USB-Hub zorgt voor niet-werkende suspend

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Ik heb sinds een paar weken een externe cardreader, harddisk en dvd-brander gekocht en deze aangesloten op een eveneens nieuwe USB 2.0-Hub van het merk I.T. Works (was 14,95 euro). Het geheel is aangesloten op m'n Mac mini 1,42GHz G4 met 1GB geheugen (een van de eerste generatie). Sinds ik deze setup heb, merkte ik dat mijn Mac regelmatig niet meer uit de zgn. sluimerstand wilde ontwaken. In eerste instantie dacht ik dat het een incident was, maar inmiddels blijkt het een structureel probleem te zijn.
Aangezien ik het een beetje beu werd om steeds te restarten (..) heb ik even wat getroubleshoot en ontdekt dat zeer waarschijnlijk de USB-hub voor de problemen zorgt. De Hub is voorzien van een externe voeding, dus het lijkt me niet dat hij teveel stroom vraagt van de USB-poort o.i.d.

Hebben meer mensen dit probleem wel eens bij de hand gehad? Ik kan eigenlijk niets vinden via Google wat hetzelfde probleem beschrijft. Ik overweeg de aanschaf van een betere (duurdere?) HUB om dit probleem op te lossen, want het is een beetje erg vervelend. Maar ik heb dus geen idee wat een goede hub is waarmee ik dit probleem niet zal hebben... iemand die hier iets over kan en wil zeggen?
Ik zal ook eens proberen of vergelijkbare problemen voordoen als ik de HUB op m'n laptop aansluit.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Wij hadden hier ook regelmatig problemen met de "goedkopere" usb hubjes, nu gebruiken we altijd de iets duurdere exemplaren en dat gaat perfect. Mischien is het een optie om nog even na te zoeken of het wel de usb hub zelf is, of een combinatie van de HD/DVD/Reader op deze hub.

Over welke versie van X hebben we het eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door leon1e op 10-02-2006 11:28 ]

• Martin Sturm
leon1e schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:27:
Wij hadden hier ook regelmatig problemen met de "goedkopere" usb hubjes, nu gebruiken we altijd de iets duurdere exemplaren en dat gaat perfect. Mischien is het een optie om nog even na te zoeken of het wel de usb hub zelf is, of een combinatie van de HD/DVD/Reader op deze hub.

Over welke versie van X hebben we het eigenlijk?
Het is de HUB zelf, want ook als ik hem zonder iets erop aangesloten aansluit (uh.. you get the point), treed het probleem op :)
Maar wat zijn dan bedrijven die wel fatsoenlijke USB-hubs maken? Want ik zie ook dure hubs van wazige merken, waarmee ik mogelijk hetzelfde probleem heb... Ik weet dat die 7-poorts Belkin gevallen wel aardig schijnen te zijn, maar die zijn ook wel vrij prijzig (al zit ik er sterk over te denken om toch zo'n apparaat te halen om alleen al van het gezeur af te zijn..)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Richard

Kuru Kuru Kururin

Martin, USB HUB van de kruidvat, medion 4 poorts zeer klein met externe voeding werkt perfect op een Mac Mini. Heb er zelf ook één. Wanneer je er niet aan kan komen lukt mij dat nog wel. We kennen elkaar dus we kunnen wel wat regelen. Prijs: € 9,98

20*350ZO45°

• Martin Sturm
Ok, vandaag maar een Belkin-Hub gehaald.. het probleem lijkt nu opgelost \o/
En ook de oorzaak voor de nietwerkende hotsync van m'n Palm Tungsten E2 gevonden.. blijkt door Mac OS X 10.4.4-update te komen.. het aanvinken van 'verbinding vereist' in je Bluetooth-preferences lijkt het op te lossen... wel vreemd though, vroeger werkte het perfect :(