Camera project via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 09:05
Ik weet niet of ik in het juiste forum zit. Maar ik zou niet weten waar ik het moet posten.

Ik zou graag het volgende verwezenlijken:

Mijn ouders hebben een boerderij en er hangen 2 camera's in de stallen waar ze 's nachts de koeien die op kalven staan goed in de gaten kunne houden zodat er niks kan misgaan.

De 2 camera's zijn elk op een aparte tv aangesloten.
Ze zijn gekocht in een makro winkel.

Bij elke camera zit er een klein bedieningskastje bij met een IR afstandsbediening. Met deze afstandsbediening kan men da camera laten draaien zodat de hele stal in beeld kan komen.
De afstandsbediening heeft 3 knoppen:
-camera handmatig draaien (knop ingedrukt houden
-camera automat

Vanuit het kleine bedieningskastje vertrekt een kabel die je aan de tv kan aansluiten. (scart, svideo)

Dit kastje kan ik ook op mijn laptop aansluiten (svideo) en dan krijg ik beeld op mijn laptop.

Nu wil ik een website maken waar ik in een scherm het beeld van de camera heb en 3 knoppen die hetzelfde zouden moeten doen als de afstandsbediening. Ik zou de website plaatstelijk op mijn laptop zetten via eenvoudig software en via noip.org een naam registeren zodat ik vanbuitenaf altijd verbinding heb met laptop.
Ik zou het kleinebedieningskastje dan met zijn infraroodontvanger vlak voor de infraroodpoort van de laptop willen plaatsen.

Mijn eerste vraag is :
Is dit mogelijk?
Enzo ja, kunne jullie soms wat tips geven voor een zo eenvoudig mogelijk oplossing.
Ik vraag jullie niet om het probleem voor mij op te lossen maar tips zijn altijd welkom.

Tweede vraag:
Hoe kan ik zo eenvoudig mogelijk de beelden streamen naar de website streamen?

Ik hoop dat ik het zowat duidelijk heb kunnen verwoorden, indien jullie meer informatie wensen zal ik die heel graag geven.

Verwijderd

Maar als je in het buitenland zit kan je toch geen aktie ondernemen als er wat gebeurt in de stallen ?
Of begrijp ik iets niet 8)7

• michielske
jawel hoor.
Als de koe aan het kalven is kan men direct de veearts opbellen en wint men enorm veel tijd. En zo kun je met een gerust hart wat langer van huis wegblijven indien je een paar keer online kan zien of alles in orde is. Dat zou ik willen verwezenlijken indien het mogelijk is. Er is geen optie om nieuwe camera's te kopen. Deze camera's hebben al een hoop geld gekost en ik zou ze willen behouden.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zeker mogelijk, maar Win32 software zal hier relatief duur voor zijn. Misschien met de server van de VLCgroep en die stream dan opvangen met PHP? Je topic zit zeker niet op de juiste plek (dit forum gaat over clientside scripting, en ik zou niet weten wat jouw topic daar mee te zien heeft...).

Wel interessant topic voor serverside scripting :9

• michielske
ik denk dat ik nog een kleinigheid vergeten ben.

Ik moet het signaal van de afstandsbediening nog zien op te nemen op de pc.

Weten jullie of er hiervoor speciale software bestaat?
Met mijn pda lukt het. Daar heb ik een progje dat de afstandsbediening van de tv kan leren.
Ik heb mijn pda de 3 knoppen van de afstandsbediening kunnen leren en het kleine bedieningskastje reageert hierop. Dat werkt dus al.

Ik heb mij rotgezocht naar zon software voor de pc maar ik vind nergens iets bruikbaars.

Weten jullie soms wat voor software dit kan? Het mag ook linux software zijn. Ik ben al een beetje thuis met ubuntu en ik gebruik videolan toch als standaard player zowel in linux als in windows. Dus zowel windows als linux software is goed. Het webgedeelte is toch OS onafhankelijk gok ik.
Ik ben zelf niet zo thuis in het knutselen van websites, maar ik heb wel een kameraad die goed overweg kan met php. De moeilijkheid zit volges mij om over het net die infraroodpoort aant te sturen.
Is dit het best op te lossen met zelf geschreven scriptjes direct over het net of heb je nog software nodig tussen het de infraroodpoort en het webserver gedeelte?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
moozzuzz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:46:
Zeker mogelijk, maar Win32 software zal hier relatief duur voor zijn.
Bij mijn weten is Windows Media Encoder gratis hoor ;)

Het is voor mij nu even de vraag of TS zelf aan het programmeren wil slaan (in dat geval PRG) of dat TS op zoek is naar kant-en-klare software (meer iets voor CSA).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

ik denk dat je met [google=LIRC] en een programma als [google=webcam32] best een eindje gaat komen :) in combinatie met je favoriete programmeertaal of zelf [google=winbatch] als je niet zoveel programmeerkennis hebt :)

Stop uploading passwords to Github!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21

The Zep Man

🏴‍☠️

michielske schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:20:
ik denk dat ik nog een kleinigheid vergeten ben.

