Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 16:11
AttiX schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:14:
De Fuji Finepix S5800 is ook geïntroduceerd als opvolger van de s5700:

http://www.fujifilm.com/p.../finepix_s5800/index.html
http://www.dpreview.com/news/0707/07072607fujifilms5800.asp

Vrijwel identiek als je de specificaties vergelijkt. Enige verschil wat echt opvalt is een verhoging van mp. Van 7.1 naar 8mp.
Interessant, ik ben van plan de s5700 te kopen. Als alleen de MPs zijn verhoogt dan laat ik de s5800 links liggen en hoop ik dat de s5700 (nog) goedkoper wordt

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 13:32

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Anoniem: 225736 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:10:
Hallo Kromme,

In het algemeen ben ik best tevreden van het toestel. Had jij l geexperimenteerd met een UV filter? ik heb er net een via internter gekocht en ben benieuwd.

Heb je nog andere tips betreffende dit toestel?

Groet,
Frans
Hallo,
Ik heb nog weinig tips over dit toestel. Ben zelf erg nieuw met fotografie. Zou je me kunnen laten weten of de uv filter werkt tegen die paarse gloed? En waar jij hem eventueel besteld heb, zodat ik zeker weet dat ik een goede krijg.

thanks

Keep it calm...en lek mig de zuk

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
@kromme

Nee, een UV filter haalt geen CA (paarse randjes) weg.

@ alle S5700 bezitters

Ik heb een S5700 in mijn handen gehad, maar ik krijg dat "manual" focus niet aan de praat.

Ik zet hem op Aperture Priority -> ik stel de Focus in het menu in op MF -> houdt de EV knop ingedrukt -> ga aan het zoomknopje zitten.

Maar er gebeurt NIETS, als ik de camera van een dichtbij object naar een ver weg object draai, stelt hij zelfs nog automatisch de focus goed in 8)7 .
Al ik hem op 1 object laat richten, gebeurt er gewoon niets als ik aan aan die zoomknop zit.

Ik snap er niks van. :/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Bump, iemand?

Pentaxiaan

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Ik heb em nou ook.

Alleen is het een "internationaal" model.
En zoek ik nog een nederlands talige handleiding ivm mn ouders die het engels niet beheersen.
En bij Fuji film doen ze moeilijk omdat het dan niet een nederlands model is? geen nederlandse garantie heeft en dus ook geen handleiding omdat die meer kost ofzo...

ze willen eventueeel een handleiding opsturen voor wel 35€....
En dat vind ik te veel voor zo een papieren miniboekje
Is er geen nederelandstalige handleiding online te vinden?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Is dat een dik boekje? Heb het nog niet in handen gehad eerlijk gezegt. Anders wil ik me wel eens de moeite doen om het in te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
kless schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:15:
Ik heb em nou ook.

Alleen is het een "internationaal" model.
En zoek ik nog een nederlands talige handleiding ivm mn ouders die het engels niet beheersen.
En bij Fuji film doen ze moeilijk omdat het dan niet een nederlands model is? geen nederlandse garantie heeft en dus ook geen handleiding omdat die meer kost ofzo...

ze willen eventueeel een handleiding opsturen voor wel 35€....
En dat vind ik te veel voor zo een papieren miniboekje
Is er geen nederelandstalige handleiding online te vinden?
hebben ze geen online versie? (of iig digitaal?) ik kan me herrinneren dat ik van me s5600 ook een digitale handleiding had

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 07-09-2007 09:30 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233197

Goedemiddag,
Ik heb net de fuji S5700 een week in huis. Besteld bij pixmania maar... een franstalig gebruiksaanwijzing erbij.. balen dus.. :X

ik fotografeer nu in de automatische stand (veelal in huis) maar het lijkt wel of de foto's nog van slechtere kwaliteit zijn dan die van mijn oude canon ixus met 4.0 megapixel.

kan iemand mij aan de nederlandstalige gebruiksaanwijzing helpen?
kan iemand zeggen of ik de megapixels in moet stellen of dat deze automatisch op 7.1 staan?

iemand tips??

zoals jullie kunnen zien ben ik een leek.. wil graag wat mooie foto's van onze dochter maken (1 1/2j) en met een week of 3 komt de 2e, dan zou ik helemaal graag wel kwalitatief mooie foto's willen maken.

