Toon posts:

Nieuw allround systeem (budget 2000 EUR)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal maanden verschillende topics op dit forum te hebben gevolgd, heb ik nu ook maar eens een systeem samengesteld. Ik ben op zoek naar een allround systeem voor gaming, video/fotobewerking, internet en kantoortoepassingen. Verder hoeft het systeem niet superstil te zijn, maar stil verdient wel mijn voorkeur. Verder ga ik vooralsnog niet overklokken, maar wil wel de ruimte hebben om dit over 1-2 jaar te kunnen gaan doen.

Ik ben van plan het systeem te laten assembleren en wil dus alles bij één winkel (denk nu aan Cool-Prices) aanschaffen. Het budget is ongeveer 2000 EUR, inclusief scherm, toetsenbord/muis en besturingssysteem. Gezien de verwachte prijsdalingen van Intel processoren in april, wil ik met de aanschaf nog even afwachten tot deze prijsdaling.

De samenstelling van het systeem is als volgt:

Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart), €96,60
Gewoon een mooie kast, stil en met een goede voeding. Ik ben nog helemaal zeker of deze het zal gaan worden. Tweede keus is op dit moment een Coolermaster Mystique 631. Deze kast is i.c.m. een losse voeding echter een stuk duurder en voegt volgens mij niet zoveel toe t.o.v. de Antec kast.

Processor: Intel Core 2 E6600 ( 2,40GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 4MB L2, Boxed), €290,70
Op dit moment de beste prijs/prestatie volgens mij. Als in april de E6700 in prijs zakt, dan wordt het waarschijnlijk de E6700.

Processorkoeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775), €18,00
Omdat ik een relatief stil systeem wil en dus niet de standaard Intel cooler wil. Ik twijfel nog wel een beetje omdat ik wat tegenstrijdige berichten lees over het geluid dat deze koeler maakt.

Moederbord: Asus P5B-E, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID), €119,95
Ik ben niet van plan SLI/Crossfire te gaan gebruiken in de toekomst. Dit lijkt het me gewoon een 'veilige' keuze. Mijn eerste keuze was de Deluxe versie met WIFI maar de extra opties die dit moederbord bood waren de meerprijs voor mij niet waard.

Geheugen: Kingston 2048MB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit, €139,95
Aangezien ik toch niet extreem ga overclocken is PC5300 snel genoeg. Helaas heeft Cool-Prices geen Kingston CL4 PC5300 geheugen in hun assortiment.

Grafische kaart: Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS⁄HTDP, €377,95
Ik kies voor de 640MB versie omdat ik denk dat in de toekomst de 320MB versie tekort gaat schieten op de maximum resolutie van het 20" widescreen TFT scherm. Verder wil ik nu al een DirectX 10 compatible kaart, omdat ik deze kaart minimaal 2 jaar wil gaan gebruiken. Verder performed de 8800 serie ook erg goed in DirectX 9 games.

Harddisks: 2 x Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS), €155,90
Deze komen goed uit alle testen en met twee schijven heb ik de mogelijkheid om RAID 0 te gaan gebruiken.

DVD-brander: Samsung SHS183A 16x (Dual-Layer, SATA, Zwart) OEM, €32,95
Ik kies voor deze brander vanwege de SATA aansluiting.

DVD-ROM: Samsung DVD-ROM 16x (SATA, Zwart) OEM, €18,95
Ik kies voor deze speler vanwege de SATA aansluiting.

TV-kaart: Hauppauge WinTV-PVR-150 Retail, €76,95
Gebruik ik alleen voor TV kijken dus single tuner is voldoende.

Cardreader: Apacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zwart, €10,50
Geen idee of er nog verschil in kwaliteit is tussen de verschillend merken. Hij moet in ieder geval zwart zijn.

Toetsenbord/muis: Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser, €69,95
Deze keus omdat ie draadloos is en ik vind het gewoon een mooie set.

