Toon posts:

Shader model 3.0..

Pagina: 1
Acties:
  • 2.208 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem, Ik heb splinter cell double agent gekocht. Na de installatie gaat die scannen op minimum hardware dat je nodig heb en software.
Nou zag ik dat ik Shader 2.0 heb, Ik heb Shader 3.0 nodig...
Ik heb directx 9.0 gedownload en geinstalleerd.

Hardware :

amd athlon 3800+ 64
Radeon 9600XT 128mb catalostic software als driver
80GB schijf
11xx MB geheugen
ect ect..

Me pc zou dit makelijk aan kunnen..

Waar kan ik een shader Model 3.0 vandaan halen zodat ik dit spel kan spelen?
Ik weet dat dit aan mijn video kaart ligt.

groete, Jack

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Het shader-model is iets hardwarematigs. Je zult dus een nieuwe videokaart moeten kopen.

Rail Away!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-06 12:31

Jabba

Firkan

Shader model 3 is iets wat je videokaart ondersteunt of niet, je 9600 ondersteunt dit niet dus zal je een nieuwe vid kaart moeten aanschaffen

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 11:34

Beugelfles

I love rusty spoons

Je kaart kan geen sm 3.0 aan. Zelffs mijn ax850pro heeft slecht sm 2.0. Als je een sm 3.0 only game wil spelen moet je een andere graka kopen.

http://gathering.tweakers...hader+model+2.0&where=GoT

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Mijn videokaart is overdatum dus :P

Wat voor videokaart zou ik moeten halen.. ''Ik ben student.. Niet rijk.. Duz niet te duur graag''
Wat is een goed model?
enig id of advies?
ennuh, Het moet natuurlijk wel weer een tijdje mee kunne :P

Bedankt,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 10:51 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:51:

Wat voor videokaart zou ik moeten halen.. ''Ik ben student.. Niet rijk.. Duz niet te duur graag''
Wat is een goed model?
enig id of advies?

Bedankt,
Advies? De FAQ, Google, reviews zoeken... :>

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:51:

Wat is een goed model?
enig id of advies?

Bedankt,
http://www.tomshardware.com/site/vgacharts/index.html

Aanrader = AGP X1950Pro :)

De meeste mensen deugen!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:02
7600GT.

Iets sneller dan een 6800GT en kost rond de 100 euro.
Er is ook een 128MB versie voor 90 euro denk ik maar die is natuurlijk een stuk trager.

Verwijderd

Topicstarter
tsja ik ben al bezig.. Maar jullie hebben er warschijnlijk meer verstand van.. daarom vraag ik het hier.

X1650Pro 256MB PCIe: €76,00 =
Is dit een goeie prijs.. en ondersteunt deze Shader Model 3.0?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt AGP. Bepaal je budget en kijk op deze pagina van Ome Tom voor de beste koop. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je 9600XT heeft geen SM3.0 dus dat klopt wel, zit er pas in sinds de X1000 series. Mijn X800XT had het ook niet :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Oke lekker is dat :P,, maar goed, ik ga over 2 weken een nieuwe kaart halen dan.
X1xxx ik neem aan dat alle x1000 series beter zijn als mijn kaart met 256MB.

Bedankt voor de andwoorden. Ik ga even rond kijken naar de prijzen..
Toppie jongens :D

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:41
Je kunt wel gewoon splinter cell double agent spelen hoor ;)
Er bestaat een mod voor de .ini file waardoor je het spel ook op shadermodel 2.0 kaartjes kunt draaien.

Als het goed is staat er ergens in de .ini : Shader model 3.0 = treu dit moet je dan of False zetten (of iets in die richting ik weet het niet meer precies uit mijn hoofd.)
In het Spinter cell double agent topic staat iig uitgelegd hoe het moet :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je tevreden bent met de prestaties van je huidige kaart kun je zelfs een 7600GS gaan halen. Die presteert zelfs nog beter dan je 9600XT. Natuurlijk is een 7600GT of zelfs een X1950 Pro sneller maar die kosten ook weer wat meer.

