Toon posts:

Bios flash p5w DH deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
systeem
core E6600 2,4Ghz
p5w dh deluxe
G.E.I.L pc6400 2 x 1gb
2 x WD HD

omdat de Post van mijn p5w dh deluxe met bios 1407 er lang duurde.
en bij dingen uit zetten in de bios weinig zin heeft. heb ik de bios geflash naar 1901.
maar tot mijn verbazing duur de Post nu nog langer. Hij blijft lang hange bij het zoeken van de USB.

Nu wil ik terug flashe naar 1407. maar met het programma van asus gaat dit niet meer, terug flashe.

Warnning! the date of BIOS image is later than current one, please flash the BIOS using ASUS DOS utility if you still want to do this.

Nu is mijn vraag hoe kan ik terug flashe. nu heb ik zelf al gezocht maar ik heb geen floppy drive. dus hoe ga ik dit oplossen. met DOS ben ik niet zo handing maar met de juiste info kan ik het wel uit voeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lees PMG FAQ eens :) daar staat precies in hoe je kunt flashen.

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de stappen gevolgd voor ami bios
omdat geen floppy station heb.
heb ik het zip bestand wat ik gedownload heb (1407) uit gepakt. en daar komt een rom bestand uit.
deze heb ik vernoemt naar AMIBOOT.ROM letterlijk zoals het hier staat. dat bestand op een cd gebrand. geboot en dan krijg ik wat van gegevns wat hij allemaal gevonden heeft maar er komt niks wat iets met flashen te maken heeft.

de BIOS versie maakt mij niet veel uit maar het lange wachten elke keer bij het opstarten-nieuw vaak 30 sec wachten soms 3 min. en ik heb het idee dat het bij de 1901 langer duurt. wat kan ik hier aan doen. dingen in de bios verandere of aan/uit zetten heeft ook niet echt effect. zelf wil ik gewoon de bios terug zetten naar 1407, maar veel Post tijd win ik hier ook niet mee. Deze duur evengoed nog lang.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar heb je dan wel een AMI bios? Anders gaat dat niet lukken.
Verder is het natuurlijk zo dat je dat alleen vanaf fdd kunt doen, niet vanaf een optical. Hang er dus gewoon even een fdd in en je kunt flashen.

Of maak een bootable cdtje en draait het flashprog in DOS vanaf de cd, enige wat je dan niet kunt doen is de oude bios backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een AMI bios Asus p5w Dh Deluxe nu 1901

maar wat bedoelt u met ? "Verder is het natuurlijk zo dat je dat alleen vanaf fdd kunt doen, niet vanaf een optical. Hang er dus gewoon even een fdd in en je kunt flashen."

ik heb zelf de bios (back) update de 1407 in een zip bestand, als ik deze uit pak is het een rom bestand. dat moet ik toch hebben een rom bestand? en de naam gevening is "AMIBOOT" en als bestand .ROM of moet als naam AMIBOOT.ROM?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:53:
ja ik heb een AMI bios Asus p5w Dh Deluxe nu 1901

maar wat bedoelt u met ? "Verder is het natuurlijk zo dat je dat alleen vanaf fdd kunt doen, niet vanaf een optical. Hang er dus gewoon even een fdd in en je kunt flashen."
Je zegt dat je het op een cdtje hebt gezet. Maar op die manier gaat het niet werken. Je kunt niet vanaf een optical die bestanden lezen namelijk.
ik heb zelf de bios (back) update de 1407 in een zip bestand, als ik deze uit pak is het een rom bestand. dat moet ik toch hebben een rom bestand? en de naam gevening is "AMIBOOT" en als bestand .ROM of moet als naam AMIBOOT.ROM?
ehh, het moet gewoon AMIBOOT.ROM zijn. Zet wel even de optie uit in windows dat hij extensies moet verbergen zodat je zeker weet dat .rom de extensie is en dat het ding er niet wat anders van maakt.

Verwijderd

Topicstarter
maar als het niet via een cd rom gaat, en ik heb geen floppy drive.
wat dan.

kom ik als nog een floppy tijdelijk er aan het hange. ?

en dus een lege floppy en daar het rom.bestand of zip bestand op zetten ?
en dit vernoemen naar AMIBOOT.ROM

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:03:
maar als het niet via een cd rom gaat, en ik heb geen floppy drive.
wat dan.

kom ik als nog een floppy tijdelijk er aan het hange. ?

en dus een lege floppy en daar het rom.bestand of zip bestand op zetten ?
en dit vernoemen naar AMIBOOT.ROM
2 mogelijkheden.
1. maak een bootable cdtje zodat je in dos kan komen en flash op die manier de bios, enige nadeel is dat je op deze manier geen backup kan maken van je oude bios, maar dat lijkt me niet echt noodzakelijk gezien die nog gewoon te downloaden is.

