Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Word bestand opgeslagen, waarheen?

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

ik zit met een klein probleem. Ik heb zojuist een word bestand wat geopend uit hotmail (dus ipv opslaan, openen) en daarna bewerkt.
Iedere keer gesaved met quicksave (control+s) en daarna afgesloten.
Het probleem is dat ik nu geen idee heb waar hij hem heeft gelaten, en ik heb het bestand wel redelijk dringend nodig.

Wie kan mij vertellen of ik het nog terug kan vinden? en zoja waar.

beetje magere TS, maar nogal vervelend, zacht uitgedrukt, als dat bestand weg is :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 22:14 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik neem aan XP? Gewoon in je temporary directory misschien :?

/edit: C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temp ongeveer dus :) Maar is het niet zo dat afsluiten van een temp bestand het bestand verwijderd (en je het document dus nu kwijt bent)?

[ Voor 69% gewijzigd door mithras op 06-03-2007 22:16 ]

Verwijderd

Als je geluk heb denk ik ergens in

C:\Documents and Settings\USERNAME\Local Settings\Temp
Of gewoon word openen en dan heb je zo een lijst waarin je recente bestanden staan

maar doordat je het gewoon hbt geopend wordt het in je temp gezet die zichzelf verwijderd na een bepaalde tijd of gewoon als je IE af sluit...

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 19:38
doe je toch een filesearch ??

gewoon zoeken op alle *doc (of *.xdoc) files met datum vandaag, even rangschikken op datum ..

edit:typo

[ Voor 10% gewijzigd door de Rochebrune op 06-03-2007 22:16 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:57
Bestand -> Onderaan?
Start -> Documents?

Verwijderd

Topicstarter
ge-flopt schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:16:
Bestand -> Onderaan?
Start -> Documents?
nope, daar staat ie niet tussen :X
de Rochebrune schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:15:
doe je toch een filesearch ??

gewoon zoeken op alle *doc (of *.xdoc) files met datum vandaag, even rangschikken op datum ..

edit:typo
kan hij hem ook niet vinden

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS -> CSA. Open deuren: welke browser? Wat staat er in de tempfiles daarvan?

En belangrijker: start de browser niet meer op. Raak niet meer aan als je er nu mee browst :Y)

Dit is trouwens al vaak behandeld. Lees dus even oude topics (in CSA, WOS en OFF) door voor tips. Al denk ik dat alles al is gezegd en je veel kans hebt dat je pech hebt... Je kunt ook nog altijd file recovery tools proberen (zie de CSA FAQ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:19:
WOS -> CSA. Open deuren: welke browser? Wat staat er in de tempfiles daarvan?

En belangrijker: start de browser niet meer op. Raak niet meer aan als je er nu mee browst :Y)

Dit is trouwens al vaak behandeld. Lees dus even oude topics (in CSA, WOS en OFF) door voor tips. Al denk ik dat alles al is gezegd en je veel kans hebt dat je pech hebt... Je kunt ook nog altijd file recovery tools proberen (zie de CSA FAQ).
En sluit de browser vooral NIET af

Verwijderd

Topicstarter
eh ja.. daar ben ik nu denk ik allemaal wel te laat mee ...
ik ga wel opnieuw typen, wat een kutsysteem :X

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 22:22 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:22:
ik ga wel opnieuw typen, wat een kutsysteem :X
Om nou je eigen fouten aan het systeem te wijten... ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:23:
[...]

en bedankt d:)b

tis toch geen systeem dat iets opslaat en vervolgens nergens terug kan vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 22:24 ]

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 19:38
Als je hem uit hotmail hebt geopend zou hij normaal gesproken in de cache van je browser moeten staan.

Misschien was het een *.rtf bestand of een ander documentformaat (dus geen .doc) ?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:23:
[...]

Inderdaad... Save As > verwijst naar TEMP.. Hmm.. niet goed.. ;) :P

Wat je ook had kunnen doen btw (doe ik weleens met zulk soort ongein, de namen zijn soms nogal vaag) is het bestandje nog een keer openen, save as klikken, en even kijken waar en hoe het heen wil :+

Verwijderd

de Rochebrune schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:25:
Als je hem uit hotmail hebt geopend zou hij normaal gesproken in de cache van je browser moeten staan.

