[PS3] Sony actie: Played it!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211389

Topicstarter
Leuk dat jullie er waren, wij hopen dat jullie op deze wijze een goed beeld hebben gekregen van de gameplay en de functionaliteiten van de PS3.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/72/399005869_e354cc768a.jpg?v=0

We vonden het ook erg leuk om jullie vragen en meningen te horen!

Probeer nog even van het lekkere weer te genieten want na 23 maart zien jullie vast weinig buitenlucht meer! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 211389 op 10-03-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ben erg benieuwd naar de reacties :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:05

Clush

Do as I say...

viel me niets tegen :).

De eerste generatie games ziet er behoorlijk netjes uit, dat belooft zeker wat voor de beter geoptimaliseerde games. De 6-axis controller is eerst heel erg wennen, maar heeft zeker potentieel (een arcade combat flight sim bijvoorbeeld lijkt me erg cool met dat ding).

Ook verheug ik me wel op de talloze indie-games die ongetwijfeld gaan komen; sony lanceert een soort steam-achtig download systeem wat mijns inziens wel voor de nodige originele spelletjes garant moet staan.

mochten er foto's geplaatst worden: ik ben die kerel met dat zwarte petje.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:10
Vond het leuk! :)
Resistance en Motorstorm zijn toch wel erg verslavend.
Was erg goed verzorgd en de broodjes erg goed! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

En waren er nog leuke Playstation babes aanwezig? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb me prima vermaakt. Was echter nog niet super onder de indruk.

Jammer dat er een aantal games alleen in demo formaat aanwezig waren (bijv. Motostorm).

De online mogelijkheden en online store e.d. zie ik ook zitten. Goed ook om te horen dat voor het ontwikkelen van downloadbare games er minder drempels en restricties (en kosten) zijn om daadwerkelijk te mogen ontwikkelen voor de PS3 itt tot een full BD disc game.

Ik hou (helaas?) niet van shooters op de console (ik kan niet echt wennen aan de besturing) maar Resistance was toch erg goed speelbaar. Het is echter niet een game die ik zou kopen (kwestie van smaak). Met Motostorm heb ik me prima vermaakt en dat wordt zeker een leuke game in multiplayer mode. De demo was helaas wat beperkt.

Ik was wel onder de indruk van de kwaliteit van de downloadbare games. Zeker Flow en die game met dat eendje (rub-a-duck?) zijn leuke games om even snel te spelen. Hoge fun factor.

Heb ook nog even gerommeld met de Remote Play functionaliteit met de PSP. Op het moment is het puur het afspelen en bekijken van muziek, foto's en movies maar dat werkt nu al erg soepel. Hopelijk komt er in de toekomst nog wat meer hiervoor. Een PSP als controler + extra scherm gebruiken gaat hopelijk nog wel komen.

Geen PlayStation babes helaas :'(.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Was leuk en goed verzorgd :). Net de foto's van mijn digicam af gehaald en dan ga ik nu mijn review schrijven.

Edit: mijn review kan je hier vinden: Rafe in "Played it!" - beter laat dan nooit he :Y).

[ Voor 38% gewijzigd door Rafe op 13-03-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 14:53
Het was tof daar. Ze hadden een korte uitleg over de PS3 waarna de vragen ronde kon beginnen. Alles werd voor mij dan goed uitgelegd en als je een probleem met iets had of een vraag na de presentatie waren ze bereid om je direct te helpen.(btw bedankt voor de broodjes :Y) )

Alleen Genji vielt zwaar tegen. De camera in de game is dus echt klote. Je heb maar 1 camera positie en daar moet je het mee doen :|. En natuurlijk de hele lading CG filmpjes die je om de haverklap ziet zijn ook irritant.

Motorstorm is leuk, alleen die crashes worden snel vrij vervelend (denk maar aan burnout), maar ik denk dat een kwestie van smaak is. Ik heb niet de volledige game kunnen spelen, slechts de demo.

Formula 1 games zijn niet mijn games. Ik heb toch van deze game op de PS3 kunnen genieten :). De besturing was goed en de graphics zagen er fantastisch uit :o. Ik heb niet echt ver kunnen komen in de career mode dus ik kan niks anders zeggen.

Resistance heb ik helaas niet lang kunnen spelen. Een minuut of vijf maar. Het was een leuke shooter, maar van wat ik zag was het niks speciaals.

Zoals eerder gezegd; Rub-a-Duck en Flow zijn wel heel erg leuk en verslavend en imo de leukste games >_>;.

We speelden alles op 1080p screens (van Sony :P) en de zitplaatsen waren ook vrij comfortabel. Ook genoeg te drinken daar (nogmaals bedankt :P) en helaas dat je bijna niks kon zien van de beamer. Zonlicht + beamer is dus geen goede combinatie 8)7. Ook jammer is dat die gigantische HDTV screen ook niet gebruikt kon worden. Stroomstoring ftl :( .Op het laatst hadden we nog ff fun met de browser. Lekker naar de Wii site en de xbox site XD.

Bedankt voor de fantastische dag Sony.

[ Voor 61% gewijzigd door SoundWave729 op 10-03-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Het was zeker een leuke besteding van de zaterdag, ik had het niet willen missen :)

Resistance ben ik helaas vergeten te spelen. Het zag er mooi uit en (verticale) splitscreen mode staat ongetwijfeld garant voor genoeg speluurtjes, maar ik durf ook niet te zeggen wat er verder uniek aan het spel is.

Motorstorm was, tja, vermakelijk. Maar eigenlijk is het niet meer dan een lineaire racer met leuke graphics & physics.

De 'tja' komt vooral van het feit dat je niet je eigen route kan kiezen door het level heen. Ieder beetje afwijken van de baan zorgt ervoor dat je terug op de baan gezet wordt, terwijl je zou denken dat zo'n ruw, onbewoond landschap ervoor zorgt dat je je eigen ding kan doen.

Behalve met de analoge stick kon je het spel ook besturen doormiddel van de Sixaxis techniek, maar dat was niet te doen. Een klein beetje de controller draaien en je maakte een hoek van 90 graden.

De kleinere arcade spellen zoals Super Rub a'Dub en flOw maakten overigens wel goed gebruik van het Sixaxis-verhaal, met name flOw. Blast Factor was ook een leuk arcade spel. Ik zou bijna zeggen dat die kleinere spellen leuker waren dan de grote titels :P

Dat is het voor nu, misschien dat ik me zo nog meer dingen bedenk :P
Jammer dat er een aantal games alleen in demo formaat aanwezig waren (bijv. Motostorm).
Sommige PS3s hadden wel de volledige versie waar je ook met vrachtwagens kon rijden. Niet dat je dat wilt geloof ik, want ze zijn echt übertraag.

Over 'Formula One' kan ik niet veel zeggen, want ik ben niet zo'n F1-fan. Het zag er ook weer mooi uit, maar ik kan weinig zeggen over de gameplay. Gran Turismo HD heb ik nauwelijks kunnen spelen omdat het zonlicht sterker was dan de beamer: ik zag niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is daar zo vreemd aan? De meeste racespellen zijn dat, maar deze zou 'anders' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208860

Intussen wat sfeerimpressies

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/166/416516624_6c95b0d359.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/181/416516924_b68f0f86af.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/170/416517574_b65cb2cf5b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/133/416520085_210f6d1fe6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/131/416520449_dca14d2d8e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/123/416519483_60d664be7c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het event was goed geregeld. Behalve de stroom die niet helemaal wilde meewerken hadden ze het wat mij betreft niet beter kunnen doen. De houding van Sony was prima. Geen ellenlange presentatie over zaken die iedereen al lang weet, maar een kort en bondig verhaal. Daarbij waren de mensen van Sony niet overdreven aanwezig, maar deden leuk mee in de discussies en waren behulpzaam als dat nodig was.

