Toon posts:

ASROCK AMD AM2 AM2NF3-VSTA ATX

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil graag mijn pc upgraden naar een snellere processor. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een AM2 AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Box processor. Nu moet ik daar ook een ander moederbord bij kopen omdat ik nu een Socket A moederbord heb met een AMD Athlon 2400+ processor.
Ik zit te denken aan dit moederbord: ASROCK AMD AM2 AM2NF3-VSTA ATX. Maar nu is mijn vraag of jullie ervaring met dit bord hebben? Ik heb dit bord gekozen omdat ik een AGP Videokaart heb... Nu heb ik hier ook nog geheugenbankjes liggen die niet allemaal DDR2 zijn. Zullen die ook gewoon werken op dit moederbord of werkt dit niet?

Ik hoop dat ik een paar zinvolle reacties krijg... :9

Alvast bedankt.... _/-\o_

Verwijderd

AM2 moederborden / processoren draaien alleen met DDR2 geheugen :)

Met zo een upgrade ben je al zo veel aan het vervangen, dat je imo beter voor een Intel Core 2 Duo E6300 kunt gaan. Zoek hierbij een moederbord die aan jouw eisen voldoen, of kijk in de Tweakers.net best buy guide, en kijk gelijk voor een redelijke PCI-e video kaart, waar ik tegenwoordig NVidia voor aanraad. Heb je al een stuk snellere PC :)
Ook deze nieuwe systemen maken gebruik van DDR2 geheugen, deze informatie kun je tevens terugvinden in de specificaties van de moederborden.

Verder als je naar een moederbord kijkt, zoek je deze gewoon op de website van de fabrikant op en kijk je of het de functies heeft die jij nodig hebt / wilt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:23:
AM2 moederborden / processoren draaien alleen met DDR2 geheugen :)

Met zo een upgrade ben je al zo veel aan het vervangen, dat je imo beter voor een Intel Core 2 Duo E6300 kunt gaan. Zoek hierbij een moederbord die aan jouw eisen voldoen, of kijk in de Tweakers.net best buy guide, en kijk gelijk voor een redelijke PCI-e video kaart, waar ik tegenwoordig NVidia voor aanraad. Heb je al een stuk snellere PC :)
Ook deze nieuwe systemen maken gebruik van DDR2 geheugen, deze informatie kun je tevens terugvinden in de specificaties van de moederborden.

Verder als je naar een moederbord kijkt, zoek je deze gewoon op de website van de fabrikant op en kijk je of het de functies heeft die jij nodig hebt / wilt. :)
Hoezo kan ik beter voor een Intel Core 2 Duo E6300 gaan? die is nieuw rond de 170 euro..
Als ik bijvoorbeeld het moederbord en processor neem die ik opgenoemd heb ben ik zo 150 euro kwijt (grofweg gezien). dan nog een geheugenbankje erbij. Ongeveer voor 200 euro moet ik dan wel compleet zijn. Met die Intel processor moet ik 170 euro voor de processor betalen, dan het moederbord en dan nog het geheugen..

Verwijderd

Vertel eens, wat je budget is, wat je er mee wilt gaan doen, zo kunnen wij d'r ook niet zoveel mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:37:
Vertel eens, wat je budget is, wat je er mee wilt gaan doen, zo kunnen wij d'r ook niet zoveel mee :)
Mijn budget is ongeveer rond de 200 a 250 euro.. Maar hoe goedkoper hoe beter, de 250 euro hoeft niet vol gemaakt worden :*)
Ik wil er mee gamen (voornamelijk het spel Test drive Unlimited). Loopt nu niet echt lekker en wil dus zorgen dat hij mij upgrades wel soepel loopt.

Verwijderd

Oké.. Met zo een budget kun je inderdaad beter bij de AMD blijven :)

Maar wat voor video kaart heb je nu? Het kan natuurlijk zo maar zijn dat dat ook aan vervanging toe is voor dit spel (is geloof ik redelijk nieuw als ik het goed begrijp).

Wat zijn trouwens de minimum requirements voor het spel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:43:
Oké.. Met zo een budget kun je inderdaad beter bij de AMD blijven :)

Maar wat voor video kaart heb je nu? Het kan natuurlijk zo maar zijn dat dat ook aan vervanging toe is voor dit spel (is geloof ik redelijk nieuw als ik het goed begrijp).

Wat zijn trouwens de minimum requirements voor het spel?