Misschien was het een *.rtf bestand of een ander documentformaat (dus geen .doc) ?
Cache wordt doorgaands geleegd als je IE afsluit..

En dit is geheel aan jou te wijten en niet aan de computer.. Als je iets via het internet opent en niet opslaat vervolgens op een andere locatie wordt het gewoon in je temp opgeslagen waar die automatisch heen wordt geschreven als je het bestand opent...

En hoe meer er in je temp zit, hoe meer IE moet laden dus hoe langzamer je internet
Dus is het logisch dat deze temp tijdelijk is
En zullen de bestanden dus worden verwijderd :-P

Maar goed nu je deze logica hebt geleerd weet je het in ieder geval en zal je zulke stomme foutjes vast niet meer maken :-) Succes met het document/verslag!

Verwijderd

Topicstarter
grapjassen.. dan moeten ze die safe functie bij zulke documenten toch maar uit word schrappen? wat is het idee erachter dat je kunt saven als ie het daarna toch maar weg gooit..

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:23:
tis toch geen systeem dat iets opslaat en vervolgens nergens terug kan vinden?
Serieus: jawel. Je geeft immers zelf bewust aan dat je het tijdelijk wil openen en slaat het bewust daar ook weer op. Anders had je het bewust ergens anders opgeslagen. Het alternatief is dat alles waar je ooit bent geweest op je HDD wordt opgeslagen (incl. de reclame-onzin, etc).

Nou ja, niet helemaal: de browser zou alles in de cache readonly moeten maken voor alle processen behalve de browser. Zodat clienttools hier maar rekening mee hebben te houden. Probleem is dan dat virusscanners hun werk niet meer kunnen doen.

Maar goed, dit wil je nu (natuurlijk) niet horen. Succes en sterkte :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:35:
grapjassen.. dan moeten ze die safe functie bij zulke documenten toch maar uit word schrappen? wat is het idee erachter dat je kunt saven als ie het daarna toch maar weg gooit..
Das op zich een logische vraag en mijn inziens is het ook totaal niet nodig om de save functie te hebben in temp files, alleen de 'save as' functie :p

Maar goed ze mogen ook wel 'iets' van de gebruikers verwachten :P

En schaam je niet, ik denk dat de meeste mensen het op deze manier hebben geleerd _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:29:
[...]

Cache wordt doorgaands geleegd als je IE afsluit..
...
En hoe meer er in je temp zit, hoe meer IE moet laden dus hoe langzamer je internet
Dus is het logisch dat deze temp tijdelijk is
En zullen de bestanden dus worden verwijderd :-P
rofl... :P Alsof ieder willekeurige browser zijn totale cache gaat laden. Cache is bedoeld om neer te kwakken voor een snelle reload zonder opnieuw een download te moeten starten. Cache word dus nooit geleegd MITS je zelf erom vraagt/gevraagd hebt.
Alsof de applicatie die je gebruikt weet dat Windows achteraf de boel toch weg gooit (hoewel ik dit nog betwijfel) :P Zie de verbanden :>

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 23:03 ]

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:24
Met een klein beetje gelukt staat 't bestand nog in de "recent" lijst van word.

Open word
Ga naar "bestand" of "file"
Het drop-down menu laat een aantal (pas geleden) geopende bestanden zien.

Als 't bestand daar nog wel tussen staat maar niet meer geopend wordt ben je 't gewoon echt kwijt!

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

precies, dus geen documenten embedded in IE openen. Het is mi ook een ontwerpfout (opslaan is opslaan en niet opslaan- of zoiets).
Mijn firefox slaat bij het downloaden al op een vaste lokatie op, ook niet ideaal want het loopt nogal vol (op mijn desktop) maar ik raak tenminste niets kwijt- zeker handig aangezien ik slechts webmail gebruik.
Lotus KlNotues heeft er ook een handje van, helaas is alle slimme software nog niet in staat deze stomme fouten te voorkomen --- als bijna iedereen dit heeft meegemaakt zoals gezegd dan is het geen gebruikersfout imho.

als je trouwens een tijdje aan het bestand gewerkt hebt zou je ook eens een recovery in je autosave/backup directory kunnen proberen :D

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 06-03-2007 23:36 . Reden: Ajb geen kinderachtige verbasteringen ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit hangt met lettergrootte 24 op diverse notities bij ons op school in de gemeenschappelijke werkruimte. Er zit namelijk ook een PABO-afdeling in het gebouw, en die dames en heren zijn meestal niet zo handig met het onthouden van computergerelateerde zaken .

