Spinpoint Sata hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 10:01
Oke jullie zullen wel denken weer zo'n Sata hdd die niet word herkent. Het probleem is als volgt.

Ik heb dus een Samsung Spinpoint sata schijf aangesloten op een Gigabyte GA-7VM400AMF. Dus ik doei xp install cd erin en hij zegt kan harde schijf niet vinden. Geen probleem dacht ik dus ik vanaf de Gigabyte site de drivers downloaden en op floppy gezet. Ik op F6 gedrukt en geinstalleerd. Daarna word de HD nog steeds niet herkend. Mis ik hier iets?? Ook in de bios gezecht dat ie de sata chip moest gebruiken en hem zelf laten zoeken naar een schijf op de poorten. Hierbij vind ie ook niets. Is de harde schijf stuk of heb ik gewoon weer eens een conflict.

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 10:41
Kijk eens in de BIOS of hij de schijf herkent, zo niet misschien nog even de kabels controleren...

• NovemberSierra
ZeRoDeaD schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:43:
Kijk eens in de BIOS of hij de schijf herkent, zo niet misschien nog even de kabels controleren...
In de bios word deze ook niet herkend. Heb alle kabels al vervangen voor gloednieuwe.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De juiste optie ingeschakeld? RAID zou best eens kunnen.

ARME AOW’er

• NovemberSierra
Guardian Angel schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:56:
De juiste optie ingeschakeld? RAID zou best eens kunnen.
Heb zowel Raid als IDE ingeschakeld gehad. Geen verbetering.

Ook als je op TAB drukt tijdens het zoeken naar schijven om in dat ARRAY gedeelte te komen vind ie ook geen schijven.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

SATA II hd omzetten naar SATA I met de jumper achterop?

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 11-03-2007 16:59 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Zolang je geen raidgrappen uihaald heb je de drivers meestal ook niet nodig bij installatie (dus kijk meteen of raid uit staat).

Paar vragen:
- Stroom werkt ook 100%?
- Kan je de schijf voelen/horen dat ie draait?
- Heb je een andere PC tot je beschikking met SATA?
- Ondersteund je moederbord wel SATA2 (als de schijf SATA2 is)? Zoniet dan kan je de jumper zo instellen dat ie gewoon SATA1 is (meestal niet nodig maar soms maakt het wat uit)?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Niet altijd juist. Ik heb nl. wél de drivers nodig net zoals veel anderen. Daarnaast is soms ook het instellen van RAID verplicht.

ARME AOW’er

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Guardian Angel schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:02:
Niet altijd juist. Ik heb nl. wél de drivers nodig net zoals veel anderen. Daarnaast is soms ook het instellen van RAID verplicht.
Raid disablen, dan zijn de satapoorten gewoon losse poorten, net als met ide. Vervolgens gewoon opstarten met de windows cd en de sata driver, dus geen sata raid drivers laden via de floppy.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nee, dat kun je wel blijven zeggen maar dat is absoluut NIET altijd het geval.

Je brengt door zo'n opmerking een groot aantal gebruikers op het verkeerde spoor.

[ Voor 35% gewijzigd door Guardian Angel op 11-03-2007 17:15 ]

ARME AOW’er

• fleppuhstein
Guardian Angel schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:13:
Nee, dat kun je wel blijven zeggen maar dat is absoluut NIET altijd het geval.

Je brengt door zo'n opmerking een groot aantal gebruikers op het verkeerde spoor.
Dan moet je niet gelijk zo gaan schreeuwen. Ik heb het hier over dit moederboard. Zoals de TS vraagt. Het topic is van de TS, en heeft geen betrekking enigzins op jouw situatie. En BTW RAID is nog altijd uit te schakelen met een onboard raid controller, oftewel hostraid. Kwestie van je boekje doorlezen.

• NovemberSierra
Nou ik heb inmiddels het ding zover gekregen dat ie windows wou instaleren met die jumper heb ik gedaan en daarna deed die het. Maar nu lijkt die gare noname 200 watt voeding roet in het eten te gooien.

• fleppuhstein
CreativeMind schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:30:
Nou ik heb inmiddels het ding zover gekregen dat ie windows wou instaleren met die jumper heb ik gedaan en daarna deed die het. Maar nu lijkt die gare noname 200 watt voeding roet in het eten te gooien.
Afhankelijk van je configuratie kan dat eventueel te weinig zijn. En noname hoeft niet direct slecht te betekenen, maar staat wel vaak garant aan eerdere problemen tov merk.

• NovemberSierra
fleppuhstein schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:51:
[...]

Afhankelijk van je configuratie kan dat eventueel te weinig zijn. En noname hoeft niet direct slecht te betekenen, maar staat wel vaak garant aan eerdere problemen tov merk.
Het staat zeker garant voor problemen. Heb net een antec 420watt eraan geknoopt en lopen als een tierelier. Gelijk XP erop gegooid en even "stationair" laten lopen en loopt zonder foutmeldingen of dergelijken. Toch nog even kijken of ik die jumper eruit kan gooien zodat die 3 gb/s aankan ipv 1,5. Of gaat dit fout denken jullie. Weet namelijk neit zeker of het een sata 2 schijf is. Ik weet wel dat het geen sata 2 moederbord is.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

fleppuhstein schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:19:
[...]
Dan moet je niet gelijk zo gaan schreeuwen. Ik heb het hier over dit moederboard. Zoals de TS vraagt. Het topic is van de TS, en heeft geen betrekking enigzins op jouw situatie. En BTW RAID is nog altijd uit te schakelen met een onboard raid controller, oftewel hostraid. Kwestie van je boekje doorlezen.
offtopic:
Ik benadruk door de caps het woord niet en daarom hetgeen ik eerder stelde. Geen mens kan aan de topictitel ruiken om welk MB het gaat. Weinigen lezen een startpost volledig en daarnaast is het uit jouw post ook niet op te maken. Dat je het over het exacte MB hebt, had je duidelijk kunnen maken door bijv. "bij dit MB...." te typen. Dat maakt het wat begrijpelijker voor een gebruiker die met dezelfde HD dit probleem ondervindt.

Al met al had de TS dit in de OM FAQ / Beleid ook kunnen vinden, daarnaast Guardian Angel in "Spinpoint Sata hdd"

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 11-03-2007 20:41 ]

ARME AOW’er

• fleppuhstein
Guardian Angel schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:35:
[...]

offtopic:
Ik benadruk door de caps het woord niet en daarom hetgeen ik eerder stelde. Geen mens kan aan de topictitel ruiken om welk MB het gaat. Weinigen lezen een startpost volledig en daarnaast is het uit jouw post ook niet op te maken. Dat je het over het exacte MB hebt, had je duidelijk kunnen maken door bijv. "bij dit MB...." te typen. Dat maakt het wat begrijpelijker voor een gebruiker die met dezelfde HD dit probleem ondervindt.

Al met al had de TS dit in de OM FAQ / Beleid ook kunnen vinden, daarnaast Guardian Angel in "Spinpoint Sata hdd"
Dus omdat "Weinigen lezen een startpost volledig" moet ik mij volledig indekken op de amerikaanse manier, van stop uw kat niet in de magnetron. Terwijl ik namelijk wel de start post lees, en niet loop te blaten in de richting van alleen het laatste antwoord. Maar een specifiek toegespits antwoord probeer te geven op het probleem van de TS. Stel je voor............Pffffff

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

offtopic:
Je kent toch de gemiddelde GoT gebruiker?
Deze en de laatste postings hadden vermeden kunnen worden door je DM aan te zetten.

ARME AOW’er

Pagina: 1