High-End watercooling

Pagina: 1
Acties:

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik heb op moment een watercool setje van evercool (WC-202)
Deze word op moment gebruikt alleen voor CPU te coolen.
nu wil ik ook twee 8800gtx kaarten gaan coolen.

als ik de pomp vervang door:
Alphacool Laing D5-Pump 12V D5-Vario 1/2" Tubing Connection 1/2 Inch, 1500 Liter P/u
en de radiator vervang door:
Asetek Waterchill Radiator Black Ice Pro II (10mm Fittings) 120 Mm (heb de thermaltake shark en dus maar één 120mm blowhole achter.)

is dit dan voldoende om het volgende te coolen:
AMD Athlon64 FX60 duall core s939
2x XFX 8800GTX

De evercool heeft ook een radiator 120mm fan+ radiator net na de pomp zitten dus in prinsiepe zijn er dan twee radiatoren!?

dus volgende vragen:
1. zou de setup voldoende zijn om 2 8800gtx kaarten + amd fx60 te koelen
2. zouden de vga memory cool blokjes : Zalman ZM-RHS1 voldoende zijn om het geheugen van de kaar te coolen
3. heeft iemand misschien een tip als gpu cool blok
4. wat zou de beste manier zijn om deze te koelen (volgorde)

a) wc202 (pomp+radiator) -> 8800gtx -> radiator -> 8800gtx -> cpu?
b) wc202 -> 8800gtx-> 8800gtx -> radiator -> cpu
c) wc202 -> cpu -> radiator -> 8800gtx -> 8800gtx
d) wc202 -> cpu -> 8800gtx -> radiator -> 8800gtx

ik denk zelf dat optie D het beste is, aangezien de gpu twee keer zo warm is als de processor en dat het koelen niet effectief is als ik van gpu naar gpu ga of bijv van gpu naar cpu....

de cpu word nu ongeveer 40 graden (met overclocken en standaard pomp [300liter p/u])
de videokaarten worden idle al 78graden! - wel met luchtkoeling, moet wel er bij melden dat door de vijf hdds (die voor de air-in fan zitten) waarschijnlijk de airflow ook minder goed is..
de vga kaarten kunnen gelukkig wel via het honinggraad aan de zijkant lucht aan!

ik heb al gekeken voor die thermaltake vga liquid cooling setjes maar deze hebben twee lege pci sloten nodig en dat heb ik niet! (alleen boven de kaarten, maar dat setje slurpt dan de warme lucht van mijn kaart om het water te koelen voor de kaarten, lijkt me ook niet super!)

ik hoop dat ik dat mijn vraag nu duidelijk is...

edit:
plaatje van fan+radiator in de wc202:
Afbeeldingslocatie: http://www.evercool.com.tw/install/images/replace_wc05.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door earithramir84 op 12-03-2007 03:32 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die pomp zit wel goed maar die radiator 8)7 Het zal ongetwijfeld koelen maar verwacht absoluut geen super temps. Ik vraag me een beetje af waarom je niet zelf wat samenstelt als je 2 8800GTX'en jezelf kan veroorloven. Dat evercoolding eruit gooien en lekker zelf wat knutsellen. Over de volgorde kan ik kort zijn: Hoe je het beste uitkomt met je slangen :) Het water warmt namelijk nauwlijks iets op en de volgorde heeft daar heel weinig invloed op.

Met 1 120mm radiator ga je het niet redden. Niet als je voor nette temps. gaat iig. Je kan overwegen om bijvoorbeeld een Thermochill 120.2 PA buiten je kast te hangen aan dat ene 120 mm gat. Dan heb je de beste 240mm radiator die er is en met wat leuke fans moet je dan al een heel eind komen.

Zalmanblokjes zijn leuk maar duur. Alphacool is beter en vaak goedkoper. Als je echt geld ervoor over hebt kun je ook naar DangerDenn, Swiftech enz kijken.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
de rede dat ik dat setje had is omdat ik er net mee begonne was..
en geen zin had in allemaal geknoei met verkeerde kabels e.d.
maar wat ik dacht , als ik nou gewoon de pomp vervang door een met een throughput van 1500liter per uur dan is dat voldoende..
verder heeft ie dan al twee coolers van 120 als ik die eene 80 mm vervang..
zoals je ziet op het plaatje zit namelijk in het control paneel ook een 120mm radiator + fan.. (die laat ik lekker zitten..

verder kan ik niet echt een goede shop vinden rede dat ik die blokjes had gekozen is simpel weg opmdat ik niet weet waarop ik moet zoeken en dit de enige waren die ze hebben bij mijn vertrouwde winkel...

nou ben ik ook gaan kijken om dat ding buiten de kast op te hangen (radiator) maar dan komt ie voor mijn vga te hangen.. en de andere kant voor mijn voeding of de stekkers van mijn backplate :S

maar in princiepe zijn het twee radiatoren van 120mm waarvan er een in direct na of voor (denk voor) de pomp zit zit en een buitekant behuizing

maar de volgorde maakt dus eigenlijk niets uit, dat is wel goed om te weten dan gebruik ik de volgende volgorde

1500L/pu > athlon fx60 > radiator 120mm > 8800gtx > 8800gtx > radiator 120mm

maar dat is niet voldoende denk je :S
ben eigenlijk door me geld heen nu na die twee 8800 's misschien nog 200 / 250 voor extra compos voor de radiator enz..

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het zal ongetwijfeld wel lukken maar je temps zullen niet veel voorstellen. Helemaal niet in de hete zomer die op de drempel staat. Die radiator in die 5.25'' module kan nooit veel voorstellen. Als je nu een 120mm Thermochill P.A. 120.1 koopt heb je al redelijk wat koelvermogen. Met een paar flinke fans moet het dan wel lukken maar dan is het weer niet stil. Het probleem is dat je flinke heethoofden hebt. Met ''gewone'' hardware zou het wel lukken.

Dus of genoegen nemen met slechte temps en herrie en later uitbreiden of direct goed doen. Met zulke hardware zou ik geen risico nemen en direct voor het laatste gana maar de keus is aan jou :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat is de reden dat je deze vragen niet stelt in Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 ?

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
uhhh was eergelijk gezegd gewoonweg niet in me opgekomen:S
bij deze mag je dit topic sluiten en dan ga ik verder in dat topic !

[ Voor 11% gewijzigd door earithramir84 op 12-03-2007 22:18 ]

Pagina: 1