2. hang er tijdelijk een floppydrive in. Je moet dan de biosfile op die schijf zetten en naar amiboot.rom hernoemen, dus geen zipbestand oid, want daar snapt je bios niets van, enkel en alleen de biosfile.

Verwijderd

Topicstarter
oo oke

eeste mogelijkheid is voor mij te ver weg gelegt.
dus ga ik voor 2. maar als ik het zip bestand uit pak dan heb ik een rom.bestand dat is toch de bios file of heb ik het fout. moet nu alleen nog zeker zijn dat ik de bios file heb. dan kan het eigelijk niet meer mis gaan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:13:
oo oke

eeste mogelijkheid is voor mij te ver weg gelegt.
dus ga ik voor 2. maar als ik het zip bestand uit pak dan heb ik een rom.bestand dat is toch de bios file of heb ik het fout. moet nu alleen nog zeker zijn dat ik de bios file heb. dan kan het eigelijk niet meer mis gaan.
Dat .rom ding is idd de biosflile, dus als je die op diskette zet zou het moeten werken als je mobo die flashmogelijkheid heeft.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Er zijn oplossingen voor het "hangen" bij de USB poorten.
Een paar mogelijke oplossingen:
- check hoeveel USB apparaten er zijn aangesloten (probeer eens zonder USB app te booten)
- in de bios: van 8 USB naar 6 USB en op fullspeed zetten (ipv high speed)
- qfan power en chassis uitschakelen
- geluidskaart onboard uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
de qfan kan ik uit zetten.
maar minder usb of langzamere usb en de onboard uitzetten. Dat zijn allemaal fuctie die ik gebruik dan heb ook niet meer veel aan dat moederbord.

ik ga dat via de floppy proberen, maar moet ik niet eerste ergens instellen datmijn bios in de boot kan flashen ?.

ps. heb net 3/4 min moeten wachten om op de computer te kunnen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:41:
de qfan kan ik uit zetten.
maar minder usb of langzamere usb en de onboard uitzetten. Dat zijn allemaal fuctie die ik gebruik dan heb ook niet meer veel aan dat moederbord.

ik ga dat via de floppy proberen, maar moet ik niet eerste ergens instellen datmijn bios in de boot kan flashen ?.

ps. heb net 3/4 min moeten wachten om op de computer te kunnen.
ik denk ook niet dat jou probleem in de bios zit maar meer hoe je er zelf mee om gaat :) dat lange wachten kan ook met je netwerkstatus te maken hebben. kan het zijn dat je pc eerst kijkt of hij via een usb / netwerk apparaat kan booten ? Ik zou je bios niet veranderen maar eerst dit eens uit gaan zoeken. Dus eerst eens helemaal kaal booten (geen usb / netwerk) en dan 1 voor 1 weer aansluiten en kijken waar het probleem nu zit.

trouwens als je wilt flashen zul je normaal ook het proggie amiflash (of hoe heet dat ?) nodig hebben. Het kan ook via een bepaalde toetstcombinatie tijdens het booten trouwens bedenk ik me nu....

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ahum...

Afbeeldingslocatie: http://www.raaddaad.nl/img/asus.jpg

Check eerst eens de "options" van een programma voordat je wat vraagt.

Aub hierna geen reactie of via windows flashen wel veilig is oid. Ik doe het al jaren zonder problemen iig.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost

cpu fan speed rpm > enabled anders maakt hij 4000 toeren en nu 800
chassis fan 1 speed rpm > ingnored
chassis fan 2 speed rpm > ingnored
chassis q-fan control > disabled
powerfan 1 speed > ignored
powerfan 2 speed > ignored pwr q fan control > disbled

nu is de post super snel, net als bij een gewoon systeem :P

bedankt

• mahi
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Als je geen floppy hebt, te lui bent om een cd'tje te schrijven,... dan kun je met dit moederbord toch nog steeds flashen vanuit het BIOS (EZFlash of iets dergelijks heet dat). Dan kun je het BIOS zelfs van een USB stick laden. Geen geknoei met het aansluiten van een floppy, het weggooien van een goeie cd-r of de radeloze zoektocht naar waar je die cd-rw schijfjes hebt gelaten... Makkelijk zat dus :)

Flashen vanuit Windows sta ik wat huiverachtig over. Dat is in het verleden bij mij al tweemaal grandioos mis gegaan (van perfect werkend naar RMA). Dat kan natuurlijk brute pech zijn geweest, maar via DOS/BIOS heb ik nog nooit problemen gehad en ik flash heel wat af.

Ik gebruik zelf een dual boot met DOS. DOS heeft een partitie van enkele tientallen megabytes en hierin staan tools als het BIOS flashprogramma, Symantec Ghost en wat andere handige zaken. Gewoon vanuit Windows de BIOS downloaden en in de juiste map zetten. Rebooten naar DOS, flashen en we zijn weer op weg. Maar EZFlash is welicht nog makkelijker in uw situatie.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Pagina: 1