Toon posts:

E-mail typen in outlook XP zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van ons zit met het volgende probleem:
Sinds kort heeft hij regelmatig als ie met outlook werkt en een email aan het typen is de email pas na een sec. of 5 op het scherm verschijnt.
De laptop draait op WXP met OXP. Windows XP sp2 en OfficeXP sp3.
Qua updates is hij up2date.
Verder is het een gloedje nieuwe machine met 2gb intern en dualcore processor.
Qua netwerk zit ie op een 1GB aansluiting.

Iemand een idee waar aan het kan liggen de laptop is verder niet traag of zo.
Qua processen draaien er geen vreemde processen. Wel is het appart dat het process outlook.exe veel processor kracht gebruikt. Het is wel een gebruiker die binnen zijn mailbox(exchange 5.5) veel losse mapjes gebruikt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:39

lier

MikroTik nerd

Heb je al een blik in de eventlog geworpen ?
Hoe staat Outlook verder ingesteld ?
Wat heb je zelf al gevonden (en wat bleek het niet te zijn) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sorry dat ik deze thread weer even omhoog gooi, maar ik heb exact hetzelfde probleem.

Bij mij is het zo dat niet alleen het typen, maar ook gewoon het bekijken van email ontzettend langzaam gaat. Elke keer als ik een regel typ, of een mailtje aanklik om te lezen schiet mijn CPU naar 100%, tot dat de regel in beeld staat of het mailtje geopend is, waarna hij weer meteen terugzakt.

Ik heb hier pas een maand of wat last van, hiervoor had ik dit probleem niet. Ik heb Microsoft Office al een keer gedeïnstalleerd er opnieuw op gezet, maar hij onthoudt al mijn instellingen en emails, dus dit heeft ook geen zin. Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan, het haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan namelijk...

Laurens

Edit: ik gebruik Outlook 2003

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Is het niet dat je map van 'postvak in' overvol is. Ik heb vroeger met outlook expres al eens gehad dat hij dan lastig werd en soms heel traag ging werken. Je kan eens proberen je mails te arhiveren (ergens in de menu's te vinden) of zelf nieuwe mapjes maken en wat sorteren.

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
De oplossing:

Ga naar internet explorer => extra => internetopties => tabblad "geavanceerd" en onderaan instellingen resetten

En probleem is weg :)

Er staan nog een paar threads hier, komt door een update van MS

Edit: overigens: moest je zeggen bij de opties in outlook dat hij alles als gewone tekst (geen html dus) moet weergeven is het probleem ook weg maarja...

[ Voor 26% gewijzigd door Simke op 31-05-2007 08:53 ]

Simke

Verwijderd

Verdomd! Het werkt!

Dank je wel!

Waarom werkt het trouwens?

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 19:24

djidee

Mr. Slungel

mocht dat allemaal niet helpen, kun je ook nog word als editor gebruiken uitvinken, scheelt vaak ook een hoop (extra - opties - tabblad mailformat en vinkje weg halen)

"Mekker, blaat"

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:44:
Verdomd! Het werkt!

Dank je wel!

Waarom werkt het trouwens?
De reden waarom het werkt weet ik ook niet, maar het zou komen door een update van MS en iets met de behandeling van HTML dacht ik. Daarom dat de internetsettings moeten gereset worden of zo.

Zie trouwens ook deze thread http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1219526
Daar staat een link naar de oorzaak

Simke

Pagina: 1