hallo, ik ben nogal nieuw bij overclocken, ik weet wat het is en wat het doet, .. ik kom alleen bij een paar dingen niet uit..
ik heb dus een amd ahtlon x2 4200+, met een asus moederbord die net een week uit is gloof ik.. ik weet alleen niet waar en wat ik precies moet clocken!! dit is wat ik doe:
in de bios --> advanced --> jumperfree configuration --> en daar staat het volgende:
* AI tuning -- keuze uit: manual, auto, standaart, AI overclock(3% 5% 8% 10%)...
als ik dat op manual zet kan ik bij cpu frequency kiezen tussen 200.0 tot en met 400.0.
dan komen de volgende fucties ingeschakeld:
* uitgeschakeld is dan overclock options..
* cpu frequency, waar ik dus tussen 200.0 en 400.0 kan kiezen.
* ddr2 voltage control, kan ik kiezen tussen 1.9volt en auto.
* cpu multiplier, daar kan ik kiezen tussen 5X, 5.5X, 6X, 6.5X, t/m 11X....
als ik hier manual kies en dan bijvoorbeeld 240.0, wat moet ik dan bij cpu mulitplier doen? als ik die op 7X zet, dan boot hij zegmaar niet verder dan de memory test en schijventest.. dan loopt ie vast.
ik heb b.t.w. 1X 512mb 533mhz, en daar komt over een week nog een keer 512 in wat dan in dual channel gaat draaien.
bij hardwaremonitor staat dat mijn cpu 1.36volt krijgt, (oh en ik heb een 500W voeding..
.)
en dat is dus ook te weinig, hoe kan ik dat veranderen?
als iemand mij hieruit kan helpen, ben ik hem eeuwig dankbaar
ik heb dus een amd ahtlon x2 4200+, met een asus moederbord die net een week uit is gloof ik.. ik weet alleen niet waar en wat ik precies moet clocken!! dit is wat ik doe:
in de bios --> advanced --> jumperfree configuration --> en daar staat het volgende:
* AI tuning -- keuze uit: manual, auto, standaart, AI overclock(3% 5% 8% 10%)...
als ik dat op manual zet kan ik bij cpu frequency kiezen tussen 200.0 tot en met 400.0.
dan komen de volgende fucties ingeschakeld:
* uitgeschakeld is dan overclock options..
* cpu frequency, waar ik dus tussen 200.0 en 400.0 kan kiezen.
* ddr2 voltage control, kan ik kiezen tussen 1.9volt en auto.
* cpu multiplier, daar kan ik kiezen tussen 5X, 5.5X, 6X, 6.5X, t/m 11X....
als ik hier manual kies en dan bijvoorbeeld 240.0, wat moet ik dan bij cpu mulitplier doen? als ik die op 7X zet, dan boot hij zegmaar niet verder dan de memory test en schijventest.. dan loopt ie vast.
ik heb b.t.w. 1X 512mb 533mhz, en daar komt over een week nog een keer 512 in wat dan in dual channel gaat draaien.
bij hardwaremonitor staat dat mijn cpu 1.36volt krijgt, (oh en ik heb een 500W voeding..
en dat is dus ook te weinig, hoe kan ik dat veranderen?
als iemand mij hieruit kan helpen, ben ik hem eeuwig dankbaar