Opzoek naar speciale internet gateway

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bart-E
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05-2013
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een internet gateway met een bepaalde eigenschap waarvan ik niet denk dat het bestaat maar ik vraag het toch maar.

Deze gateway moet geplaatst worden tussen het internet of eventueel het DMZ van onze modem en het openbare klantnetwerk wat zowel wireless als wired te bereiken is. Op het moment dat er een klant via de gateway het internet op wil moet bij het eerste verzoek doorverwezen worden naar een internet pagina waar de gebruiker een e-mail adres en naam op moet geven (Ander verkeer dan http of https naar buiten is op dit moment dus ook nog niet mogelijk). Deze moet de betreffende gateway( software of hardware maakt niet uit) registreren en in een uitleesbare tabel zetten (formaat maakt niet uit SQL is ook goed). Ik ben bekend met de ZyXEL G4100v2 die iets soortgelijks doet alleen moet hierbij een gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd worden na een aanvraag van deze gegevens bij een afhaal punt. Dit zal in deze situatie niet voldoen.

Is er op dit moment software of hardware in de markt dat dit kan?

Groet,

Bart

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Klinkt alsof je een server nodig hebt die als router gaat optreden, maar of het zo precies kan? Dwz een aparte computer met serversoftware, zou me verbazen als dit via een router kan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan zoiets niet met Radius ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is het achterliggende doel van je vraag? Dat een gebruiker zich authoriseert voordat ie van internet gebruik kan maken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bart-E
The Eagle schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:57:
Wat is het achterliggende doel van je vraag? Dat een gebruiker zich authoriseert voordat ie van internet gebruik kan maken?
Radius is voor authorisatie, dat is niet waar ik naar zoek. Ik zoek simpel een systeem om deze gegevens te registreren, waardoor ik later een informatie e-mail naar de betreffende personen kan sturen met betrekking tot eventuele activiteiten, acties etc. etc. Het verkeer naar het internet is dus onvoorwaardelijk en voor iedereen toegankelijk zolang zij hun e-mail en eventueel naam maar opgegeven hebben.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eh, kijk uit ivm privacywetgeving. Je mag niet zomaar emailadressen op gaan slaan voor commerciele doeleinden. Ik zou persoonlijk altijd een fake-adres invullen bij dit soort dingen om spam te vermijden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bart-E
gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:55:
Eh, kijk uit ivm privacywetgeving. Je mag niet zomaar emailadressen op gaan slaan voor commerciele doeleinden. Ik zou persoonlijk altijd een fake-adres invullen bij dit soort dingen om spam te vermijden.
Daar kunnen we eventueel een mooie agreement voor maken, dat is geen probleem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bart-E schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:48:
[...]

[...]

Radius is voor authorisatie, dat is niet waar ik naar zoek. Ik zoek simpel een systeem om deze gegevens te registreren, waardoor ik later een informatie e-mail naar de betreffende personen kan sturen met betrekking tot eventuele activiteiten, acties etc. etc. Het verkeer naar het internet is dus onvoorwaardelijk en voor iedereen toegankelijk zolang zij hun e-mail en eventueel naam maar opgegeven hebben.
Dat makt niet uit.
Als je met radius zoiets zou kunnen doen, zou je daar naar kunnen maken dat hij alles goed keurt.
Los van dat : waar controleer je of het opgegeven mail adres wel een geldig en bestaand mailadres is ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Bart-E
Koffie schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:03:
[...]

Dat makt niet uit.
Als je met radius zoiets zou kunnen doen, zou je daar naar kunnen maken dat hij alles goed keurt.
Los van dat : waar controleer je of het opgegeven mail adres wel een geldig en bestaand mailadres is ?
Dat is misschien wel een goed idee, ik kan zelf wel een radius server programmeren die alleen gegevens registreert en toelaat. Het tweede punt is natuurlijk oncontroleerbaar daar ben ik mij van bewust.

Bedankt voor de hulp allemaal ik denk hier even verder over na misschien kom ik hier later nog op terug.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
ISAServer 2006, en dan zelf een authenticatie formulier maken.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

De hele beschrijving doet mij een beetje denken aan een - bij wireless verbindingen veelgebruikte - hotspot. Radius dus inderdaad weer.
De authenticatie kan je wel regelen dat hij alles toelaat, maar toch per default naar 1 vaste site redirect.

[google=hotspot radius router] helpt misschien al wat.
Chillispot voor de Linksys WRT54G wordt bijvoorbeeld veel voor kleine(re) wireless networks gebruikt.

Kan er alleen zo even niet op komen hoe je iets per default naar een vaste site route en je het na een authenticatie / invullen van een form gewijzigd kan hebben.s

[ Voor 52% gewijzigd door r0b op 10-02-2007 21:53 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't professioneel en duur mag (kweenie over hoeveel clients je 't hebt), HP maakt dat soort spul ook. http://www.hp.com/rnd/pro.../700wlseries/overview.htm.

Of een open source idee: http://nocat.net/.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 10-02-2007 23:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
De ZoneCD van PublicIP kan zoiets geloof ik, weet het niet zeker...
http://www.publicip.net

Wat je wel kunt doen is daarmee een eigen registratieformulier maken, en pas zodra de gebruiker is geregistreerd tegen de server zeggen dat hij de user in een andere groep moet zetten...

We are shaping the future

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
moet bij het eerste verzoek doorverwezen worden naar een internet pagina
Zoek eens op captive portal. Dan heb je in ieder geval die internetpagina al. Met een beetje geluk is er ook wel iets te vinden wat rechtstreeks met SQL uit de voeten kan. Eventueel zou je de Radius logbestanden kunnen uitlezen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Klinkt idd behoorlijk hotspot-toepassing-achtig, dan zou je 'alleen' nog moeten kiezen uit een appliance of iets linux based.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Cisco proxy authentificatie via radius op je AD ?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cisco heeft daar een mooie (maar dure) oplossing voor:
http://www.cisco.com/en/U...heet09186a00801df72b.html

Billing and Authentication
Credit card interface, API, and software developer's kit
- Existing interface to CyberSource Internet Commerce Suite (ICS)
Hotel billing system support
- Including two-way property management system with Micros-Fidelio serial and IP interfaces
Support for iPass and Boingo smart clients
Web-based templates for accounting and access policies include the following scenarios:
- Access codes for authentication
- Credit card pre-pay
- Setting date and time parameters for port access
- Single- and multiple-day billing options (for example, configure discounted rates for multiple-day purchase)
- RADIUS authentication, authorization, and accounting (AAA)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Kijk ook eens naar Aruba. Een redelijk goed en net alternatief...

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Mwah, iets simpels als m0n0wall heeft al een captive portal met ondersteuning voor radius...

Heb dit ook wel is in een bedrijf getest, en mits je een beetje betrouwbare machine neerzet is dit heel goed te doen....
Pagina: 1