[outlook 2003] grote delay bij html-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

ik zit met een vreemd probleem op 2 PC's op 2 verschillende netwerken (die hebben niets met elkaar tezien die netwerken)

Situatie:

Ik was een nieuw netwerk aan het installeren met een SBS 2003 R2 op een Proliant ML350 en 6 clients.
Alle updates van windows zijn gedaan (incl. SP2) en zo.

Op de client waar het probleem zich voordoet draait een windows XP Pro SP2 met alle updates, een office 2000 met een Outlook 2003 EN die bij de server zat.
Alles draaide goed tot plots een van de bediendes zei dat haar PC zo traag was (op die PC dat ik dus net beschreef).

Gekeken en gezocht: outlook.exe neemt 99% in.
De mail komt dus van de exchange op de SBS. Er stond al een lokale kopie dus daar was hij niet mee bezig.

Het probleem doet zich voor als je een html-mail opent voor te replyen of als je gewoon een andere html-mail aanklikt.

Heb mij zot zitten zoeken en dan voorlopig een omweg gedaan (gevonden hier op GoT :)); namelijk "alle normale mail lezen als tekst zonder opmaak".
Hierdoor werkt de mail wel terug normaal.

Ik was bezig met Panda BusinesSecure + exchange 2006 aan het installeren dus ik dacht dat het daarmee te maken had. Ik Panda uiteindelijk volledig van die client gedaan, een stuk (exchange) van de server => allemaal zonder resultaat.
Heb ook de anti-spam even uitgeschakeld en zo maar no-go.

Het rare is wel dat de andere client daar geen last lijken van te hebben.
Heb al geprobeerd de outlook 2003 opnieuw te installeren, echter zonder resultaat.

Toeval of niet, diezelfde dag belde er een andere klant die hetzelfde fenomeen heeft.
Ook een SBS 2003 (ook met Panda).

Is er weet van een update van SBS2003 of Outlook of zo die dit probleem veroorzaakt? Ik heb in ieder geval niets gevonden :|
Of zijn er mensen die nog tips hebben of zo...

Ik vind het heel raar dat het zo plots is en op 2 verschillende netwerken.

Simke

• Simke
Klein kickje :|

Simke

Verwijderd

Ik heb dit probleem deze week precies ook gezien bij een kennis. Ca. 5 seconden voordat een mail met HTML-opmaak wordt getoond.
Ik vermoed dat dit door een update van Windows XP is gekomen. Ik heb Outlook express maar weer als standaard mail geconfigureerd. Nog geen andere oplossing hiervoor gevonden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bekend probleem als je Word als opmaakprogramma gebruikt voor Outlook. Zal even zoeken naar de fix.

/edit. Hmm, da's waarschijnlijk toch een ander probleem. Treedt het ook op als je Office 2003 volledig installeert ?

[ Voor 37% gewijzigd door Nielson op 19-05-2007 12:23 ]

Verwijderd

Wordt veroorzaakt door deze update: KB931768

In dit topic wordt een uitleg/oplossing gegeven. Uiteindelijk zal er wel een nieuwe update van MS komen.

• Simke
Nielson schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:06:
Bekend probleem als je Word als opmaakprogramma gebruikt voor Outlook. Zal even zoeken naar de fix.

/edit. Hmm, da's waarschijnlijk toch een ander probleem. Treedt het ook op als je Office 2003 volledig installeert ?
Niet dat ik weet, het probleem doet zich enkel voor op een PC met office2000 en Outlook 2003.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:31:
Wordt veroorzaakt door deze update: KB931768

In dit topic wordt een uitleg/oplossing gegeven. Uiteindelijk zal er wel een nieuwe update van MS komen.
Aha, maandag sebiet eens laten proberen.
Ik laat dan weten of het effectief daar ook opgelost is.
Ik neem aan dat nog mensen hier last gaan van hebben dus als ze weten dat dat de oplossing is...

Simke

Verwijderd

Oplossing kan zijn om Word door Outlook te gebruiken voor het lezen van de mail.
Ga naar TOOLS -> OPTIONS en klik op tab MAIL FORMAT
selecteer beide opties om Word te gebruiken voor bewerken en lezen van email berichten.

Ga dit straks nog proberen bij de kennis.

• Simke
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:12:
Oplossing kan zijn om Word door Outlook te gebruiken voor het lezen van de mail.
Ga naar TOOLS -> OPTIONS en klik op tab MAIL FORMAT
selecteer beide opties om Word te gebruiken voor bewerken en lezen van email berichten.

Ga dit straks nog proberen bij de kennis.
Post dan ook het resultaat als je wilt want ik denk dat bij die 2 mensen word als emaileditor staat.

Als dat niet de oplossing is, probeer je dan ook de internetsettings terug default te zetten?

Simke

Verwijderd

Aanpassing naar Word had geen resultaat.
Ik heb de volgende register fix uitgevoerd en nu is er alleen nog een kleine vertraging bij het opstarten van Outlook. Wisselen tussen berichten met HTML-opmaak is nu weer in orde.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Windows Registry Editor Version 5.00 

; Opt-in registry change: 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\MAIN\FeatureControl\FEATURE_LOCALMACHINE_LOCKDOWN] 
"outlook.exe"=DWORD:00000001 

; Opt-out registry change: 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\MAIN\FeatureControl\FEATURE_BLOCK_LMZ_SCRIPT] 
"outlook.exe"=DWORD:00000000 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_MIME_SNIFFING]
"outlook.exe"=dword:00000001

• Simke
Hierbij kan ik bevestigen dat het resetten van de internetinstellingen inderdaad de oplossing is _/-\o_

Kwestie dat anderen er ook wat aan hebben :)

Simke

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-06 23:15
het opnieuw instellen van de internet explorer settings is inderdaad de oplossing

www.compucated.be

Verwijderd

Heb dezelfde constellatie van software als in het AumHa Froums topic genoemd wordt en hetzelfde probleem sinds de laatste Microsoft patchdag (mei 2007). In dat Forum wordt nu ook genoemd dat het Outlook 2003 laten starten met Outlook Today ook om het probleem heen gaat (maar het is nog niet duidelijk waarom)...

Outlook standaard laten opstarten met Outlook Today kan als volgt (in een Engelse Outlook 2003)
Menu: Tools->Options...
Tabblad: Other
Knop: [General] Advanced Options...
Veld: Startup in this folder wijzigen in Personal Folder (root van alle folders)

3x OK en Outlook afsluiten en opnieuw opstarten. Opstarten lijkt iets langer te duren maar HTML mailtjes zijn nu weer normaal te openen...
Pagina: 1