wie heeft tips? Als er mensen uit de omgeving van deventer zijn die eventueel wat uitleg kunnen verschaffen zou dit ook mooi zijn

alvast bedankt voor reacties :)

mvg bernard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ps basie P hier heb je wel een engelse handleiding:

http://www.fujifilm.com/p...s5700/images/fx_s5700.pdf

ook daarmee kom ik er nog niet uit om mooie foto's te krijgen, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Anoniem: 233197 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:51:
ps basie P hier heb je wel een engelse handleiding:

http://www.fujifilm.com/p...s5700/images/fx_s5700.pdf

ook daarmee kom ik er nog niet uit om mooie foto's te krijgen, helaas..
wat is er dan lelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi bluecold,
vind dat het net lijkt of de foto's wat waziger zijn zeg maar :?
weet niet goed hoe het te omschrijven maar als ik ook een foto op bureaublad als achtergrond zet lijkt wel of je meer pixels ziet dan die foto's van me oude canon ixus met 4 megapixel.
of deze camera binnen foto's van mindere kwaliteit maakt zeg maar..
enig idee?

Anoniem: 232701

Zou het met de dpi te maken kunnen hebben?

De Fujifilm FinePix S5700 kost € 199,99 bij de Dixons.
Prachtig ding, en de sluiterstijd en kosten zijn perfect (voor mij althans :)).
Ik vind hem oerlelijk, maar de foto's die hij neemt zijn prachtig.

Is er eigenlijk een lijst van, wat je er allemaal bij krijgt als je hem koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06
Bij pixmania ligt hij al voor 179,-

De mijne is inmiddels afgeleverd bij mijn buren en ik ga vanmiddag een poging doen om hem op te halen. Als ik hem heb post ik je wel even wat er precies in het doosje zat. Of ik maak er een foto van ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

@bernardvoortman: Kun je een voorbeeldje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
In de doos:

S5700
4x alcaline batterij (die het vooralsnog na 300 foto`s nog prima doet)
Kabel voor aansluiting tv
USB - kabel
Handleiding (bij pixmania in het frans)
Installatie cd
Strap voor camera om aan nek te hangen
Lenscap

Ik heb de camera zondag meegenomen naar spa francorchampagne om de auto`s te fotograferen. Prima foto`s geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spa Francorchamps of Spa Francorchampagne _O-
Laat zien dan, die foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Anoniem: 180355 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:02:
Spa Francorchamps of Spa Francorchampagne _O-
Boeie... zie link
http://members.home.nl/ma...nvit_Francorchampagne.pdf

De foto`s volgen nog wel. Eerst even resizen.

Edit (enkele foto`s. Er zitten foto`s bij met digitale zoom bij aan en meer dan 10 x ingezoomd)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0101%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0105%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0108%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0119%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0120%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0123%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0144%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0152%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0154%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinheeren/spa/DSCF0198%20(Custom).JPG

Grote versies te vinden op:
http://members.home.nl/martinheeren/spa/groot/

[ Voor 61% gewijzigd door Nomis op 01-10-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitaal zoomen doet de kwaliteit vaak geen goed, wanneer je echt te kort komt kun je beter een gedeelte van de plaat wegcroppen.
Nr.1 vind ik niet erg geslaagd: tegenlicht maakt dat de lucht op sommige plekke uitgebeten wit is, stuk lege balkon voegt niet echt iets toe aan de plaat en het camerakoordje hangt in beeld.
Bij sommige foto's lijken enkele kleuren (wit, lichtblauw) wat dicht te lopen, zie vooral de derde foto. Ook valt me op dat de AF dichtbij een stuk beter functioneert dan de foto's die je veraf hebt genomen. De foto's van de bolides die richting start/finish rijden had je misschien beter met een kortere sluitertijd kunnen nemen: de auto rijden met 150/170 (?) zo'n beetje recht op je af dus wanneer de AF zijn werk gedaan heeft en de foto afgedrukt wordt denk ik dat de auto al 'uit het scherpe gebied rijdt'.
Qua compositie: de hoofden van het publiek staan soms hinderlijk in de foto's.
Maar leuk evenement lijkt me, poosje terug ook daar geweest tijdens het F1 weekend en 't beviel me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Hou wel in gedachten dat dit de eerste keer was dat ik foto`s maakte met deze camera en dat dit de eerste keer was dat ik bij dit evenement was. Het was dus meer snelle snap shots, dan een poging om een perfecte compositie op de foto te krijgen. Daarbij valt het in zo`n drukte niet mee om de mensen opzij te krijgen, omdat ik een foto wil maken :)

