evt. bijbaantje fietsenmaker: normaal loon?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde een bijbaantje nemen bij een fietsenmaker dit wedstrijdseizoen, maar heb geen idee wat een normaal loon is. Ik kreeg bij de fietsenmaker hier in de buurt 2,50 per uur aangeboden, maar is dat niet aan de lage kant als ze het altijd druk hebben in het weekend? Ik krijg nu bij de boekbinderij 3 euro per uur, en dat lijkt meer in de richting te zitten als ik het vergelijk met wat klasgenootjes verdienen... op zich is het wel een leuk bijbaantje maar wat is een normaal loon voor een 14-jarige?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kijk hier eens :)

Vul in hoeveel uur je werkt en hoeveel uur je als fulltimer zou werken en het minimumloon rolt er vanzelf uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dus het is maar 25 cent per uur boven het minimumloon... ik ga eens bij de andere FM hier in de buurt vragen dan, want ik wil wel redelijk verdienen :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Wat voor werkzaamheden ga je doen? Als jij 5 banden per uur gaat plakken á €10/stuk dan denk ik dat €2,50 inderdaad een beetje weinig is. Je kunt natuurlijk altijd een tegenbod doen. Je hoeft niet zomaar op iedere aanbieding in te gaan natuurlijk, die fietsenmaker is het liefst ook zo goedkoop mogelijk uit doet daarom een bod van €2,50, hetgeen natuurlijk niet zijn maximale budget is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Als 14 jarige mag je geeneens werken, dus vragen wat reëel is lijkt me irreëel. :+

(Ik zie dat je hobby mountainbiken is, in dat geval zou ik misschien wel geen loon willen, maar voor elk uur dat ik werk 3,00 of 3,50 euro aan spullen uit de winkel.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:29:
Als 14 jarige mag je geeneens werken, dus vragen wat reëel is lijkt me irreëel. :+

(Ik zie dat je hobby mountainbiken is, in dat geval zou ik misschien wel geen loon willen, maar voor elk uur dat ik werk 3,00 of 3,50 euro aan spullen uit de winkel.)
Ja hoor, dat mag wel, alleen zijn er een aantal beperkingen.. Een maximale tijd, en er is geen minimumloon.

Je mag tegenwoordig vanaf je 13de betaald werk doen, vroeger was dat vanaf 15

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Serieus? Is dat verlaagd?

Maf. Effe een CTR-V van de CNV site. Nooit geweten.
Wat mag je wel, en wat mag je niet?

13 of 14 jaar

Wat wel:
In de vakantie is een baantje van 5 dagen per week voor max. 3 weken toegestaan, maar je mag niet langer dan 7 uur per dag werken en max. 4 weken per jaar.
Je mag ‘lichte niet-industriële hulparbeid’ doen, er moet dus een persoon zijn die je begeleidt.
Naast school mag je max. 2 uur per dag werken en max. 12 uur per week. Op zaterdag is dit max. 6 uur.
Je mag werken tussen 8.00-19.00.

Wat niet:
Werken in een fabriek
Werken met machines
Werken aan een lopende band
Werken met gevaarlijke en / of giftige stoffen
Dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo
Achter de kassa zitten
Vrachtwagens lossen
Bedienen in een restaurant
Overwerk, nachtwerk en werken op zondag

Voor 13- en 14-jarigen geldt geen minimumloon
toon volledige bericht
Sorry voor de verwarring dus.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 10-03-2007 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15

GieltjE

Niks te zien...

Ik werk al 4 jaar bij een fietsenmaker en momenteel ben ik nog net 19.
Destijds kreeg ik iets van 3,50 het uur ofzo niet echt veel. (momenteel 4,50 voor 12uur in de week)

Ik doe het dus voor de lol naast ict hbo momenteel.

(toen ik dertien was mocht je al werken, dus het is al een tijdje zo dat dat mag)

[ Voor 24% gewijzigd door GieltjE op 10-03-2007 08:14 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:59
GieltjE schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 08:11:
Destijds kreeg ik iets van 3,50 het uur ofzo niet echt veel. (momenteel 4,50 voor 12uur in de week)

(toen ik dertien was mocht je al werken, dus het is al een tijdje zo dat dat mag)
4,50 maar? Ik ben ook 19 en werk ook 12 uur in de week. Werk bij het retail kanaal van de grootste telecomaanbieder van nl en verdien het dubbele.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04

Christiano007

Ich bin der champion

Fietsenmaker .... groot bedrijf.

Goh hoe zou het nu komen dat jij meer verdient dan een ander? :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
woei, bij andere fietsenmaker hier in de buurt kon ik aan de slag voor 4 euro per uur :)
ik mocht eerst een dag op proef komen, en het viel ze heel erg mee hoeveel ze me moesten uitleggen. Ik moet nu voortaan elke zaterdag daar een paar uur komen werken, dus misschien blijft er uiteindelijk wel genoeg over om na het wedstrijdseizoen een nieuwe MTB te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22

Mystikal

It never hurts to help!

McGryphon schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:58:
woei, bij andere fietsenmaker hier in de buurt kon ik aan de slag voor 4 euro per uur :)
ik mocht eerst een dag op proef komen, en het viel ze heel erg mee hoeveel ze me moesten uitleggen. Ik moet nu voortaan elke zaterdag daar een paar uur komen werken, dus misschien blijft er uiteindelijk wel genoeg over om na het wedstrijdseizoen een nieuwe MTB te kopen :)
Prima! Leuk voor je! Die groentjes kunnen als de beste onderhandelen! Doe je goed! :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik begon (althans wit) te werken als 17-jarige met 3 euro 77 per uur bij een supermarkt, dus dat doe je goed! Succes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 14-03-2007 14:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

GieltjE schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 08:11:

Dat is wel erg laag hoor voor en 19 jarige. Ik verdiende zelfs bij de C1000 een jaar terug 6.50 per uur (ben ik begonnen met 13 jaar). Nu werk ik als Bagagist in een 4 sterrenhotel voor 10,10 euro per uur (netto) excl fooi. (Ben 20 overigens)

Ik zou serieus ergens anders naar gaan kijken, ookal doe je het voor de 'lol'.

Verder @ TS: Goed gedaan :D d:)b en dat is best een leuk loontje voor een 14-jarige :D

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15

GieltjE

Niks te zien...

Ik werk er ook niet voor het geld, dat komt er aan. Ik werk er omdat ik het leuk vind om te doen en het een beetje afleiding is voor het dagelijkse leven.
Niet omdat het zoveel verdient.

Hell / 0

Pagina: 1