Scherm: Samsung TFT 206BW 20 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zilver ⁄ Zwart, €285,95
Breedbeeld lijkt me wel handig voor TV/Film kijken en biedt ook nog eens wat extra ruimte. Hoewel dit scherm geen 4:3 mode kent heb ik gelezen dat indien je een nVidia grafische kaart hebt je dit wel via de driver kunt regelen (voor spellen/programma's die geen breedbeeld ondersteunen). Ik kies voor deze Samsung omdat deze erg goed uit de test kwam in de laatste Computer Totaal, relatief goedkoop is en omdat ik het gewoon een erg mooi scherm vind om te zien.

Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium EN OEM 1 pack, 32-bits, €89,95
De extra's van de Ultimate versie vind ik niet interessant, vandaar deze keuze. In het begin zal ik waarschijnlijk dual-boot met XP gaan draaien, omdat er toch nog wel wat probleempjes zijn met de drivers in Vista. Verder de Engelse versie omdat ik gewoon gewend ben om met Engelstalige software te werken.

Vragen:

Biedt deze kast voldoende ruimte voor de grafische kaart die ik in het systeem wil opnemen?

Verder, als het deze kast wordt, is het dan verstandig om nog een extra casefan erbij te nemen voor de voorkant van de kast?

Is de voeding sterk genoeg voor dit systeem?

Is het met deze processorkoeler makkelijk het toerental te regelen i.c.m. het door mij gekozen moederbord?

Omdat ik het systeem laat assembleren maak ik me een beetje zorgen over de processorkoeler bij de verzending van het systeem. Is het verstandig deze te laten monteren of kan ik dit beter zelf doen? Als ik het zelf moet doen, dan moet het in ieder geval makkelijk te monteren zijn, omdat ik niet zo 'handig' ben in dit soort dingen.

Moeten de harddisks nog extra gekoeld worden en zo ja welke koelers zijn dan handig in deze kast?

En... tips ter verbetering van dit systeem zijn natuurlijk altijd welkom.

Bronnen:
[Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem
http://www.tomshardware.c...out_at_the_core_2_corral/

Updates:
11-03: Geheugen aangepast van PC6400 naar PC5300
12-03: Prijzen toegevoegd
14-03: Moederbord aangepast naar P5B-E ipv P5B Deluxe WIFI-AP Ed., prijzen aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 17:34 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Biedt deze kast voldoende ruimte voor de grafische kaart die ik in het systeem wil opnemen?
Volgens mij wel, maar je zou het kunnen checken. Er is namelijk ergens een lijst met kasten waar die allemaal in past.
Processorkoeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Omdat ik een relatief stil systeem wil en dus niet de standaard Intel cooler wil. Ik twijfel nog wel een beetje omdat ik wat tegenstrijdige berichten lees over het geluid dat deze koeler maakt.
De Scythe Infinity is een hele goeie processor-koeler. Hij is alleen wel 2 tientjes duurder.
Geheugen: Kingston 2048MB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄2G)
Nu nog een beetje overkill, maar maakt overklokken in de toekomst mogelijk. Helaas heeft Cool-Prices geen Kingston CL4 PC6400 geheugen in hun assortiment.
Als je niet extreem overklokt zou je ook PC5300 geheugen kunnen nemen.
Scherm: Samsung TFT 206BW 20 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zilver ⁄ Zwart
Breedbeeld lijkt me wel handig voor TV/Film kijken en biedt ook nog eens wat extra ruimte. Hoewel dit scherm geen 4:3 mode kent heb ik gelezen dat indien je een nVidia grafische kaart hebt je dit wel via de driver kunt regelen (voor spellen/programma's die geen breedbeeld ondersteunen). Ik kies voor deze Samsung omdat deze erg goed uit de test kwam in de laatste Computer Totaal, relatief goedkoop is en omdat ik het gewoon een erg mooi scherm vind om te zien.
Misschien is het het overwegen waard om de Samsung 226BW te nemen? Dat is een heel mooi scherm die net wat groter is. 22 Inch lijkt me ook veel prettiger bij films en TV.
Verder, als het deze kast wordt, is het dan verstandig om nog een extra casefan erbij te nemen voor de voorkant van de kast?
Om extra belasting van je andere koelers overbodig te maken zou je het altijd kunnen doen. Dan is het toch net weer wat stiller allemaal.
Is het met deze processorkoeler makkelijk het toerental te regelen i.c.m. het door mij gekozen moederbord?
Volgens mij wel, misschien dat iemand anders dat kan bevestigen.
Omdat ik het systeem laat assembleren maak ik me een beetje zorgen over de processorkoeler bij de verzending van het systeem. Is het verstandig deze te laten monteren of kan ik dit beter zelf doen? Als ik het zelf moet doen, dan moet het in ieder geval makkelijk te monteren zijn, omdat ik niet zo 'handig' ben in dit soort dingen.
Dat zal de winkel dan wel zeggen. En het monteren lijkt me geen groot probleem hoor :) .
Moeten de harddisks nog extra gekoeld worden en zo ja welke koelers zijn dan handig in deze kast?
Lijkt me niet nodig :) .

[ Voor 90% gewijzigd door hello_moto op 11-03-2007 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto, bedankt voor je snelle reactie. :)
Volgens mij wel, maar je zou het kunnen checken. Er is namelijk ergens een lijst met kasten waar die allemaal in past.
Ik ga op zoek.
De Scythe Infinity is een hele goeie processor-koeler. Hij is alleen wel 2 tientjes duurder.
2 tientjes meer of minder maken mij niet zoveel uit. Als ik 'm zelf moet gaan monteren dan vind ik belangrijk dat dit eenvoudig gaat. Het moet dus niet zo zijn dat ik eerst de helft weer moet gaan demonteren om de koeler te kunnen plaatsen. De Scythe is alleen niet verkrijgbaar bij Cool-Prices.
Als je niet extreem overklokt zou je ook PC5300 geheugen kunnen nemen.
Ik zou inderdaad ook Kingston 2048MB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit kunnen nemen. Is bijna 70 EUR goedkoper. :) Als ik me niet vergis kan ik dan nog steeds overclocken tot 3 Ghz met een E6600. Verder zal ik toch niet willen gaan overclocken. Ik zal het even aanpassen in mijn startpost.
Misschien is het het overwegen waard om de Samsung 226BW te nemen? Dat is een heel mooi scherm die net wat groter is. 22 Inch lijkt me ook veel prettiger bij films en TV.
Inderdaad een erg mooi scherm, maar 22 inch is me toch net wat te groot. Qua resolutie win je er niets mee, dus zal het scherm bij 'desktopwerk' scherper zijn op de 206 vanwege de hogere dpi waarde. Voor TV/DVD kijken is de afstand tot het scherm toch niet zo groot (< 2m) dus is 20 inch voldoende.
Om extra belasting van je andere koelers overbodig te maken zou je het altijd kunnen doen. Dan is het toch net weer wat stiller allemaal.
Elke extra koeler lijkt mij toch een toename van geluid te zijn? Of verwacht je dat door deze extra koeler de andere koelers (m.n. processor en grafische kaart) in dit systeem langzamer zouden kunnen gaan draaien?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Die Artic Freezer 7 Pro is ook al een behoorlijk goede en stille koeling hoor, ik heb hem hier zelf staan en ik hoor 'em amper. En een extra case-fan is niet echt nodig. Wordt ie ook niet veel stiller of luider van, zou een beetje muggenziften zijn.

Goed systeem trouwens, die geheugen-wijziging is verstandig, zelfde performance voor minder geld.

Dit moederbord is wel een beetje overkill. Ik weet niet wat deze kost, maar ik denk dat de Gigabyte DS3 of de ASUS P5B ook voldoen, die kosten beide ongeveer 115 euro op het moment.