Verder heb je natuurlijk wel gelijk over de kwaliteit van de foto`s. De meeste zijn genomen op auto stand, dus de sluitertijd had best korter kunnen staan. (dat bedacht ik mezelf pas toen ik in de auto naar huis zat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk, in het begin is het even wennen. De kritiek is dan ook opbouwend bedoeld, niet als aanval :)
Gewoon experimenteren met de verschillende instellingen (A, S en evt. M) om een gevoel te krijgen wat er aan je foto veranderd als je een slinger aan het wieltje geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 10:22
iemand al meer veschillen gevonden op de 5800 tov de 5700 ??behalve de hoogte van de aantal MP's

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep, de S5700 is een grammetje lichter: of dit potentiële koper sterk beinvloed waag ik te betwijfelen ;)
Hier staan beide camera's naast elkaar (eindje naar onderen scrollen) en er is geen verschil buiten het aantal megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238532

Beste mensen,

Heb hem net 2 dagen, prettige camera en gebruiksvriendelijk.
Allen valt de automatische stand wel wat tegen, vooral als ik foto's wil maken binnen bij schemer.
Wat kan ik daar aan verranderen?

Heb helaas nog niet zo heel veel verstand van fotograferen.
Ga volgende week op vakantie en wil dan wel een beetje weten hoe ik de betse foto's kan maken. veel oefenen werkt, dat weet ik. Maar kan iemand mij misschien vertellen welke stand ik het beste kan gebruiken om foto's te maken sávond in de woonkamer bv?
heb nog geen tijd gehad om overdag met daglicht te experimenteren.
dat komt nog wel.

Gr
Breaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Refererend aan dcresource kun je de ISO instellen tot 400 (om nog een beetje kwaliteit over te houden). Levert dit niet de gewenste korte sluitertijden op (blauwe getal links onderin) dan zul je de flitser moeten gebruiken. Hierdoor zal de camera een sluitertijd rond de 1/60 seconde pakken, waardoor je foto's i.c.m flits onbewogen zullen zijn. Wellicht is de stand N/Flash hiervoor geschikt, anders kun je in SP1 of SP2 de scenes 'night' of 'museum' eens programmeren en testen. Ook kun je natuurlijk handmatig het ding op ISO200 zetten, in stand S 1/60 instellen en de flitser omhoog zetten.
Succes.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 180355 op 01-11-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe digicam, waarbij de FujiFilm camera's erg mooi in mijn budget passen.

Ik heb momenteel een oogje op de Canon Powershot A720 IS , en kwam al eerder de Fujifilm S5700 tegen.

Nu vroeg ik mij af of de S5700 of S5800 wel daadwerkelijk image stabilization heeft.

Fujifilm smijt met de term: "Electronic Image Stabilization to prevent camera shake during movie recording. This assures stable, attractive movie footage even in telephoto shooting situations. "

Hoe zit dit nu in realiteit, dus NIET in marketing beblaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen optische IS zoals Canon dat toepast. Fuji baseert zijn systeem puur op hoge ISO waardes. Wanneer je dus in Picture Stabilization mode fotografeert, zal het ding waarschijnlijk ISO 800 of ISO 1600 gaan gebruiken waardoor je sluitertijd korter kan worden om gelijk belichting te houden. Helaas is de sensor in de S5700 niet dezelfde SuperCCD van de F30, maar een kleinere variant. Resultaat (te zien in verschillende reviews) is een dramatische high ISO performance. Mijn mening is dat het 'systeem' geen alternatief is voor de optische stabilisatiesystemen. Of je de camera moet laten liggen door dit gebrek, is afhankelijk van jouw stijl van fotograferen.
Persoonlijk vind ik de S6500fd interessanter (want leuke sensor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32
De S6500fd is heel leuk, maar ik blijf liever bij het SD formaat ;)
XD kost me gelijk weer een nieuw kaartje, en is daarnaast niet echt leuk geprijsd.