De tip van Nano2009 is nog de goedkoopste natuurlijk :9

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-03-2007 11:05 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
Nogmaals, let er goed op dat je een AGP videokaart koopt. Verschillende kaarten die hierboven genoemd werden gaan niet passen in jouw systeem! AGP is de naam van de poort waarmee de videokaart wordt verbonden aan het moederbord, en AGP is inmiddels opgevolgd door PCI-e. Jij kunt geen PCI-e videokaart kopen, tenzij je ook een ander moederbord neemt, wat weer grote gevolgen heeft voor de rest van het systeem. Dus ik raad aan: Óf je koopt een vlotte AGP-videokaart, of je koopt een totaal nieuw systeem.

Er zijn nog wel redelijk wat AGP-videokaarten te krijgen, ik zou mijn zoektocht beginnen op Tomshardware.com of op je favoriete webwinkel. Daarvoor kan ik Azerty Hardware en Salland Automatisering aanraden. Dan weet je gelijk de beschikbaarheid en prijs in Nederland, en heb je de kaart misschien al binnen een paar dagen in huis. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een winkel gaan in de buurt, maar meestal hebben die een kleiner aanbod en hogere prijzen. Het voordeel is dan wel dat er een verkoper is die je kan helpen, alhoewel veel verkopers ook maar uit hun nek kletsen. Succes verder!

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 09-03-2007 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha jaja, ik wil toch wel nieuw hardware.

Is alweer een halfjaar geleden dat ik een hardware upgraded heb gedaan.
van een:

2800+ AMD > 3800+ 64 AMD athlon
512MB > 11xxMb
Geluidskaart defect.. -.-
Radeon 9600XT > x1xxx weet nog niet precies welke.

Alleen nog een geluids kaart en video kaart.. Dan is me PC goed en ga ik weer overnieuw beginnen :P

*EDIT*

Op hierboven..

Ik weet het niet zeker.. Maar ik mijn moederbord niet al te lang geleden gekocht.
mijn moederbord kan de nieuwe versie aan.. AGP of PCI.. weet niet welke er meer gebruikt word en gaat worden. Ik heb dit gedaan omdat ik een Gamer ben en ik wil wel me Pc verder kunnen uitbreiden. Ik heb me eigen standaart winkeltje :P,, Waar ik me spullen haal.. =] Korting FTW..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 11:11 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
geert1 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:06:
Nogmaals, let er goed op dat je een AGP videokaart koopt. Verschillende kaarten die hierboven genoemd werden gaan niet passen in jouw systeem! AGP is de naam van de poort waarmee de videokaart wordt verbonden aan het moederbord, en AGP is inmiddels opgevolgd door PCI-e. Jij kunt geen PCI-e videokaart kopen, tenzij je ook een ander moederbord neemt, wat weer grote gevolgen heeft voor de rest van het systeem. Dus ik raad aan: Óf je koopt een vlotte AGP-videokaart, of je koopt een totaal nieuw systeem.

Er zijn nog wel redelijk wat AGP-videokaarten te krijgen, ik zou mijn zoektocht beginnen op Tomshardware.com of op je favoriete webwinkel. Daarvoor kan ik Azerty Hardware en Salland Automatisering aanraden. Dan weet je gelijk de beschikbaarheid en prijs in Nederland, en heb je de kaart misschien al binnen een paar dagen in huis. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een winkel gaan in de buurt, maar meestal hebben die een kleiner aanbod en hogere prijzen. Het voordeel is dan wel dat er een verkoper is die je kan helpen, alhoewel veel verkopers ook maar uit hun nek kletsen. Succes verder!
Een 7600GS, 7600GT en X1950 Pro bestaan ook in AGP editie :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

"Wat moet ik kopen?" vragen zijn niet de bedoeling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.