wlan toegang via portal

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Ik wil een publiek onbeveiligd draadloos netwerk opzetten voor gast toegang. Dit komt aan een ADSL te hangen met een pc er tussen (gateway) op deze pc moet een software oplossing komen te draaien waardoor men een website voor z'n neus krijgt waar men een code moet invoeren om toegang te krijgen.. Ik ben dus op zoek naar een (liefst) gratis software oplossing hiervoor.. Mensen hier ervaring mee?

Ik ben dit een tijdje terug tegengekomen maar kan dit met geen mogelijkheid meer terug vinden. Zelfs google laat me hier in de steek.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Gratis software wordt lastig, of je meot zelf gaan programmeren.
Wat jij wil is wel te doen, maar daar zul je commerciele software voor moeten gebruiken zoals ControlAP.

Misschien kun je ook iets met RADIUS doen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je wilt zoiets als hotspots van telenet?

Wel, in de klas is er onlangs een presentatie over geweest, en het was gratis de software (open source)

Maar configureren was NIET gemakkelijk.

Kameraad zegt dat het 'Force portal' oid was.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Terrestrial
Er zijn meen ik te weten ook linux distro's voor. Ik kan ze alleen niet vinden. Radius is echt te veel van het goede.. Secure wlan voor het bedrijsnetwerk is al aanwezig. Het betreft hier internet access voor gasten die langs komen bij een bedrijf. Een portal is makkelijk omdat je de ADSL lijn niet direct aan je onbeveiligde accesspoint wil hangen en zo voor internet provider gaat spelen.

• Terrestrial
Snakiej schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:08:
Je wilt zoiets als hotspots van telenet?
Ja psies, zoiets zoek ik..Ben nu aan het zoeken bij wireless leiden

[ Voor 10% gewijzigd door Terrestrial op 13-03-2007 14:19 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:38
Zoek anders even op chillispot, het is een linux programma maar het werkt voortreffelijk i.c.m. een OpenWRT accesspoint..

[ Voor 60% gewijzigd door Boel-Shit op 13-03-2007 14:25 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 09:59

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Boel-Shit schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:20:
Zoek anders even op chillispot, het is een linux programma maar het werkt voortreffelijk i.c.m. een OpenWRT accesspoint..
Chillispot gebruikt radius voor authenticatie...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Terrestrial
Ik denk dat ik met controlAP een heel eind kom.... Als iemand nog soortgelijke pakketten kent (liefst gratis) houd ik me aanbevolen.. Is zelfs LVT zonder gedoe met WEP/WPA2 wat voor een hoop gebruikers toch een drempel is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier is best het e.e.a over te vinden.
Hier bijvoorbeeld : Opzoek naar speciale internet gateway

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.