Ow, IK moet stoppen met verwijten? Het enige directe argument dat jij inbrengt, is dat ik eerst begrijpend moet leren lezen. Als ik vervolgens om verduidelijking vraag, word dat keer op keer genegeerd: of je hébt geen onderbouwing, of je ziet zelf in dat je^jezelf tegenspreekt.rhermans schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:03:
Dat is nou precies het punt wat jij nu aanhaalt , met gaan we patsen .
Daarvoor stop ik bij deze met jouw deze discussie . leer eens begrijpend lezen en wat minder "verwijten" naar iemands hoofd te gooien
Ik heb juist dat punt aangehaald , dat per defenietie het normale standaard huisje boopje beestje niet voldoende is in een mensenleven . Dat jij dat ziet als patsen verklaart meer over jouw dan over mijn wijze van denken , dat voor mij een geestelijk verband tussen mensen hoger staat als welk speeltje of spullen die je dan heb .
Je stelt zelf dat 'het systeem' niet werkt, terwijl jezelf bij het systeem in behandeling bent geweest, als ik je op de man af vraag of jij nu beter bent geworden of niet, vang ik weer nul op het rekest...
De zin:
is verwarrend...kan alleen jij leven met een dikke villa een mercedes etc etc? Of kan alleen jij leven van 50 euro? (allebei baude claimsMaar raar genoeg "Sommige" mensen kunnen daar niet van leven netzo als ik,
Ik zag daar het niet anders in dan patsen, simpelweg omdat het weinig enkel verband houd met de rest van je tekst. Tuurlijk kun je vermelden dat je ondanks alle rijkdommen niet gelukkig bent (of juist wel
Je kunt dan mij wel verwijten dat ik begrijpend moet leren lezen, maar als je tenminste een poging deed alles logisch neer te zetten, is het voor de medemens makkelijker te begrijpen
Anyhow.
Waarom zou een standaard huisje, boompje, beestje NIET genoeg zijn? Waarom moet alles groter, duurder en groener zijn dan bij de buurman? Iets te compenseren?
En dat geestelijk verband? De band met je vader?
Sorry hoor, maar jezelf van kant maken omdat een ouder overlijdt is verre van normaal&rationeel te noemen...al was je Bill Gates zelf zo rijk. Dat is geen gezonde band te noemen als je geestelijk/emotioneel zo afhankelijk bent van een ander....
Goed, spring maar uit de discussie, maar probleer mij geen schuldgevoel aan te praten
Waaorm zegt hij dan niet gewoon:"Ik heb dit zus en zo, maar ik voel me niet gelukkig," in plaats daarvan wordt "ik voel me niet gelukkig" vervangen door:"waar ik juist vroeger na de scheiding met me vader van 50 gulden moest rondkomen zou je kunnen zeggen dat ik nu in rijkdom niets te klagen heb .KroontjesPen schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:57:
In mijn ogen was daar niets patsens aan. Zelfs als iemand voor de buiten wereld geslaagd lijkt kan hij zich toch nog ontevreden of ongelukkig voelen in of met zijn leven.
Hij geeft duidelijk aan dat dit ook voor hem geld.
Maar raar genoeg "Sommige" mensen kunnen daar niet van leven netzo als ik"
En voorzover ik het zie, laat "daar" in de laatste zin meerdere betekenissen over. Het kan slaan op zijn rijkdommen, of die 50 euro van vroeger....maar las het slaat op de rijkdommen, snap ik niet waarom mensen niet van hun rijkdommen zouden kunnen leven zoals hij dat doet?
Je kan mij niet verwijten verkeerd te lezen als jezelf dubbelzinnige uitspraken doet.
Mocht het je willen bommen:
http://www.let.rug.nl/~va...rs/breinmakers/node9.html
http://www.let.rug.nl/~va...s/breinmakers/node10.html
Kleine verschillen maken andere betekenissen, zeker omdat je op een forum intonatie en ritme mist.
"Hier, lees een 68 pagina's lang document...." Heb je er geen samenvatting van ofzo?voske1983 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:13:
[...]
Die laatste constatering vindt ik knap, aangezien je nu een algemeen wikipedia stukje gebruikt om cijfers van een andere bron te verklaren. Ik zou er niet vanuit durven gaan dat dit ook daadwerkelijk zo is, want mogelijk wordt in de cijfers daarmee al rekening gehouden e.d.. Ik kan in ieder geval aanraden om het pas verschenen rapport te lezen op de website van Trimbos. Het is hier te vinden. Een korte toelichting bij het onderzoek:
[...]
Overigens komt het getal 94.000 uit een rapport dat het trimbos instituut heeft bekend gemaakt, of dat dít rapport is weet ik niet, in dit rapport vind ik alleen het getal van 9.200 auto-mutilaties per jaar.
Heb het rapport erder niet doorgelezen, alleen wat tabelletjes een hoofdstukkoppen gelezen.
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori