Toon posts:

verticale strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een probleem.
beschik over 2.6 ghz systeem met win xp prof, 512mb, 128mb ati radeon 9800. sinds enkele dagen heb ik last van verticale strepen door de monitor. de strepen zijn dun en zijn rood/groen van kleur. soms zijn het ook gewoon kleine streepjes en lopen ze dus niet eens door het gehele beeld. de strepen komen niet gelijk aan het begin, maar meestal als de pc al een tijdje aanstaat.

mijn beeldscherm is een iiyama prolite h481s. om mezelf er van te overtuigen dat het niet aan het beeldscherm lag heb ik mijn systeem ook al aangesloten op een ander beeldscherm (eveneens iiyama). ook hier kwamen de strepen.

beide keren heb ik gebruik gemaakt van de dvi-aansluiting.
wie weet de op oplossing? bvd

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik had hetzelfde probleem als jij omschrijft, en bij mij was mijn videokaart kapot. Heb je die strepen ook in je BIOS en tijdens het opstarten?

Zo ja > hardwarematig defect van de videokaart
Zo nee > drivers? temps?

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Het ligt dus duidelijk niet aan je scherm.

Je kaart wordt volgens mij te warm, want zoals je zelf aangeeft, de strepen komen pas nadat de computer aanstaat, oftewel, naarmate de computer warmer wordt.

Je kan eens kijken of je koeler nog goed draait, kijken of er geen stof tussenzit.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ah daar heb ik dan blijkbaar overheen gelezen. Dan zal er inderdaad wel een gigantisch hoop stof tussen de koeler zitten. De 9800 is nogal oud, dus ik denk dat er in die paar jaar heel wat stof tussen is gekomen en dat je kaart te warm wordt (80/90 graden ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem heeft zich nu uitgebreid. Gelijk bij het aanzetten van de pc komen er al strepen of vierkante blokjes. Dus ik denk dat het inderdaad toch een defect is aan de kaart zelf.

Bedankt voor jullie antwoorden. iemand enig idee wat ik er nu het beste kan instoppen? Is eigenlijk gewoon een basis pc waar ook de rest van de familie op werkt. (word, Excel, I.e. enz.)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er geen spellen op gespeeld worden gewoon de goedkoopste kaart die je kan vinden.

Wil je spellen spelen dan moet je even op zoek gaan naar wat anders. Is meer dan genoeg informatie over te vinden. Lees de FAQ **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? maar eens door :)
Pagina: 1