Windows 98 "Windows Update"uitgeschakeld door Microsoft?

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Modbreak:Hou die onzinbanners maar voor je in het vervolg

Hallo,

Gisteren heb ik Windows 98 SE NL geinstalleerd op mijn pc.

Sinds 1998 zijn er natuurlijk veel dingen gebeurt, met updates etc. Toen ik wouw updaten, kreeg ik te horen van de Windows Update site dat ik een Mac had. 8)7 :o

Waar is MS mee bezig?

Hebben ze nu expres Windows 98 uitgesloten en verbannen van de rest, gewoon omdat ze willen dat ik overstap naar XP of Vista? NO WAY.

Ik heb gelezen dat meer mensen dit probleem hebben, maar er is geen oplossing voor. Behalve de unofficial service pack voor W98.

Is de site misschien gehackt door een mac user? >:)

Wie weet hoe / waarom dit kan?

[ Voor 7% gewijzigd door blaataaps op 10-03-2007 20:14 ]

Gulfstream G650

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows 98 is gewoon EOL, niet zo vreemd het OS is ook iets van 9 jaar oud. Dus ben blij met de updatepacks die je hebt, want meer is er niet.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Nieuws van 4 juli 2006 (nieuws: Volgende week gaat stekker uit Windows 98/Me-support)

Vanaf 11 juli zal Microsoft geen security-updates meer ontwikkelen en vrijgeven voor Windows 98, Windows 98 Second Edition en Windows Millenium Edition. Ook zal het vanaf die datum niet langer mogelijk zijn tegen betaling ondersteuning te ontvangen op de genoemde OS'en. Oorspronkelijk had Microsoft zich voorgenomen de uitgebreide ondersteuning al op 16 januari 2004 stop te zetten. Om gebruikers meer tijd te geven te upgraden naar een nieuwere versie van Windows, is destijds besloten de extended support te verlengen. Windows 98, 98SE en Me is nog geïnstalleerd op naar schatting 70 miljoen computers. Het grootste deel, rond de 50 miljoen, maakt gebruik van een Windows 98-versie en de overige, rond de 20 miljoen, hebben nog Windows Me in gebruik. Naar verwachting zal tegen het einde van het jaar het marktaandeel van de binnenkort uitgerangeerde Windows-releases 6 procent bedragen, tegen 13 procent aan het einde van 2005.

https://powershellisfun.com

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Dus over en uit?

I dont think so.

WIndows 98 Is nog steeds de znelst opstartende degelijke OS, en eigenlijk perfect voor games.

Ik ga MS boycotten, ik was van plan Windows VIsta OEM Premium te gaan kopen... nu heb ik een andere manier gevonden... :>

Gulfstream G650

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

salimrmaf schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:14:
Dus over en uit?

I dont think so.

WIndows 98 Is nog steeds de znelst opstartende degelijke OS, en eigenlijk perfect voor games.

Ik ga MS boycotten, ik was van plan Windows VIsta OEM Premium te gaan kopen... nu heb ik een andere manier gevonden... :>
Dan ga je linux draaien als je zo graag geen windows wilt hebben.

Wat ik niet helemaal snap, je kunt windows 98 toch ook prima draaien zonder die updates, ik draai hier ook nog steeds windows 98 en dat werkt allemaal prima.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ja, maar ik heb het gevoel dat ie daarom veel vaker vastzit, en het is denk ik geen leuke gedachte dat een hacker mijn bestanden kan inzien, if yu know what i mean? ;)

Maar er zijn ook nog heel veel mensen in India en CHina bijvoorbeeld, die deze OS hebben. MS heeft eens geen site waarop je de laatste updates kunt installeren.

Gulfstream G650

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

salimrmaf schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:22:
Ja, maar ik heb het gevoel dat ie daarom veel vaker vastzit, en het is denk ik geen leuke gedachte dat een hacker mijn bestanden kan inzien, if yu know what i mean? ;)
Je bedoelt serieus dat je deze machine zonder virusscanner op de machine en firewall tussen de machine en je (adsl/kabel)-modem aan het internet knoopt?

(Waarom anders bang zijn voor hackers....)

offtopic:
Zowel je nederlandse als je engelse spellingscontrole zijn nogal stuk.....

[ Voor 9% gewijzigd door Coach4All op 10-03-2007 20:29 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ook met updates voorkom je dat niet onder Win98 hoor ;)
Als er iets totaal lek is, dan is het Windows98. Zelfs met een virusscanner of firewall valt Win98 vies tegen.

En Win98 start dan wel lekker snel op, maar loopt nog sneller vast, en presteert vele malen langzamer overall als Win2000 en WinXP.
Persoonlijk zou ik gewoon Win2000 nemen, als je toch zo gehecht bent aan 98. Ziet er hetzelfde uit, maar draait op de vele malen betere NT5 kernel. Opstarten duurt misschien een minuutje langer, maar werken doet het vele malen sneller, plus dat het veel soepeler multitasked.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 10-03-2007 20:29 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

salimrmaf schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:22:
Ook zonder updates kun je het ding prima beveiligen :) Gewoon een goede virus/spywarescanner erop en een firewall en je kunt er prima mee werken.

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Heb ik afgelopen week ook een aantal keren meegemaakt. Soms springt Windows Update op een Win9SE PC naar Windows Update V6. En nee, je krijgt niet de melding dat je een Mac hebt, er staat een link op de pagina voor als je een Mac hebt.

