geachte tweakers.
na heel veel reviews te hebben gelezen, tweakers hebben doorgelezen etc hier mijn voorstel voor een upgrade van mijn oud systeem:
Belangrijkste taken van de pc:
-Fotobewerking, batchen, photoshop, filters, resizen etc 15mb/file
-Videobewerking: videocamera beelden naar dvd omzetten
-Kids willen spellen spelen (de bekendere, maar ik ken ze niet:-) en liefst de laatste nieuwe....hmm
-Er komt ook een PCI DVB-H satelliet kaartje in
-Wat DVD's omzetten naar Divx etc...
Hiervoor heb ik het volgende samengestelt:
Asus p5b-e hier was het vooral de firewire en enkele sata connecties alsook de OC mogelijkheden van de bord die mij hebben overtuigd
Intel E6600 hier twijfel ik nog tussen de niewe E6430 die gaat uitkomen en die 4mb cache heeft en ook goed zal kunnen worden ge-OC-ed
Corsair twin2*2048-6400 C4 800Mhz oftwel was het kingstom met +/- zelfde specs gekozen ivm overclock mogelijkheden
Club 3D ati x 1950 pro 256 had budget 200e voorzien en gekozen voor een beetje prijs/kwaliteit.Kan dan binnen een jaar uitkijken naar een dx10 kaart, deze heeft ook een vrij stille/goede koeling en kan 2 monitors aansturen en hdcp verwerken.de xt kost hier ongeveer 40e meer
zalman CNPs9700LED, goede reviews en steeds voorradig hier.
4 stuks seagate 7200rpm 16mb 320 hd's meeste van de HD heb ik reeds
Dan later nog een pci dvb-s kaartje..wordt later aangekocht
Muis, keyboard, display en kast heb ik nog...
de voeding loopt een ander draadje...
Zijn er zaken voor jullie vinden dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt om de hierboven vermelde taken degelijk uit te voeren?
Het systeem zal ook worden ge-OC-ed ...daarom ook mijn keuzes
ivm het geheugen en het mobo
TXS
na heel veel reviews te hebben gelezen, tweakers hebben doorgelezen etc hier mijn voorstel voor een upgrade van mijn oud systeem:
Belangrijkste taken van de pc:
-Fotobewerking, batchen, photoshop, filters, resizen etc 15mb/file
-Videobewerking: videocamera beelden naar dvd omzetten
-Kids willen spellen spelen (de bekendere, maar ik ken ze niet:-) en liefst de laatste nieuwe....hmm
-Er komt ook een PCI DVB-H satelliet kaartje in
-Wat DVD's omzetten naar Divx etc...
Hiervoor heb ik het volgende samengestelt:
Asus p5b-e hier was het vooral de firewire en enkele sata connecties alsook de OC mogelijkheden van de bord die mij hebben overtuigd
Intel E6600 hier twijfel ik nog tussen de niewe E6430 die gaat uitkomen en die 4mb cache heeft en ook goed zal kunnen worden ge-OC-ed
Corsair twin2*2048-6400 C4 800Mhz oftwel was het kingstom met +/- zelfde specs gekozen ivm overclock mogelijkheden
Club 3D ati x 1950 pro 256 had budget 200e voorzien en gekozen voor een beetje prijs/kwaliteit.Kan dan binnen een jaar uitkijken naar een dx10 kaart, deze heeft ook een vrij stille/goede koeling en kan 2 monitors aansturen en hdcp verwerken.de xt kost hier ongeveer 40e meer
zalman CNPs9700LED, goede reviews en steeds voorradig hier.
4 stuks seagate 7200rpm 16mb 320 hd's meeste van de HD heb ik reeds
Dan later nog een pci dvb-s kaartje..wordt later aangekocht
Muis, keyboard, display en kast heb ik nog...
de voeding loopt een ander draadje...
Zijn er zaken voor jullie vinden dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt om de hierboven vermelde taken degelijk uit te voeren?
Het systeem zal ook worden ge-OC-ed ...daarom ook mijn keuzes
TXS
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 20:28 ]