P3 500 met 80GB Maxtor

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 23:40
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb mijn oude p3 500 van zolder gehaald, omdat ik deze óf als server óf als MSN pc'tje voor mijn vriendin wil gaan gebruiken. Ik heb er een nieuwe voeding in gezet ( gewoon omdat de oude defect was ), ik heb wat geheugen opgescharreld ( 2 x 256 ) en ik heb een 80GB Maxtor schijf opgeofferd voor dit project.

Nu, tijdens het opstarten blijft de pc bij het volgende scherm hangen: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pieni000/Afbeeldingen/DSC00001.JPG

Ik heb al een biosflash gedaan en heb naar mijn idee ook alle mogelijke jumper opties geprobeerd.

Heeft een van jullie misschien een idee wat ik nog kan proberen of doen? Ik zou het echt niet meer weten.

Bij voorbaat dank,

WhiteKnight

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:36
Misschien even een ATX reset? :)

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 12:30
HDD tot 32GB limiten met jumpers.

• WhiteKnight
Heb ik ook geprobeerd. ( je bedoelt dat dat "jumpertje" onder aan het moederboard even verzetten en vervolgens weer terug zetten? )

( Bedankt voor de wel HEEL snelle reactie :P )

• WhiteKnight
Dit kan ik inderdaad nog proberen. Kun je me misschien uitleggen hoe dit moet?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Voedingstekker eruit, batterijtje uit mobo, en dan CMOS jumper verzetten en weer terug plaatsen.

Ik weet niet of het verschil maakt bij een ´wat ouder systeem´ maar je HD staat op slave, misschien helpt het als je em op Master zet.

Verwijderd

op je schijf staat daar een aanduiding voor... moet je je jumpertje op je hd gewoon op de juiste plek steken

• HiDNN
Staat wel op de HDD welke jumpers dan waar moeten,

• WhiteKnight
Crijnn schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:37:
Voedingstekker eruit, batterijtje uit mobo, en dan CMOS jumper verzetten en weer terug plaatsen.

Ik weet niet of het verschil maakt bij een ´wat ouder systeem´ maar je HD staat op slave, misschien helpt het als je em op Master zet.
Heb hem al helemaal alleen en dan op master geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Ik ga hem nu even weer resetten, maar dat ook zonder baterijtje. Dit had ik nog niet geprobeerd.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
de 32GB limiet stel je met jumpers in op de harddisk zelf. google en rtfm zou ik zeggen.

• WhiteKnight
Thesilence07 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:38:
Staat wel op de HDD welke jumpers dan waar moeten,
Klopt, staat er erg duidelijk op. Heb dan ook vanalles geprobeerd.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Staat er wel wat op je HD? Misschien is ie brak?!

Hoe staat je boot-device priority? Staat die wel juist? Probeer hier ook maar opties te bedenken waardoor ie het misschien niet doet :+ Je weet maar nooit.

• HiDNN
Andere IDE aansluiting al geprobeerd?
of in een andere computer? om echt uit te sluiten dat de hdd misschien toch kapot is.

• WhiteKnight
Heb nu een DMI Pool data leesfout ( maar dit zal wel komen doordat er geen besturingsysteem of iets dergelijks opstaat ).

Hij pakt de schijf nu dus iig wel. Dit dus met cap limit. Is het misschien ook mogelijk dat ik wel de volledige 80GB bruikbaar krijg?

En hoe stel ik nu master en slave in? Of kunnen er twee jumpers in?

• HiDNN
Ja, kunt nu gewoon nog een jumper gebruiken voor Master / Slave.
En om die volledige hdd ruimte te benutten, zou misschien nog een bios update helpen..
En anders ben ik bang dat het mobo dat niet ondersteund.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
OM FAQ / Beleid

Vroeger waren er ook nog speciale programmaatjes voor die de bios voor de gek hielden....diskmanagers dus.

http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/

[ Voor 71% gewijzigd door Frankie02 op 10-03-2007 14:02 ]

• WhiteKnight
Frankie02 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:58:
OM FAQ / Beleid

Vroeger waren er ook nog speciale programmaatjes voor die de bios voor de gek hielden....diskmanagers dus.

http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/
Hmmm... Kijk dat moet ik dus hebben. Ik denk dat dat dus de Maxblast is. Toch?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:10

Onbekend

...

