[Partitionmagic 8.0] Primaire schijf groter maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 22:58
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn C:\ schijf groter maken m.b.v. norton partitionmagic
Dit programma heb ik geinstalleerd en geactiveerd en ik heb dus de mogelijkheid tot alle functies.

Als ik het programma opstart krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/images/anders/nortonpartition.JPG

Ik wil mijn D: schijf met 5GB verkleinen en mijn C: schijf met 5GB vergroten, als ik mijn D schijf verklein kan ik echter niet mijn C: schijf vergroten?

Ik denk dat dit komt omdat schijf D: en E: logical zijn en niet primair..

Is er een manier om 5GB van mijn D: schijf bij mijn C: schijf te proppen?

alvast bedankt _/-\o_

bartosiej

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je moet de D aan de rechterkant (waar ruimte over is) kleiner maken. Dan kun je hem als het goed is iets naar rechts schuiven, en kun je de C groter maken.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

het kan maar even een tip. Gebruik de search even mbt PM 8.0 Dan zul je ontdekken dat je ALTIJD alles moet backuppen omdat het nogal regelmatig fout gaat. Er zijn ook andere proggies die gratis zijn en vaak beter werken. maar.....doe je zelf een plezier en maak een backup want bij resizen wil je nog wel eens al je data kwijtraken. (tenminste de fat/ntfs indeling zodat je weer moet gaan recoveren)

en als je dan toch alles op backup hebt......formateer dan gewoon de hele hd en deel hem opnieuw in :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 07-03-2007 22:34 ]

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 22:58
TheZeroorez schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:23:
Je moet de D aan de rechterkant (waar ruimte over is) kleiner maken. Dan kun je hem als het goed is iets naar rechts schuiven, en kun je de C groter maken.
Dit kan dus niet, als ik dat doe kan ik alleen de E: schijf groter maken omdat dat ook een logical partitie is.

En ik zit eigenlijk niet te wachten op een complete reinstall van zowel windows XP (C:) als windows VISTA (E:).., dus ik hoop dat het makkelijker kan..

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Dan moet je de blauwe extended partitie kleiner maken

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

bartosiej schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:15:
[...]

Dit kan dus niet, als ik dat doe kan ik alleen de E: schijf groter maken omdat dat ook een logical partitie is.

En ik zit eigenlijk niet te wachten op een complete reinstall van zowel windows XP (C:) als windows VISTA (E:).., dus ik hoop dat het makkelijker kan..
dat kan ook..... * Ray wacht op het topic...systeem boot niet meer, data weg...... maak maar nou maar backups!

Verwijderd

Inderdaad, maak maar backups, ik had dat laatst ook, wou ik m'n vista partitie weer samenvoegen aan een andere partitie en je raad het hij liep onder het resizen vast, pc resetten en ALLE data van die schijf af! Toen moest ik weer lang met GetDataBack bezig, dus opgepast!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bartosiej schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:15:Dit kan dus niet, als ik dat doe kan ik alleen de E: schijf groter maken omdat dat ook een logical partitie is.

Mocht je wel complete reinstall doen : Maak alle partities Primair !! Scheelt gezeik en veel handiger ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:26:
Inderdaad, maak maar backups, ik had dat laatst ook, wou ik m'n vista partitie weer samenvoegen aan een andere partitie en je raad het hij liep onder het resizen vast, pc resetten en ALLE data van die schijf af! Toen moest ik weer lang met GetDataBack bezig, dus opgepast!
Kijk daar zit 'm de kneep: samenvoegen

Bij mij is dat ook nog nooit goed gegaan, gewoon deel dat je eraan vast wilt plakken leeg maken, partitie verwijderen en dan de te vergroten partitie uitbreiden.

bartosiej: zorg dat je de computer voorlopig even niet nodig hebt, het resizen van een volle partitie van 160 GB gaat vele uren duren, soms lijkt het erop dat ie vastgelopen is, geef 'm de tijd.

Je moet dus de d-schijf selecteren en resizen, dan de extended partitie resizen (de lichtblauwe omlijning), dan C uitbreiden.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Pagina: 1