snoer bij MagSafe geknakt..

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Het netsnoer van mijn Macbook is bij de MagSafe connector kapot. Binnen de garantie dus lijkt me een duidelijke zaak dat het een fabricagefout betreft. Ik gebruik de macbook wel vrij intensief.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/image/nstolper/RgKneyleYYI/AAAAAAAAABU/DUGwsrUxTns/Photo%2090.jpg

Heb net op de Apple support site gezocht. Daar wordt je vriendelijk verzocht naar een "Genie" bij een Apple reseller te gaan.
Dus ik naar HTR in Arnhem. Vragen ze 49,- om het in behandeling te nemen omdat ik het apparaat (een macbook) niet bij hun heb gekocht. :/
Lekker maakt Apple zich er van af. :X
De vriendelijke meneer bij HTR nam de moeite om te bellen met Apple en zodoende kon het (met vermelding van mijn creditcardgegevens) gratis vervangen worden. Ik krijg een nieuwe opgestuurd en moet de oude retour sturen. :')

1) Zijn er meer die dat probleem met het snoer hebben?
2) Wat als over een half jaar (nadat mijn garantie is verlopen) deze stuk is?
3) Vinden jullie dit ook slecht dat je niet makkelijk online terecht kan voor "normale" garantie?

(misschien wat retorische vragen maar goed, ik maak me een beetje zorgen over de service van mijn mooie Apple...)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen ervaring met Apple verder, maar vind het wel opvallend dat draadbreuk (of was het andere schade?) onder garantie valt. Dat kom je niet vaak tegen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 17:32
Cambridge Audio biedt levenslange garantie op kabels, interconnects. Het gaat wel om hi-fi producten maar zo gek is het dus niet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

et36s schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:07:
Cambridge Audio biedt levenslange garantie op kabels, interconnects. Het gaat wel om hi-fi producten maar zo gek is het dus niet.
En dat betreft ook geen draagbare zut, dus dat scheelt ook nog :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 11:34

chem

Reist de wereld rond

Dus... je koopt iets bij winkel A, maar als je naar winkel B gaat dan vervangt dan vraagt hij geld voor die service? Wat een schande!

HTR is afaik geen AASP. Je zou dus naar bv LJS of MacHouse moeten gaan; die hebben daar afspraken met Apple over.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
chem schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:10:
Dus... je koopt iets bij winkel A, maar als je naar winkel B gaat dan vervangt dan vraagt hij geld voor die service? Wat een schande!

HTR is afaik geen AASP. Je zou dus naar bv LJS of MacHouse moeten gaan; die hebben daar afspraken met Apple over.
Ook zelfs die misschien niet.. Alleen een officiele Apple Retail store heeft dezelfde regels als Apple.. alleen zijn die er niet in NL.

Als je je Apple spul online hebt gekocht, ALTIJD bellen met hun. Zij verwijzen je evt door naar een reseller, en die doet het dan WEL gratis.

Verwijderd

Bij mij is ie ook verrot gegaan, was erg warm geworden en daarna gewoon gescheurd/geknakt toen ik hem onder m'n MacBook had liggen, heb een nieuwe moeten kopen..

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:20

WFG

Ik heb ongeveer het zelfde probleem met mijn magsafe adapter, alleen nog wat erger.
Ben er al mee naar Bossina geweest en die konden het, naar eigen zeggen, niet onder garantie vervangen. User Abuse......

De adapter doet het gelukkig nog wel gewoon, maar een nieuwe kost wel mooi E90,-

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Verwijderd

Er is niet voor niks een "2e revisie" van de MagSafe adapter volgens mij. Blijkbaar zijn er dus meer problemen :)

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.appledefects.com/images/newmagsafe.jpg

Link:
http://www.appledefects.com/?cat=33

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 19:19 . Reden: Plaatje + link toegevoegd ]

• nilski
Eswip schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Ook zelfs die misschien niet.. Alleen een officiele Apple Retail store heeft dezelfde regels als Apple.. alleen zijn die er niet in NL.

Als je je Apple spul online hebt gekocht, ALTIJD bellen met hun. Zij verwijzen je evt door naar een reseller, en die doet het dan WEL gratis.
Maar dat je een RMA niet online kan afhandelen? Ik heb 'm toch ook online gekocht. Apple verwijst zelf dus naar HTR in Arnhem.. (terwijl ik in de winkel stond te bellen!) 8)7

Sommige reacties hier vind ik wat vreemd. Je mag van een stroomadapter van een notebook toch verwachten dat ie voor mobiel gebruik is gemaakt? Het betreft echt een constructiefout imo. en Apple doet hier ook niet moelijk over. (tenminste, aan de telefoon, anders merk ik het op m'n rekening.. :| )

Je word heen en weer gestuurd door Apple en daar ligt mijn kritiek. Ik snap het oogpunt van de winkeliers best, zij mogen de rotklusjes klaren en er niets aan verdienen.
Ik heb goede ervaring met HTR, en over hun service klaag ik dan ook niet.
Ben benieuwd..