Je kan de schijf toch in partities indelen? Ik zit nu ook op een P3 500MHz met een 80 GB hd.

offtopic:
Leuk om te zien dat een P3 500MHz uit het stof wordt gehaald terwijl ik hier elke dag mee werk. :D

Speel ook Balls Connect en Repeat

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 07:10
Euhm zit er nog een ander apparaat op die IDE kabel? Bijvoorbeeld een CDrom speler? Haal die er anders eens even af.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Harde schijven stel je niet op LRG (large) in en je zet ze normaal gezien op master (bij WD op single).

• WhiteKnight
rapture schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:21:
Harde schijven stel je niet op LRG (large) in en je zet ze normaal gezien op master (bij WD op single).
Dit doet hij automatisch. Ik heb namelijk pas alles gereset en nog niets weer op nieuw in gesteld.

Wat betreft het verdelen in partities.

Ik denk niet dat dit opgaat. Bij het opstarten scant hij namelijk de hdd in z'n geheel. ( of zit ik er nou naast? )

Ik zal nu eerst MaxBlast eens een kans gaan geven.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57
Gewoon een fatsoenlijk OS installeren (Linux of Windows 2000+). Deze negeren wat de BIOS te zeggen heeft en zien zelf de schijf goed zoals hij is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• WhiteKnight
Breepee schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:30:
Gewoon een fatsoenlijk OS installeren (Linux of Windows 2000+). Deze negeren wat de BIOS te zeggen heeft en zien zelf de schijf goed zoals hij is.
Hmm... En hoe krijg ik dat voor mekaar? Momenteel wil hij namelijk niet doorstarten he. Of moet ik hem installeren terwijl de cap limit jumper er in zit en deze na de installatie verwijderen?

Met Maxblast en Powermax kan ik niet echt functies ontdekken om het limiet van de bios te omzijlen.

[ Voor 10% gewijzigd door WhiteKnight op 10-03-2007 15:09 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Wat gebeurt er als je de harde schijf loskoppelt? Geeft ie dan aan dat er geen boot device is? Kun je wel opstarten met een cd waar bijvoorbeeld knoppix op staat?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op je foto lijkt het ook of hij het geheugen niet goed ziet. Kijk maar rechts in die tabel, daar zou het formaat van het geheugen moeten staan.

Juist

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:19
Op je foto lijkt het ook of hij het geheugen niet goed ziet. Kijk maar rechts in die tabel, daar zou het formaat van het geheugen moeten staan.
Volgens mij staat dat net niet op de foto, aangezien het er ook niet bijstaat bij de gegevens eronder...

[ Voor 12% gewijzigd door Jakkus op 10-03-2007 17:57 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57
WhiteKnight schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:07:
[...]

Hmm... En hoe krijg ik dat voor mekaar?
In standaardintelling laten, van CD booten, OS instaleren, klaar.
Momenteel wil hij namelijk niet doorstarten he.
Wat betekend dat precies? Een lege HD zal idd niet doorstarten. Het gaat erom dat de BIOS, als je OS eenmaal geinstalleerd is, in staat is de schijf te laten booten, en dat kan, ongeacht hoe die BIOS je schijf ziet. Je OS doet dan de rest.

Ik draai op een vergelijkbaar systeem Ubuntu met een 120GB schijf en een 160GB schijf, en de BIOS ziet ook iets heel anders. Gaat prima.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• WhiteKnight
Breepee schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:01:
[...]

In standaardintelling laten, van CD booten, OS instaleren, klaar.

[...]

Wat betekend dat precies? Een lege HD zal idd niet doorstarten. Het gaat erom dat de BIOS, als je OS eenmaal geinstalleerd is, in staat is de schijf te laten booten, en dat kan, ongeacht hoe die BIOS je schijf ziet. Je OS doet dan de rest.

Ik draai op een vergelijkbaar systeem Ubuntu met een 120GB schijf en een 160GB schijf, en de BIOS ziet ook iets heel anders. Gaat prima.
Ok dat klinkt allemaal prima, maar wat ik bedoelde met dat hij dan niet doorstart is dat de pc vastloopt op het afgebeelde plaatje. Met de cap limit er op pakt hij 'hem' wel, maar ik heb meerdere malen geprobeerd om dan een OS installatie te doen. Dit zonder resultaat. Hij blijft maar opnieuw starten en installeren. Net of hij niets op de schijf zet zeg maar.

Doe ik iets verkeerd?

Edit:
Ik heb het maar opgegeven en de pc maar weer op zolder gezet... Ik ga er vanuit dat hij gewoon geen schijven groter dan 30 GB wil pakken...

K kom vanzelf iemand tegen die nog es belang heeft bij zo'n apparaat... Iedereen: Toch bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door WhiteKnight op 05-04-2007 19:45 ]

Pagina: 1