Maar werkt die stabilisatie techniek van Fuji in de S6500fd dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee :)
Mijn voorkeur voor de S6500fd is puur gebaseerd op de sensorprestaties. Mijn bedoeling met de vorige post was dan ook om 'binnen' Fuji een alternatief te geven. Verder heb ik geen ervaring met beide Fuji's en de genoemde Canon (wel met de S9500 van Fuji, die min of meer op de S6500fd lijkt qua handling). Of je de Canon boven de Fuji's moet prefereren of andersom kan ik je dus niet vertellen. Probeer ook het Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 topic eens, wellicht zijn daar meer ervaringen te vinden. Let er op dat IS geen must is, heb nu zelf een dSLR met lenzen zonder IS. Voor mijn soort fotografie is dat maar zelden een beperking, dus waarom meer uitgeven voor die feature.
Reviews van modellen:
DPReview
DCResource
Voorbeeldfoto's:
PBase
Pixel Peeper
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik heb laatst contact gehad over een reeds eerdere post in dit topic. Het ging over paarse randen op de foto.
http://gathering.tweakers...mme&data%5Bboolean%5D=AND
De winkel waar ik mijn camera heb gekocht heeft contact gehad met Fujifilm, deze wisten ons te vertellen dat het aan de chip(cmos)? zat wat erin zat en dat ik er maar mee moest leren leven. Ik vond dit persoonlijk een kwalijke zaak van Fujifilm. De winkel zei dat ik het toestel wel kon inruilen. Heb nu een Sony-H9 gekregen. Van de week een plaatjes schieten om te kijken wat die kan(oftewel doet). Heb wel het idee dat ik er op vooruit ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251873

het aanbieden van materiaal waar copyright op berust is hier niet gewenst.

[ Voor 85% gewijzigd door YellowCube op 11-02-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een goede camera, en de s5700 en de s5800 zouden goed in mijn budget passen.
de foto's die ik wil gaan maken zijn: mensen (modellen) en landschappen. ik wil beginnen met fotograferen, en ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met dit toestel als amateurtoestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
DenTeD123 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:16:
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een goede camera, en de s5700 en de s5800 zouden goed in mijn budget passen.
de foto's die ik wil gaan maken zijn: mensen (modellen) en landschappen. ik wil beginnen met fotograferen, en ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met dit toestel als amateurtoestel?
deze camera's zijn voor de prijs niet slecht, echter zijn het superzoom camera's terwijl jij modellen/landschappen wil fotograferen, daar heb je geen superzoom voor nodig. Het kan wel, en voor het geld zal het zeker geen slechte aankoop zijn.

Maar als ik jou was zou ik toch kijken of je een instap DSLR kan kopen. De SLRs gaan dit jaar echt goed betaalbaar worden. Een Pentax K100D kit kost volgens mij nog 400, ik verwacht dat dit jaar enkele DSLRs in de aanbieding komen voor 300/350 euro. Ik ga regelmatig naar Canada en daar heb je ze al voor 300 euro of minder. Dit zou een beter investering zijn waar je veel meer plezier aan gaat beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 15:44
borgdaville schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:05:
[...]

deze camera's zijn voor de prijs niet slecht, echter zijn het superzoom camera's terwijl jij modellen/landschappen wil fotograferen, daar heb je geen superzoom voor nodig. Het kan wel, en voor het geld zal het zeker geen slechte aankoop zijn.

Maar als ik jou was zou ik toch kijken of je een instap DSLR kan kopen. De SLRs gaan dit jaar echt goed betaalbaar worden. Een Pentax K100D kit kost volgens mij nog 400, ik verwacht dat dit jaar enkele DSLRs in de aanbieding komen voor 300/350 euro. Ik ga regelmatig naar Canada en daar heb je ze al voor 300 euro of minder. Dit zou een beter investering zijn waar je veel meer plezier aan gaat beleven.
pricewatch: Nikon D40 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6)

