Toon posts:

3GB RAM op core 2 duo

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi;

Overal zegt men dat voor vista minstens 2 GB RAM nodig is. 4 GB zou interessant zijn, maar een 32-bits versie van Vista kan dit niet aan, klopt? Daarom: is 3GB (2*1 + 2*512) interessant? Wordt 3GB wel ondersteund door 32-bits? Is dit performant? Het gaat om een Dell Precision 390 met core 2 duo.

Wat raden jullie aan? Liever geen 64 bits omwillen van compatibiliteitsproblemen (oude apps)

Thanks!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom niet? Dual channel zou dan ook moeten werken en met 32bits ga je toch niet de 4Gb halen, eerder 3,2 - 3,5 oid. Dus het lijkt me wel een goed plan, al is 2GB ook best voldoende hoor. Je kan ook met 2Gb beginnen en er dan altijd nog wat bij stoppen..

[ Voor 37% gewijzigd door maratropa op 07-03-2007 09:35 ]

specs

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Dit gaat zeker werken. Programma`s zullen max 2gig kunnen gebruiken onder 32bits. Handig voor VMs die je dan 2GB kunt geven. Maar het werkt zeker en heb het zelf ook.

Persoonlijk geeft ik wel de voorkeur aan 4 banken van hetzelfde merk. Zo weet je vrijwel zeker dat je Dual Channel hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Mentox op 07-03-2007 09:38 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Als je zorgt dat je altijd een matched pair koopt, kit of 2 staat er dan bij, dan heb je altijd 2 identieke reepjes. Gewoon zorgen dat deze 2 in de 2 banken komen die samen dual channel hebben, dan mag je voor de andere 2 banken ook wel een ander merk gebruiken... Als deze een andere grootte hebben zijn ze toch al anders in mijn ogen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord: PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? en dan in de onderste alinea over besturingssystemen :)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.