Toon posts:

Windows besturingsyst. op Intel Mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe oplossing voor mijn music-studio wat betreft computer.

Ik heb eens met Mac gewerkt en vond dat geweldig! Alleen EEN maar...eigelijk maar 1 hele grote maar en dat is....... dat ik totaal niet met het besturingsysteem van mac (OS) overweg kon/kan.
Ik kreeg niks geconfigureerd, kon niet goed door menu's, gebrek aan kennis van systeem etc...
Kreeg het ook niet onder de knie en heb het moeten verkopen uiteindelijk.

Wel heb ik altijd het stiekeme verlangen gehad, dat MAC ooit eens met WINDOWS ging draaien. En dan niet viritueel over OS X heen of zo, maar echt gewoon stand alone, strak. Zoals Windows op PC draait.

Waarom ik dit wil, omdat Mac veelal goede compenenten heeft, vaak beter en stabieler dan PC, en ik heb FireWire nodig voor m'n aansluitingen Liefst 2 FireWire oplossingen ala het 800 mps protocol. Bij PC is dit een gruwelijk iets wat betreft FireWire. En kan er alleen fireWire 800 mps gebruiken middels een pci kaartje. Voor de rest is het allemaal het oude E 1394 met 200 of 400 mps.

Wel nu heb ik vernomen dat het dus mogelijk is om WINDOWS op een Intel MAC te kunnen draaien.
Ik geloof eigelijk niet dat dit nu kan, tenminste niet zoals ik denk.

Vandaar mijn vraag:

Kan ik optimaal windows XP(?) draaien op een Intel mac? Zonder dat er onder OS moet draaien, of ik met gemixte besuringsystemen zit. En zonder dat Windows virtueel over de OS applicaties draait ( dat kon namelijk een 2-4 jaar geleden ook al) of anders gehannes.

Dus gewoon puur en strak XP, net zoals deze op een PC draait. Maar dan op een Intel mac natuurlijk.

En wat ook belangrijk is, misschien nog wel belangrijker:

Op Pc kun je veel gekopieerde,illiegale , verschillende servepack programma's door elkaar draaien. Niet altijd even strak. maar het kan. Mac kan dit veel minder goed(?) en eist veelal orginele programma's.

Kan ik nu met de nieuwe Intel mac, toch ook ''niet orginele'' programma's draaien?

kan dit nu beter dankzij het windows besturingsysteem op een Intel Mac?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie Apple Bootcamp Beta
daarmee kun je op de nieuwe macs gewoon windows draaien.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Da's een knap moeilijk leesbaar bericht wat je daar neerzet, jaccis. Niet elke zin hoeft hoofdletters, bold en italic te bevatten.

Vooral niet als je vraag is: [google=intel mac windows] en je bij de frigging eerste (!) link al uitgebreide info krijgt over de werkwijzen en voor/nadelen van de mogelijkheden.

De tijd die het je kostte om al die bold-knopjes te vinden had je misschien beter kunnen gebruiken om even te zoeken.

En verwacht je nou serieus antwoord op de vraag hoe je illegale software kan gaan draaien?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Je denk dat windows opeens stabiel gaat worden omdat het op een mac systeem draait? :P Dat het vaker vast loopt komt door het besturingssysteem hoor, als je gewoon goede componenten hebt loopt windows bovendien ook vrijwel nooit vast. ;)
Ik snap niet waarom je persee een mac wil hebben als je er alleen maar windows op draaid, tenzij je alles voor de looks doet natuurlijk.

Verder is het inderdaad vervelend om te merken dat je de bold en cursief functies van GoT hebt ontdenkt.

En over die laatste vraag, nee omdat je nu windows op een mac draait werkt minder legale software het niet, nougoed? 8)7

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 17:38
Als Windows gebruiker kan ik het volgende niet bekrachtigen, maar ze zeggen dat NTFS (Windows 2k/XP/Vista) sneller fragmenteerd dan HFS (MacOS).

Voor werken met grote bestanden en applicaties is dit niet echt wenselijk, ondanks er natuurlijk wel goede 'real-time' defragmenters zijn voor Windows (Diskeeper i-FAAST).

Ik ben er ook altijd van overtuigd geweest dat Mac OS een wassen neus is, maar ik begin door de jaren heen toch steeds meer gefascineerd te raken door innovatieve werkwijze van Apple.

[ Voor 23% gewijzigd door Frash op 10-03-2007 21:07 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Kan ik nu met de nieuwe Intel mac, toch ook ''niet orginele'' programma's draaien?
Ten eerste, deze vragen hoef je hier niet te stellen zie onze policy. Verder is het topic nogal raar opgemaakt, ik snap niet zo goed wat de bedoeling hiervan is? Ik zou je toch willen aanraden om Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na te lezen. Als het dan nog niet lukt na het zoeken, open gerust een nieuw topic maar vertel hierin duidelijk wat je zelf al gedaan hebt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.