Wanneer je een bestand opent vanuit Hotmail in Internet Explorer wordt het doorgaans in de Temporary Internet Files neergezet, maar met Word-bestanden gaat dit lang niet altijd goed. Ze komen hier letterlijk Temporarily in te staan, en na het afsluiten van het programma wordt het bestand verwijderd. Hierom moet je ze ook gewoon opslaan, niet openen.

En om het terug te halen wanneer het toch is gebeurd? De computer nergens meer voor gebruiken, en even een datarecoverytool gebruiken ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
[quote]F_J_K wijzigde dit bericht 06-03-2007 23:36 (0%)
Reden: Ajb geen kinderachtige verbasteringen[/quote]
LOL, \o/ leg dat eens uit aan een groot deel van de medewerkers van een hele grote Nederlandse bank ;)
Ik zal ze er eens op wijzen :S of heb je aandelen?

maar OK, ik ben offtopic - point taken

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 07-03-2007 12:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Uhuh. De hele wereld heeft een hekel aan Lotus Klotes. Zeker als het op M$ Windoos met een MAD CPU of Linsux met een Inteelt CPU draait. Ik weet over welke bank je hebt hebt, maar er is geen bedrijf in de wereld waar geen slechte ervaringen mee zijn. Op GoT willen we echter inhoudelijk discussieren, niet ranten. Een topic met de pro's en con's mag altijd.
Snappie? Zo niet, kijk dan even op deze pagina en noem het beestje ajb voortaan bij de naam ;) Als je het niet met het modden eens bent: zie Oneens met de actie van een moderator? Post het hier, of met het hele beleid: ajb in Lieve Adjes. Niet in een topic.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 07-03-2007 11:51 . Reden: werled? ]

Verwijderd

Topicstarter
naja voor het nageslacht: het is idd ondoenbaar de boel terug te halen zonder dat je hier eerst weer een uur aan verkwist en zonder zeker resultaat.
Ik heb het dus maar opnieuw getyped. Toch bedankt voor de goede moeite..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
mega kick van mijn eigen topic.

Het is me wéér gebeurd.

Ik begin alvast met opnieuw typen, maar iemand nog een heldere ingeving?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 01:57:
Ik begin alvast met opnieuw typen, maar iemand nog een heldere ingeving?
Nadenken wat je doet! :P

Verwijderd

Topicstarter
bijzonder naar allemaal.. weer een uur werk door de gootsteen gespoeld ..

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

LOL???

Doe gewoon, zoals eerder aangegeven, een search op *.doc

Verwijderd

Topicstarter
ja dat werkt dus helaas niet.. Mijn PC vindt dat temp en zéér temp is; word dicht = bestand weg.

achja.. ik weet de tekst gelukkig (ongeveer) nog.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 02:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:11:
ja dat werkt dus helaas niet.. Mijn PC vindt dat temp en zéér temp is; word dicht = bestand weg.

achja.. ik weet de tekst gelukkig (ongeveer) nog.
Mjah, bijna 2 jaar verder en weer gebeurt het, vergeten op te slaan na lang en veel typewerk ? Je zal niet de eerste zijn ;) En nee, het ligt niet aan de software :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:11:
[...]
Dat geloof ik niet. Het is niet Word dat je bestand verwijderd maar je browser (je hebt nog steeds niet vermeld welke je nou gebruikt). En ik denk ook niet dat je in je temp files moet kijken maar in je browser cache. In IE staat die standaard in %USERPROFILE%\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5. Firefox zet het bestand inderdaad in %TEMP% en ruimt deze op zodra de browser gesloten wordt.

Volgende keer gewoon netjest Save as... doen voordat je gaat typen. Dan kun je dat ook niet vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 01-02-2009 02:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1