De PS3 heeft gedeeltelijk mijn verwachtingen overtroffen want de kwaliteit van de games is voor een launch echt prima. Met name Resistance, wat grafisch niet heel bijzonder is, maakte zeker indruk door detail in de omgevingen. Motorstorm kon mij bij de demo nog niet heel boeien, maar bij de volledige versie die ook aanwezig was, was ik zeker onder de indruk. Het is supermooi om te zien dat je tegenstanders ook aan het racen zijn, allemaal andere routes volgen, je het erg lastig kunnen maken. En natuurlijk het veranderende terrein. Het complete plaatje heb ik nog nooit zo bij een racegame gezien. Wat mij betreft echt next-gen (wat dat ook mag zijn :))
Ook de kleine arcadetitels waren vermakelijk en laat voor mij toch zien dat we in de toekomst veel nieuwe concepten zullen zien op de PS3.

Wat mij minder beviel aan de PS3 waren de toch wel redelijk lange laadtijden van oa F1 en Motorstorm. En mijn grootste 'teleurstelling' is toch het gemis van rumble. Het zit hem in kleine dingen zoals de boostmeter in Motorstorm. Met rumble zou je kunnen voelen wanneer deze (bijna) vol is, maar nu zat ik steeds naar het scherm te kijken. Dat leidt toch wat af van de rest van het spel.

Al met al een leuke dag en vond het ook leuk om te zien dat iedereen van GoT ook goed met elkaar om kon gaan. Kortom een leuke gezellige dag die mij zeker enthousiast heeft gemaakt voor de 23e.

Een paar foto's volgen nog.
Afbeeldingslocatie: http://www.moblog.nl/conv/org/mob45f2a6e5697f6.jpg

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 12:22
Haha, het was zeker leuk :)
Idd jammer van de halve stroomuitval in het begin, ook omdat de ruimte elektrisch verwarmd werd... :P Maar later toen de zon erbij kwam en er een verlengkabeltje was, was dat ook opgelost.
Ook de lunch was top!

Resistance was prima te spelen! Best wel verslavend :P F1 racing met SIXAXIS besturing vond ik nog niks, ik mis de feedback van hoever je kan/moet sturen. Motorstorm was fun, maar dat was het dan ook wel en GT HD is niet echt mijn spel.
Ook leuk om te zien dat de PSP naar PS3 remote desktop connectiviteit goed werkte. Draadloos en al.

[ Voor 7% gewijzigd door Harmsen op 10-03-2007 22:10 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De grap is juist dat Motorstorm een verschrikkelijk lineare racer is :)

Ik heb er vanmiddag veelvuldig achter gezeten.

Het parcour is vastgesteld. Je kan hoogstens af en toe links of rechts (over een vastgelegd parcour). Ga je (of dreig je) buiten de baan te gaan, dan crashed of je auto, of wordt je terug op de baan gezet. Lukt het je een kleinj stukje af te snijden, hup, begin je weer waar je begon met afsnijden.

Je kan 0,0 je eigen weg bepalen (Nou ja, vooruit en achteruit ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 10-03-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

PWM schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:19:
[...]

Het parcour is vastgesteld. Je kan hoogstens af en toe links of rechts (over een vastgelegd parcour). Ga je (of dreig je) buiten de baan te gaan, dan crashed of je auto, of wordt je terug op de baan gezet. Lukt het je een kleinj stukje af te snijden, hup, begin je weer waar je begon met afsnijden.
Super! Kan ik tenminste niet de weg kwijt raken en verliezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Playstation Spac3

Het was echt een hele leuke ervaring om eens een paar uurtjes met de Playstation 3 te kunnen spelen. De spellen die mij erg wisten te interesseren waren o.a. Resistance en Flow. Ook Super Rub a Dub was erg grappig om te doen.
De organisatie was ook erg over te spreken. Relaxte gasten die je hielpen indien je ene vraag of een probleem had tijdens het uitproberen. Daarnaast lulde ze ook lekker mee, maar vertelde tussendoor ook veel informatie over de Playstation 3.

De playstation 3
Het apparaat is best groot en zwaar. Dat waren iig de eerste dingen die mij direct opvielen nadat ik hem gezien had en even in mn handen had. Dit volume met al die nieuwe technische snufjes als Blue Ray, 60GB harddisk, SIXAXIS controller. Het werkt allemaal goed. Besturing met de SIXAXIS gaat erg goed. Beter dan dat ik eigenlijk had verwacht.
Ook het rootmenu ziet er goed uit. Zo kun je allerlei netwerk/internet instellen. Sony account aanmaken en zo koppelen aan de meeste spellen voor een online ID. Door de grote harddisk kan je naast je savegames er je filmpjes en foto's opslaan. Via de online dienst van Sony kun je ook extra filmpjes, demo's en kleine simpelere spelletjes downloaden of kopen.

Nog ff een stukje over een aantal spellen die daar te spelen viel.

Motorstorm
Op het feit na dat ik absoluut niet van realistische race/rally spellen houd, moet ik toch zeggen dat dit een van de betere spellen (misschien wel de beste) wat je kon spelen daar op de Spac3.
Nadat ik wat aan de besturing gewend raakte, wist ik lekker door over het circuit te knallen. Omgeving in het spel ook best goed vormgegeven, een wild terrein met hier en daar een gevaarlijke afgrond die moest ontwijken en schansen waarmee kuilen moest overbruggen. Het enige nadeel was eigenlijk dat je voertuig erg makkelijk crashte. Bijv. Ik reed over een redelijk kleine steen en mijn rally auto ging over de kop en crashte. Beetje te gevoelig naar mijn idee wat na een tijdje toch wel op mn zenuwen begon te werken.

Formula 1: Championship Edition
Ik heb deze game maar kort gespeeld, mede om het feit dat ik dus niet zo van racespellen houd. Wat ik wel kan vertellen is dat de besturing opzich wel goed reageerde alleen soms wel wat houterig had ik het idee (kan ook aan mijn manier van spelen liggen :P ). Grafisch ziet er allemaal prima in orde uit.
Weinig vernieuwende elementen in tegenstelling tot andere/vorige Formule 1 racespellen.

Resistance: Fall of Men
Helaas heb ik deze game niet gespeeld (te druk met andere dingen :+ ). IK heb wel meegekeken terwijl andere speelden. Qua besturing zag het er allemaal vrij eenvoudig uit, ik zag dat andere het aardig onder de knie hadden. Graphics zijn erg mooi. Omgevingen zijn erg gedetaileerd weergegeven. Wat opzich wel een goed teken is, vind ik zelf, dat deze game het best te vergelijken valt met een WOII shooter en Half-life. Je moest echt je wapen gereedhouden om te vuren, want anders was je zo dood. Niks mis mee met dit spel.

Flow
De eerste keer dat ik Flow zag, dacht ik echt van: "wat voor vage game is dit nu weer?". Maar het tegendeel was waar. Toen ik Flow, een spelletje die je op de online dienst van Sony kan aanschaffen, begon te spelen, moest ik erg wennen aan het gebruik van de SIXAXIS controller. Na wat proberen werd het spelletje steeds leuker. sterker nog het heeft zelfs een verslavingsfactor. Echt zo'n spelletje die je constant door wil/kan blijven spelen.
In het spel begin je al een soort van klein organisme. Dit beestje moet van eten voorzien door verschillende bolletjes op te happen. Als je het veld leeghebt, ga je een niveau verder door een speciala bolletje te eten. Na het constant eten van die bolletjes en andere figuurtjes blijkt je beestje te groeien, te groeien en te groeien. Er zit niet echt een einde aan, je kunt constant door blijven gaan.

Super Rub-a-Duck
Nog een spelletje die van de online dienst van Sony te plukken valt. Houd de SIXAXIS controller vast alsof je een waterbak vast hebt en laat het rubberen eendje in de waterbak alle kanten op zwemmen. Verzamel alle kleine eendjes uit de luchtbellen, maar pas op voor de speelgoed haai, want die eet je kleine eendjes kapot. Als je alle eendjes eenmaal achter je aan hebt zwemmen dan breng je alle eendjes naar de gootsteenputje oftwel de exit. Leuk vrolijk spelletje :)

Ik heb ook nog Lemmings gespeeld. Leuk vrolijk spelletje, maar eigenlijk meer een extraatje voor de liefhebber.

