Een tijd geleden heb ik een tweede harddisk gekocht, een Maxtor DiamondMax 20 (160 GB). Dit is een IDE harddisk.
Hiermee heb ik een aantal problemen, maar deze treden ook op als ik deze vervang door een andere harddisk (geprobeerd met een Seagate Barracuda 7200.10 (320 GB).
De problemen:
- kopiëren op die harddisk gaat bijzonder traag, denk aan 6/7 minuten voor 1 GB
- grote bestanden in het algemeen geven veel problemen, branden van een image mislukt altijd, de read-buffer van de harddisk loopt leeg
- installeren van games loopt bijzonder traag, Jape Empire duurde 50 minuten
- defrag is niet mogelijk, de PC loopt vast of reset
Bij alle bovengenoemde problemen kan de PC hangen of resetten. Als de PC blijft hangen, blijft m'n harddisk lampje branden en na een reset worden geen IDE schijven gedetecteerd. Ik moet echt de PC uit- en weer aanzetten
De problemen treden niet op bij m'n oudere primaire harddisk (Western Digital 80 GB).
Mijn PC:
- MSI K7N2 mobo (nforce2 chipset)
- Windows XP
Herkent iemand dit probleem?
Hiermee heb ik een aantal problemen, maar deze treden ook op als ik deze vervang door een andere harddisk (geprobeerd met een Seagate Barracuda 7200.10 (320 GB).
De problemen:
- kopiëren op die harddisk gaat bijzonder traag, denk aan 6/7 minuten voor 1 GB
- grote bestanden in het algemeen geven veel problemen, branden van een image mislukt altijd, de read-buffer van de harddisk loopt leeg
- installeren van games loopt bijzonder traag, Jape Empire duurde 50 minuten
- defrag is niet mogelijk, de PC loopt vast of reset
Bij alle bovengenoemde problemen kan de PC hangen of resetten. Als de PC blijft hangen, blijft m'n harddisk lampje branden en na een reset worden geen IDE schijven gedetecteerd. Ik moet echt de PC uit- en weer aanzetten
De problemen treden niet op bij m'n oudere primaire harddisk (Western Digital 80 GB).
Mijn PC:
- MSI K7N2 mobo (nforce2 chipset)
- Windows XP
Herkent iemand dit probleem?