Data naar COM-poort sturen met een batchfile

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 09:05
ik ben momenteel met een projectje bezig

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1203725

Ik heb ondertussen de windows driver van mijn infraroodpoort gewijzigd zodat deze wordt gezien als een seriele com-poort.

met behulp van trial progjes op internet het ik de code van de afstandsbediening kunne ontcijferen.
als ik deze data terugzend met dit progje en mijn onvanger voor mijn infraroodpoort plaats dan reageert hij hier juist op.

Nu was mijn vraag is het mogelijk om een batch file te maken die deze altijd dezelfde code naar mijn compoort kan doorsturen? ( Momenteel heb ik het linux gedeelte laten varen en ben ik bezig in windows).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kijk even naar het MODE-commando in dos...kom je wel verder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• michielske
na wat opzoek werk vind ik alleen dat je gegevens over de instelling van de com poort kan uitlezen of wijzigen met het MODE commando. Ben je er zeker van dat je ook data kunt versturen naar een compoort?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic? Batch valt onder Windows Clients. :)

PRG>>WOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

met "echo blahblah >com1" kan je data sturen naar een comport maar dat is wel erg primitief :)

Welke Windows versie gaat het hier over? :)

• michielske
Dank je dit is exact wat ik zou nodig hebben maar het werkt voorlopig nog niet.

Voor het testen van de com2 poort heb ik
Advanced serial port monitor gebruikt

Als ik nu de infraroodafstandsbediening voor de infraroodpoort houd en knop indruk krijg ik deze code in de display:

üüüüüüüüüüüüüüüüü€ü€#00€üüüüüüüüüüüüüüüüüüüü€ü€#00€üüüüüüüüüüüüüüüüüüüü#00ü#00#00#00üüü

als ik deze code in het verzendvak plak en doorzen krijg ik dit in het scherm:

üüüüüüüüüüüüüüüüü€ü€#00€üüüüüüüüüüüüüüüüüüüü€ü€#00€üüüüüüüüüüüüüüüüüüüü#00ü#00#00#00üüü [len=76]

Dit werk dus perfect. De camera ontvanger reageert hier op zoals verwacht word.

Echter inms-dos met jouw echo code werkt dit niet.

C:\>Echo ³³³³³³³³³³³³³³³³³Ç³Ç#00dz³³³³³³³³³³³³³³³³³³³Ç³Ç#00dz³³³³³³³³³³³³³³³³³³³
#00³#00#00#00³³³ 1>com2

C:\>

hierop reageert de camera niet. En ik weet zeker dat het naar com2 verstuurt wordt want als het andere programma vergeet af te sluiten krijg ik hier in dos toegang geweigerd

Is dit op te lossen?

• michielske
Ik gebruik windows xp

Ik heb ondertussen gecheckt of er werkelijk iets naar mijn com poort wordt gezonden.

Hiervoor heb ik mijn pda gebruikt met de tv remote software. Ik heb het verzonden signaal vanuit dos proberen te gebruiken voor een leer signaal voor tv remote. tv remote reageerde dat het signaal ontvangen is. Er wordt dus wel degelijk data verstuurd.

Weet iemand waarom met het programma advanced serial port monitor de datareeks:
üüüüüüüüüüüüüüüüü€ü€#00€üüüüüüüüüüüüüüüüüüüü€ü€#00€üüüüüüüüüüüüüüüüüüüü#00ü#00#00#00üüü
wel werkt en in msdos niet?

ik gebruik volgende code in een batchfile:

MODE COM2:4800,N,8,1,P
echo üüøüøüüøüøüøüüüüü€ø€üüüüüüøüüüøüøüøüøüøüüü#00ü€üüøüøüüüüøüøüøüøüøüüüü#00ü€üüüüøøüøü > com2

de mode parameters zijn identiek aan die van het advanced serial port monitor programma.

Blijkbaar gaat er toch nog iets mis met de dataoverdracht.

• michielske
Niemand die een oplossing heeft?

Of weet er iemand een andere oplossing?

het enige dat er hoeft te gebeuren is vanuit php een oproep doen om data naar de seriele poort te sturen.
Ik dacht dat dit het makkelijkst was met een batchfile. Zijn er nog andere mogelijkheden?

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 21:22

CodeIT

Code IT

Ik zag je nieuwe topic, maar mijn reactie past hier meer.
Probeer het eens met het gratis programmaatje serproxy (http://www.lspace.nildram.co.uk/freeware.html). Dit fungeeert als een proxy tussen je seriële poort en een tcp poort. Je kunt dus tegen serproxy aanpraten via tcp en deze stuurt het dan weer naar je seriële poort. Als je even googled kun je ook voorbeelden van php icm serproxy vinden. Succes!
Pagina: 1