Toon posts:

1080p24 TV's

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij met het oog op blu-ray/hd-dvd zeggen welke TV's 1080p24 als input hebben? het mag er ook 1 zijn die de komende maanden uit zal komen.

Danku.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Volgens mij geen enkele. 24p is voor (film) opnamen en wordt middels de gebruikelijke 3:2 pulldown naar 60i geconverteerd en dat is het signaal wat je krijgt. Wat interessant is, is een scaler welke precies het tegenovergestelde doet zodat je een goede 1920x1080 progressive weergave hebt op je scherm en je geen gedonder hebt met interlacing. En dan een weergave in veelvoud van die 24 frames (bijv. ieder vol frame 3x, kom je op 72hz, op 60hz zit je weer met de ene keer het frame 2x en het volgende frame 3x etc).

Ook mooi zou zijn als er een 1920x1080 formaat goed compatible zou zijn met de originele opnamen en de uiteindelijke weergave. Maar dat is er niet en zal er vermoedelijk ook niet komen. Enige manier is zelf gaan spelen met bijv. een htpc, goede software en een projector.

Wellicht dat er consumer producten zijn welke iets kunnen met een 24p input, maar dan nog is de vraag wat de hele signaalweg en verwerking zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ShittyOldMan op 10-03-2007 17:54 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben ook naar zo'n TV op zoek.
Er komen binnenkort Blu-Ray spelers op de markt die 24p naar buiten spugen. Lijkt me wel fijn, eindelijk gewoon echt film kijken thuis en niet dat films op pal ineens 4 minuten korter duren dan het origineel ;)

Dat betekent, stam + t .

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:26:
Kan iemand mij met het oog op blu-ray/hd-dvd zeggen welke TV's 1080p24 als input hebben? het mag er ook 1 zijn die de komende maanden uit zal komen.
Hier op GoT verwachten we van je eerst zelf op zoel gaat. We zijn hier geen winkel waar je gratis alles kan krijgen wat je maar wil. Zie ook: Registratievoorwaarden / korte FAQ

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.