Ten slotte: Weet je zeker dat je draadloze besturing wilt? De meeste gamers ondervinden hier meer nadeel dan voordeel aan. Je moet voor jezelf uitmaken of je die kabels echt zal merken. Draadloze bediening is namelijk wel wat trager, en de batterijen gaan op. Veel gamers kiezen bijvoorbeeld voor een Logitech mx518 of G5 muis, zijn hele fijne dingetjes. En een gemiddeld Logitech toetsenbordje erbij voor 10-15 euro. Zou je nog even over na kunnen denken.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Vragen:

ruimte wel, de kaart zal evenlang zijn als je mobo

altijd verstand, kost 20 euro extra maar is niet noodzakelijk. Kan altijd een investering zijn die je later nog eens doet

Is de voeding sterk genoeg voor dit systeem?
Ik denk dat je hiermee aan het randje zit, als je zeker wilt zijn is 500 het min gok ik.

Als ze het assembleren voor je moet het ook goed worden afgeleverd. Ik zou me hier niet al te veel zorgen over maken

niet nodig, kan altijd

En... tips ter verbetering van dit systeem zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik zou niet de deluxe versie nemen maar gewoon de P5b

Verder: zelf heb ik de samsung 205BW, erg goed scherm dus de 206BW is naar mijns inzien een goede keuze. Mocht je budget overhebben dan is 226BW zeker het overwegen waard.
Heb zelf ook de logitech MX3100 (geloof ik) en ben er erg tevreden over. Draadloos gaat ook goed, maar ik ben dan ook geen fulltime shoot um up speler :) (meer strategie/Wow en casual RPG)

tip: Misschien handig om de prijzen overal bij te zetten zodat mensen kunnen zien hoeveel het kost en of hun suggestie veel duurder danwel goedkoper is

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• geert1
De voeding van de Sonata 2 gaat zeker wel volstaan hoor, hoef je niet over in te zitten. Mensen zijn snel angstvallig dat ze te weinig vermogen zullen hebben, en er wordt door de media veel paniek gezaaid op dit gebied. PC's vragen dan wel met de jaren steeds meer vermogen, maar het valt allemaal toch nog heel erg mee. In werkelijkheid zal dit systeem met 450Watt voeding misschien nog wel 100 tot 150 Watt overhebben voor eventuele toekomstige upgrades. Eigenlijk is alleen de videokaart een grootgebruiker, nVidia beweert echter dat dat met maximaal 150 watt ook ophoudt. Onder last wel te verstaan.

Uit twee verschillende bronnen las ik dat een gaming-systeem met een Core 2 Duo en een 8800GTS ongeveer 280 Watt verbruikt, dus heb je een ruime marge over. Dus ik zou hier niet over inzitten.

[ Voor 11% gewijzigd door geert1 op 12-03-2007 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de opmerkingen en suggesties tot nu toe. :)

Wat betreft de keuze voor het moederbord, de Gigabyte hebben ze niet bij Cool-Prices. De andere suggesties die hier gedaan worden (P5B-E) zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar missen toch wel een aantal opties. Het koeling systeem is anders en de WIFI optie ontbreekt. In hoeverre is de koeling van de P5B-E slechter als die van de P5B Deluxe? Zonder WIFI optie zou ik nl. nog wel kunnen leven. ;)

Wat betreft het toetsenbord/muis. Ik ben geen fanatieke gamer (speel m.n. race games en aan m'n FF stuurtje zit wel een kabeltje ;) ). Ik gebruik voor m'n huidige systeem ook al een draadloze muis en deze is nog minder nauwkeurig. Ik vind het belangrijker dat er geen kabels aan zitten. Evengoed bedankt voor de suggesties.

Is het trouwens verstandig om een losse geluidskaart te nemen, b.v. de Creative SB X-Fi Xtreme Gamer (SB0730, OEM)? Ik heb tot nu toe altijd systemen met losse geluidskaarten gehad, omdat de kwaliteit van onboard sound (AC97) vaak stukken minder was (b.v. 'hakkelend' geluid). In hoeverre is deze kwaliteit bij de moderne moederborden verbeterd? Ik weet dat onboard sound voor extra CPU belasting zorgt, maar met dit systeem moet je hier weining van merken volgens mij. Verder lees ik nog niet zo'n goede berichten over Creative SB X-Fi i.c.m. Vista.