D40-kit voor 389 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
ik heb inderdaad naar de d40 en de dx40 gekeken, alleen een kennis van mij zegt, dat er echt een crappy lens bijzit, de reden dat ik loop te kijken naar die s5800/s5700 is omdat hij een all-in-one-package is.
als is de d40 een uber geile camera natuurlijk.
maar ik wil er nog niet te veel geld in pompen. Ik wil eerst op de 10000 schoten zitten (over een paar fotosessie verdeeld natuurlijk) en dan kijken hoe ver ik ben qua kennis en ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 15:44
DenTeD123 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:06:
[...]

ik heb inderdaad naar de d40 en de dx40 gekeken, alleen een kennis van mij zegt, dat er echt een crappy lens bijzit, de reden dat ik loop te kijken naar die s5800/s5700 is omdat hij een all-in-one-package is.
als is de d40 een uber geile camera natuurlijk.
maar ik wil er nog niet te veel geld in pompen. Ik wil eerst op de 10000 schoten zitten (over een paar fotosessie verdeeld natuurlijk) en dan kijken hoe ver ik ben qua kennis en ervaring.
Als die kennis denkt dat een prosumer superzoom beter presteert dan een dSLR kitlens zit er of een steekje los, of heeft ie gewoon geen idee waar ie over praat. True, er zijn in dSLR land betere lenzen, maar vergeleken met prosumers zijn dSLR's toch wel een héél stuk beter. Van het huidige nieuwaanbod is er geen enkele lens meer die onderdoet voor de prosumers.

Sterker nog, de kitlenzen zijn vaak nog beter dan de superzooms voor dSLR's, en die zijn op hun beurt alweer een hele slag beter dan die van de prosumers. Om nog maar te zwijgen over de prestaties van de sensor, het voordeel van een viewfinder en de snelheid van het zoomen door aan je lens te draaien ipv op knopjes te drukken, etc.

En ook een dSLR hoeft niet veel te kosten in het begin. Pak een D40 met een 18-55 en een 55-200, en je hebt een hartstikke leuke startset.

De D40x is btw imho zijn meerprijs niet waard :P

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 11-02-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 180355 op 11-02-2008 13:17 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Henk schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:15:
[...]

Als die kennis denkt dat een prosumer superzoom beter presteert dan een dSLR kitlens zit er of een steekje los, of heeft ie gewoon geen idee waar ie over praat. True, er zijn in dSLR land betere lenzen, maar vergeleken met prosumers zijn dSLR's toch wel een héél stuk beter. Van het huidige nieuwaanbod is er geen enkele lens meer die onderdoet voor de prosumers.

Sterker nog, de kitlenzen zijn vaak nog beter dan de superzooms voor dSLR's, en die zijn op hun beurt alweer een hele slag beter dan die van de prosumers. Om nog maar te zwijgen over de prestaties van de sensor, het voordeel van een viewfinder en de snelheid van het zoomen door aan je lens te draaien ipv op knopjes te drukken, etc.

En ook een dSLR hoeft niet veel te kosten in het begin. Pak een D40 met een 18-55 en een 55-200, en je hebt een hartstikke leuke startset.

De D40x is btw imho zijn meerprijs niet waard :P
how how how!!!!!!!!!!!!!!!!! hooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!

ik vergeleek ze niet met mekaar, het is puur orienteren!!!!! :D
maar je hebt gelijk, een starterskit is beter dan de s5800 of s5700, maar je zit dan ook direct in een andere prijsklasse. Mijn prijsklasse zit op het moment op een maximum van 300 euro, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
DenTeD123 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:46:
[...]

how how how!!!!!!!!!!!!!!!!! hooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!

ik vergeleek ze niet met mekaar, het is puur orienteren!!!!! :D
maar je hebt gelijk, een starterskit is beter dan de s5800 of s5700, maar je zit dan ook direct in een andere prijsklasse. Mijn prijsklasse zit op het moment op een maximum van 300 euro, vandaar :P
en ik denk dat je binnen nu en een (half) jaar DSLR kit kunt kopen voor 300 of ietsje meer, ik weet wel zeker dat je daar veel meer plezier aan gaat beleven dan aan zo'n superzoom camera.

