Toon posts:

updaten of nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
momenteel heb ik

motherboard: GigaByte S754 K8N nForce3 800F LAN 6usb
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, 2.0GHz
Memory: 1,5G ram
Video card nVidia GF FX5700 256 DDR DVI TV

ik speel voornamelijk games met mijn pc maar de laatste tijd doen de meeste het niet eens

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas start niet eens op
Test Drive Unlimited : hapert de hele tijd (ook als alles op low staat)

kan ik met 1 ding updaten weer goed gamen?, of moet ik heel mijn pc gaan vernieuwen?

en wat welke hardware adviseren jullie mij?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Wat denk je er zelf van?
Heb je een budget? Zou je geld overhebben voor een nieuwe pc?
Wat zijn je eisen qua graphics in games..
Graag iets meer input;p

[ Voor 73% gewijzigd door keanu_ op 06-03-2007 19:10 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Misschien kan je hier beter posten : Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Daarnaast zelfde reactie als hierboven, budget, eisen?

Verwijderd

Nieuwe videokaart, ik zou voor de Ati X1950PRO AGP gaan, kost je ongeveer tussen de 200 en 220 eruo, is momenteel de snelste kaart, ik heb deze zelf ook maar dan PCI-e, en draai test drive unlimited op 1280x1024 met hdr aan!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
je kunt proberen om je grafische kaart te vervangen voor een 6600GT (al te koop voor 75 euro op GOT)
en daarna een verse windows installatie met niet teveel rommel.
zo kun je nog een tijd vooruit.....

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
1. Veel budget: koop een nieuwe pc, een beetje overkill zodat je een paar jaar vooruit kan qua spellen.
2. Weinig budget: probeer een andere processor en een betere videokaart....
3. Je kunt ook Windows opnieuw erop zetten + nieuwste drivers, misschien is ze zover vervuild dat alles traag gaat nu.

Verwijderd

Frankie02 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:15:
1. Veel budget: koop een nieuwe pc, een beetje overkill zodat je een paar jaar vooruit kan qua spellen.
2. Weinig budget: probeer een andere processor en een betere videokaart....
3. Je kunt ook Windows opnieuw erop zetten + nieuwste drivers, misschien is ze zover vervuild dat alles traag gaat nu.
ja dat kan ook wel kloppen, maar een maat van mij heeft ook een FX5700 en die draait test drive unlimited ook niet.De rest van het systeem kan het wel hebben opzich

Verwijderd

Topicstarter
budget.. uhm 2 a 3000 ofzo.. weet ik nog niet precies..

uhm eisen voor de graphics dat ik weer een jaartje of 2 a 3 vooruit kan:P dus ze moeten goed zijn

Windows opnieuw der op vorige maand gedaan.. erg weinig verschil

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:18:
budget.. uhm 2 a 3000 ofzo.. weet ik nog niet precies..

uhm eisen voor de graphics dat ik weer een jaartje of 2 a 3 vooruit kan:P dus ze moeten goed zijn

Windows opnieuw der op vorige maand gedaan.. erg weinig verschil
voor dat geld zou ik gewoon geheel nieuw hardware aanschaften dat goed op elkaar aansluit

• keanu_
Als dat je budget is. En je wilt 2 a 3 jaar weer vooruit. Is de keuze duidelijk.

Gewoon een nieuw systeem :)

Verwijderd

tbh hoef je niet een andere pc te kopen, want als je dat doet zit je na zoveel jaar met hetzelfde probleem en dat zal je ook altijd blijven houden omdat de technologie nooit stilzit..

Met je CPU is niets mis mee, dat ding moet het nog perfect doen en alles zou goed moeten werken. Met 1536 mb aan ram schieten we weinig mee op. Wat is het merk enz? Noem daar de specs eens van op. Je mobo moet opzich nog wel door kunnen maar voor weinig euro's heb je misschien een betere. Waar ik me op zou concentreren is je grafische kaart. Dat is een behoorlijk oud model. Ik had vroeger ook die kaart en die toen vervangen door een x800 pro wat al een megagroot verschil was..

waar je op moet letten: Als je een ander moederbord aanschaft moet je kijken of je grafische kaart op je mobo past. Dus kijk dan alleen naar AGP. Je moederbord moet wel de AGP "snelheid" kennen. Je hebt AGP x2,x4 en x8. Let daar dus op al je een grafische kaart koopt en een mobo.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Nieuw systeem met PCI-E slot. AGP is echt hartstikke dood, er worden in Mei misschien nog wat kaartjes van nVidia uitgebracht maar verder niets.. Je socket is ook flink aan het uisterven, worden geen nieuwe CPUs meer voor gemaakt..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• keanu_
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:31:

waar je op moet letten: Als je een ander moederbord aanschaft moet je kijken of je grafische kaart op je mobo past. Dus kijk dan alleen naar AGP. Je moederbord moet wel de AGP "snelheid" kennen. Je hebt AGP x2,x4 en x8. Let daar dus op al je een grafische kaart koopt en een mobo.
lol jij leeft zeker nog in de middeleeuwen :+

Verwijderd

bij jullie moet alles het nieuwste van het nieuwste zijn terwijl dat helemaal niet nodig is..

hij wil niet overclocken ofzo. Hij wil alleen fatsoenlijk een spel spelen en daar heeft die naar mijn mening geen nieuwe pc voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aardig budget mja ik denk zo.. als ik nou voor 300 euro ofzo kan updaten en weer 6 maanden kan gamen.. en daarna een nieuwe pc dan is die nieuwer en sneller.. dus heb ik meer fun van mijn geld..