Overige spellen die ik helaas niet heb kunnen spelen, maar wel aanwezig waren zijn:
Ridge Racer 7 en Genji

Ik ben zeker wel overtuigd wat de PS3 allemaal in huis heeft. Alleen omdat ik 600 euro nog erg duur vind en eigenlijk nog te weinig spellen echt klaar zijn voor de PS3 wacht ik nog ff de markt een jaartje af waarna ik dan een besluit ga nemen of ik de PS3 ga aanschaffen ja of nee.

Idd erg jammer van de stroomuitval aan het begin van de dag, maar ze hadden het vrij snel weer gefixt op 1 scherm (helaas het grote Bravia-scherm :'( ) na.
Al met al een erg leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar. _/-\o_

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Bij gran turismo ook niet, en geen hond heb ik daar over horen klagen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:58
Ook even mijn bijdrage:

Zeer stijlvolle lokatie, het geeft een goede sfeer om zo een oud gebouw binnen te stappen en dat voor de Playstation. Op de 2de etage de zaal waar het allemaal gebeurd. Modern ivm de 40" HDTV's met PS3's en lekker oud aangezien het een oude (douche?) zaal was van een fabriek. Top lokatie!
Ik ben zelf totaal geen PS2/console gamer, maar de PS3 heeft mijn interesse door de techniek die erin zit gewekt. Vooral het HD(BD) gedeelte. Korte uitleg over de interface van de PS3 lekker kort luchtig. Sony medewerkers waren heel relaxt en gamede en discussieerden mee.

Eerst met motorstorm erg aan de knoppen moeten wennen, bleek dat ik continu met turbo aan probeerde te rijden (boem ja). Na een 3 tal potjes gespeeld te hebben lukte het allemaal redelijk tot goed. Motorstorm vond ik er voor een lanuch game super uitzien. Vooral met het zicht op de toekomst beloofd dit heel wat goeds!
Pro's:
  • Grafisch zeer mooi, modder, licht, schade model tijdens rijden (ik bedoel dus niet alleen de crashes)
  • Besturing vond ik echt relaxt, voelde allemaal heel echt aan en de controller reageerde goed
  • Tegenstanders waren echt aanwezig b.v. kriskras door elkaar aan het racen en gaf je echt een ander gevoel dan normaal bij CPU spelers.
  • toekomstige online gaming met circuits die nooit hetzelfde zijn
cons:
  • geen dual screen maar zoals in diverse interviews uitgelegd waarom dus ik zie motorstom eerder als een goede launch (ik kijk uit naar Motorstorm2!)
  • Crashes duurden te lang, soms vet maar is ook handig om dit met 1 druk te kunnen skippen.Dit is niet een tekort koming van de PS3 eerder aan hoe de game ontwikkeld is.
  • Geen rumble, map on screen, boost warning.
  • laadtijden waren opzich lang maar vooral echt te lang met auto's kiezen
Resistance zag er goed uit, co-op in splitscreen (naast elkaar) en wat vooral opviel was het detail in het level en hoe dit uitgedacht is. Grafisch viel het niet tegen maar ook niet wooow vet. Zelf niet gespeeld verder.

Flow, vet verslavend en ziet er leuk uit om te spelen. Ik hou wel van die mini/arcade games.
Lemmings altijd lache en dit spreekt weer een andere doelgroep aan. Ik zag ook sudoku in de lijst staan dus volgens mij komt er voor ieder wat wils.

Over de PS3
Solide apparaat voelt stevig aan en geeft je echt een gevoel dat je wat gekocht hebt!

Wat me echt tegenviel was dat er toch (nog) geen concrete plannen bestaan dat je je foto's films of muziek die je gedeeld hebt staan op je pc kan benaderen. Vooral omdat Sony de PS3 veel meer ziet als een multimedia machine zou je toch denken dat juist dit ondersteund wordt. Het is ook niet al te lastig om dit te ondersteunen waardoor je kan zeggen dat Sony dit bewust niet wilt. Misschien omdat de PC's vaak van Windows(Microsoft) zijn voorzien en Sony echt zijn eigen features wilt promoten?

Het was een gezellige dag, lekkere broodjes met vis spul?, jamjam, en genoeg te drinken.

enig minpuntje was dat bij thuiskomst mijn uitlaat alleen nog aan zijn rubbers hing 8)7

als ik nog meer weet dan post ik dit nog ben het ff zat nu :)

[edit]MOTORSTORM: Ik kwam ook nog iets tegen, de schaduwen van bergen die op de grond vielen waren soms heel erg aan het flikkeren. Vooral als je stilstond naast een berg oid. Dit is eigenlijk het enige wat ik echt kon vinden wat duidelijk zichtbaar niet klopte.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-03-2007 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Een kleine nuancering is wellicht op z`n plaats. Het is een redelijk vrij speelveld, er zijn enkele opties om je route te volgen. Gran Turismo is echt lineair, Motorstorm toch niet echt. Maar geheel vrij geven wil je je route ook niet, dan kom je elkaar echt niet meer tegen in de online modus. Wat toch echt een erg goede extra dimensie aan de game geeft. Enneuh, vergeet niet af en toe de boost lost te laten! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
[...]

Toevallig heb ik je zien spelen je was totaal niet opzoek naar een leuke game ervaring. Gewoon zoeken naar wat er fout was. Je speelde volgens mij toen de demo, met 1 track die weinig afwijking in het parcours had ja. Voor de bocht naar links heb je een jump links hiervan heb je de retour die dus tegengesteld komt , dit is de weg na de bocht. Jij wilde de bocht compleet overslaan, en meteen 180 graden links draaien. Logisch dat dit niet kan. Ook kon je na de bocht hoog en laag, hoog moet je na een stukje verder weer naar laag (zie de obstakels) daar kun je niet doorheen nee, ook niet proberen en klagen dan.
De full versie had meer opties, laag hoog onder boven jumps etc wat echt super was naar mijn idee.

Ik vond je al zo negatief, hoofschuddend en klagend, en had ook verwacht dat je hier over zou reageren vandaar dat ik even hier op reageer. Maar zoals je toen al zei, het is nog niet af...... random online is misschien echt een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik merk het al, jammer dat ik de full niet heb gespeeld. Was onder de indruk dat er alleen demo versies van motorstorm waren. Toch zonde. Op basis van de demo vind ik de singeplayer veel te beperkt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is al teveel op de man spelen. PWM's mening is zijn mening. Het is niet nodig om verder nog op zijn manier van denken en spelen in te gaan.

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 11-03-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201952

Het klinkt alsof het een erg interesante dag was, was er graag bij geweest maar helaas te laat met de loting.

Was laatst bij een vriend van me die al een ps3 heeft en hij liet me ff flOw spelen, nou zelfs op zijn 720p scherm was dit prachtig, ben eigelijk wel beniewd op Motorstorm nou 720p of 1080p was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Anoniem: 201952 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 01:52:
Het klinkt alsof het een erg interesante dag was, was er graag bij geweest maar helaas te laat met de loting.

Was laatst bij een vriend van me die al een ps3 heeft en hij liet me ff flOw spelen, nou zelfs op zijn 720p scherm was dit prachtig, ben eigelijk wel beniewd op Motorstorm nou 720p of 1080p was. :)
Deze was/is (NL Full) 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 201952 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 01:52:

Motorstorm draait op 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ziet er allemaal ontzettend leuk uit, jammer dat ik het heb moeten missen.

Misschien meer geluk bij de loting voor een PS4 dagje ;-)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik moet zeggen dat ik het gisteren ook erg naar mijn zin heb gehad :)
Mijn impressies zijn hier onder te lezen.

Over Space zelf:

Mooie ruimte, goeie ontvangst. We hebben in het begin een korte en duidelijke uitleg gekregen over wat de PS3 allemaal kan, en na een korte vragenronde werden we los gelaten op de PS3's :P

Korte impressie van de spellen die ik gespeeld/gezien heb:

Motorstorm:
Het ziet er goed uit, maar of het mij lang gaat boeien weet ik niet. Ik heb enkel de demo maar gespeeld met de Big Rig en daarna nog eens met een brommer. Online zou het weleens een erg leuk spel kunnen worden, dus ik denk dat ik m toch wel ga kopen.

Resistance:
Deze game viel me heel erg mee. Grafisch ziet het er oke uit en de effecten zijn erg goed. De gameplay is ook goed uitgewerkt en deze game ga ik dan ook zeker bij de launch halen.

F1CE:
Het ziet er goed uit, maar het is gewoon niet mijn type racer. Deze heb ik dan ook niet gespeeld.

Ridge Racer:
Ziet er ontzettend strak uit en gaat heel erg snel en het heeft de welbekende typische Ridge Racer besturing. Dit is een game die ik bij de launch niet haal, maar misschien later als ie wat goedkoper is.

Genji:
Ik heb er maar even naar gekeken maar het spreekt me gewoon totaal niet aan.

Flow:
Ik had de flash-versie al eens gespeeld dus ik wist al hoe verslavend en leuk deze game was. Op de PS3 is het eigenlijk dezelfde game, maar het ziet er veel beter uit en de SIXAXIS besturing werkt ook erg goed. Deze game ga ik toch wel kopen, maar waarschijnlijk wel maar pas als je op een andere manier kunt betalen als met CC.

Rub a Dub:
Vermakelijk spelletje dat er goed uitziet en heerlijk speelt met de SIXAXIS. De levels worden ook erg snel pittig. Deze game ga ik dan ook kopen.

De PS3 en SIXAXIS:
Ik moet zeggen dat de PS3 er in het echt erg goed uitziet. Enorm mooi en stijlvol apparaat en totaal geen logge machine ofzo. Het gewicht is behoorlijk en de behuizing voelt erg solide aan. Weer een topproduct van Sony dus :)
Die remote Play functie was trouwens ook erg leuk.

De SIXAXIS ligt lekker in de hand en ik vind de tilt-control een leuke toevoeging voor games als Flow en Rub a Dub.

Dat was het wel :)
Ik zou ook nog graag de mensen van Sony en organisatie willen bedanken voor de leuke middag en het was ook leuk om eens wat Tweakers-mensen in het echt te zien.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Hebben jullie nog BR-films gedraaid? Ik ben benieuwd hoe die eruitzien op 1080p en met name naar de geluidsproductie van de PS3 tijdens het afspelen van films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De debugs die er stonden hadden nogal wat moeite met het afspelen van BR-films (die deden het niet). Daarna zouden ze nog even een andere unit proberen, maar daarna heb ik er zelf ook niet meer aan gedacht. Ik weet niet of andere mensen dit nog werkend hebben gezien.
Het was niet bepaald een hele stille ruimte, dus het geluid wat de PS3 maakt valt dan al minder op, maar ik heb op geen enkel moment de PS3 duidelijk geluid horen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Nog een paar 'leuke' foto's :X

Truck besluit op de A2 een auto in z'n zijkant te rammen:
Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/zucht/thumbs/image032.jpg

Die dus vervolgens een 180 graden spin maakt midden op de A2 bij Utrecht.
Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/zucht/thumbs/image031.jpg

Waardoor iedereen vol in de ankers moest, en mijn ABS cq. banden minder goed bleken dan die van m'n voorganger:
Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/zucht/thumbs/image024.jpg
full version.

Duur grapje, zo'n PS3 event 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 11-03-2007 13:42 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22
@Shiver23
Ooit weleens aangedacht dat film/video functionaliteit bij de Debugs is uitgeschakeld, daarnaast waren de BD's al zo vies/beschadigt 2 weken geleden toen ik er was dat ze al nauwelijks afspeelde :P

@curry684
Das minder, maar daarvoor hebben ze de no-claim uitgevonden :9

@rakkerzero
Dat is geen gemodde, dat is een debug voor developers :) zou natuurlijk niet kloppen dat Sony zelf een PS3 met modchip heeft staan om gekopieerde spellen te spelen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Rctworld op 11-03-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wokschotel schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:32:
Hebben jullie nog BR-films gedraaid? Ik ben benieuwd hoe die eruitzien op 1080p en met name naar de geluidsproductie van de PS3 tijdens het afspelen van films...
Er stonden, geloof ik, 3 verschillende PS3's
- een prototype
- een gemodde PS3 (waar dus gekopieerde spellen op gespeeld kon worden)
- een normale PS3

Met een Sony medewerker werd er geprobeerd om een Blueray film op een van de gemodde PS3 af te spelen, maar zoals hijzelf al vermoedde werkte dit helaas niet. IK heb het daarna ook niet meer op een andere PS3 aan het werk gezien overigens.

@ Curry,
Ik leef met je mee :>
Rctworld schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:42:
@rakkerzero
Dat is geen gemodde, dat is een debug voor developers :) zou natuurlijk niet kloppen dat Sony zelf een PS3 met modchip heeft staan om gekopieerde spellen te spelen ;)
Het is iig een aangepaste versie die gekopieerde schijfjes leest :)

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 11-03-2007 14:09 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Frank J. schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:08:
[...]
Toevallig heb ik je zien spelen je was totaal niet opzoek naar een leuke game ervaring. Gewoon zoeken naar wat er fout was. Je speelde volgens mij toen de demo, met 1 track die weinig afwijking in het parcours had ja. Voor de bocht naar links heb je een jump links hiervan heb je de retour die dus tegengesteld komt , dit is de weg na de bocht. Jij wilde de bocht compleet overslaan, en meteen 180 graden links draaien. Logisch dat dit niet kan. Ook kon je na de bocht hoog en laag, hoog moet je na een stukje verder weer naar laag (zie de obstakels) daar kun je niet doorheen nee, ook niet proberen en klagen dan.
De full versie had meer opties, laag hoog onder boven jumps etc wat echt super was naar mijn idee.

Ik vond je al zo negatief, hoofschuddend en klagend, en had ook verwacht dat je hier over zou reageren vandaar dat ik even hier op reageer. Maar zoals je toen al zei, het is nog niet af...... random online is misschien echt een verademing!
:?

Ik vond Motorstorm juist een vet spel.

Echter, het hele verhaal er omheen was dat je je eigen route kon bepalen, en dat kon dus niet. Het spel ziet er prima uit, en speelt goed (als je Motion Sensor uitzet).

Dus ja, ik heb natuurlijk gekeken wat de grenzen van het spel waren, en wat je wel en niet kon doen. ik had Motorstorm al eerder op de "normale" manier gespeeld, en wilde nu eens even kijken wat de vrijheden waren.

Kritiek moet kunnen! Het enige wat ik in dit topic zeg, is dat Motorstorm onverwacht liniaer voor mij was. Verder heb ik er niks over gezegd. Ik kraak het spel niet af, en zeker de console niet.

Ik vond overigens ook de GT-HD demo er strak uitzien. Jammer dat het publiek (nog?) niet beweegt, maar voor de rest superstrak en steady 60fps.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 11-03-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat ook nog even tussen neus en lippen door werd verteld (en wat ik me nu pas weer herinner) is dat de maximum prijs van een game die je koopt in de Playstation store niet hoger is dan €10,-. Ik weet niet in hoeverre dit zo blijft, want als Warhawk ook via de store te koop is lijkt een tientje mij wel heel weinig. Maar he, je hoort mij niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rctworld schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:42:
@curry684
Das minder, maar daarvoor hebben ze de no-claim uitgevonden :9
Je bedoelt dat ding waarin ik weer 5 tredes of zo ga zakken nu zodat m'n verzekering nog duurder wordt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

curry684 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:38:
[...]

Je bedoelt dat ding waarin ik weer 5 tredes of zo ga zakken nu zodat m'n verzekering nog duurder wordt? 8)7
Als je gewoon op tijd geremd had, had je 599,- kunnen besparen aan verzekering dus.

