Toon posts:

Sony Vaio hangt bij afsluiten of opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Vaio VGN-FE31H en zit met een irritant probleempje.

Sinds ik Windows XP Pro zelf heb geinstalleerd wilt mijn laptop niet meer afsluiten of opnieuw opstarten. Hij blijft namelijk hangen op "Windows wordt afgesloten".

Na een installatie van XP en de drivers is er niks aan de hand, maar wanneer ik dan Windows Update start doet het probleem zich voor. Dit gebeurd al bij de eerste update die nodig is om de pagina te kunnen gebruiken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09
Misschien even Sony bellen? Kan van alles zijn zo.. Probeer de recovery weer terug te zetten - als je die bij Sony hebt - en dan kijken of het probleem zich nog steeds voor doet, anders een andere XP Pro (cd) proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Oh had ik even moeten vermelden.

Ik heb de recovery cd's niet, en wil gewoon een kale installatie. Tevens wilt Sony geen support geven als het geen recovery installatie is.

Dus aub geen "gebruik recovery" replies, daar heb ik niks aan.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Aangezien ik niet echt weet wat je allemaal al heb gedaan strooi ik deze 2 nuttige linkjes:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
WOS FAQ: Waarom sluit Windows niet af, maar reboot hij? bij de laatst genoemde link moet je even kijken naar Windows XP Shutdown & Restart Troubleshooting :)

En zie je daarnaast nog vreemde meldingen in je logboek staan? Het zou zomaar kunnen zijn dat er een bepaald proces vastloopt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Aah, ik heb probleem opgelost.

Had lag aan de "Allow computer to shutdown device to save power" functie met usb apparaten.

Kennelijk is dit op te lossen door KB909667 hotfix te installeren, maar deze is alleen te verkrijgen als je dit telefonisch aanvraagt bij Microsoft. De telefoonkosten zijn E299 + 19% btw, dus ik heb maar voor alle usb de stroombesparing functie uitgezet.

Toch bedankt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Huh, waarom zou je zoveel geld moeten betalen voor een patch?

Nu vind ik niet waar je moet betalen.

Maar kijk eens op deze site: A Windows XP-based computer stops responding during standby or hibernation operations or when you try to use the Shut Down command

Laatste paragraaf

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1