Ik heb nu 2 keer problemen met deze 2 jaar oude maxtor schijf gehad. Tijdens het opstarten wordt de schijf niet herkent. De bios herkent de schijf wel. In windows xp, wordt de schijf ook niet herkent (na opstarten met ander hd). Via Test Disk heb ik nu al twee keer data gerecovered. De schijf is daarna geformatteerd en opnieuw ingedeeld:
1 primaire partitie 40gb met windows en programs
1 extented met 160 gb
Zojuist werd de schijf weer niet herkent, ff data zitten recoveren voor de zekerheid, tests gedaan:
(via de Data LifeGuard Diagnostic tool van WD en via HD tune werden geen fouten(bad sectors) aangetroffen). Schijf werd toen wel weer herkent in windows (via backup hd met windows instal).
daarna opgestart --> blauw scherm tijdens laden windows xp, --> daarna starte de schijf wel op
Ik heb eigenlijk geen zin om opnieuw op te starten, en heb ook geen zin om een nieuwe schijf te kopen (die andere maakt teveel geluid). Waar kunnen de problemen aan liggen?
specs:
windows xp sp2
maxtor 200gb ide
msi k8n neo 3 (nieuw)
antec 350w voeding (2jaar oud)
768 mb kingston intern
3400 64 amd
andere info:
schijf is rond de 40 graden, kast is open.
1 primaire partitie 40gb met windows en programs
1 extented met 160 gb
Zojuist werd de schijf weer niet herkent, ff data zitten recoveren voor de zekerheid, tests gedaan:
(via de Data LifeGuard Diagnostic tool van WD en via HD tune werden geen fouten(bad sectors) aangetroffen). Schijf werd toen wel weer herkent in windows (via backup hd met windows instal).
daarna opgestart --> blauw scherm tijdens laden windows xp, --> daarna starte de schijf wel op
Ik heb eigenlijk geen zin om opnieuw op te starten, en heb ook geen zin om een nieuwe schijf te kopen (die andere maakt teveel geluid). Waar kunnen de problemen aan liggen?
specs:
windows xp sp2
maxtor 200gb ide
msi k8n neo 3 (nieuw)
antec 350w voeding (2jaar oud)
768 mb kingston intern
3400 64 amd
andere info:
schijf is rond de 40 graden, kast is open.
___________________________*