Hoi allemaal.
Ik heb op moment een watercool setje van evercool (WC-202)
Deze word op moment gebruikt alleen voor CPU te coolen.
nu wil ik ook twee 8800gtx kaarten gaan coolen.
als ik de pomp vervang door:
Alphacool Laing D5-Pump 12V D5-Vario 1/2" Tubing Connection 1/2 Inch, 1500 Liter P/u
en de radiator vervang door:
Asetek Waterchill Radiator Black Ice Pro II (10mm Fittings) 120 Mm (heb de thermaltake shark en dus maar één 120mm blowhole achter.)
is dit dan voldoende om het volgende te coolen:
AMD Athlon64 FX60 duall core s939
2x XFX 8800GTX
De evercool heeft ook een radiator 120mm fan+ radiator net na de pomp zitten dus in prinsiepe zijn er dan twee radiatoren!?
dus volgende vragen:
1. zou de setup voldoende zijn om 2 8800gtx kaarten + amd fx60 te koelen
2. zouden de vga memory cool blokjes : Zalman ZM-RHS1 voldoende zijn om het geheugen van de kaar te coolen
3. heeft iemand misschien een tip als gpu cool blok
4. wat zou de beste manier zijn om deze te koelen (volgorde)
a) wc202 (pomp+radiator) -> 8800gtx -> radiator -> 8800gtx -> cpu?
b) wc202 -> 8800gtx-> 8800gtx -> radiator -> cpu
c) wc202 -> cpu -> radiator -> 8800gtx -> 8800gtx
d) wc202 -> cpu -> 8800gtx -> radiator -> 8800gtx
ik denk zelf dat optie D het beste is, aangezien de gpu twee keer zo warm is als de processor en dat het koelen niet effectief is als ik van gpu naar gpu ga of bijv van gpu naar cpu....
de cpu word nu ongeveer 40 graden (met overclocken en standaard pomp [300liter p/u])
de videokaarten worden idle al 78graden! - wel met luchtkoeling, moet wel er bij melden dat door de vijf hdds (die voor de air-in fan zitten) waarschijnlijk de airflow ook minder goed is..
de vga kaarten kunnen gelukkig wel via het honinggraad aan de zijkant lucht aan!
ik heb al gekeken voor die thermaltake vga liquid cooling setjes maar deze hebben twee lege pci sloten nodig en dat heb ik niet! (alleen boven de kaarten, maar dat setje slurpt dan de warme lucht van mijn kaart om het water te koelen voor de kaarten, lijkt me ook niet super!)
ik hoop dat ik dat mijn vraag nu duidelijk is...
edit:
plaatje van fan+radiator in de wc202:
Ik heb op moment een watercool setje van evercool (WC-202)
Deze word op moment gebruikt alleen voor CPU te coolen.
nu wil ik ook twee 8800gtx kaarten gaan coolen.
als ik de pomp vervang door:
Alphacool Laing D5-Pump 12V D5-Vario 1/2" Tubing Connection 1/2 Inch, 1500 Liter P/u
en de radiator vervang door:
Asetek Waterchill Radiator Black Ice Pro II (10mm Fittings) 120 Mm (heb de thermaltake shark en dus maar één 120mm blowhole achter.)
is dit dan voldoende om het volgende te coolen:
AMD Athlon64 FX60 duall core s939
2x XFX 8800GTX
De evercool heeft ook een radiator 120mm fan+ radiator net na de pomp zitten dus in prinsiepe zijn er dan twee radiatoren!?
dus volgende vragen:
1. zou de setup voldoende zijn om 2 8800gtx kaarten + amd fx60 te koelen
2. zouden de vga memory cool blokjes : Zalman ZM-RHS1 voldoende zijn om het geheugen van de kaar te coolen
3. heeft iemand misschien een tip als gpu cool blok
4. wat zou de beste manier zijn om deze te koelen (volgorde)
a) wc202 (pomp+radiator) -> 8800gtx -> radiator -> 8800gtx -> cpu?
b) wc202 -> 8800gtx-> 8800gtx -> radiator -> cpu
c) wc202 -> cpu -> radiator -> 8800gtx -> 8800gtx
d) wc202 -> cpu -> 8800gtx -> radiator -> 8800gtx
ik denk zelf dat optie D het beste is, aangezien de gpu twee keer zo warm is als de processor en dat het koelen niet effectief is als ik van gpu naar gpu ga of bijv van gpu naar cpu....
de cpu word nu ongeveer 40 graden (met overclocken en standaard pomp [300liter p/u])
de videokaarten worden idle al 78graden! - wel met luchtkoeling, moet wel er bij melden dat door de vijf hdds (die voor de air-in fan zitten) waarschijnlijk de airflow ook minder goed is..
de vga kaarten kunnen gelukkig wel via het honinggraad aan de zijkant lucht aan!
ik heb al gekeken voor die thermaltake vga liquid cooling setjes maar deze hebben twee lege pci sloten nodig en dat heb ik niet! (alleen boven de kaarten, maar dat setje slurpt dan de warme lucht van mijn kaart om het water te koelen voor de kaarten, lijkt me ook niet super!)
ik hoop dat ik dat mijn vraag nu duidelijk is...
edit:
plaatje van fan+radiator in de wc202:
[ Voor 13% gewijzigd door earithramir84 op 12-03-2007 03:32 ]
I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys