[22" TFT Scherm] Welke is de beste onder € 400,-?

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views sinds 30-01-2008

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-07 12:03
Hoi GoT'ers,

Ik ben van plan om een 22" TFT scherm voor mezelf te kopen.

Er is hier heel wat keus, mijn vraag is welke het beste is voor max 400 euro.

Ik heb gezocht hier op het forum, maar kon geen overzichtelijke 22" topic vinden.

Ik heb wel al rondgeneust in deze topic:
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 18

Daaruit bleek dat de Samsung 226BW behoorlijk goed is:
Samsung SyncMaster 226BW
Deze is nu mijn #1 keus (alleen twijfel door TN scherm).

Ik heb even een selectie gemaakt (als jullie nog andere weten, graag posten):

1. Samsung 226BW
2. IIyama E2200WS
3. LG L226WT
4. Mirai 522W100
5. ACER AL2223W

Welke is hiervan de beste naar jouw mening?
Of misschien een andere merk/model?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

HighFlow.nl // PinballShop.nl

• Akuma2000
Deze topic heb ik ooit al een keer doorgenomen.

Deze topic die ik nu heb aangemaakt is vooral bedoeld om ervaringen van andere mensen te lezen die al een 22" beelscherm hebben aangeschaft of al een resultaat hebben van het onderzoek naarr het "beste" 22" TFT scherm. Dus aub niet de mod uithangen en zo bijdehand doen plz.
Heb je een opmerking stuur me aub een PM, zodat deze topic niet off-topic gaat ;)

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
zeer interessant topic. Ik ben ook op zoek naar een (voor mij) betaalbaar 22" scherm. Ben er van plan binnen een aantal weken een aan te schaffen. Zal ook zeker mijn bevindingen hier posten.

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik denk persoonlijk dat je met het 20"+ topic genoeg informatie hebt. Er zijn ook genoeg productsurveys die je inzicht kunnen geven.

Het hangt maar af van wat je er aan wilt hebben denk ik; DVI-aansluiting? HDCP? Wil je de beste voor 400 euro of een mooi compromis? Ik lees in je TS niet welke afwegingen je hebt gemaakt en wat je wensen zijn. Niets weerhoudt je er overigens van om een winkel binnen te lopen om te kijken wat je zelf mooi vindt, in tegenstelling tot wat anderen mooi vinden.

Mirai is een B-merk en wordt gezien als een fraai budgetmodel. Als prijs een rol speelt, kan je een Novita scherm voor 279 of een BenQ of Acer scherm voor 299 euro scoren. Met de Samsung SM 226BW heb je echter waarschijnlijk de beste koop...

[ Voor 18% gewijzigd door Phrantic op 10-03-2007 15:21 ]

hoi

• Akuma2000
De 20+ topic heeft zoveeeeel pagina's en gaat ook over andere schermen dan 22".
Ik wil deze topic puur 22" houden, zodat het overzichtelijk is, vandaar dat ik deze had aangemaakt.

Hier mijn eerste "bevinding":

IIyama 22" E2200WSV:
Deze bij de locale computerwinkel gehaald, want die had deze op voorraad en de Samsung nog niet. Nu net de tijd ervoor genomen om te testen.
Prima beeldscherm! Weinig last van blacklight "lek". Lekkere lichtopbrengst en mooi strak (zakelijk) design!
Ik speel counter-strike source en heeeerlijk om op te spelen zeg!!!
En zeker mooi prijsje!!
Ik zou deze houden... maar het heeft 1 minpunt!!!
Het heeft geen DVI-aansluiting!!! :'( damn.. helemaal niet aan gedacht.
Deze gaat dus terug en een tegoedbon vragen, want ik wil wel DVI hebben. zucht...

Vooralsnog ligt dus nu nog steeds mijn keuze bij de Samsung of de IIyama E2200 mét DVI (wel tikkie duurder).

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
226BW

Heb deze vergeleken met ander maar ben toch erg blij dat ik deze heb genomen.

[ Voor 89% gewijzigd door Mentox op 10-03-2007 15:55 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Akuma2000
Volgens mij is op dit moment de Samsung 226BW echt de populairste als ik zo lees op het internet :)

Completer.nl (waar ik werk) heeft zojuist een pallet ervan binnen gekregen.
Denk dat ik vandaag toch maar eventjes ga "werken" heheh :D

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

wow, jouw werkgever heeft de twijfelachtige eer om duurder te zijn dan alle shops in de PW! >:)
pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D, Zwart)

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik werk sinds kort zelf met een Samsung 226BW, en moet zeggen dat dit toch wel een heel erg prettig scherm is. Duidelijk beeld. Verder had ik met mijn oude scherm last van pijnlijke ogen na een tijd zitten turen in het donker, dat heb ik met deze dus absoluut niet. Erg helder, en rustig beeld.

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 13:54
Deze thread ga ik ook even volgen... ben al een tijd in de overweging om zo'n unit aan te schaffen.. Draai nu 2 x 17inch clone.. en dat bevalt heel goed .. Vind ik het op een of andere manier mooi om bij het gamen op twee schermen hetzelfde te zien.. ik focus uiteindelijk maar op 1 . maar je ziet die andere toch wel.. (licht uit.. biertje erbij.. subwoofer open.. :7 .. geniaal..)

Maar goed .. zo'm 22 inch breedbeeld is natuurlijk wel heeel mooi.. maar moet nog even goed mijn mening gaan vormen over welk scherm op basis van ervaringen van anderen...

Verwijderd

Ik hoor niemand over de nieuwe monitoren van LG, zijn deze al op voorraad? :/

http://www.hardware.info/...anceert_Vistamonitorlijn/

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

LG: de L226WT is al te krijgen, de L226WA niet...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb onlangs ook geruime tijd gezocht naar een nieuwe monitor. Opvallend: in de race naar "het snelste display" gooien heel veel fabrikanten weer andere belangrijke zaken overboord. Zo zijn heel veel panels tegenwoordig nog maar 6 bit ipv 8 bit, met als resultaat dat ze niet eens 16,77 miljoen kleuren kunnen weergeven en/of daar lelijk zichtbare truukjes voor moeten uithalen. Voor een goede kleurweergave met hoge kijkhoek moet je niet bij de TN-panels zijn, maar bij IPS/PVA/MVA panels.

Ik heb nu een Eizo s1931. Qua kleuren doet-ie het iets beter dan de vorige monitor, een Iiyama VM450Pro (CRT), hetgeen voor TFT toch nog wat wil zeggen. Qua scherpte, contrast en helderheid steekt de Eizo er natuurlijk met kop en schouders bovenuit.

Laat je iig niet leiden door die "2ms"-race, dat is net zo'n bedrog als de megapixelrace bij digicams. Hetzelfde geldt voor die achterlijke contrastratio's van "3000:1 dynamic contrast". Dat contrast halen ze door de helderheid van de backlight te varieren, het schijnt reteirritant te zijn. Het echte contrast van die panels blijft vaak steken op 700:1.

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 10-03-2007 16:42 ]

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

al gedacht aan een eventueel ouder model 226bw?
225bw?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:20

Ravefiend

Carpe diem!

De Samsung 226BW is zonder meer één van de meest populaire schermen op dit moment. Erg nette prijs/kwaliteit verhouden. Ikzelf ben ook op zoek naar een nieuw scherm en dit is één van mijn favorieten op dit moment met enkel dat minpuntje dat het een TN panel heeft en geen S-PVA.

De Samsung 215TW en Samsung 214T hebben dan weer wel S-PVA maar als gevolg daarvan ook weer een hogere Response Time (grey-to-grey) : 8ms versus 2ms voor de 226BW.

Iemand enig idee hoe de 226BW staat tegenover 215TW / 214T met betrekking op kleur en input lag?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Fuzzilogic, leuk dat je er over begint maar die Eizo is over de 439 en 'slechts' 19". Niet wat de TS zoekt dus... ik zit zelf ook te kijken naar een 20"+ scerm dus hou dit wel in de gaten. Die Samsung ziet er goed uit wel :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

YPSUN schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:11:
[...]

Deze topic heb ik ooit al een keer doorgenomen.

Deze topic die ik nu heb aangemaakt is vooral bedoeld om ervaringen van andere mensen te lezen die al een 22" beelscherm hebben aangeschaft of al een resultaat hebben van het onderzoek naarr het "beste" 22" TFT scherm. Dus aub niet de mod uithangen en zo bijdehand doen plz.
Heb je een opmerking stuur me aub een PM, zodat deze topic niet off-topic gaat ;)
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

"Ervaringen" topics dien je alleen te openen als je zelf ervaringen hebt. Als je ervaringen van anderen wilt, zoek die op. Die heb je zelf al gevonden:
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 18

Dus wat blijft er over behalve "hou m'n handje vast en kies voor me" :?

Niet echt een topic met meerwaarde dus :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.