Toon posts:

Tips voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een laptop te kopen maar ben niet zo thuis in de laptop's (meer met desktops).
Kan iemand me wat vertellen over welke merken wel en niet te kopen en waar op te letten?
Het valt mij op dat er een hoop laptops in de verkoop zijn waar het videogeheugen shared is, is dit heel boeiend of merk je het echt wel?

Ik wil eigenlijk wel zoveel mogelijk kracht, ik geef niet om uiterlijk.

Ik heb ongeveer 1200 euro's te besteden.

Verwijderd

Vraag eerst maar eens jezelf af wat je doel is met de laptop? Games, zakelijk of gewoon
via notepad je briefje tikken.

Neem eens een kijkje op www.dell.nl. Kun je de laptop helemaal configureren naar eigen wens!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:06:
Vraag eerst maar eens jezelf af wat je doel is met de laptop? Games, zakelijk of gewoon
via notepad je briefje tikken.

Neem eens een kijkje op www.dell.nl. Kun je de laptop helemaal configureren naar eigen wens!
al moet wel gezegd worden dat Dell een erg beperkte keuze geeft kwa hardware, en ook altijd prijzen die in mijn ogen niet echt aantrekkelijk zijn.

Verwijderd

Xanthium schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:07:
[...]

al moet wel gezegd worden dat Dell een erg beperkte keuze geeft kwa hardware, en ook altijd prijzen die in mijn ogen niet echt aantrekkelijk zijn.
Dan ga je naar de mediamarkt. Je bent toch niet gek?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Dell / HP zijn meer zakelijke merken (zeer betrouwbaar), Compaq is een onderdeel van HP (vaak iets goedkoper, kan handig zijn), en Asus is ook een zeer goed merk (het enigste merk wat eigenlijk een consumentenmerk is, maar toch zeer goede laptops produceert)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
In laptops is asus geen A-merk asus is alleen in mobo's een A-merk.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

harmz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:21:
In laptops is asus geen A-merk asus is alleen in mobo's een A-merk.
Onzin. ASUS is een A-merk. Qua kwaliteit en elke andere steekhoudende definitie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad al gezocht op dell en hp, ik vond dell in verhouding iets beter alleen heb ik weinig goed over dell gehoord (maar dit kan natuurlijk in middels achterhaalt zijn.)
hp was dan weer wat duurder maar ik heb wel ervaring met de service van hp (ik heb ook een ipaq) welke erg goed is.

ik wil hem gaan gebruiken voor mijn opleiding (ik ga hbo technische informatica doen), af en toe een spelletje is leuk, het enige zware wat ik nu speel is empires 3 deze moet zo in zo draaien maar een beetje bij de tijdse spellen kunnen spelen is mooi meegenomen (vandaar dat ik ook wil weten hoe leuk shared video geheugen is).
ook is het wel belangrijk dat er veel geheugen aanwezig is omdat ik veel met virtual pc werk.
is het verschil tussen intel en amd nog steeds dat de dualcore van amd wat sterker is, of is dit in middels achterhaalt?

• DarthPlastic
@hierboven: Intel Core Duo + Core 2 Duo zijn tegenwoordig vele malen sterker als AMD, ik heb zelf een Core Duo laptop, tegenwoordig krijg je bijna overal een Core 2 Duo.
Check de Asus F3-serie eens (spamspamspam :P) die ik ook heb, ik heb ongeveer dezelfde wensen gehad als jij toen ik hem kocht.
nXXt schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:23:
[...]

Onzin. ASUS is een A-merk. Qua kwaliteit en elke andere steekhoudende definitie.
Idd, ze produceren originele merken, ze hebben zelfs een aantal Apple-laptops geproduceerd! (de laatste MacBook- en iBook-laptopserie als ik me niet vergis)

Toch zijn HP-laptops in sommige opzichten beter voor zakenlui, aangezien HP veel focust op presentaties geven vanaf laptops, en Asus meer op media (Asus heeft geen 'echte' zakelijke lijn, wat bij HP wel zo is).

