Overzetten RAID-0 array van ICH7R --> ICH8R

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Vanwege de toch wel wat magere overklokmogelijkheden op de Asrock ConroeXFire-eSATAII wil ik toch binnenkort wel een keer de overstap maken naar een Intel 965 moederbord.
Zijn er hier mensen die hun RAID-0(of ander soort) hebben kunnen overzetten van de ICH7R controller(Intel i945/i975x moederborden) naar de recente ICH8R controller zonder dat dat ten koste ging van de data?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Als het goed is werkt het, als het niet goed is werkt het niet :P

Ik heb zelf 1x een RAID0 overgezet van 5 naar 7 en dat werkte probleemloos. Volgens Intel moet het van 7 naar 8 ook werken.

Maar maak altijd een back-up van je belangrijkste data

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 12:45
Ga er maar vanuit dat het niet lukt. Als het wel lukt is het natuurlijk mooi meegenomen.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Doorgaans lukt het binnen dezelfde controller 'familie' wel, maar tussen verschillende 'families' niet. Maar is maar een 'rule of thumb', dus het kan altijd tegenvallen. Backup zou ik idd zeker doen!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
TetsuoShima schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:57:
Doorgaans lukt het binnen dezelfde controller 'familie' wel, maar tussen verschillende 'families' niet. Maar is maar een 'rule of thumb', dus het kan altijd tegenvallen. Backup zou ik idd zeker doen!
Daar heb ik dus niks aan. Ik vraag dus ook om mensen die er ervaring mee hebben, niet om mensen die zeggen dat het doorgaans binnen hetzelfde merk wel werkt(dat weet ik ook wel)
En nee, ik heb niet even 1TB aan ruimte om de zooi te backuppen ...

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005

TetsuoShima

low energy output

Nou, dat is mooi, je probeert iemand te helpen en dan krijg je mooi een klap in je gezicht (bij wijze van spreken).

Als JIJ wat duidelijker bent in je openingspost en topic titel en aangeeft wat je weet en wat niet, dan hoef ik zulke zaken niet te zeggen. Gedachten lezen op afstand gaat nog altijd niet. :X

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb dit een keer geprobeerd met twee raptors in raid 0. De raid werd herkend en windows begon te laden. Helaas bleef het bij laden en heb ik dus toch maar een format gedaan.

Goud is geen geld

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb mijn array al meerdere keren "meegenomen" (van ICH5R naar ICH7R en van ICH7R naar ICH8R en dit werkte probleemloos... Bij de overstap van ICH5R naar ICH7R heb ik wel de zaak afgebroken en opnieuw 2 arrays aangemaakt vanwege de nieuwe functies van matrix raid, maar de oude array werd gewoon goed herkend. Maar zoals frankknopers al zegt wil het niet zeggen dat je windows ook goed opstart, maar je kan windows gewoon opnieuw installeren als het niet werkt. Gewoon de mappen Windows/WINNT, Documents and Settings en Program files weggooien en setup starten (let op dat je de zaak niet formatteert).

Concrete Loop Watercooling

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :)
OM FAQ / Beleid » RAID FAQ » "Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?"

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.