Zelf heb ik een tijdje op en neer gehopt tussen Olympus, Fuji en Sony superzoom camera's. Allemaal na 1 vakantie weer van de hand gedaan. Omdat ik nooit tevreden was over het resultaat, sommige plaatjes zijn prachtig met deze cameras. Maar over het algemeen viel het mij zwaar tegen.

Toen heb ik me door een hele goede verkoper bij Black's in Canada een Pentax K100D 18-55 kit laten aansmeren. En sindsdien heb ik het licht gezien, 95% van alle foto's vind ik prachtig. Ik doe wel veel point en click werk, maar het resultaat is gewoon altijd goed. Ook de prestaties van deze camera wanneer je hem in het donker gebruikt is gewoon perfect vergeleken met die superzooms.

Wat ik wil zeggen is als je echt iets wil met fotografie, dan kun je tegenwoordig voor een zeer mooie prijs een SLR kopen. En die prijzen zijn op het moment zo hard naar beneden aan het gaan dat je beter een paar maandjes kunt wachten en doorsparen.

Het wel zo dat die superzooms ook erg populair zijn in de 2e hands markt. Ik heb de mijne altijd makkelijk via Marktplaats kunnen verkopen met nauwelijks verlies vergeleken van de nieuwprijs. Maar dat was wel in de tijd dat SLRs nog flink duurder waren.

[ Voor 7% gewijzigd door borgdaville op 11-02-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
borgdaville schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:59:
[...]

en ik denk dat je binnen nu en een (half) jaar DSLR kit kunt kopen voor 300 of ietsje meer, ik weet wel zeker dat je daar veel meer plezier aan gaat beleven dan aan zo'n superzoom camera.

Zelf heb ik een tijdje op en neer gehopt tussen Olympus, Fuji en Sony superzoom camera's. Allemaal na 1 vakantie weer van de hand gedaan. Omdat ik nooit tevreden was over het resultaat, sommige plaatjes zijn prachtig met deze cameras. Maar over het algemeen viel het mij zwaar tegen.

Toen heb ik me door een hele goede verkoper bij Black's in Canada een Pentax K100D 18-55 kit laten aansmeren. En sindsdien heb ik het licht gezien, 95% van alle foto's vind ik prachtig. Ik doe wel veel point en click werk, maar het resultaat is gewoon altijd goed. Ook de prestaties van deze camera wanneer je hem in het donker gebruikt is gewoon perfect vergeleken met die superzooms.

Wat ik wil zeggen is als je echt iets wil met fotografie, dan kun je tegenwoordig voor een zeer mooie prijs een SLR kopen. En die prijzen zijn op het moment zo hard naar beneden aan het gaan dat je beter een paar maandjes kunt wachten en doorsparen.

Het wel zo dat die superzooms ook erg populair zijn in de 2e hands markt. Ik heb de mijne altijd makkelijk via Marktplaats kunnen verkopen met nauwelijks verlies vergeleken van de nieuwprijs. Maar dat was wel in de tijd dat SLRs nog flink duurder waren.
toon volledige bericht
hmm, ik ga hem mee nemen in de denktank

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:58
Ik heb er vandaag eentje op MP op de kop weten te tikken voor 120,-.

Als hij niet bevalt kan ik hem hoogstwaarschijnlijk voor die prijs wel weer kwijt, toch?

Ik ben alleen nog op zoek naar een goede tas voor de camera, iemand tips?

• borgdaville
voog schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:54:
Ik heb er vandaag eentje op MP op de kop weten te tikken voor 120,-.

Als hij niet bevalt kan ik hem hoogstwaarschijnlijk voor die prijs wel weer kwijt, toch?

Ik ben alleen nog op zoek naar een goede tas voor de camera, iemand tips?
ik zag hem toevallig in de aanbieding bij pixmania voor 159, dus als jouwe zgan is heb je wel een goede koop gedaan!

• voog
Hij wilde er ook eerst 150 voor hebben. ;) en hij schijnt zgan te zijn (ga hem morgen ophalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/8259/1912434475ftmbge0.jpg

Iets dat ik jullie niet wil onthouden, gister mijn eerste fotoreeks gedaan met m'n nieuwe toestel, toch maar de s5700 geworden..
En voor de bijdehante mensen, nee, hij is niet gephotoshoppped....

