Toon posts:

TDU veroorzaakt harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik volgde het TDU topic(spelerij) al een tijdje als gast. Was eerst heel enthousiast over het spel, maar dat is nu wel flink bekoeld. Na meerdere problemen(stuur zorgt voor FPS drop, problemen met account aanmaken etc) speelde ik eindelijk een paar dagen online. Alles ging goed, op een paar(3 ofzo) keer na dat het spel vast liep of spontaan afsloot. Jammer, maar niet on overkomelijk.

Tot ik twee dagen geleden TDU deed, ik reed in mijn Lamborghini Murcielago en deed een pakketmissie. Alles ging goed, tot het beeld opeens bevrieste en het geluid telkens een heel klein stukje herhaalde, wat je bij een hapering hebt. Ik had dit al eens eerder gehad, en ctlaltdel of alt tab deden niets, dus de enige optie was de reset knop. Ik doe dit, maar bij het opnieuw opstarten geeft hij meteen aan: "Disk boot failure". Tevens hoor ik een tikkend geluid van, meen ik, de hard disk komen. Ik heb al geprobeerd met de windows schijf op te starten, maar ik kom niet verder.

- Ik heb niet de beta gespeeld
- Ik heb de gewone, legale versie
- Mijn specs, geen problemen mee gehad en speelde het spel bijna op z'n hoogst.
3500+
6800 GT
1 gig
520 W voeding
250 GB 16mb cache WD harddisk
Dat lijkt mij niet het probleem?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

(ps. ik heb geloof ik wel eens wat gelezen bij problemen rond het deinstalleren van de beta, die ook het opstarten beschadigden, maar ik kan het niet meer vinden.)

Verwijderd

Dit hoeft niet persé met TDU te maken hebben natuurlijk. Het kan ook door andere factoren komen.
Lijkt mij gewoon dat jou harde schijf het heeft begeven.
Als het een wat recente WD schijf is, in onze winkel hebben wij er ook redelijk wat terug gehad vanwege kapot gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 18:16 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:22
Als je een "disk boot failure" krijgt is gewoon je hardeschijf dood, daar kan TDU niets aan doen!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een mogelijkheid, de PC is aangeschaft in november 2005. In principe heb ik nog garantie van de schijf, maar ik dacht gelijk aan dat probleem wat ik eerder had gelezen over de beta.
Anyone who managed to get this downloaded and play, PLEASE don't use the uninstall feature as the beta ends on Sunday and you may well be tempted to remove it...
There is a problem where it deletes all root files on C drive except those hidden or system files.
My boot.ini has gone and several others. My PC still works/boots but who knows what it's really done, might be lots of files missing left right and centre when I have a proper look!?
Worrying if thousands of DVD's are already printed and ready to go with this dodgy uninstaller on!
http://forums.eu.atari.com/archive/index.php/t-48964.html

Ik weet niet of het hier wat mee te maken heeft. Stel dat de drive gewoon kapot is, zal ik de garantie etc moeten opzoeken, maar ben ik dan de hele inhoud van de schijf kwijt? :(

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:22
Een "disk boot failure" is hardwarematig
Het niet kunnen vinden dan boot.ini is softwarematig

Ik vermoed dat je schijf gewoon dood is, en in dat geval ben je inderdaad de gehele inhoud kwijt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Schijf heeft het resetten terwijl ie bezig was met lezen/schrijven niet goed doorstaan. De leeskop staat nu fout en de HD probeert tijdens het booten om deze weer goed te zetten maar dat lukt niet, vandaar dat getik.
Kan best dat het door TDU is gekomen, maar het had bij elk willekeurig ander programma ook kunnen gebeuren en is dus geen probleem van het programma TDU.