Mmm. 599,-, wat zou je daar mee kunnen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel ironisch... :p Volgens mij de straf van god voor een xbox 'fetishist' die naar een playstation event gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Waarom krijg ik die straf dan en niet de xbox 'fetishist'? Over wie heb je het uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Wat een lelijke saab trouwens op die foto's, met dat chroom om die lampen heen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 14124 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:21:
Wat een lelijke saab trouwens op die foto's, met dat chroom om die lampen heen :/
OffTopic:

Nieuwe 9-5. Is standaard, je kan hem niet meer krijgen zonder.

Domme Zweden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Shiver23 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:23:
Wat ook nog even tussen neus en lippen door werd verteld (en wat ik me nu pas weer herinner) is dat de maximum prijs van een game die je koopt in de Playstation store niet hoger is dan €10,-. Ik weet niet in hoeverre dit zo blijft, want als Warhawk ook via de store te koop is lijkt een tientje mij wel heel weinig. Maar he, je hoort mij niet klagen ;)
Nou, dat klopt nu al niet want Tekken Dark Resurrection kost US $19,99 en zelfs met de meest gunstige wisselkoers blijft dat meer dan 10 euro. Maar je hoort mij ook niet klagen, het is een laag bedrag voor een topgame dat ook nog in 1080p draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 16:18
Wow vet, zijn dat realtime graphics of pre-rendered? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

bittenhero schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:12:
[...]

Dat zijn de realtime graphics van Gran Turismo op het circuit "Dutch Highway" :+
Schademodellen zijn erg goed uitgewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
PWM schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:53:
[...]

:?

Ik vond Motorstorm juist een vet spel.

Echter, het hele verhaal er omheen was dat je je eigen route kon bepalen, en dat kon dus niet. Het spel ziet er prima uit, en speelt goed (als je Motion Sensor uitzet).

Dus ja, ik heb natuurlijk gekeken wat de grenzen van het spel waren, en wat je wel en niet kon doen. ik had Motorstorm al eerder op de "normale" manier gespeeld, en wilde nu eens even kijken wat de vrijheden waren.

Kritiek moet kunnen! Het enige wat ik in dit topic zeg, is dat Motorstorm onverwacht liniaer voor mij was. Verder heb ik er niks over gezegd. Ik kraak het spel niet af, en zeker de console niet.

Ik vond overigens ook de GT-HD demo er strak uitzien. Jammer dat het publiek (nog?) niet beweegt, maar voor de rest superstrak en steady 60fps.
Het publiek in GT-HD bewoog op zich wel een beetje. Maar meer dan armbeweging is het ook niet. De fotograven volgden wel de auto, en volgens mij kwamen er ook wel flitsen van die fotograven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Huntor schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:52:
[...]

Het publiek in GT-HD bewoog op zich wel een beetje. Maar meer dan armbeweging is het ook niet. De fotograven volgden wel de auto, en volgens mij kwamen er ook wel flitsen van die fotograven.
Uhm nee sorry, toen ik het in detail bestuurde bleek echt dat ze volledig stil stonden. De illusie van beweging zit enkel in de flits die door camera's wordt gegeven.
bittenhero schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:12:
[...]

"A2 Racer 2007" by Davilex :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

curry684 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:04:
[...]

Uhm nee sorry, toen ik het in detail bestuurde bleek echt dat ze volledig stil stonden. De illusie van beweging zit enkel in de flits die door camera's wordt gegeven.

[...]

"A2 Racer 2007" by Davilex :z
Hmm toch beter op de details letten dan want er zijn omstanders die zwaaien, rondlopen, cameramensen die jou volgen met hun camera en fototoestellen die flitsen. Dit vind dus allemaal plaats tijdens het racen en niet alleen tijdens de preview van de course. Ik denk dat anderen die een PS3 tot hun beschikking hebben dit kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 17:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vond het gezellig, maar de aanwezige games konden me niet heel erg boeien. De melk was wel lekker though ;).

Over het al dan niet lineair zijn van motorstorm trouwens, ik denk dat iedereen het er wel mee eens kan zijn dat de keuze die je daadwerkelijk hebt nogal in contrast staat bij een reclame-argument als "bepaal je eigen route" vandaag de dag. Er zijn zat freeroam racegames gereleased, af en toe een andere route kunnen kiezen vind ik niet erg heel bijzonder en maakt de game imho niet minder linear :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 16:18
misschien wat vreemde vraag, maar zit er een kensington-slot gaatje ergens in het apparaat? sinds er bij mij ooit is ingebroken leg ik vrijwel elk stukje apparatuur hier in huis aan zon staalkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rather offtopic, maar is een simpel alarm niet stukken goedkoper dan 300 Kensington sloten? Voor 200~300 euro heb je al een alarm dat een hoop lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

En er staat nu ook een stukje op de Frontpage :)
reviews: Eventlog: Sony Spac3, quicktest met de PlayStation 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Leuk artikel! :) Inderdaad erg interessante polygonen... :+

offtopic:
Wie heeft er gewonnen met het schaken? ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Hoe zit het eigenlijk met het mediacenter dat erop zou zitten?
Kun je hd / dvd / divx content vanaf windows streamen?

leuke review !

heb hem afgelopen weekend bij de mediamarkt gezien. ridge racer en aangesloten op een aardige 42'. Zag er prima uit! Heel even de controller kunnen vasthouden... >:)
Ben de xbox gewend (...niet de 360...) en dan zijn de graphics toch heel erg goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Net ook ff zitten lezen. Wel een leuk artikel :)

Wanneer is er nog zo'n dagje? :P
Ermo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:31:
Het besturingssysteem bied vele mogelijk betreft Audio, video en uiteraard games.
Het is helaas niet mogelijk om materiaal vanaf je PC naar de PS3 te streamen. Wat je wel kan doen is de film (momenteel wordt alleen MPEG ondersteund) op een externe HDD te zetten en die HDD op de PS# aansluiten. De PS3 herkend dan de HDD en kan zo je film en/of audio afspelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Zeror op 12-03-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Ermo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:31:
Dit was op dit moment niet mogelijk, en was voor Sony ook niet een prioriteit, omdat de PS3 al een 'gigantische opslag' heeft en daar genoeg films e.d. opgezet kan worden. En dat kan via de ingebouwde card reader en USB poorten gedaan worden.

Te laat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Huntor schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:40:
[...]

Dit was op dit moment niet mogelijk, en was voor Sony ook niet een prioriteit, omdat de PS3 al een 'gigantische opslag' heeft en daar genoeg films e.d. opgezet kan worden. En dat kan via de ingebouwde card reader en USB poorten gedaan worden.

Te laat....
ok.
maar wat kan er dan "allemaal" opgezet worden?
een blue ray rip of een hd dvd rip is al gauw +20GB ?
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 17-03 14:34
Via een gratis programma dat je op http://www.pimpware.org kan downloaden, kan je wel naar de ps3 streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

OK, dat valt meer onder de categorie mods/warez dat tooltje. Officeel wordt het door Sony niet ondersteunt namelijk. Misschien in de toekomst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

mod/warez? Is volgens mij een website waarop je je materiaal streamt. Creatief maar niets illegaals oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Shiver23 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:48:
mod/warez? Is volgens mij een website waarop je je materiaal streamt. Creatief maar niets illegaals oid.
Ligt eraan wat je gaat streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 14:02
En dan staan er PS3's

en dan gaan ze schaken 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

lvrijn schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:25:
En dan staan er PS3's

en dan gaan ze schaken 8)7 |:(
Wees gerust :)

Het was meer de discussie tafel ;)

Het schaakbord werd niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

PWM schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:50:
[...]

Gelukkig. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Itt de PS3 zag het schaakbord er wél next-gen en high def uit :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
http://dnous.nekonation.org/P3030124.JPG

De enigste foto die ik heb kunnen nemen. Me batterijen waren in 1 klap leeg :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17
Ey lui,

Waar ik eigenlijks benieuwd naar was:

Hoe is het beeld op die mooie bravia's die daar kennelijk in grote aantallen aanwezig waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:05

Clush

Do as I say...

