Toon posts:

Help, Hoe data recoveren na full format?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb net een pc van een vriend geformatteerd met ntfs. geen quick format maar een full format in de windows setup. En XP erop gezet. Nu blijkt dat er echt hele belangrijke informatie nog op de pc stond en hij was vergeten te zeggen dat die er niet af mocht.
Wie weet hoe ik het grote deel van de data nu weer terug kan krijgen\? Ik heb al gezocht maar echt in het geval van een full format niks kunnen vinden.. Is er een programma voor?

Wie kan mij helpen...

Verwijderd

GetDataBack kan dat netje terug recoveren bijv (wel betaald)

Na een low/level format kun je niet meer recoveren vaak, na een windows format kan dat wel gewoon met zo'n programma

Zoek ook eens op file recovery

Wel altijd de files recoveren naar een andere HD (niet andere partitie ma echt andere HD!!)

Verwijderd

OM FAQ / Beleid
precies wat jij nu nodig bent.
succes

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Ja ik wil je niet ontmoedigen, maar ik kreeg echt niet alles terug.
Onder andere veelal foto's en muziek.
Niet dat ie ze niet kon vinden maar hij recovert ze gewoon niet goed.

Muziek is onafspeelbaar of maar hele kleine stukjes.
En mijn foto's waren alles behalve dat...

Maargoed je kan het altijd proberen met meerdere programma's
En ook op verschillende manieren... rekenen maar dat het aardig lang kan duren als je echt alles tot op de boden laat uitzoeken.

Khoop dat je alles terug vindt en voor 100% :)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:07:
GetDataBack kan dat netje terug recoveren bijv (wel betaald)

Na een low/level format kun je niet meer recoveren vaak, na een windows format kan dat wel gewoon met zo'n programma

Zoek ook eens op file recovery

Wel altijd de files recoveren naar een andere HD (niet andere partitie ma echt andere HD!!)
Klopt dus let op niets installeren op de schijf waarvan je wilt recoveren. Dus aan een pc hangen als slave. (2e HD)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 07:41

SeatRider

Hips don't lie

De kans dat je nog data terug kunt halen is het grootst direkt na de format. Als je daarna een complete Windows installatie hebt gedaan is de kans groot dat hetgeen nog was te recoveren is overschreven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sja, dat is dom. Dat is nu precies een van de redenen waarom ik nooit pc's van vrienden onder handen neem. En als ik me dan om heb laten lullen, maak ik (ongeacht of het wel of niet moet) een backup, op zijn eigen schijf. Een format pas ik nooit toe - tenzij het niet anders kan.
Als ik dan moet formatteren, dan kopieer ik z'n hele schijf naar een andere schijf, formatter zijn schijf en dan verplaats ik de kopie terug in een 'backup' mapje op zijn schijf. Maar dat is nu te laat voor jouw. ;)

Zoals gezegd met wat specifieke programma's zou je wel eens kans kunnen hebben om wat te recoveren.
Maar; je hebt XP er al op geinstalleerd en wellicht nog wat andere zaken. Schijfruimte die je nu weer in gebruik hebt genomen is onherstelbaar 'verbruikt'.
Dus als de data van je vriend precies op de plek stond waar XP nu overheen staat, dan zal er geen enkel budget zijn die die data kan herstellen.

Voor de beste herstel kansen dus niets meer installeren op die pc, het liefst zelfs geneens meer van die schijf opstarten, maar met een andere schijf.

Je hebt het over NTFS. Was die schijf voorheen FAT of FAT32? Dan zijn de herstelkansen een heel stuk kleiner.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 10-03-2007 11:19 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1