[ Voor 20% gewijzigd door DarthPlastic op 06-03-2007 17:31 ]

• harmz
nope dat is niet waar wij hadden een kapotte lapttop toen we naar de klante service belden zij ik om dat asus een A-merk is(dat dacht ik toen dus ook) die laptop gehaalt had maar toen zijde die mensen daar dat de laptops van asus geen A-merk zijn.
Dus asus is geen A-merk in laptops.

• harmz
DarthPlastic schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:30:
[...]

Idd, ze produceren originele merken, ze hebben zelfs een aantal Apple-laptops geproduceerd! (de laatste MacBook- en iBook-laptopserie als ik me niet vergis)

Toch zijn HP-laptops in sommige opzichten beter voor zakenlui, aangezien HP veel focust op presentaties geven vanaf laptops, en Asus meer op media (Asus heeft geen 'echte' zakelijke lijn, wat bij HP wel zo is).
maar het gaat nu dacht ik over een asus laptop :?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Haha wat is dat nou weer voor non-argument! Asus is 'n prachtig laptopmerk!
Goede service, goede hardware en zeer goede prijs/ prestatie-verhouding PUNT _/-\o_

en je praat als 'n kleutertje van 10, dus of iemand je serieus neemt 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 06-03-2007 17:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DarthPlastic
harmz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:31:
[...]

nope dat is niet waar wij hadden een kapotte lapttop toen we naar de klante service belden zij ik om dat asus een A-merk is(dat dacht ik toen dus ook) die laptop gehaalt had maar toen zijde die mensen daar dat de laptops van asus geen A-merk zijn.
Dus asus is geen A-merk in laptops.
Jij gelooft een simpele helpdeskmedewerker, die misschien ooit zelf een defecte laptop heeft gehad, en die Asus daarom opeens een B-merk vindt?
Bij B-merken kun je eerder denken aan Packard Bell, of (in iets mindere mate) Acer.
Asus heeft ook last van defecte laptops, maar zoiets is onvoorkombaar.
Maargoed, het gaat wat offtopic zo, er is iig genoeg over te vinden op reviews via Google ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

@ TS: Je moet zelf eerst kijken wat je wilt en dergeljke? Gamen/ autocadden?
En wat voor schermgrootte en resolutie je wilt! Als je dat hebt uitgezocht kun je kiezen uit:
Dell/ Asus/ HP/ Zepto/ Compal/ Ahtec/ MSI of bijvoorbeeld Toshiba.. ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:52

Lekker!

• harmz
DarthPlastic schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:33:
[...]

Jij gelooft een simpele helpdeskmedewerker, die misschien ooit zelf een defecte laptop heeft gehad, en die Asus daarom opeens een B-merk vindt?
Bij B-merken kun je eerder denken aan Packard Bell, of (in iets mindere mate) Acer.
Asus heeft ook last van defecte laptops, maar zoiets is onvoorkombaar.
Maargoed, het gaat wat offtopic zo, er is iig genoeg over te vinden op reviews via Google ;)
daarom ik weet niet ofdat het klotp wat zo'n helpdeskmedewerker zegt.
Maar ik denk wel dat die getraint zijn om hun eigen producten aanteprijzen in plaats van aftekraken.
ik vind asus zelf ook een pracht merk hoor daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
apple heb ik geen ervaring mee en ik ben eigenlijk ook meer een microsoft fan.
maar zo te merken valt asus het meest in de smaak. ik wil het liefst een 15,4" monitortje, breedbeeld dus, dit is niet te groot en niet te klein.
ik wil wel graag voor een merk gaan met beweze service (uit eigen hand hp service is perfect).

ik heb wel veel op internet gezocht maar word een beetje overwelmt met info en ik er is een hoop hele gekleurde info bij(niet dat dit objectief is natuurlijk maar in iedergeval interactief)

maar weet iemand ok wat van wel of geen shared geheugen? ik weet nu in iedergeval dat ik eens ga kijken bij asus en naar een intel dual core.

