Toon posts:

sli graphic cards

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

het schijnt dat er vaak wel eens iets misgaat met het koppelen van grafische kaarten in sli mode op x64 mainboards op pci-e zoals bij mij ook gebeurde een tijd terug

het is ten zeerste af te raden om een ati radeon sli kaart te koppelen met een geforce sli kaart daar deze niet samen kunnen werken

het geeft niet welk merk grafische kaart men met elkaar koppelt op sli ,maar zorg wel dat het hetzelfde chipset en gpu heeft ook moeten deze dezelfde specificaties hebben

zorg ervoor dus dat je gekoppelde kaarten evenwichtig en uitgebalanceerd zijn

dus twee dezelfde kaarten van verschillende merken mag met dezelfde specificaties dan zit je goed en zal het werken

je hoeft geen auditional driver of software te installeren omdat het via 1 kaart gaat en de tweede eraan gekoppeld is ter ondersteuning

dus je merkt eigenlijk niets van een tweede kaart behalve de prestatie in het geheel

tip:mocht je toch een melding krijgen van een tweede sli kaart niet aangesloten in je software ignoreer deze dan want dit is een vals melding .
dit komt alleen voor in oudere software in de nieuwere is dit probleem verholpen
ik dacht er is ook een patch

ati radeons werken hetzelfde alleen andere software
ati radeons hebben meer prestaties als geforce bij dezelfde specificaties maar geforce is verfijnder in beeld kwaliteit

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Hmm.. Hoop puntjes die niet echt kloppen denk ik, alsmede iets téveel discussiewaarde :|

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof ik zie niet goed ,de puntjes kloppen dus echt wel en wat heeft discuccie waarde ernu mee van doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:36:
hoi
het is ten zeerste af te raden om een ati radeon sli kaart te koppelen met een geforce sli kaart daar deze niet samen kunnen werken
Een Ati heeft ook geen SLI, maar Crossfire. Dat dit niet werkt met Nvidia SLI is natuurlijk logisch
het geeft niet welk merk grafische kaart men met elkaar koppelt op sli ,maar zorg wel dat het hetzelfde chipset en gpu heeft ook moeten deze dezelfde specificaties hebben
Je vergeet in deze iets belangrijks, het geheugen. Op het moment dat de ene kaart veel sneller geheugen heeft dan de andere kan het daarop problemen geven
zorg ervoor dus dat je gekoppelde kaarten evenwichtig en uitgebalanceerd zijn

dit komt alleen voor in oudere software in de nieuwere is dit probleem verholpen
ik dacht er is ook een patch
Welke software? Welke patch?
ati radeons werken hetzelfde alleen andere software
ati radeons hebben meer prestaties als geforce bij dezelfde specificaties maar geforce is verfijnder in beeld kwaliteit
Dit is totale onzin. Dat ligt namelijk in z'n geheel niet aan de chipset, maar aan de filters die gebruikt worden voor de analoge connector. Daarbij is het niet te zeggen dat ATI kaarten sneller zijn dan die van Nvidia of andersom, dat ligt er natuurlijk totaal aan welke je te pakken hebt (een top end Nvidia is sneller dan een mid-end Ati...).

Daarnaast, waar haal je deze info vandaan, de juistheid vind ik nogal twijfelachtig.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
ATI en SLI? Wat klopt er hier niet? ATI kan toch alleen maar crossfire? O-)

Edit: Te laat :'(

[ Voor 48% gewijzigd door de_harde_kern op 09-03-2007 18:47 ]

Verwijderd

Mag ik je 1 vraag stellen: wat wil je hiermee bereiken?

1. Als je topics over SLI/Crossfire hebt gelezen weet je dat je niet een ATI en nVidia kaart in SLI of Crossfire kan draaien...
2. Waar haal je dat ATi's meer prestaties hebben? De G80's (8800serie) van nVidia is nog steeds de meeste krachtigste ;).
3. Dus eerst eventjes de feitjes lezen, en daarna pas blaten. En dat graag in het Nederlands, en niet in een MSN taal of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
owman oene crossfire is het zelfde als sli alleen een andere naam en chipset

ik maak dat ik hier wegkom want ik ben net 1 dag hier en alles wordt de grond ingeboord
dit is toch een forum of niet en geen afkraak site

als jullie blind willen blijven dan doen jullie het maar

ajuu

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:28

Beugelfles

I love rusty spoons

offtopic:
ROFL. Rellen doen we toch alleen maar in de HK? Dit gaat echt nergens over. Ben toch wel benieuwd wie er achter de de nick sterretje1 zit. Nofi hoor sterretje1 maar de onderwerpen die je aansnijd zijn enigzins onder de maat op Tweakers :+

:w
Modbreak:Gelieve dit soort replies voortaan achterwege laten.
Zie Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 18:57 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Pfff,

een dergelijk topic is leuk, mits je kan spellen. Dat zie ik niet terug :p dus...

[ Voor 44% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier niet om prestaties maar om verhoudingen!!!!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat lief?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1204222/

Wat denk je hiermee te bereiken?

[ Voor 57% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 18:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:48:
owman oene crossfire is het zelfde als sli alleen een andere naam en chipset

ik maak dat ik hier wegkom want ik ben net 1 dag hier en alles wordt de grond ingeboord
dit is toch een forum of niet en geen afkraak site

als jullie blind willen blijven dan doen jullie het maar

ajuu
Tweakers zijn over het algemeen kritische mensen. Als iemand zomaar stellingen neer gaat gooien die daarnaast niet eens kloppen, dan kun je kritiek verwachten.
En blind blijven... nee, maak je daar maar niet druk over :)

Verwijderd

Volgens hem is ATI dan ook gelijk aan nVdia. Andere naam en chipset maar wel maken ze allebei videokaarten. Zo ken ik d'r nog wel 1 ;)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:43
En de TS vergat ook nog dat de 2 te koppelen kaarten identiek moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik hiermee bereiken wil is toch wel duidelijk jullie moeten niet met het hoofd denken maar in je bloed zoeken met hulp van je hoofd
jullie moeten eens uitscheiden met die wetenschappelijke dwalingen die maar voor een deel werken

zoh ik ben weg

nahaj sorry jullie hebben ja geen bloed maar nanobotjes in je anderen dat het verstand bederft en op automatisch gaat

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50

Thandor

SilverStreak

Dit topic heeft geen enkel zin op GoT :o.

Het is slecht opgebouwd, slecht geschreven en bevat (notabene verkeerde!) informatie welke een GoT'ter prima zelf op kan zoeken :). Ik adviseer je dan ook om de FAQ er nogmaals op na te slaan voordat je een volgende topic opent. Verder hebben videokaarten niets in Overige Hardware te zoeken :z.

Voor een aantal andere mensen: lees Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics eens goed door :). Maak een topicreport (hulde voor diegene die het gedaan hebben en niet reageerden :)) aan en laat het daarbij.

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 19:00 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.