Windows 2000 / Windows XP / Windows XP 64-bit / Windows Vista
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card Supporting DirectX 9.0
DirectX 9.0c Driver
DirectX 8.1 compatible sound card

Supported Video Card Chipsets:
ATI X1900 series
ATI X1800 series
ATI X1600 series
ATI X1300 series
ATI X850 series
ATI X800 series
ATI X700 series
ATI X600 series
ATI Radeon 9800 series
ATI Radeon 9700 series
ATI Radeon 9600 series
ATI Radeon 9500 series
NVIDIA GeForce 8800 series
NVIDIA GeForce 7900 series
NVIDIA GeForce 7800 series
NVIDIA GeForce 6800 series
NVIDIA GeForce 6600 series
NVIDIA GeForce 6200 series
NVIDIA GeForce FX series

Heb nu een AMD Athlon 2400+ en een ATI Radeon 9600 256MB videokaart. Nu weet ik dat die niet ondersteunt wordt, maar het rare is dat een maat van mij wel ''normaal'' kan spelen met dezelfde videokaart alleen wat hogere systeemspecs heeft...

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan er beide in?? Snap hetniet helemaal 8)7 8)7

Verwijderd

Supported Video Card Chipsets:
(...)
ATI Radeon 9600 series
(...)
Hij staat anders wel in de lijst :P

Het kan dan zó maar uitmaken. Maar natuurlijk ook de in-game settings, alsmede de instellingen van de Catalyst Control Centers, hardeschijf (I/O & read times etc), up to date drivers voor moederbord, video, geluid etc, en ook "verborgen" instellingen van het spel die in .ini files aan te passen zijn ;)

Maar on-topic: Ik zou persoonlijk voor een Asus gaan, deze zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Minstens 1024 geheugen wel, liefst dan 2x512 in Dual Channel, dit kan ook al heel wat schelen :)

Wat heb je op je moederbord nodig, wat voor aansluitingen gebruik je voor je HDD's (ATA / S-ATA etc)?

Verder denk ik wel dat het spel een stuk soepeler moet draaien met die CPU :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
In dat bord kan enkel DDR2, dus dat betekend dat je ook dat moet upgraden.

Nu lees ik dat het je vooral om de games te doen is, correct? Wat voor kaart heb je nu precies? Ik denk namelijk dat daar meer winst te behalen zal zijn dan door mobo+cpu+mem te vervangen. Ik zou kijken naar die videokaart, evt wat extra geheugen (DDR koop je tweedehands voor een prikkie) en evt een snellere cpu (een XP3000 oid). Maar afhankelijk van je huidige videokaart is daar denk ik het meeste te behalen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
een nieuw asrock dual vsta am2 mobo kan die am2 cpu
kan ddr2 en agp/pci-e

/edit alleen ddr2 dus:(

[ Voor 17% gewijzigd door IRCfreAk op 07-03-2007 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:52:
[...]

Hij staat anders wel in de lijst :P

Het kan dan zó maar uitmaken. Maar natuurlijk ook de in-game settings, alsmede de instellingen van de Catalyst Control Centers, hardeschijf (I/O & read times etc), up to date drivers voor moederbord, video, geluid etc, en ook "verborgen" instellingen van het spel die in .ini files aan te passen zijn ;)

Maar on-topic: Ik zou persoonlijk voor een Asus gaan, deze zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Minstens 1024 geheugen wel, liefst dan 2x512 in Dual Channel, dit kan ook al heel wat schelen :)

Wat heb je op je moederbord nodig, wat voor aansluitingen gebruik je voor je HDD's (ATA / S-ATA etc)?

Verder denk ik wel dat het spel een stuk soepeler moet draaien met die CPU :)
Oke in sommige lijsten staat de videokaart bij ''unsupported'' maarja...
Ik gebruik gewoon ATA.
Ik zou dan moeten kopen
AMD Athlon 3800+
Moederbord dan..
Nieuwe geheugen..
Maar het probleem is.. Ik heb hier een videokaart die AGP is en heb het geld niet om in eens alles te veranderen.. Er zijn trouwens maar weinig AM2 moederborden die een AGP slot hebben... Anders had ik ook wel naar een Asus of een MSI gekeken...

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Ik zie nergens op die site staan dat er zowel DDR als DDR2 in kan hoor. Is enkel DDR2. Over het algemeen zijn Asrock bordjes best leuk spul hoor. En in jouw geval handig dat er nog AGP op zit.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Maar afhankelijk van je huidige videokaart is daar denk ik het meeste te behalen.
Ik had zelf een 9700 Pro, en later vervangen door een X1600 Pro (AGP). Het verschil was minimaal, voornamelijk merkte ik dat speller er mooier uitzagen maar toch iets sneller liepen (nieuwe pixel shader e.d.). De meeste spellen draaien nog steeds niet lekker in een resolutie hoger dan 1024x768. De bottleneck is in mijn geval ook zeker de CPU.