G-ZeS schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:39:
Ey lui,

Waar ik eigenlijks benieuwd naar was:

Hoe is het beeld op die mooie bravia's die daar kennelijk in grote aantallen aanwezig waren?
in 1 woord: heel erg goed.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

SoundWave729 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:29:
http://dnous.nekonation.org/P3030124.JPG

De enigste foto die ik heb kunnen nemen. Me batterijen waren in 1 klap leeg :|.
Ik moet mijn paar foto's die had gemaakt voordat mijn batterijen leegwaren ook nog ff posten. Doe ik vanavond wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Clush schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:50:
[...]
in 1 woord: heel erg goed.
1 woord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die flOw (weer) even willen spelen, hier is de Flash-versie waar het mee begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:29
Anoniem: 12316 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:29:
Voor degenen die flOw (weer) even willen spelen, hier is de Flash-versie waar het mee begonnen is.
VERSLAVEND!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu ook voor het eerst een PS3 irl gezien, en wat een prachtig apparaat is het. Je kan zeggen wat je wil, maar sony heeft dit keer echt meesterlijk werk afgeleverd. En de grootte viel me ook heel erg mee. Na alle FUD had ik een oversized kast verwacht, maar het ding is qua perceptie nauwelijks groter dan een 360. Qua 'base vorm' is het zeker redelijk. De hoogte is dan imo minder belangrijk, dat past toch overal wel in. Denk er ook aan dat de voeding hierin geïntegreerd is, zoals het hoort imo.

Kon helaas niet spelen :/ . Het ding stond wel in een loop trailers en teasers van games af te spelen, dus iets heb ik wel kunnen zien (op een sony 1080). De games zagen er goed uit. (alhoewel niet extreem, maar gewoon degelijke launchers). De sfeer in de meeste games is echter wel helemaal top. Heavenly sword, ik kan niet wachten totdat ik daar mee aan de gang kan... virtua fighter, en genji wil ik ook nog wel eens als die in de budget bak ligt. (iedereen is er negatief over, maar van wat ik kon zien in de trailer leek het me weer heel typisch japans sfeervol te zijn).

En flow heeft een heel leuke 'spacy' aparte stijl, en dat spel met die eendjes MOET ik gewoon spelen :p . Het is raar, maar vaak kan ik me nog het langst en het leukst vermaken met dat soort mini games als rub a duck :) . Hopelijk komen er daar veel van op het PSN. Goedkoop, goedkoop om te maken, gemakkelijk te distribueren, en hier kan echt wel ge-experimenteerd worden met enkele leuke conceptjes.

Ik ben gewoon heel tevreden dat ik me niet heb laten overhalen tot de aankoop van een 360. (niet dat dit zowieso ging gebeuren, maar het is toch lang tempting geweest, gezien het de enige 'next-gen' op de markt was). Maar uiteindelijk was het het wachten wel waard. ps3 is mijn ding, hands down. (alleen kan ik die nog niet kopen wegens te duur :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

PWM schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:50:
[...]

Ik heb de bumpmapping van de vakken gecontroleerd en de loper een vakje gemoved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

curry684 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 03:08:
[...]

Ik heb de bumpmapping van de vakken gecontroleerd en de loper een vakje gemoved.
En waren de physics goed? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de review van MotorStorm van Ars Technica heeft het spel inderdaad een hoop shortcuts en dergelijke. Ik gok er maar op dat we de verkeerde banen gespeeld hebben.

Feit blijft wel dat we soms erg snel op de baan terug werden gezet terwijl dat niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:35

Polycom

Poes van goud

Ik heb de review gezien op gametrailers.com en ik schrok een beetje van het feit dat je maar 2 game modi hebt. Simpel weg een play mode en een online mode.. over slechts 8 banen :/. Dat vind ik wel heel erg mager.. er wordt trouwens al wel gesproken over een update, maar ik denk zelf dat extra tracks weer wat gaan kosten, dat is wel erg jammer.

Een spel als motorstorm zou ik eerst ff een keer huren, volgens mij ben je het snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij de Media Markt hier in Alphen zag ik vanmiddag hoe een PS3 geïnstalleerd werd door enkele medewerkers, helaas waren enkele anderen mij voor met het uitproberen. Er was een of ander racespel aanwezig op de console.

Ik ga deze week zeker nog even terug om de console te checken, het zag er zeer goed uit op het scherm van ongeveer 1.20m breed!

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40

Grozno

acts without consequence!

Ridge Racer 7 is dat, stond ook een PS3 in de MM in Groningen.

Moet zeggen dat ie me nogal tegenviel, heb 'm ff vergeleken met PGR3 op de 360 demopod :/

Nou weet ik niet op welke reso hij stond, denk (en hoop) 1080i en niet p...

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grozno schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:28:
Nou weet ik niet op welke reso hij stond, denk (en hoop) 1080i en niet p...
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Denk dat je dat verschil heel duidelijk ziet :? (niet dus)

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 13-03-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je het verschil al ziet, waarom zou i dan beter zijn dan p? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 07-05 23:13

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb de PS3 in de mediamarkt gezien en ik zag -erg veel- aliasing. Was dat iets wat de meesten ook zagen tijdens deze speelsessie?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mOrPhie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:42:
Ik heb de PS3 in de mediamarkt gezien en ik zag -erg veel- aliasing. Was dat iets wat de meesten ook zagen tijdens deze speelsessie?
Motorstorm had er veel last van. In GT-HD was het juist compleet afwezig.

Bij de rest heb ik er niet echt goed opgelet.

EDIT:

Toch wel opgelet :) Resistance had er voor zover ik kon zien ook geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 13-03-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Formula 1 (ben de volledige naam vergeten) had er ook geen last van. Ik zag het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 19-02 23:57
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/spac3deur.jpgSamen met Paul (Creepy) vanuit Leiden vertrokken richting Amsterdam voor SPAC3 (lees: space, Sony heeft een fetish met hoofdletters en het verwisselen van de E door een 3 in reclames :P). Iets voor tienen waren we daar en na even wachten werd de deur open gedaan. De stroom en daarmee ook de verwarming bleken te haperen, dus het was frisjes binnen en nadat iedereen was gecheckt en we even hebben rondgekeken (een Vaio Blu-Ray laptop, zes Bravia LCDs, een grote rear projection HDTV en een HD-beamer met leuke surround setup en uiteraard bijbehorende consoles) krijgen we een praatje van een van de Sony medewerkers en konden we vragen stellen, daarna werden we losgelaten en mochten we ons uitleven op de PS3 tot twee uur 's middags.

Hardware
De PS3 is geen lichte jongen en weegt ongeveer een kilo of vijf (komt door de ingebouwde voeding), en deed in het echt kleiner aan dan dat hij doet op foto's. Aan de voorkant heb je rechts de slot-loading Blu-Ray speler, links zit onder het klepje de CompactFlash, SD/MMC en MemoryStick cardreaders en onder de ronding vier USB-porten. Aan de achterkant zijn een netwerkaansluiting, stroomaansluiting, optische geluidsaansluiting en een HDMI- en AV-port aanwezig. 802.11g WiFi en Bluetooth verzorgen de communicatie met apparaatjes zonder draadjes.

Dankzij de USB-aansluitingen en Bluetooth kan je naast de controllers ook allerlei andere apparaten aansturen, dus je eigen webcam en bluetooth headset om mee te ouwehoeren in plaats van dat je persé first of third party accessoires moet aanschaffen voor spullen die je mogelijk al heb liggen. Verder kan je er ook Linux op installeren maar geen van deze mogelijkheden zijn getest toen we er waren. De XMB (cross media bar, bekend van de PSP) is de user interface op de PS3 en werkt prettig, je kan snel overal bij en je hoeft bijvoorbeeld niet zo 'diep' te graven zoals het Xbox 360 dashboard om bij bepaalde dingen te kunnen komen.