Ben helemaal blij met dat ding, hij is goedkoop, snel , en bang for bucks all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
DenTeD123 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:44:
[afbeelding]
En voor de bijdehante mensen, nee, hij is niet gephotoshoppped....
Ze komen zwaar USM'ed uit de camera?
Grote reden om hem links te laten liggen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
baquelappe schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:49:
[...]

Ze komen zwaar USM'ed uit de camera?
Grote reden om hem links te laten liggen dus :D
UnSharp Mask, onscherptemasker, een veelgebruikte techniek in fotobewerkingsprogramma’s om afbeeldingen te verscherpen. Gebaseerd op een doka-techniek.

Dat bedoel je?
Hij stond op manueel, dus ik denk dat er geen sprake was van USM-en.
of dit?
- UltraSonic Motor, het snelle aandrijfmechanisme voor scherpstelling van Canon lenzen. Gebaseerd op ultrasone trillingen.
Het is een Fujicon lens, dus ook geen sprake van. Volgens mij werkt Fuji met een huismerk hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baquelappe geeft denk ik aan dat geweldige scherpte niet in elke situatie / sfeer gewenst is.

Feit is dat 'consumentencamera's' (om ze zo maar even te noemen) een standaard output hebben die de meesten zullen waarderen. Dat houdt dan in tamelijk verscherpt en de kleurverzadiging lekker opgeschroeft. Geeft spetterende resultaten (Fuji's Chrome-stand gaat daar vrij ver in). Professionele gebruikers en serieuze amateurs (weer maar even een verzamelnaampje) hebben graag zelf volledige controle over de output: dus graag een zo kaal mogelijk bestand met een maximum aan 'informatie' lekker zelf tweaken zoals je hem wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Anoniem: 180355 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:51:
baquelappe geeft denk ik aan dat geweldige scherpte niet in elke situatie / sfeer gewenst is.

Feit is dat 'consumentencamera's' (om ze zo maar even te noemen) een standaard output hebben die de meesten zullen waarderen. Dat houdt dan in tamelijk verscherpt en de kleurverzadiging lekker opgeschroeft. Geeft spetterende resultaten (Fuji's Chrome-stand gaat daar vrij ver in). Professionele gebruikers en serieuze amateurs (weer maar even een verzamelnaampje) hebben graag zelf volledige controle over de output: dus graag een zo kaal mogelijk bestand met een maximum aan 'informatie' lekker zelf tweaken zoals je hem wil.
OEH!
dan is mijn camera geen consumentending, want ik kan het zelf instellen, LEKKER PUHH!!!!

nee maar zonder dollen, ben net begonnen met fotograferen. De reden dat ik deze gekocht heb, is voor het standje -M-, wat ik gewoon miste bij de "vakantiekliekjes, na 1 shoot kapotte"-prut dingen.
Stond inderdaad wel te kijken toen hij op auto stond, dat hij ontzettend scherp was, dat was waarschijnlijk wat hij bedoelde. Hij schakelt wel alle hulpmiddelen uit, als hij op -M- staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

DenTeD123 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:13:
[...]

OEH!
dan is mijn camera geen consumentending, want ik kan het zelf instellen, LEKKER PUHH!!!!

nee maar zonder dollen, ben net begonnen met fotograferen. De reden dat ik deze gekocht heb, is voor het standje -M-, wat ik gewoon miste bij de "vakantiekliekjes, na 1 shoot kapotte"-prut dingen.
Stond inderdaad wel te kijken toen hij op auto stond, dat hij ontzettend scherp was, dat was waarschijnlijk wat hij bedoelde. Hij schakelt wel alle hulpmiddelen uit, als hij op -M- staat.
Wat hij bedoeld is de software matige sharpening, waarvan ik betwijfel of die uitgezet wordt wanneer je op M standje fotografeert.
De meeste compacte camera's gooien behoorlijk wat bewerking over foto's heen, zodat de foto lekkere punch krijgt, kortom, extra contrast/scherpte/etc. Deze foto die je laaat zien is ietwat oversharpened. Niet erg, maar het is niet iedereen zijn smaak.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:40:
[...]