Een XP3000 is nieuw veel te duur, en vrijwel niet te krijgen. Ik heb daarom een Sempron 2800+ (maximaal ondersteund op mijn moederbord) gekocht. Alles werkt wel nét iets lekkerder.

Zoals ik zei, scheelt 2x512 in Dual Channel enorm ook :)

• Gem1e
Ben ik nu gek?
Totaal aantal uitbreidingsslots (vrij) 1 processor - Socket AM2
4 geheugen - DIMM 240-pins ( is sdram?)
5 PCI
1 AGP 8x
Ondersteunde RAM-technologie DDR II SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:01:
[...]

Ik had zelf een 9700 Pro, en later vervangen door een X1600 Pro (AGP). Het verschil was minimaal, voornamelijk merkte ik dat speller er mooier uitzagen maar toch iets sneller liepen (nieuwe pixel shader e.d.). De meeste spellen draaien nog steeds niet lekker in een resolutie hoger dan 1024x768. De bottleneck is in mijn geval ook zeker de CPU.

Een XP3000 is nieuw veel te duur, en vrijwel niet te krijgen. Ik heb daarom een Sempron 2800+ (maximaal ondersteund op mijn moederbord) gekocht. Alles werkt wel nét iets lekkerder.

Zoals ik zei, scheelt 2x512 in Dual Channel enorm ook :)
Volgens jou zou ik dus een goede koop hebben aan:
AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Box processor
ASROCK AMD AM2 AM2NF3-VSTA ATX moederbord
Nieuw geheugen 2x512MB in Dual Channel

8)

• Gem1e
Persoonlijk ben ik zelf hier erg tevreden mee,

Asus M2NPV-VM V/S/R/GBL/µATX AM2, is met een on-board video
AMD Athlon64 3800+ AM2
Kingston 1024 hyperx 800MHz
PowerSupply, Codegen 480W ATX
Koeler, Zalman 7000B-Cu S478/462/754/93

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:03:
[...]

Volgens jou zou ik dus een goede koop hebben aan:
AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Box processor
ASROCK AMD AM2 AM2NF3-VSTA ATX moederbord
Nieuw geheugen 2x512MB in Dual Channel

8)
Als je nou niet snel verteld wat voor videokaart je hebt, ga ik je slaan hoor :+

Stel dat je een Radeon 9600 of een Geforce 4800 hebt, dan gaat bovenstaande namelijk niets uithalen voor Test Drive. Ook is 1GB geheugen dezer dagen niet erg veel. Ik zou zeker 2GB overwegen, als je dus echt alles nieuw aan gaat schaffen.

Maar ik weet zeker dat als je een oude videokaart hebt, je eerst die maar eens moet upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Breepee schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:07:
[...]

Als je nou niet snel verteld wat voor videokaart je hebt, ga ik je slaan hoor :+

Stel dat je een Radeon 9600 of een Geforce 4800 hebt, dan gaat bovenstaande namelijk niets uithalen voor Test Drive. Ook is 1GB geheugen dezer dagen niet erg veel. Ik zou zeker 2GB overwegen, als je dus echt alles nieuw aan gaat schaffen.

Maar ik weet zeker dat als je een oude videokaart hebt, je eerst die maar eens moet upgraden.
Heb ik al gezegd, maar zal het nog een keer zeggen speciaal voor jou _/-\o_ een ATI RADEON 9600PRO 256MB met 1,25GB geheugen in me computer

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:10:
[...]

Heb ik al gezegd, maar zal het nog een keer zeggen speciaal voor jou _/-\o_ een ATI RADEON 9600PRO 256MB met 1,25GB geheugen in me computer
OK, thx. In dat geval zou ik in eerste plaats naar een videokaart kijken, en als je echt graag een nieuwe cpu wilt, geen AM2 nemen maar een s939, zodat je je huidige geheugen mee kan nemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik mis een hoop basiskennis, inzet en research van jouw kant. Je had bijvoorbeeld de FAQ van dit subforum op je gemak kunnen doornemen of gewoon de specificaties en de handleiding van het moederbord. Begin hier: PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Neem tot slot ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 08-03-2007 06:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.