Ik heb het start topic ook maar even aangepast en de prijzen (Cool-Prices) erbij gezet. Tevens onderaan een lijst met updates toegevoegd.

• thewizard2006
wat voor opties zijn voor jou een must voor een moederbord. Zelf wil ik bijv veel usb aansluitingen, genoeg sata etc etc. Wifi hoef ikzelf niet maar jij wil dat geloof ik wel??

wanneer ik op alternate.nl de pc ga samenstellen krijg ik de volgende melding icm videokaart GTS en sonata:
Grafische kaart (PCIe) - Voeding• De stroomsterkte van de voeding op de voor de grafische kaart gebruikte 12 Volt lijn is niet toereikend voor de gekozen grafische kaart. Kiest u alstublieft een andere voeding of andere grafische kaart.
--> zelf heb ik hier weinig tot geen verstand van (heb zelf maar een thermaltake 700watt voeding gekocht)

toetsenbord/muis: als je dat speelt dan zou ik idd gewoon voor dat setje gaan, is harstikke goed en speelt lekker (Y) tis toch ook persoonlijk

cpu belasting van onboard geluid is volgens mij nihil, zeker als je een E6600 neemt. Daarnaast heb ikzelf altijd een onboard geluidskaart en ben tevreden over het geluid, maar weet niet hoe het is als er wel een kaart inzit :) toch maar is proberen

ps netjes dat je de post gelijk hebt aangepast

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
wanneer ik op alternate.nl de pc ga samenstellen krijg ik de volgende melding icm videokaart GTS en sonata:
Grafische kaart (PCIe) - Voeding• De stroomsterkte van de voeding op de voor de grafische kaart gebruikte 12 Volt lijn is niet toereikend voor de gekozen grafische kaart. Kiest u alstublieft een andere voeding of andere grafische kaart.
--> zelf heb ik hier weinig tot geen verstand van (heb zelf maar een thermaltake 700watt voeding gekocht
als je er weinig verstand van heb waarom zeg je het dan hij red het makkelijk met 450 antec voeding ;)
waarom ingods naam een 700 watt voeding :| ik heb zelf een E6600 + ati 1900xt (trekt vet veel stroom en ik krijg hem net boven de 250 watt 8)7

en bijvoorbeeld bij azarty.nl is het goedkoper dan bij alternate.nl

Verwijderd

Topicstarter
thewizard2006 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:36:
wat voor opties zijn voor jou een must voor een moederbord. Zelf wil ik bijv veel usb aansluitingen, genoeg sata etc etc. Wifi hoef ikzelf niet maar jij wil dat geloof ik wel??
De meeste moderne moederborden hebben genoeg USB en SATA aansluitingen, dus dat is niet direct een selectiecriteria voor mij. Ik kwam op de Asus P5B Deluxe WIFI-AP uit omdat ik eigenlijk altijd Asus moederborden heb gehad en deze me altijd goed bevielen (stabiliteit). Omdat je deze vaak in testen tegenkomt heb ik me eigenlijk niet zoveel verdiept in de andere Asus borden. Mij leek het heatpipe systeem van de duurdere Asus borden beter en de WIFI optie is gewoon een aardig extraatje. Ik neig nu echter steeds meer naar de P5B-E, omdat ik de extra opties van de Deluxe toch niet echt nodig heb. Ik twijfel nog omdat ik er nog niet achter ben wat nu precies de voordelen zijn van het koelsysteem op de Deluxe t.o.v. de P5B-E.
thewizard2006 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:36:
--> zelf heb ik hier weinig tot geen verstand van (heb zelf maar een thermaltake 700watt voeding gekocht)
Heb wat verder onderzoek gedaan hierover. Volgens de specificaties van de voeding levert ie 15A op +12V1 en 17A op +12V2. Een Geforce 8800 GTS heeft in totaal 26A nodig. Lijkt me dat de voeding krachtig genoeg is? Ik kan bij Cool-Prices het systeem laten controleren voor ik 'm bestel, dus dan wordt dat wel duidelijk hoop ik. Ik wil dit echter pas doen wanneer ik er helemaal uit ben wat betreft alle componenten van het systeem. Mocht de voeding toch niet voldoende zijn, dan wordt het waarschijnlijk een andere kast (Coolermaster Mystique 631) met een zwaardere voeding (b.v. Antec NeoHE 550).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n keuze voor het moederbord aangepast naar de Asus P5B-E na hier en daar wat testen op internet gelezen te hebben. Ik kies voor de P5B-E ipv de nog goedkopere P5B vanwege de betere RAID opties.