Ik moet het signaal van de afstandsbediening nog zien op te nemen op de pc.

Weten jullie of er hiervoor speciale software bestaat?
Met mijn pda lukt het. Daar heb ik een progje dat de afstandsbediening van de tv kan leren.
Ik heb mijn pda de 3 knoppen van de afstandsbediening kunnen leren en het kleine bedieningskastje reageert hierop. Dat werkt dus al.

Ik heb mij rotgezocht naar zon software voor de pc maar ik vind nergens iets bruikbaars.

Weten jullie soms wat voor software dit kan? Het mag ook linux software zijn.
Gebruik LIRC/WinLIRC. Je kan zelf een infrarood ontvanger en verzender bouwen. Je kan ook een kant en klare ontvanger+verzender kopen.

Het is in theorie mogelijk om (Win)LIRC te laten werken met een IrDA poort onder bepaalde omstandigheden. Echter, ik vertrouw meer op de kracht van de klassieke seriële poort.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 07-03-2007 23:51 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Ik weet dat het een programmeer forum is, maar kijk toch eens op: http://www.kpniris.nl/
Een dienst waarmee je via een telefoon een camera kan bedienen en bekijken.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• michielske
Alvast bedankt voor al jullie reacties,
Ik ga morgen lirc eens uitproberen en zien of ik IR signaal van de afstandsbediening kan opnemen en terug afspelen. Als dit lukt dan sta ik al een grote stap verder.

Het liefst wil ik gebruiken maken van de IRda poort van de laptop. Omdat die vast in de laptop zit op de juiste hoogte. Zo kan ik het ontvanger kastje van de camera er vlak naast zetten. Dit maar gemakshalve.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef eens even aan waar de focus ligt van je topic... Gaat het om het streamen op een website of het bouwen van een remote control achtig device? Aan de hand hiervan kunnen we bepalen in welk subforum het topic beter tot z'n recht komt. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• michielske
ja dat vond ik zelf al moeilijk in welk subforum ik dit moest posten. De uiteindelijke bedoeling is om via het internet de camerabeelden te ontvangen en de camera aan te sturen met knoppen geprogrammeerd in die website. Ik ken alleen de mogelijkheden niet echt hoe je vanuit een website je IRDa een voorgeprogrammeerd signaal kan laten uitzenden zodat de ontvanger die vlak voor die poort staat het signaal kan ontvangen en de camera kan laten roteren. Vandaar deze post. Ik weet nu dat het opnemen van het IR signaal niets met dit subforum te maken heeft maar het hoort nu eenmaal bij het project dat ik wil verwezenlijken.

• michielske
Ik heb al uren liggen klooien met lirc maar ik krijg geen verbinding met mijn hardware.
De infraroodpoort werkt wel degelijk want met het progje irdadump van irda-utils krijg ik even connectie als mijn pda voor de laptop infraroodpoort breng.

] (22)
17:03:28.704114 xid:cmd ffffffff < 00001705 S=6 s=4 (14)
17:03:28.824119 xid:cmd ffffffff < 00001705 S=6 s=5 (14)
17:03:28.948130 xid:cmd ffffffff < 00001705 S=6 s=* Pocketpc hint=8224 [ PDA/Palmtop IrCOMM IrOBEX ] (26)
17:03:29.516212 xid:cmd ffffffff < 00001705 S=6 s=0 (14)
17:03:29.636170 xid:cmd ffffffff < 00001705 S=6 s=1 (14)

Is er software die wel overweg kan met IRda poorten in linux?

het enige dat die software moet kunne is een willekeurig IR signaal kunne recorden en dat signaal later terug kunne uitsturen als ik daar het commando toe geef.

Eens ik dit gedeelte in orde krijg kan ik aan het webgedeelte beginnen maar voorlopg wil dus mijn IRda poort niet mee.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik stel voor dat je post opsplitst in verschillende fora.
  • Clientside scripting: de HTML om je vid te bekijken
  • Serverside scripting: alle software op je lappie
  • Hardware: vragen over Irda etc
Je zal "competentere" bronnen aansnijden, dan alles in één forum te vragen. Je kan in elke OpeningsPost links leggen voor de geinteresseerden naar de andere subfora.
Pagina: 1