wel wat er aan de hand is...
Omdat het een half uur enkele reis is, en volgens de agent aan de telefoon de accu ook besteld/opgestuurd wordt, lees; ik zou waarschijnlijk niet direct een nieuwe mee krijgen. Ik ga niet naar een service center om een accu van 3 maanden oud in te leveren, en na 1 week een nieuwe op kunnen gaan halen.

Apple is prima in staat om een nieuwe accu per post te sturen (zoals ze nu ook doen). De enige reden dat dit niet gedaan wordt is om het feit dat het hun geld kost. De klant laten omruilen is goedkoper. (Gezien de historie die ik heb gehad met Apple - zie startpost - pas ik daar voor).

En aangezien Apple telefonisch contact wilde, ik daar een afspraak voor maak, en er vervolgens niet gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Belachelijk dat je onderzoekskosten zou moeten betalen!
Duidelijk dat het onder garantie moet vallen toch? Ik heb ook wat vreemde ervaring met hun service. Zie mijn topic over de lader.

Moet je me toch eens uit leggen hoe je een Macbook vervangen krijgt met een Macbook Pro.. _O-

[ Voor 15% gewijzigd door nilski op 24-03-2007 15:53 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

nilski schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:51:
Belachelijk dat je onderzoekskosten zou moeten betalen!
Duidelijk dat het onder garantie moet vallen toch? Ik heb ook wat vreemde ervaring met hun service. Zie mijn topic over de lader.
Die kosten bepaalt die winkel heeft Apple dan weinig mee te maken... Is goed dat ze waarschuwen dat er WELLICHT onderzoekskosten zijn.

Nu snap ik dat je gewoon wil dat Apple dat kostenloos oplost.. maar Apple winkels zijn niet direct verbonden aan Apple zelf, dat moet je onthouden... En volgens mij hebben die winkels wel contact etc met Apple en kunnen ze veel dingen kostenloos inwisselen voor je en bij apple dat dan weer verhalen.. maar proberen ze vaak zelf nog even wat "servicekosten" te vangen..

[ Voor 14% gewijzigd door kaassouffle op 24-03-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
nilski schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:51:
Moet je me toch eens uit leggen hoe je een Macbook vervangen krijgt met een Macbook Pro.. _O-
1e --> Defecte pixel precies in midden scherm na 2 weken wachten nieuwe
2e --> Rook komt onder het toetsenbord vandaan, Macbook + iPod defect. 6 weken wachte
3e --> Macbook = DOA
--> iPod met scheef scherm

Apple besluit upgrade te geven naar Macbook Pro, 4 weken wachten.

4e --> Macbook Pro verkeerd geconfigureerd (mat scherm ipv op nadrukelijk verzoek glazend).
5e --> Na 2 maanden wachten komt eindelijk de Macbook Pro. op 6 januari even uit m'n hoofd

En nu dus m'n accu defect... Ik heb het niet zo op Apple...

Geld terug, wat ik vroeg bij nummer 3, was natuurlijk niet mogelijk. Zat niet in het systeem volgende de mevrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 18-05 09:30
een bolle accu zou ik nooit vertrouwen. de risico's zijn veel te groot om daarmee door te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

Ik dacht gisteren ineens dat er iets onder m'n MacBook Pro lag, gekeken en voila:

Afbeeldingslocatie: http://obi.q-dance.nl/mbpaccu-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://obi.q-dance.nl/mbpaccu-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://obi.q-dance.nl/mbpaccu-03.jpg

Ook niet helemal zuivere koffie... Morgen even inruilen.

Over de service, ik heb nergens zo'n goede service gehad dan bij Apple (Machouse Amsterdam), altijd als er iets is wordt het direct geregeld! Echt bizar dat jij zulke slechte ervaringen hebt. Ik ben wel een erg goede klant daar, misschien dat dat helpt, maar ze zijn altijd veel verder gegaan dan nodig om me te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Obi schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:46:
Over de service, ik heb nergens zo'n goede service gehad dan bij Apple (Machouse Amsterdam), altijd als er iets is wordt het direct geregeld! Echt bizar dat jij zulke slechte ervaringen hebt. Ik ben wel een erg goede klant daar, misschien dat dat helpt, maar ze zijn altijd veel verder gegaan dan nodig om me te helpen.
Ik heb m'n Macbook gekocht via de Applestore dus niet bij een Service center zoals Machouse.

Dus ik kan slechts oordelen over de Applestore zelf.
Pagina: 1