• thewizard2006
Mxxx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:11:
[...]
als je er weinig verstand van heb waarom zeg je het dan hij red het makkelijk met 450 antec voeding ;)
waarom ingods naam een 700 watt voeding :| ik heb zelf een E6600 + ati 1900xt (trekt vet veel stroom en ik krijg hem net boven de 250 watt 8)7

en bijvoorbeeld bij azarty.nl is het goedkoper dan bij alternate.nl
ik zeg het omdat het op de website wordt aangeraden en ik niet zou willen dat hij een verkeerde aankoop doet. Maar ik zeg er dus ook bij dat ik niet zeker weet of de site de juiste info weergeeft en het daarom beter ook aan mensen kan vragen die er iets meer verstand van hebben. Ik heb een 700watt voeding gekocht omdat ik deze pc dan ook nog kan uitbreiden met bijv 8800 of R600 etc + er zat een 14cm fan in + ik heb liever iets te veel dan te weinig + mocht ik ooit een zwaarder systeem nemen en ik kan de voeding nog gebruiken, scheelt mij dat ook weer.
Maar goed het gaat er niet om wat ik heb maar wat Patrick het beste kan gebruiken

Zoals je zelf aangaf (patrick) heb je onderzoek gedaan en lijkt het voldoende, je kan ook altijd de webschop een mail sturen met deze vraag. Wel bewaren want als hij hierdoor onderuit gaat kan je altijd zeggen dat hun goedkeuring hebben gegeven.

kwa moederbord heb je denk ik een goede keuze gemaakt.

Verder ziet het er super uit en ik zou zeggen go for it

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 15-03-2007 08:15 ]

• geert1
Nogmaals over die voeding: 700Watt (wat hierboven genoemd wordt) is niet lichtelijk ruim, het is meer dan 2x het vermogen wat je ooit nodig zult hebben. Zelfs met een R600 of 8800GTX, of wat voor videokaart dan ook. Zelfs al zet je vier hardeschijven in RAID en neem je twee videokaarten in SLI, dan kom je nog niet eens op 700Watt. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar weet wel dat het pure overkill is. Een flink gamingsysteem zit op 280 watt op maximale lading, de meeste zelfs minder. Echt een foute hype dat dit normaal begint te worden, die massale voedingen zijn nergens voor nodig.

Uiteraard moet een behuizing qua uiterlijk wel voldoen, maar ik raad aan om er niet absurd veel geld aan uit te geven. Je merkt er niks van in de performance. De Antec kasten met ingebouwde voedingen hebben zo ongeveer de beste prijs/kwaliteitsverhouding: Andere A-merken zijn meestal duurder, en alles wat goedkoper is is vaak slechter. Dus is Antec de gulden middenweg zeg maar.

[ Voor 26% gewijzigd door geert1 op 15-03-2007 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen. Ik laat het systeem sowieso vantevoren op compatibiliteit controleren door de webshop.

