[iMac] Nieuwe USB-hub = slapeloosheid*

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 12:22
Ik heb vorige week bij de Hema een nieuwe USB-hub gehaald. Mooi ding, staat prima naast de iMAC. Alleen wil nu mijn iMAC niet meer op standby/slaap. Als ik de powerknop indruk gaat de MAC uit, maar na een seconde of 2-3 gaatie weer aan :? .

- Als ik de USB hub uit de MAC trek gaat de MAC wel uit.
- USB-hub met of zonder de netvoeding maakt niet uit.
- Als ik niets aanlsuit op de hub gaat de MAC wel uit.
- Als ik alleen de cardreader aansluit gaat de MAC wel uit.

Heeft iemand hier ervaring hiermee? of heeft het specifiek met deze hub te maken 8)7 .
En zo ja kan iemand er dan eentje aanraden? ongeveer 45 poorten en met voeding.

iMAC 17"intel Core2Duo,
Hema USB hub+voeding,
Laatste OSX.
USB spul:
Sandisk ImareMate CF cardreader (deze)
USB Mmuis+keybord,
Dell AximX50 cradle.

Verwijderd

Kijk hier eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1110865
Maar 45 poorten? Wat ga je toch allemaal aansluiten?

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het kan ook gewoon aan de usb hub liggen. Als dat ding continu een stroompje geeft richting je iMac, dan zal hij weer aangaan. De usb hun die in mijn Dell scherm zit, die laat mijn Macbook Pro wel gewoon netjes in zijn slaap. Zodra ik dan weer op het toetsenbord (wat aan ide hun hangt) tik, dan wordt hij wel weer wakker.

Dus: Gewoon hubjes blijven proberen tot je er eentje te pakken hebt die niet zo lastig doet. Maar ik ben inderdaad benieuwd naar de 45 apparaten die je aan wilt sluiten :)
Deze soms?

[ Voor 5% gewijzigd door Kurkentrekker op 06-03-2007 10:19 ]

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:06
Kan inderdaad aan de hub liggen.. Ik heb het probleem andersom, als ik met hub wil opstarten blijft m'n laptop hangen.. Trek ik 'm er voortijdig uit is er geen probleem..
Weliswaar een windows variant maar idee is hetzelfde lijkt me..

Die 45 zal wel 4/5 moeten zijn? Anders ben ik inderdaad erg benieuwd naar je toepassingen ;-)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn Belkin Hub doet het prima, maar zodra ik mijn scanner (die geen voeding heeft) wil mijn iMac niet meer in sleep. Ik heb nog niet kunnen testen of dit ook zo is als ik de scanner rechtstreeks op mijn iMac aansluit.

Verwijderd

Je kan de mac ook afsluiten, dan is je probleem opgelost :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maakt het ook uit als je de hub aansluit op die van het toetsenbord? (ook een hub eigenlijk)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kitemaster schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:17:
Kan inderdaad aan de hub liggen.. Ik heb het probleem andersom, als ik met hub wil opstarten blijft m'n laptop hangen.. Trek ik 'm er voortijdig uit is er geen probleem..
Weliswaar een windows variant maar idee is hetzelfde lijkt me..

Die 45 zal wel 4/5 moeten zijn? Anders ben ik inderdaad erg benieuwd naar je toepassingen ;-)
Ik denk ook dat het 4 a 5 is, ik kan me niet voorstellen dat de Hema een 45-poorts USB hub verkoopt :)

• Rincewind74
Mwahaha 45 poorten, nee zoveel zut heb ik niet nee. Moet 4-5 zijn. 8)7
Ik zal 1ns proberen aan het toetsenbord, maar dat wil ik eigelijk niet als permanente oplossing. Weer een draad erbij namelijk en nu slingert de hub achter de iMAC.

Als het andere bericht doorlees ben ik echt bang dat het de hub is. Vastloper heb ik nl ook gehad toen ik de hub eruittrok toe de mac in sleep zat. Ik moet wel goed zoeken of ik die doos nog wel heb! en het bonnetje! :/

[ Voor 33% gewijzigd door Rincewind74 op 06-03-2007 16:31 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

De HUB in het toetsenbord is bovendien een USB 1.1 HUB, dus daar ga je geen hoge snelheden mee halen.

Hier stond achterhaalde informatie…

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MAC -> Mac
HUB -> hub

't zijn beide geen afkortingen voor meerdere woorden, dus geen hoofdlettertjes graag.

Anyway, dit ligt idd aan je USB hub. Breng 'm terug naar de hema en haal bij een willekeurige PC zaak een andere. Tenzij je er toevallig een hebt met dezelfde chipset, zal die gewoon werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
CyBeR schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:02:
MAC -> Mac
HUB -> hub

't zijn beide geen afkortingen voor meerdere woorden, dus geen hoofdlettertjes graag.

Anyway, dit ligt idd aan je USB hub. Breng 'm terug naar de hema en haal bij een willekeurige PC zaak een andere. Tenzij je er toevallig een hebt met dezelfde chipset, zal die gewoon werken.
is MAC geen afkorting van Macintosh ?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bartgabriels schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:04:
[...]

is Mac geen afkorting van Macintosh ?
offtopic:
Strict gezien wel ja, maar dat is een enkel woord en dan gebruik je dus geen hoofdletters. In de praktijk wordt Mac ook als eigennaam gebruikt, dus komt er ook geen punt achter zoals dat bij afkortingen van woorden gewoonlijk het geval zou moeten zijn.

MAC is iets anders dan Mac namelijk: Media Access Control. Komt vaak voor als in MAC-address bij netwerken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rincewind74
Nou ter afsluiting: ik heb de toko toch nog aan de praat gekregen.
Hub aan het toetsenbord werkte goed, de Mac ging normaal in sluimer.
Toen had ik het briljante idee eens een andere usb poort te gebruiken om de hub in te prikken.
De hub zit nu in de eerste usb poort, dus direct naast de geluidsuitgang en dan werkt het ineens prima!
Moet je maar net weten.
Bedankt voor de tips.
Pagina: 1