Data is inderdaad foetsjie (behalve als je het proffesioneel laat recoveren)
Helaas... Ik heb het zelf ook een paar keer gehad met RAID0 arrays die vol stonden met 500GB aan data :'(

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 09-03-2007 19:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Soms kan je geluk hebben dat je met een image programa zoals acronis op cd een gedeelte van een drive kan redden. Maar als hij maar blijft tikken.. dan houdt het op.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

Probeer de schijf eens in een andere pc erbij te zetten?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

als je de schijf in een andere pc hangt kan je zo de data eraf halen en overzetten op en schijf.
vervolgens met een reparatietool van de hd fabrikant de boot herstellen en klaar ben je weer.
ik had hier ook last van twee weken geleden. en bij mij is alles goed gekomen.
de oude(3jaar oude wd schijf) doet het weer prima

Verwijderd

Dit is wel heel erg interressant, ik heb namelijk hetzelfde probleem!
TDU gekocht, geinstalleerd en hetzelfde probleem, een soort druppels gewijs lezen en schrijven en Windows wil met geen mogelijkheid meer booten.
Ik ben benieuwd of nog meer mensen zich gaan melden met dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou erg bedankt voor de reacties al! Ik zal proberen de schijf aan deze pc proberen te zetten, maar ik ben niet erg ervaren in dit soort dingen. Wat moet ik dan doen om het weer te herstellen. Terug sturen naar de fabrikant? Of kan de winkel waar ik hem heb gekocht dat zelf ook.(of kan ik het zelf doen?)

Overigens mag TDU dan niet de directe aanleiding zijn volgens jullie, maar doordat het spel voor de 3e/4e keer vastliep in één week moest ik weer resetten, dus ik ben er niet erg blij mee. Wat een prutsers daar.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 16:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb een zelfde soort probleem gehad met de open beta;

Spel geinstalleerd, heel even gespeeld, afgesloten en later weer geopend. De computer liep toen ineens muurvast, en een reset helpte hem weer netjes aan de gang.

Alleen was de partity op mijn enige IDE (Maxtor DM10, 250gb) kapot. Opzich was dat bij mij geen probleem aangezien ik boot vanaf een andere schijf, en dit mijn download schijf was. Na hem geformateerd te hebben (snel format) heb ik alle data weer terug kunnen halen met getdataback :) en toen werkte alles weer perfectos.

Open beta daarna nog een keer geprobeerd ( 8)7 O-) ) en had weer precies hetzelfde probleem (toen te lui om getdataback te draaien, aangezien ik toch maar een paar gb aan zooi op die hd had staan, das sneller opnieuw gedownload :D ).

De volledige game werkt hier op dit moment probleemloos tot nu toe.

Verwijderd

Pas geleden liep TDU bij mij meerdere malen vast. Ik kreeg in die tijd veel meer problemen met me pc dan andere keren als me pc vaak vastloopt (bijvoorbeeld als je aan het oc-en bent :P ). Ik heb hem uiteindelijk opnieuw geïnstaleerd (wat overigens ook weer problemen opleverde omdat me vista schijf er nog in hing) en nu draait alles weer normaal. Ik heb TDU overigens nog niet gespeeld op de nieuwe install.

Maar terug naar het probleem: ik had ook disk boot failure na de reïnstal na een hard reset en dat kreeg ik waarschijnlijk omdat de MBR of boot.ini niet goed was. Dit kwam omdat de vista schijf van te voren er al in zat. Misschien dus een tip om eerst te kijken of je hem uit kan lezen op een andere computer en als dat zo is, met de installatie cd van windows xp je mbr fixen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Dit heeft niks met het spel te maken. Hiervoor moet je in Opslagmedia & I/O Controllers zijn en daar hebben ze een zeer uitgebreide faq :) (OM FAQ / Beleid). Via de search kan je een hoop vinden over 'disk boot failure' dus je zou er in principe gewoon zelf uit moeten kunnen komen. Dit topic gaat dus dicht wegens bovenstaande. Mocht je er nu echt niet uitkomen dan kan je in bovenstaand subforum een nieuw topic openen, maar zorg er dan wel voor dat je de faq en search goed benut hebt. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.