Ik heb het keer op keer kunnen oplossen door even de PC opnieuw te starten. Vervolgens direct met Internet Explorer naar Windows Update toe. Dan blijf je dus wel op Windows update V4 en kun je je Win98Se bak gewoon updaten.
De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ja. :O

Tot eergister, toen ik expres, gewoon voor de lol keek wat een virus kon doen.

Een bestandje "Vista Premium Crack" .exe had ik gedownload, en op geklikt.

Daarna, na het opstarten van de PC, LOL. :X

Als je vensters openhad, kon je dat niet zien op de taalbkalk zien. Ok, dacht ik, dan maar mn bestanden kopieren naar mijn 2e hard disk..

100X geprobeert om mijn 20 GB aan belangrijke bestanden te kopeiren, lukte maar toen ik naar D:\ ging omd e bestanden te plakken, lukte t niet. :P

Dus met die virus, kon iemand echt niks meer branden/ bestanden kopieren etc.

Maar ja, ik had dual boot met ook nog Windows MCE. Maar die is sloom! Mijn windows 98 deed het ook niet meer.

Maar ja, dus toen maar 20 GB tussen 2 slome PC's kopieren, met een snelheid (HD-TACH) van 3,2 MB / sec. :(

Na 6 uur kon ik pas de pc afsluiten.

Dus heb ik geprobeert de harde schijven te formaterren via Floppy... Dat lukte niet. :o Was de virus zoo diep doorgedrongen?!

WIndows 98 kon ik weer installeren. _/-\o_ en toen via Magic Partition 8 de harde schijf geformatteerd.

-THE END-

Gulfstream G650

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

salimrmaf schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:31:
Ja. :O

Tot eergister, toen ik expres, gewoon voor de lol keek wat een virus kon doen.

Een bestandje "Vista Premium Crack" .exe had ik gedownload, en op geklikt.

Daarna, na het opstarten van de PC, LOL. :X
Nog nooit van Virtual Pc gehoord, als je daar al mee wilt stunten.....?
Als je vensters openhad, kon je dat niet zien op de taalbkalk zien. Ok, dacht ik, dan maar mn bestanden kopieren naar mijn 2e hard disk..

100X geprobeert om mijn 20 GB aan belangrijke bestanden te kopeiren, lukte maar toen ik naar D:\ ging omd e bestanden te plakken, lukte t niet. :P

Dus met die virus, kon iemand echt niks meer branden/ bestanden kopieren etc.

Maar ja, ik had dual boot met ook nog Windows MCE. Maar die is sloom! Mijn windows 98 deed het ook niet meer.
MCE sloom? Wat voor machine heb je P1? P2?
Maar ja, dus toen maar 20 GB tussen 2 slome PC's kopieren, met een snelheid (HD-TACH) van 3,2 MB / sec. :(

Na 6 uur kon ik pas de pc afsluiten.
Wie zijn billetjes brand......
Dus heb ik geprobeert de harde schijven te formaterren via Floppy... Dat lukte niet. :o Was de virus zoo diep doorgedrongen?!
Hoeft niet, het zo ook zomaar aan jouw kennis/kunde kunnen liggen O-)
WIndows 98 kon ik weer installeren. _/-\o_ en toen via Magic Partition 8 de harde schijf geformatteerd.

-THE END-
Het einde van jouw machine? Het einde van Win98?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22
Laat die kerel lekker 98 draaien. Als je een beetje oplet wat je aanklikt, FireFox gebruikt en vuurmuur/virusscanner hebt, kan er niet zoveel gebeuren hoor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Breepee schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:44:
Laat die kerel lekker 98 draaien. Als je een beetje oplet wat je aanklikt, FireFox gebruikt en vuurmuur/virusscanner hebt, kan er niet zoveel gebeuren hoor.
Met alle respect..... maar als je met virussen wilt experimenteren op een "productie-machine" (Als in niet speciaal voor het experiment ingericht) dan kun je wel wat voorlichting gebruiken lijkt me....

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22
Coach4All schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:04:
[...]

Met alle respect..... maar als je met virussen wilt experimenteren op een "productie-machine" (Als in niet speciaal voor het experiment ingericht) dan kun je wel wat voorlichting gebruiken lijkt me....
Hebben de holbewoners voorlichting gehad toen ze met vuur gingen spelen? Is uiteindelijk ook goed gekomen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-03 23:18
labtech schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:30:...
Ik heb het keer op keer kunnen oplossen door even de PC opnieuw te starten. Vervolgens direct met Internet Explorer naar Windows Update toe. Dan blijf je dus wel op Windows update V4 en kun je je Win98Se bak gewoon updaten.
De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen.
Dat dacht ik op een oude lap-tobber (P2-366 met 128 MB, net te krap voor WinXP) ook te doen, maar dat (b)lijkt toch niet goed te gaan - telkens weer die Mac-verwijzing. Heb je soms de URL's van V4 die jij wel schijnt te kunnen benaderen?
Dank je!!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt een Windows update serie door vrijwillegers. Een soort mega service pack. Is gratis en werkt als een trein. Ben de naam even kwijt..

ah deze
Unofficial Windows 98 SE Service Pack 2.0.3 NL is uit!

aan het eind van dat topic staan wel de nieuwste downloads
dat werkt lekker!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-03 23:18
Cory schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:15:
[...]
..., maar dat (b)lijkt toch niet goed te gaan...
Zal ik mezelf dan maar bedanken? :X
Het werkt nl. toch wel: meteen na opstarten naar Windows Update V4 ... et voìlá!
(Ik had even een link op de desktop gemaakt, dat blijkt sneller te gaan - dat is misschien wel de crux.
Pagina: 1