DenTeD123 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:46:
[...]
how how how!!!!!!!!!!!!!!!!! hooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!
ik vergeleek ze niet met mekaar, het is puur orienteren!!!!!

maar je hebt gelijk, een starterskit is beter dan de s5800 of s5700, maar je zit dan ook direct in een andere prijsklasse. Mijn prijsklasse zit op het moment op een maximum van 300 euro, vandaar

en ik denk dat je binnen nu en een (half) jaar DSLR kit kunt kopen voor 300 of ietsje meer, ik weet wel zeker dat je daar veel meer plezier aan gaat beleven dan aan zo'n superzoom camera.
Zelf heb ik een tijdje op en neer gehopt tussen Olympus, Fuji en Sony superzoom camera's. Allemaal na 1 vakantie weer van de hand gedaan. Omdat ik nooit tevreden was over het resultaat, sommige plaatjes zijn prachtig met deze cameras. Maar over het algemeen viel het mij zwaar tegen.
Toen heb ik me door een hele goede verkoper bij Black's in Canada een Pentax K100D 18-55 kit laten aansmeren. En sindsdien heb ik het licht gezien, 95% van alle foto's vind ik prachtig. Ik doe wel veel point en click werk, maar het resultaat is gewoon altijd goed. Ook de prestaties van deze camera wanneer je hem in het donker gebruikt is gewoon perfect vergeleken met die superzooms.
Wat ik wil zeggen is als je echt iets wil met fotografie, dan kun je tegenwoordig voor een zeer mooie prijs een SLR kopen. En die prijzen zijn op het moment zo hard naar beneden aan het gaan dat je beter een paar maandjes kunt wachten en doorsparen.
Het wel zo dat die superzooms ook erg populair zijn in de 2e hands markt. Ik heb de mijne altijd makkelijk via Marktplaats kunnen verkopen met nauwelijks verlies vergeleken van de nieuwprijs. Maar dat was wel in de tijd dat SLRs nog flink duurder waren.
[
Voor 7% gewijzigd door
borgdaville op 11-02-2008 14:02
]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...