Toon posts:

Memtest86+ errors

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC gemonteerd met : moederbord Gigabyte GA-M61PM-S2 Rev. 1.0 (= VGA on board), AMD Athlon 3800 X2 EE (65 Watt), geheugen : 2 x 512MB PC5300 DDR2, CL5 (TwinMos), Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB), NEC AD-7173 18x, kast Aopen 300 Watt, Windows XP.
Als ik nu de laatste versie van Memtest draai met beide latjes geheugen erin krijg ik een waslijst van fouten.
Ieder latje apart in een ander slot geeft na 10 uur draaien geen enkel fout.
Wat zit er hier fout? Ik snap er niets van! :(
Kan er iemand mij helpen? :*)

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
Je hebt je geheugen in de goede sloten neem ik aan?
de 2 gele bedoel ik dus..

[ Voor 20% gewijzigd door __xeno__ op 12-03-2007 13:07 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Twee DIMMs belasten de geheugenbus(sen) zwaarder dan een enkele DIMM, dus kan het zijn dat je timings te strak ingesteld zijn. Het kan zijn dat je VDIMM voltage te laag is, het kan zijn dat deze DIMMs compatibility issues hebben met dit moederbord. Er kan zoveel...

Helaas geef je geen van de info die in het PMG Beleid gevraagd is bij geheugenproblemen, zoals:
- exact wat voor chips zitten er op je DIMMs?
- wat zijn de timings die nu ingesteld zijn? (en wat gebeurt er als je die losser gooit?)
- welke voltage staat nu ingesteld? (en wat gebeurt er als je die verhoogt?)
- heeft Gigabyte een QVL voor RAM online staan en zo ja, staan deze DIMMs erin :?

Kortom, zowel qua info die je geeft als qua eigen inzet heb je nog genoeg te doen. Begin daar maar eens mee :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.