dus vandaar de vraag of het nog de moeite waard is.. mijn videokaart moet zeker vervangen worden.. verder nog meer dingen?.. of is de rest ook te slecht dat nou meteen een nieuwe moet kopen?

ik zelf heb op het moment vrij weinig kennis van de hardware op dit moment. dus het liefst niet teveel dy-hard hardware kreten:)

Verwijderd

Beste traxionn, ik denk dat je met een fatsoenlijke videokaart al heel ver komt, en dat voor +- 200 euro. Je processor is zeker (nog) geen bottleneck, geheugen zou ook voldoende moeten zijn onder windows XP, maar wel nipt onder Vista.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:30
Ik heb dezelfde processor, 1 gig ram en een ati radeon 9800. Hiermee draait TDU redelijk. 15 fps met 800 x 600 en 2x aa medium details. Goed te spelen zo. Dus asl ik jou was zou ik voor 100-200 euro een nieuwe graka halen en de rest lekker bewaren voor als de pc echt aan vervanging toe is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
15fps vind ik niet echt goed spelen.... Minimaal 30fps en eigenlijk 50 - 60 het liefst, maargoed. Koop ene mooi AGP kaartje traxionn en koop dan een nieuwe PC.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Ja idd, gewoon een leuke kaart op de kop tikken, desnoods iemand die het nieuwste van het nieuwste wil en een 7800GS ofzo voor 50 euro in de uitverkoop heeft, dat is ook niet mis. Misschien dat je op marktplaats nog een snellere s754 CPU kan scoren (3700+ oid) of dat je een beetje gaat overklokken, dat gaat ook prima met die Athlon 64, desnoods even een koelertje. Anders kun je zoals gezegd ook gewoon een nieuwe X1950Pro AGP halen.

Als je aangeeft nog een halfjaartje hiermee te willen zou ik dat wel doen met een kleine uitbreiding. Over een half jaartje kun je een mooie nieuwe bak voor je budget halen. Nieuwere DX10 kaart, wss een QuadCore CPU. Dat soort dingen en ook Vista support is nu nog een beetje brak. Met een kleine upgrade kun je vast wel een half jaar nog mee. Vooral ook ff een format uitvoeren, scheelt ook veel. Kun je straks een mooie bak met mooie nieuwe dingen halen die nu nog peperduur zijn :+

Overigens, TDU speelt prima op mijn laptop op 1280x800 Medium, niks verder. Al moet ik zeggen dat TDU volgens mij gebruik maakt van mijn 2e core, anders zou mn CPU zelfs nog trager zijn. Kan ik mss morgen wel ff testen zonder de 2e core.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 06-03-2007 20:27 ]

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 07:48
nog een tip koop gewoon 2e hands in duitsland
de prijzen van 2e handse handel ligt daar stukken lager

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:56:
bij jullie moet alles het nieuwste van het nieuwste zijn terwijl dat helemaal niet nodig is..

hij wil niet overclocken ofzo. Hij wil alleen fatsoenlijk een spel spelen en daar heeft die naar mijn mening geen nieuwe pc voor nodig
Erg jammer, maar voor AGP komen geen nieuwe kaarten meer uit, dat is gewoon dood, afgeschreven, finished. Bovendien is AGP vanaf de 1950Pro kaarten een bottleneck voor de videokaart, dus zul je wel op PCI-E over moeten.

Verwijderd

Topicstarter
uhm ff een n00b vraagje

TDU hapert te veel om het nou te spelen... is dat dan al verholpen als ik men videokaart update?

Verwijderd

Steek een Radeon x1950 pro in je pc en je gaat je pc niet meer herkennen. Ook een x1650 xt of 7600 gt of zelfs 6600 gt zal al een serieuze verbetering zijn tov wat je nu hebt. Je huidige grafische kaart is echt hopeloos verouderd tov alles wat je nu in de winkel vindt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:34:
uhm ff een n00b vraagje

TDU hapert te veel om het nou te spelen... is dat dan al verholpen als ik men videokaart update?
Ligt ook wel aan het spel zelf hoor, als ik zo lees op het forum is het een vreselijk bugged spel.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
leonpwner1 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:32:
[...]

Erg jammer, maar voor AGP komen geen nieuwe kaarten meer uit, dat is gewoon dood, afgeschreven, finished. Bovendien is AGP vanaf de 1950Pro kaarten een bottleneck voor de videokaart, dus zul je wel op PCI-E over moeten.
Er komen geen of slechts enkele meer uit, dat is waar. Maar iemand die nog 6 maanden of zelfs een jaar goed en vlot wilt gamen, heeft IMO meer dan genoeg aan een mid-range AGP kaart (zoals een GeForce 7600 GT).

Net als de TS zat ik in een zelfde situatie, en ik heb ervoor gekozen om mijn GeForce 5700 Ultra te upgraden naar een GeForce 7600 GT. De verandering was niet wereldschokkend, maar nu draai ik mijn games tenminste deftig en op hoogste settings :)

maleadt

[ Voor 18% gewijzigd door maleadt op 06-03-2007 22:00 . Reden: Persoonlijke ervaring. ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit hoort dus in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 ;)

We willen CSL wat overzichtelijker houden en daarom gaat ook dit topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.