Wat hij bedoeld is de software matige sharpening, waarvan ik betwijfel of die uitgezet wordt wanneer je op M standje fotografeert.
De meeste compacte camera's gooien behoorlijk wat bewerking over foto's heen, zodat de foto lekkere punch krijgt, kortom, extra contrast/scherpte/etc. Deze foto die je laaat zien is ietwat oversharpened. Niet erg, maar het is niet iedereen zijn smaak.
hmm, ok, dat wist ik niet. Maar niet erg. Waar ik trouwens wel tegen aan liep, is dat hij geen RAW schiet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253241

Ik heb mijn S5700 gisteren binnen gekregen. Mijn eerste digitale camera!!!! Ik heb hem in engeland gekocht.. Maar er zat dus geen nederlandse handleiding bij. Dankzij mijn broer heb ik deze nu toch gevonden, zodat ik me kan gaan verdiepen in alle mogelijkheden. Als er nog meer mensen zijn die graag de nederlandse handleiding willen hebben, ik wil hem graag naar je emailen.

Groeten Jo

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 253241 op 23-02-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
DenTeD123 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:02:
[...]

hmm, ok, dat wist ik niet. Maar niet erg. Waar ik trouwens wel tegen aan liep, is dat hij geen RAW schiet :(
Daarvoor had je de S5600 moeten halen, die kan in RAW en JPEG schieten.

Die van mij bevalt trouwens zeer goed, vooral de stevigheid verrast mij zeer. Morgen er maar even mee naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:40:
[...]

Correct, ik heb in mijn eerdere bericht ook al aangegeven de begrippen consumentencamera en professioneel te gebruiken om een toch de doelgroep aan te geven. Consumentencamera bedoel ik niet denigrerend en professioneel niet ophemelend. Ieder zijn eigen toepassing en bijbehorend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Anoniem: 180355 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:50:
[...]

Correct, ik heb in mijn eerdere bericht ook al aangegeven de begrippen consumentencamera en professioneel te gebruiken om een toch de doelgroep aan te geven. Consumentencamera bedoel ik niet denigrerend en professioneel niet ophemelend. Ieder zijn eigen toepassing en bijbehorend toestel.
oh absoluut, was ook niet beledigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47

Cheezus

Luiaard

Op de s5600 kun je trouwens wel de sharpness instellen op soft/std/hard.
Geen idee of de s5700 dit ook nog kan maar zo kun je dus ook wat softere foto's maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
primusz schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:51:
Op de s5600 kun je trouwens wel de sharpness instellen op soft/std/hard.
Geen idee of de s5700 dit ook nog kan maar zo kun je dus ook wat softere foto's maken..
ja, kan ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

Zo, een kickje dan maar..

Waren gister naar de mediamarkt gehobbeld om eens wat camara's (de wat grotere camera's met aardig wat optische zoom (5-10x zoom) bij langs te gaan, had vooral mijn zinnen gezet op de Kodak Z serie. Er stond ook de S5800 voor de som van 260 euro, dus eigenlijk niet naar gekeken, kwam mijn meid onder op de planken de S5700 nog tegen (nog 1'tje).. Verschil op eerste gezicht alleen de chip (7.1mp versus 8mp). Maar geen prijsje, dus verkoper op gezocht, 160 euro mag ie mee... Done :D

Benieuwd hoe hij gaat bevallen, zonnetje komt al letter op, dus we gaan zo eens even zuurstof happen

edit:Oh, mediamarkt was toch best wel weer duur volgens pricewatch :/

[ Voor 5% gewijzigd door djidee op 06-04-2008 09:10 . Reden: pricewatch ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
djidee schreef op zondag 06 april 2008 @ 09:08:
edit:Oh, mediamarkt was toch best wel weer duur volgens pricewatch :/
Ja :P

Als je het echt wil kan je volgens mij nog gewoon je geld terug vragen.
Maar ach, 20 euro staat wel voor goeie service en garantie.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik krijg mijn filmopjes niet scherp omdat de AF steeds maar bezig blijft als je beweegt.
Is er een optie op focus oneindig? Dit kon wel op de Sony toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gumball schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:02:
Ik krijg mijn filmopjes niet scherp omdat de AF steeds maar bezig blijft als je beweegt.
Is er een optie op focus oneindig? Dit kon wel op de Sony toestellen.
Iemand???
Pagina: 1 2 Laatste