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:43:
apple heb ik geen ervaring mee en ik ben eigenlijk ook meer een microsoft fan.
maar zo te merken valt asus het meest in de smaak. ik wil het liefst een 15,4" monitortje, breedbeeld dus, dit is niet te groot en niet te klein.
ik wil wel graag voor een merk gaan met beweze service (uit eigen hand hp service is perfect).

ik heb wel veel op internet gezocht maar word een beetje overwelmt met info en ik er is een hoop hele gekleurde info bij(niet dat dit objectief is natuurlijk maar in iedergeval interactief)

maar weet iemand ok wat van wel of geen shared geheugen? ik weet nu in iedergeval dat ik eens ga kijken bij asus en naar een intel dual core.
Kijk gewoon bij de videokaart in de specificaties, als er een Intel (of Integrated/onboard oid.)-videokaart staat is het vaak een simpel model, kijk naar een Ati/nVidia kaart onboard.
Zelf heb ik een nVidia GeForce Go 7300, deze is perfect voor alle spellen, en ook weer niet té zwaar.

• harmz
kijk ook eens bij de asus a6t mooie laptop kan er eigenlijk alles mee
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1146731

• CLB
  • Niet online

CLB

mwaja perfect O-) Dan zit je in de GO 7600 / X1600 range en dat kan makkelijk met dat budget!

• DarthPlastic
Tip: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=027470
Net onder de 1100 euro, Core 2 Duo / 1GB DDR2 met Ati X2300 videokaart, perfect voor je doeleinden.

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 06-03-2007 17:49 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

CLB schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:31:
Haha wat is dat nou weer voor non-argument! Asus is 'n prachtig laptopmerk!
Goede service, goede hardware en zeer goede prijs/ prestatie-verhouding PUNT _/-\o_

en je praat als 'n kleutertje van 10, dus of iemand je serieus neemt 8)7
Haha nou jouw gedrag is op deze manier natuurlijk ook niet mis te verstaan als een minderjarige... ;)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• harmz
Iet schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:50:
[...]

Haha nou jouw gedrag is op deze manier natuurlijk ook niet mis te verstaan als een minderjarige... ;)
hier heb ik niks meer aan toe tevoegen :+

nee maarv laten we ff ontopic verder gaan ik zal stoppen met non-argumenten geven :P

• CLB
  • Niet online

CLB

Iet schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:50:
[...]

Ja daar heb je 100% gelijk in :) Maarja soms word ik 't weleens eeuwig zat hoor, al die vern*#te spelling

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
harmz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:47:
kijk ook eens bij de asus a6t mooie laptop kan er eigenlijk alles mee
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1146731
Jammer dat deze laptop al 6 weken ofzoniet meer leverbaar is, en zn vervanger de F3T is er ook nog niet. Eigenlijk een schande want het is een perfecte laptop als je net wat minder budget hebt, grotendeels omdat er alleen een Centrino stikkertje mist, de Turion is zo slecht nog niet.

Asus noem ik een A-merk, om de simpele reden: Standaard 2 jaar garantie! Dat is bij Asus een groot pluspunt en zegt ook iets over de manier hoe Asus over zijn producten denkt, hoe solide het is want anders zou het nooit uitkunnen. Verder een goede prijs kwaliteit verhouding en leveren vaak nog een tasje en muis mee ook. Vind ik zeer netjes.

Tuurlijk, Asus heeft ook de wat goedkopere series die wat minder stevig zijn (denk aan de A6, F3 series). Maar die hebben de meeste merken wel. Wil je meer stevigheid dan zul je uiteraard geld moeten bijleggen, dat zijn bv de W series bij Asus alsik het goed heb.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Zie hiervoor ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Uit jouw topicstart blijkt geheel geen eigen inzet en ook je topictitel doet hieraan mee. We zijn hier streng op aan het modereren in CSL en daarom gaat je topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.