Qua systeem ben ik er nu bijna uit. Ik twijfel nog een beetje of ik ook pixelgarantie erbij ga nemen. Voor 20" en grotere schermen kost dit 50 EUR, wat ik eigenlijk niet in verhouding vind staan tot de prijs van het scherm en je krijgt er maar 8 dagen garantie voor terug. Verder ben je ook nog de verzendkosten kwijt i.g.v. retourzending bij dode pixels. Dus neem ik het risoco om zonder pixelgarantie te kopen? Verder wacht ik nog effe de prijsdaling van Intel af die voor april staat aangekondigd. Kan ik voor hetzelfde geld een E6700 nemen. :)

• thewizard2006
ik heb bij alternate pixelgarantie afgesloten voor 30 euro (syncmaster 205BW) deze gold voor 2 jaar als ik mij niet vergis. Dit is dus heel aannemelijk. Het is zoiezo triest dat er iets bestaat als dit. De winkel moet gewoon een goed product leveren. Maarja niets aan te doen. Ik wilde het eerst ook niet nemen ivm de exorbitant hoge bedragen hiervoor (soms wel 80 euro voor +20inch schermen).

700Watt voeding (dit was ook iets waar ik eigenlijk geen tot weinig advies van kreeg, heb ook een topic geopend hierover en is zeker iets wat ik de volgende keer anders laat meewegen)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:24:
Bedankt voor de adviezen. Ik laat het systeem sowieso vantevoren op compatibiliteit controleren door de webshop.

Qua systeem ben ik er nu bijna uit. Ik twijfel nog een beetje of ik ook pixelgarantie erbij ga nemen. Voor 20" en grotere schermen kost dit 50 EUR, wat ik eigenlijk niet in verhouding vind staan tot de prijs van het scherm en je krijgt er maar 8 dagen garantie voor terug. Verder ben je ook nog de verzendkosten kwijt i.g.v. retourzending bij dode pixels. Dus neem ik het risoco om zonder pixelgarantie te kopen? Verder wacht ik nog effe de prijsdaling van Intel af die voor april staat aangekondigd. Kan ik voor hetzelfde geld een E6700 nemen. :)
Je hebt sowieso het recht om alles binnen 8 werkdagen terug te sturen dus pixelgarantie is ansich nutteloos. Helaas doen sommige shops er nogal moeilijk over. In het 20" TFT topic is hier ook al veel over gezegd. In ieder geval zou ik niet voor de E6700 gaan, die is het geld niet waard.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Elke extra koeler lijkt mij toch een toename van geluid te zijn? Of verwacht je dat door deze extra koeler de andere koelers (m.n. processor en grafische kaart) in dit systeem langzamer zouden kunnen gaan draaien?
De casefans die draaien bijvoorbeeld allemaal op een heel laag toerental en halen heel wat warme lucht weg, zodat de processor- en videokaartkoeler minder hard hoeft te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:03:
[...]

Je hebt sowieso het recht om alles binnen 8 werkdagen terug te sturen dus pixelgarantie is ansich nutteloos. Helaas doen sommige shops er nogal moeilijk over. In het 20" TFT topic is hier ook al veel over gezegd.
Helaas geldt dit bijna voor alle producten die je koopt. Vaak wordt extra garantie aangeboden bij b.v. een TV waarvoor je extra moet betalen, terwijl je volgens de wet al gewoon garantie zou moeten hebben. Het enige wat die extra garantie voorkomt is een hoop gezeur met de winkel. Ik heb nog even naar de voorwaarden van de shop gekeken en daar staat geen beperking op TFT schermen gemeld. Mocht het scherm dode pixels hebben, dan zou ie gewoon retour moeten kunnen worden gestuurd omdat ik niet tevereden ben over het product. En... mochten ze moeilijk doen, dan heb ik altijd nog een rechtsbijstandsverzekering.
RoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:03:
[...]
In ieder geval zou ik niet voor de E6700 gaan, die is het geld niet waard.
Volgens dit artikel (nieuws: Prijsverlaging Core 2 op 22 april, Celeron in juni) zakt de prijs van een E6600 naar $224 en een E6700 naar $316. Het prijsverschil tussen deze 2 processoren zakt dus van $214 naar $92. Is het dan nog steeds niet het geld waard?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je ziet wat het prestatieverschil is tussen die 2, vind ik dat die extra $92 niet waard.
Pagina: 1