Toon posts:

Nieuw Systeem Intel Core2 1000euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers.

na heel veel reviews te hebben gelezen, tweakers hebben doorgelezen etc hier mijn voorstel voor een upgrade van mijn oud systeem:

Belangrijkste taken van de pc:
-Fotobewerking, batchen, photoshop, filters, resizen etc 15mb/file
-Videobewerking: videocamera beelden naar dvd omzetten
-Kids willen spellen spelen (de bekendere, maar ik ken ze niet:-) en liefst de laatste nieuwe....hmm
-Er komt ook een PCI DVB-H satelliet kaartje in
-Wat DVD's omzetten naar Divx etc...

Hiervoor heb ik het volgende samengestelt:

Asus p5b-e hier was het vooral de firewire en enkele sata connecties alsook de OC mogelijkheden van de bord die mij hebben overtuigd

Intel E6600 hier twijfel ik nog tussen de niewe E6430 die gaat uitkomen en die 4mb cache heeft en ook goed zal kunnen worden ge-OC-ed

Corsair twin2*2048-6400 C4 800Mhz oftwel was het kingstom met +/- zelfde specs gekozen ivm overclock mogelijkheden

Club 3D ati x 1950 pro 256 had budget 200e voorzien en gekozen voor een beetje prijs/kwaliteit.Kan dan binnen een jaar uitkijken naar een dx10 kaart, deze heeft ook een vrij stille/goede koeling en kan 2 monitors aansturen en hdcp verwerken.de xt kost hier ongeveer 40e meer

zalman CNPs9700LED, goede reviews en steeds voorradig hier.

4 stuks seagate 7200rpm 16mb 320 hd's meeste van de HD heb ik reeds

Dan later nog een pci dvb-s kaartje..wordt later aangekocht

Muis, keyboard, display en kast heb ik nog...
de voeding loopt een ander draadje...

Zijn er zaken voor jullie vinden dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt om de hierboven vermelde taken degelijk uit te voeren?
Het systeem zal ook worden ge-OC-ed ...daarom ook mijn keuzes ;) ivm het geheugen en het mobo

TXS

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 20:28 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:23

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik weet niet waar je besteld maar was zelf ook voor een soortgelijk systeem aan het kijken. Bij Alternate zag ik nog wel een leuke videokaart:

Sapphire Radeon X1950 PRO (Light-Retail, TV-Out, 2x DVI) 512mb

Prijs is 199,-

Vergelijkbaar volgens mij met die van jou maar meer geheugen. Prijs is zeer redelijk te noemen.

edit @ soepstengel: jij hebt een soortgelijk systeem als hier besproken, wat zijn je ervaringen met spellen en normaal gebruik?

[ Voor 16% gewijzigd door sh4d0wman op 09-03-2007 16:37 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zie geen dingen die echt beter kunnen, want tja geeft aan dat je DX 10 kaart kopen binnenkort, dus die videokaart kan wel even door. Je zou voor een E6430 kunnen wachten, maar voordat hij echt leverbaar is duurt nog wel even denk ik? Of heb ik het fout, daarnaast kan je dan maximaal 8 x 400 = 3200 GHz, hoewel de E6600 tot max 3,6 kan met die geheugen (tenzij die proc niet dezelfde multiplier heeft als de E6400), maarja ik weet niet hoever je wilt overklokken?

De P5B schijnt goed moederbord te zijn, en valt goed genoeg mee over te klokken schijnt, misschien kijken voor een Gigabyte moederbord, soms hebben deze iets meer features voor dezelfde prijs.

Verwijderd

Beetle06 schreef o.a. op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:24:

Asus p5b-e hier was het vooral de firewire en enkele sata connecties alsook de OC mogelijkheden van de bord die mij hebben overtuigd

Club 3D ati x 1950 pro 256 had budget 200e voorzien en gekozen voor een beetje prijs/kwaliteit.Kan dan binnen een jaar uitkijken naar een dx10 kaart, deze heeft ook een vrij stille/goede koeling en kan 2 monitors aansturen en hdcp verwerken.de xt kost hier ongeveer 40e meer

4 seagate 7200rpm 16mb 320 hd's meeste van de HD heb ik reeds

Zijn er zaken voor jullie vinden dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt om de hierboven vermelde taken degelijk uit te voeren?
Het systeem zal ook worden ge-OC-ed ...daarom ook mijn

TXS
Misschien heb je m.b.t. het moederbord wat aan de TS van Molecom en mijn reply aan GLY wat de DX10 kaart en Gigabyto mobo's in de toekomst betreft.

"daarom ook mijn...". Keuzes? Kom op laat ons niet in spanning :) !

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
niets op aan te merken, enkel... welke voeding ga je gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten denken aan volgende voedingen:

Nexus NX-4090 400w ATX
of
Antec TP3-430 EC True Power Trio 430 W.

Beetle06

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 13:04

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:21:
Antec TP3-430 EC True Power Trio 430 W
Heb zelf sinds een paar weken de Antec NeoHE 430. Ben ik zeer over te spreken. Deze voeding is écht stil, en wordt niet eens warm. Ik heb er (eveneens) een P5B-E met E6600, een 7600GS en 2 Samsung hdd's aan hangen. Dus als je stilte belangrijk vindt, raad ik je deze aan :)

Nederlander in België

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
De 1950XT 256MB is ook 200 euro, maar dan VEEEL sneller :p

Ene daar kan je ookwel een 880GTS 320MB in kwijt als je 1 HDD minder neemt, maar dit is je eige keuze.

Specs

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Over die videokaart: Voor 200 euro kun je beter voor de x1950XT gaan dan voor de X1950 Pro 512Mb. Maar ik zou persoonlijk geen van beide doen, en kiezen voor de x1950 Pro 256Mb, die je dus ook in je startbericht noemde. Die is toch 30 tot 40 euro goedkoper en is toch erg snel. Hij wordt constant genoemd als de beste kaart voor zijn geld, onder meer op TomsHardware.com. Meer dan snel genoeg om die 8 tot 18 maanden te overbruggen tot DX10 wat volwassen is geworden. Ik heb 'em zelf ook en hij is loeisnel (Half-Life 2 alles op maximaal, 1280x1024, en erg hoge framerates).
Pagina: 1