SixAxis-controller
De controller lijkt qua vorm op de bekende dualshocks van de vorige generatie, alleen dan nu draadloos, met LEDs om je spelernummer aan te geven en een USB-aansluiting (om op te laden) aan de bovenkant. Er zit geen trilfunctie in omdat Sony er voor koos om een rechtszaak aan te gaan en die uiteindelijk verloor, maar inmiddels is er een deal gesloten en kunnen er dus mogelijk rumble packs (N64 retro style :P) of nieuwe controllers die wel kunnen trillen worden uitgebracht. De naam SixAxis slaat op de zogenaamde six degrees of freedom die je er mee hebt: in het kort houdt het in dat je dat ding in alle mogelijke standen kan houden en dat 'ie dat goed registreert. Hoe dat zich vertaalt in games kan goed maar ook minder uitpakken, daarover verderop meer. Persoonlijk vond ik de controller wat aan de lichte en kleine kant, maar dat laatste had ik ook al met de vorige PlayStation controllers omdat die qua vorm gewoon nog hetzelfde zijn.

De games
MotorStorm
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/ps3game_small.jpgLekker door de woestijn heen crossen in voertuigen variërend van een truck tot aan een motor. Gezellige chaos en dankzij de gedetailleerde schade effecten en de (helaas niet wegdrukbare) cutscene die je te zien krijgt als je voertuig kapot gaat doet de game sterk aan FlatOut denken. Laadtijden vond ik wel lang, zeker het selecteren van een ander voertuig duurde echt te lang (meer dan 10 seconden uit mijn hoofd). Ik miste de trileffecten wel, de klappen van anderen en een signaal dat het continu gebruiken van de turboboost je motor dreigt op te blazen zouden mij meer bij de game betrekken. De vrijheid die de trailers je beloven wordt niet gehaald, er zijn links en rechts alternatieve routes maar dan houd het ook op.
Godzijdank kan je wel de SixAxis stuurfunctie uitschakelen want dat is echt een ramp: een beetje de controller draaien betekend ingame dat je vol de bocht in gaat, en als motorrijder heb je de bonus dat je niet normaal je controller op je schoot kan vasthouden omdat je dan wheelies trekt.

Resistance: Fall of Man
Een goede shooter die lekker wegspeeld. Een soort virus veranderd mensen in de badguys en jij moet je uiteraard door hordes van de lelijkerds heen knallen om de wereld te redden. Hoewel ik in de korte tijd dat ik deze game gespeeld heb geen SixAxis functies heb gebruikt, zitten die er wel in als ik Wikipedia mag geloven.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/resistance_small.jpg

flOw
De PS3 versie van de flash game over evolutie is erg gaaf: betere graphics, besturing met SixAxis werkt lekker en als je het voor het eerst speelt kan je je heerlijk aan te vergapen aan de harmonie van kleuren en geluiden. Subtiele rumble uit de controller had het helemaal perfect gemaakt, hoewel het weinig scheelt. Als je het voor het eerst speelt ben je flink bezig met uitvinden wat alles doet/betekent, later wordt het steeds pittiger om te spelen en dat wisselt elkaar mooi af.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/flow1_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/flow2_small.jpg

Blast Factor
Een 2D top-down shooter waarin je cellen moet ontdoen van bacteriën, virussen en ander gespuis. Controls zijn hetzelfde als Geometry Wars, linkerpookje is rondvliegen en rechterpookje geef je mee aan waar je heen wil schieten. Als leuke extra kan je je controller een zwieper naar links of rechts geven om zo een schokgolf die kant op te sturen zodat je de vijanden tegen de muur aan kan drukken en ze makkelijk af te kunnen schieten.

Super Rub-a-Duck heb ik maar een level van gespeeld, en hoewel het lekker wegspeelde en er geinig uit zag kreeg ik een beetje het gevoel dat ze uit een techdemo een kleine game hebben gemaakt. F1 Championship Edition en Ridge Racer 7 heb ik alleen gezien en niet gespeeld. Beiden zagen er goed uit alleen hoe de auto zich in RR7 gedroeg zag er nogal vreemd uit, alsof de banden totaal geen grip hadden op de weg. Genji: Days of the Blade heb ik zelfs compleet gemist, wat wel jammer is aangezien de titel er achteraf wel interessant uit ziet.

Wat er uit het praatje van de Sony medewerker duidelijk werd is dat Sony heeft geleerd van de fouten die ze met het PS2 netwerk hebben gemaakt, en goed gekeken hebben naar wat Microsoft en Nintendo te bieden hebben. Dingen zoals mini/arcade games, demo's, video's, muziek en extra game content downloaden (al dan niet na betaling) en uiteraard online gamen (Singstar met zijn allen :D :'( :D) moeten mogelijk zijn op het nieuwe PlayStation Network. Voeg daar in de toekomst een Second Life-achtige sausje met een sprinkeltje Mii's en achievements, genaamd Playstation Home, en je hebt een aardig totaalpakket aan online opties. Helaas hebben we daar niets van kunnen testen aangezien het Europese PSN nog niet online is, dus in hoeverre dit verhaal over de online winkel klopt hebben we niet zelf kunnen ervaren.

Leftovers
Andere dingen die nog het vermelden waard waren:
Filmpje
Een kleine rondleiding van het event :)

Sony's Europese reclamecampagne
Het was de bedoeling dat de nieuwe campagne al getoond kon worden op de Blu-Ray laptop, maar de disc was helaas niet aanwezig dus we hebben het met de uitleg moeten doen. Als je naar de teaser op http://www.thisisliving.tv/ kijkt zie je een hotel met verschillende figuren en exploderend geld. Het hotel staat voor de PS3, de verschillende mensen staan voor de verschillende elementen van het apparaat en wat dat exploderende geld voor staat... tja? 8)7 Zoals ik al eerder zei is Sony erg goed in het maken van aparte reclames, en opvallen zullen ze vast wel doen.

Hoeveelheid consoles voor de launch
Volgens een van de medewerkers zijn er 50.000 speelstationnetjes voor de Benelux.

Remote play met een PSP
Paul had een PSP bij zich en omdat beide apparaten over WiFi beschikken kan je een PSP als een soort afstandsbediening gebruiken. Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/remoteplay_small.jpg

Er werd natuurlijk wel stevige compressie toegepast om dat allemaal door de ether heen te kunnen jagen, dus bij filmpjes zag je af en toe compressieblokken maar verder kon je de PS3 er prima mee bedienen. Ook liggen hier nog andere mogelijkheden, zo heb ik begrepen dat het oorspronkelijk de bedoeling was om in F1 Championship Edition je PSP als achteruitkijkspiegel te kunnen gebruiken, iets dat uiteindelijk toch geschrapt is.

Multimedia mogelijkheden
Ik had een USB flash drive (met MP3tjes) en een MemoryStick (met foto's en MP3's, uit mijn Sony-Ericsson K800i) bij me om aan de cardreader te voeren. De foto's werden prima gevonden en je kan ze op verschillende manieren bekijken, waaronder als losse foto's gesorteerd op datum zoals je hieronder kan zien. Helaas werd de muziek op zowel de USB-stick als de MemoryStick niet gevonden. Er werd geopperd dat dat misschien aan de mapstructuur lag (PSP schijnt hetzelfde te hebben), op de USB-stick stond alles gewoon in de root en op de MemoryStick in de /Music map. Zou dus niet al te moeilijk mogen zijn zou je denken.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/cardreader_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/fotos_small.jpg
Ja, die PS3 was wat stoffig :o

Independent developers
Sony gaat - net zoals MS het nu al aanbiedt met XNA - het mogelijk maken dat je zelf je eigen games kan ontwikkelen voor je console. Sony gaat hier naar wat ik er van begrepen heb een stuk minder restricties aan hangen, dus dat kan nog interessant worden.