(Oja, als HTR 'm zou vervangen zou ik eenzelfde adapter krijgen, geen revisie 2..)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apple laat z'n garantie afhandelen door Apple Authorised Service Providers, wat HTR ook is. Als je door Apple naar hen toegestuurd bent, dan heb je een casenummer gehad. Met dat casenummer kan HTR alle kosten weer claimen bij Apple zelf en kost het jou niks. Overigens heb ook de keuze om het via de post op te lossen, maar aan de telefoon bieden ze je meestal niet automatisch die mogelijkheid.

Maar voor de rest zijn de Apple Store Online en HTR (en elke ander AASP of Apple Premium Reseller) gewoon concurrenten van elkaar.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Xandrios
  • Laatst online: 21-12 20:30
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn magsafe. Wel gratis kunnen vervangen bij Mexpert in Hengelo.

Om dit te voorkomen in de toekomst ben ik aan het tweaken gegaan: Ik heb nu een tiewrap (kleinste model) om het overlappende kokertje gedaan. Strakgetrokken en afgeknipt. Je ziet het nauwelijks (valt zeker niet op) en het voorkomt knikken.

Waarom wil je het knikken voorkomen: Als het rubberen kokertje scheurt, krijg je geen garantie. Alleen als het kokertje nog intakt is heb je dus recht op een nieuwe.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hier ook het zelfde probleem gehad. Naar de MacMe in Leeuwarden gegaan en aldaar werd mij verteld dat ze het in behandeling wilde nemen, maar dat ik dan wel een nieuwe MagSafe moest kopen. Werd het wel in behandeling genomen door Apple en kreeg ik een nieuwe MagSafe, dan kreeg ik mijn geld terug, werd het verzoek niet gehonoreerd dan had ik een nieuwe adapter gekocht.

Overigens was het bij mij nog erger, ik zag de bedrading er al doorheen. Kon de aardedraad zo aanraken bij wijze van spreken.

• nilski
Bedankt voor alle reacties.

Tips voor wie het ook overkomt;
1) Ga niet proberen het zelf te fixen, dan gooit Apple het op "customer abuse" en mag je een nieuwe betalen.
2) Bel met Apple op 0900 7777 703 en vermeld specifiek dat het bij normaal gebruik is onstaan.
3) Laat je niet afschepen met "ga maar naar een reseller". Zeg dat deze kosten berekenen en dat je graag ziet dat ze een nieuwe opsturen.
4) Zorg dat je creditcard gegevens, aankoopgegevens (datum, serienr. adres ed.) en iets om een casenummer te noteren bij de hand hebt.

Voor degene die een nieuwe hebben moeten kopen, ik zou een klacht indienen bij Apple. (liefst schriftelijk)
Tja, mocht Apple het het bij mij toch onverhoopt gooien op customer abuse dan maak ik wel een "Radar" topic aan... })

Als je wil tweaken moet je zoiets maken;
Afbeeldingslocatie: http://www.appledefects.com/images/magsafe-wrap.jpg
Maar ja, het ziet er niet uit. }:|

[ Voor 16% gewijzigd door nilski op 23-03-2007 10:57 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Ik heb het ook gehad, een interne draadbreuk bij mijn Magsafe connector. Kreeg gelukkig een nieuwe adapter mee :)

Verwijderd

nilski schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:01:
Het netsnoer van mijn Macbook is bij de MagSafe connector kapot. Binnen de garantie dus lijkt me een duidelijke zaak dat het een fabricagefout betreft. Ik gebruik de macbook wel vrij intensief.

Bla bla bla

3) Vinden jullie dit ook slecht dat je niet makkelijk online terecht kan voor "normale" garantie?

(misschien wat retorische vragen maar goed, ik maak me een beetje zorgen over de service van mijn mooie Apple...)
Ik heb deze week dinsdag mijn macbook naar Veenendaal gebracht. Daar niet aangeschaft, bovenkant vervangen en nu al klaar. Niets aan de hand.

Jou issue is gewoon garantie neem ik aan. Laten vervangen!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nilski schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:49:
Als je wil tweaken moet je zoiets maken;
[afbeelding]
Maar ja, het ziet er niet uit. }:|
Vies lelijk :X Dan zou ik nog bijna liever eens per jaar een nieuwe adapter kopen :X

🌞🍃

• Xandrios
  • Laatst online: 21-12 20:30
Afbeeldingslocatie: http://upload.xandrios.net/magsafe.jpg

Het licht is een beetje fout, wat zorgt voor een duidelijk kleurverschil. In het echt is de tiewrap vrijwel dezeflde kleur als de magsafe, en valt dus ook totaal niet op :)

• nilski
update:
Bij de MagSafe is de draad plots gaan smelten! Laden werkt nu helemaal niet meer.
Straks krijgen we nog Dell taferelen. |:(
Mijn laatste minuutjes accu nog ff gebruiken en wachten op de nieuwe...

