https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Vul in hoeveel uur je werkt en hoeveel uur je als fulltimer zou werken en het minimumloon rolt er vanzelf uit
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Anoniem: 28145
(Ik zie dat je hobby mountainbiken is, in dat geval zou ik misschien wel geen loon willen, maar voor elk uur dat ik werk 3,00 of 3,50 euro aan spullen uit de winkel.)
Ja hoor, dat mag wel, alleen zijn er een aantal beperkingen.. Een maximale tijd, en er is geen minimumloon.Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:29:
Als 14 jarige mag je geeneens werken, dus vragen wat reëel is lijkt me irreëel.
(Ik zie dat je hobby mountainbiken is, in dat geval zou ik misschien wel geen loon willen, maar voor elk uur dat ik werk 3,00 of 3,50 euro aan spullen uit de winkel.)
Je mag tegenwoordig vanaf je 13de betaald werk doen, vroeger was dat vanaf 15
Ey!! Macarena \o/
Anoniem: 28145
Maf. Effe een CTR-V van de CNV site. Nooit geweten.
Sorry voor de verwarring dus.Wat mag je wel, en wat mag je niet?toon volledige bericht
13 of 14 jaar
Wat wel:
In de vakantie is een baantje van 5 dagen per week voor max. 3 weken toegestaan, maar je mag niet langer dan 7 uur per dag werken en max. 4 weken per jaar.
Je mag ‘lichte niet-industriële hulparbeid’ doen, er moet dus een persoon zijn die je begeleidt.
Naast school mag je max. 2 uur per dag werken en max. 12 uur per week. Op zaterdag is dit max. 6 uur.
Je mag werken tussen 8.00-19.00.
Wat niet:
Werken in een fabriek
Werken met machines
Werken aan een lopende band
Werken met gevaarlijke en / of giftige stoffen
Dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo
Achter de kassa zitten
Vrachtwagens lossen
Bedienen in een restaurant
Overwerk, nachtwerk en werken op zondag
Voor 13- en 14-jarigen geldt geen minimumloon
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 10-03-2007 08:11 ]
Destijds kreeg ik iets van 3,50 het uur ofzo niet echt veel. (momenteel 4,50 voor 12uur in de week)
Ik doe het dus voor de lol naast ict hbo momenteel.
(toen ik dertien was mocht je al werken, dus het is al een tijdje zo dat dat mag)
[ Voor 24% gewijzigd door GieltjE op 10-03-2007 08:14 ]
Hell / 0
4,50 maar? Ik ben ook 19 en werk ook 12 uur in de week. Werk bij het retail kanaal van de grootste telecomaanbieder van nl en verdien het dubbele.....GieltjE schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 08:11:
Ik werk al 4 jaar bij een fietsenmaker en momenteel ben ik nog net 19.
Destijds kreeg ik iets van 3,50 het uur ofzo niet echt veel. (momenteel 4,50 voor 12uur in de week)
(toen ik dertien was mocht je al werken, dus het is al een tijdje zo dat dat mag)
Goh hoe zou het nu komen dat jij meer verdient dan een ander?
Ter land, ter zee en in de kroeg
ik mocht eerst een dag op proef komen, en het viel ze heel erg mee hoeveel ze me moesten uitleggen. Ik moet nu voortaan elke zaterdag daar een paar uur komen werken, dus misschien blijft er uiteindelijk wel genoeg over om na het wedstrijdseizoen een nieuwe MTB te kopen
Prima! Leuk voor je! Die groentjes kunnen als de beste onderhandelen! Doe je goed!McGryphon schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:58:
woei, bij andere fietsenmaker hier in de buurt kon ik aan de slag voor 4 euro per uur
ik mocht eerst een dag op proef komen, en het viel ze heel erg mee hoeveel ze me moesten uitleggen. Ik moet nu voortaan elke zaterdag daar een paar uur komen werken, dus misschien blijft er uiteindelijk wel genoeg over om na het wedstrijdseizoen een nieuwe MTB te kopen
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 14-03-2007 14:32 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Dat is wel erg laag hoor voor en 19 jarige. Ik verdiende zelfs bij de C1000 een jaar terug 6.50 per uur (ben ik begonnen met 13 jaar). Nu werk ik als Bagagist in een 4 sterrenhotel voor 10,10 euro per uur (netto) excl fooi. (Ben 20 overigens)GieltjE schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 08:11:
Ik werk al 4 jaar bij een fietsenmaker en momenteel ben ik nog net 19.
Ik zou serieus ergens anders naar gaan kijken, ookal doe je het voor de 'lol'.
Verder @ TS: Goed gedaan
Niet omdat het zoveel verdient.
Hell / 0