Internetbrowser
Op de PS3 valt nog best aardig te browsen met de Netfront browser, en crisp zal blij zijn om te horen dat zowel de FP als GoT nagenoeg foutloos renderen. Zelfs xbox.com en wii.com werkten prima, en er waren zat instel- en beheermogelijkheden. Het enige wat wel irritant werkt is dat je SMS-stijl (inclusief woordvoorspelling/T9) je webadressen in moet voeren. Waarom er niet voor is gekozen om een compleet toetsenbord op het scherm te toveren was ons allemaal een raadsel, maar hopelijk is dat iets dat in de toekomst wordt verholpen. Ook viel het op dat er brakke fontrendering werd gebruikt, de letters op T.net zagen er niet mooi uit om een of andere reden.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/browser1_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/browser2_small.jpg

Inbraak
Ik had zelf de afloop van Fok!-user filmt eigen inbraak gemist, maar dat bleek dus waar te zijn. Op de grote rear projection HDTV heeft 'ie gespeeld en hij had verder niks meegenomen. Sindsdien heeft Sony wel de beveiliging opgekrikt en is het bemachtigen van een PS3 voor de 23e een stuk lastiger.

Overige plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/ps3games_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/bluraymovies_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/rearprojectionhdtv_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dewater/Bart/images/SPAC3/ps3prototype_small.jpg

Conclusie
Het was een gezellige dag en een leuke kans om al wat ervaring met Sony's nieuwe paradepaardje op te doen. De games echter wisten me niet te overtuigen, het was niet wat bijzonders. De mini/arcade games gebruiken bijvoorbeeld de SixAxis beter dan de gewone games dat doen, en het gebrek aan trilfunctie stoorde me wel. Gelukkig heeft Sony wel aardige dingen in de pijplijn zitten, zoals Little Big Planet en PlayStation Home, maar echte kaskrakers a la Final Fantasy of een nieuwe game die hetzelfde doet als Gears of War voor de 360 deed zijn er nog niet. Op het moment zie ik dan ook geen reden om meer geld uit te geven aan een PS3 dan aan een Xbox 360, tenzij je echt heel graag een Blu-Ray speler wil hebben. De dominantie die Sony had in de vorige generatie met de PS2 zullen ze nu ook niet halen lijkt me. Wie dat wel doet zullen we vanzelf wel zien, het blijft in ieder geval spannend :).

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 14-03-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Rafe schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:54:
Independent developers
Sony gaat - net zoals MS het nu al aanbiedt met XNA - het mogelijk maken dat je zelf je eigen games kan ontwikkelen voor je console. Sony gaat hier naar wat ik er van begrepen heb een stuk minder restricties aan hangen, dus dat kan nog interessant worden.
Heb je dit ook ergens online, of meer info? Had een medewerker dit verteld? Ben hier ERG benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Zie http://www.us.playstation.com/beyond/welcome.html. Daar kan je een aanvraag indienen om een game voor de PS3 E-distribution te mogen ontwikkelen. O.a. flow is op deze manier tot stand gekomen.

Van Sony vertelden ze inderdaad dat de eisen (en kosten) hiervoor een stuk lager liggen dan het ontwikkelen van een full blown Blu-Ray disc game.
Hoeveelheid consoles voor de launch
Volgens een van de medewerkers daar 50.000 voor Nederland (als ik me dat laatste goed herinner).
50.000 voor de BeNeLux.

[ Voor 46% gewijzigd door Creepy op 14-03-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Blaurens schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:03:
[...]

Heb je dit ook ergens online, of meer info? Had een medewerker dit verteld? Ben hier ERG benieuwd naar!
Ik eigenlijk ook wel. En ook of je dan ook als leek zijnde een game kunt maken of dat het een heel technisch verhaal zal zijn.

@ Rafe,
Geweldige review _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 14-03-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Rakkerzero: Tuurlikk blijft het een technisch verhaal. Het zal geen variant van GameMaker voor de PS3 zijn ofzo :P
Maar ik verwacht dat als je bijv. echt met Homebrew voor de PSP of PS2 bezig bent geweest je ook wel uit de voeten zal kunnen op de PS3.

[ Voor 39% gewijzigd door Creepy op 14-03-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat had ik wel verwacht ja. Hopelijk geeft Sony wel genoeg feedback informatie om ook als beginnend gamebouwer aan de slag te kunnen. Want ik geloof wel dat er best wat animo voor is. Ook leuk voor grote ontwikkelaars om wat inspiratie uit kleine spelletjes te halen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Rakkerzero schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:51:
Dat had ik wel verwacht ja. Hopelijk geeft Sony wel genoeg feedback informatie om ook als beginnend gamebouwer aan de slag te kunnen. Want ik geloof wel dat er best wat animo voor is. Ook leuk voor grote ontwikkelaars om wat inspiratie uit kleine spelletjes te halen enzo :)
Of voor medewerkers van grote ontwikkelstudio's om hun eigen kleinere ideeen aan de man te brengen. * Harmsen hint naar Rag Doll Kung Fu dat via steam te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

LittleBigPlanet is van de makers van Ragdoll Kongfu. Dus die zijn via Steam op de PS3 terecht gekomen. Kan best dat we daar nog veel meer van te zien krijgen.
Wat dat betreft heeft Sony wel een neusje voor nieuwe talentvolle developers.

[ Voor 53% gewijzigd door Shiver23 op 14-03-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:26:
LittleBigPlanet is van de makers van Ragdoll Kongfu. Dus die zijn via Steam op de PS3 terecht gekomen. Kan best dat we daar nog veel meer van te zien krijgen.
Wat dat betreft heeft Sony wel een neusje voor nieuwe talentvolle developers.
Klopt. Echter, volgens mij is het wel zo dat LittleBigPlanet een Disc game wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:44:
[...]

Klopt. Echter, volgens mij is het wel zo dat LittleBigPlanet een Disc game wordt.
Klopt. Maar het is wel een mooi voorbeeld van een online gedistribueerde game met een nieuw concept dat later uitgroeit naar een volledige disc-based titel. Want ze hebben veel dingen van RagdollKF geleend om LBP te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189019

Het enige wat wel irritant werkt is dat je SMS-stijl (inclusief woordvoorspelling/T9) je webadressen in moet voeren. Waarom er niet voor is gekozen om een compleet toetsenbord op het scherm te toveren was ons allemaal een raadsel, maar hopelijk is dat iets dat in de toekomst wordt verholpen.
Dit is dus op dezelfde manier als de PSP. Het is inderdaad even wennen, maar je hebt het vlug onder de knie. Plus er is ook nog altijd de mogelijkheid om een USB-keyboard erop aan te sluiten!

Verder mooie foto's en leuke review! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik dus weer niet snap, je hebt een controller met een analog stick. Zet alle tekens in een kring en je kunt in 1 keer het juiste teken selecteren. 't Is een heerlijk systeem dat in een aantal games geïmplementeerd is, ik snap niet waarom niet iedereen dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

.oisyn schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:08:
Wat ik dus weer niet snap, je hebt een controller met een analog stick. Zet alle tekens in een kring en je kunt in 1 keer het juiste teken selecteren. 't Is een heerlijk systeem dat in een aantal games geïmplementeerd is, ik snap niet waarom niet iedereen dat doet.
Je bedoeld de letters/cijfers van de SMS style in een kring zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189019

Nee, ik denk dattie bedoelt zoals in bijvoorbeeld games als FarCry, waar je je profielnaam invoert met behulp van dat systeem.

De lettertekens staan in een cirkel vorm (a,b,c,d,e,f etc.) en door je analoge stick richting gewenste teken te doen krijg je die letter (als je op A/kruisje drukt bijv.). Ik vond dit trouwens niet altijd even makkelijk werken, maargoed smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Geef mij maar gewoon zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/5987/ehn5jl.jpg

Werkt nog het fijnst vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
.oisyn schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:08:
Geen idee, misschien omdat dat net iets meer vingerskills vergt? Maar ben het wel eens met JogaVinn dat het redelijk snel werkt als je het een paar keer gebruikt. Maar voor mij toch liever een mooi usb keyboard aan mn ps3 :)

[ Voor 45% gewijzigd door Blaurens op 14-03-2007 16:27 ]

Pagina: 1 2 Laatste