WAZUUUUUUUP!!!!!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-12 22:27

SpamLame

niks

Ook problemen mee gehad. Bedrading was te zien (kabel leek uit dat schoentje "getrokken" + breuk) en eerste instantie wilde Apple/LJS hem niet vervangen. Reden zou "klemzitten/ dubbelgevouwen" zijn. Uiteindelijk toch vervangen onder garantie na vol houden dat er normaal gebruik van gemaakt is ipv het gestelde user abuse. Weet alleen niet of ik een zogenaamde REV2 gekregen heb.

• nilski
Pfff, eindelijk is ie binnen. Ben ondertussen op vakantie geweest.
Ergens ging er iets mis, het juiste adres was niet goed doorgegeven aan UPS en dus ging ie weer terug naar Apple. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen, gisteren gebeld en vandaag binnen gekregen! _/-\o_
Ik moest er wel voor thuis blijven want UPS levert het persoonlijk af en er moet voor getekend worden.
Ook moest ik nog achteraan bellen om de oude adapter weer op te laten halen. (de UPS meneer was gelijk weer weg :? ) Er zaten helaas geen aanwijzingen bij voor retour..
Maar goed, alles is regh gekomen. Ik heb een nieuwe versie van de magsafe met extra lang sokje;
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/image/nstolper/Rh41x2IwycI/AAAAAAAAABc/b3n10kQi8p0/IMG_5196.JPG?imgmax=800

Hiep hoi voor Apple care..!

WAZUUUUUUUP!!!!!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Eerder ook al gemeld, maar vind het netjes dat het binnen de garantie valt, heb hetzelfde probleem eerder gehad met het snoer van een Acer laptop, daar kon ik het dus echt vergeten.

Toppie dat ie ondanks de eerder verhalen van extra kosten (Schande) toch op deze manier is vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door PositiveCreep op 13-04-2007 21:21 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vallen dit soort dingen nou ook onder Applecare? Want ik zit er toch over te denken om dat te nemen gezien de matige kwaliteit van mijn 1e generatie Macbook Pro..

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je nou eens de moeite neemt om hem weg te brengen dan ? :P

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 15:45

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Eswip schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Uhm? Bij Amsterdam Centraal zit toch zo'n store? Of is dat wat anders?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Patriot schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:36:
[...]

Uhm? Bij Amsterdam Centraal zit toch zo'n store? Of is dat wat anders?
Dat is een Apple Premium Reseller en is in dit geval van iCentre (voormalige MacSupport). Die zijn dus allemaal niet van Apple zelf, maar een soort franchise. De dichtsbijzijnde officiele Apple Store zit in Londen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Bij Amsterdam CS zit idd. een Premium Reseller

Voor de rest heb je nog heel veel 'normale' resellers, maar die hebben vaak niet echt verstand van Apple, bel bij problemen (mits in bezit) AppleCare of loop binnen bij een Premium Reseller.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 00:50 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[Airwolf] schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:31:
Als je nou eens de moeite neemt om hem weg te brengen dan ? :P
A.S. Woensdag staat het gepland.. dan ben ik weer in Nederland en heb ik nog 3 weken garantie op de teller staan ;)

Verwijderd

User abuse? No way....

Ik zou ze graag vervangen, kosteloos...mits ze mij dan wel even de verzendkosten a 9 euro vergoeden.

100 man in de week, kost mij dan als leverancier 900 euro per week.
Dan is het toch makkelijk om Apple even te bellen....en kun je je klant een biertje geven.
(of koffie als ie dat wil.)

Er wordt wel makkelijk gedacht, ruil het maar even om...maar als er even geen voorraad is, moeten er toch kosten worden gemaakt voor een product. En als je dat doorberekend in je product, dan is ie duurder bij jou, en verkoop je hem dus niet.

Ook 1 van de redenen, waarom ik zelf nooit dit soort spul uitlever, altijd direct vanuit de fabrikant, met ZIJN support.....scheelt veel ellende, en geld.

• nilski
Huh, het ironische ondertoontje was kennelijk niet echt overgekomen..
Apple moet echt hun service verbeteren..

[ Voor 4% gewijzigd door nilski op 17-04-2007 09:01 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 17:11
nilski schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:58:
Huh, het ironische ondertoontje was kennelijk niet echt overgekomen..
Apple moet echt hun service verbeteren..
Hoezo verbeteren?

Als dat ding defect gaat binnen de garantie en je belt gewoon netjes naar AppleCare.. dan wordt hij kosteloos (wel met borg, je hebt een credit card nodig) omgeruild. Prima service hoor!

Verzending gaat prima met UPS en je kunt gratis de defecte retourneren.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1