Toon posts:

Branden gaat tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Zodra ik iets wil branden duurt dit abnormaal lang. Nu heb ik zelf het gevoel dat ik een instelling vergeten ben of iets verkeerd aangesloten heb.

Sinds kort heb ik een barebone Shuttle SK22G2 met een FX22V10 moederbord (standaard). Mijn harde schijf heb ik aangesloten via S-ATA en mijn brander op de standaard IDE kabel direct op het moederbord. Beide schijven staan op master.

Moet ik nu misschien nog iets in mijn BIOS omzetten of heb ik iets anders over het hoofd gezien?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Overige specs:
LG 18x super multi dvd Rewriter
Western Digital 250 gig
AMD Athlon 64X2 Dual Core 3800+
Asus 7600 GS
1 gig DDR2
WinXP Experience

Bij voorbaat dank voor reacties en hulp.

Groet, Sauerkraut

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
Wat is de schrijfsnelheid van je schijfjes?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe staan de branders eigenlijk ingesteld in Windows? Op PIO of op UDMA? Staat het op PIO dan moet je het even omswitchen naar UDMA (en anders het kanaal verwijderen en opnieuw opstarten).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

hoe lang duurt het dan en op welke snelheid brand je? Hoe veel X zijn je dvd's ?

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 16:50
Dit had ik laatst ook met mijn Aopen DVD brander. Op 4x speed branden duurde zo'n 50 min tot een uur!

Ik heb toen een firmwire upgrade uitgevoerd en sindsdien draait hij weer als een zonnetje!

Ik had toen ook last van een nogal "springerige" buffer.. Misschien dat je op de site van LG ergens nieuwe firmwire kunt vinden.

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
arieman007 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:15:
Wat is de schrijfsnelheid van je schijfjes?
48x compatible cd-r
16x DVD
Outerspace schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:17:
Hoe staan de branders eigenlijk ingesteld in Windows? Op PIO of op UDMA? Staat het op PIO dan moet je het even omswitchen naar UDMA (en anders het kanaal verwijderen en opnieuw opstarten).
Geen idee. Waar kan ik dit omzetten?
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:20:
hoe lang duurt het dan en op welke snelheid brand je? Hoe veel X zijn je dvd's ?
Een cd branden duurde bijna 30 minuten.
Stinie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:30:
Dit had ik laatst ook met mijn Aopen DVD brander. Op 4x speed branden duurde zo'n 50 min tot een uur!

Ik heb toen een firmwire upgrade uitgevoerd en sindsdien draait hij weer als een zonnetje!

Ik had toen ook last van een nogal "springerige" buffer.. Misschien dat je op de site van LG ergens nieuwe firmwire kunt vinden.

Succes! :)
Thnx, zal het eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Firmware wel gevonden maar hij herkent de target drive niet.

Tevens kan ik via LGE geen officiele firmware vinden.

modelnr: GSA-H42

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:33:
[...]

Geen idee. Waar kan ik dit omzetten?
Bij Apparaatbeheer :) Daar staat het vast bij IDE ATA/ATAPI Controllers :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt onder opslagmedia. Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers dus :)

Wat betreft je probleem, de FAQ is altijd een goed startpunt: OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed. Loop deze eens door en post hier de resultaten ;)
Pagina: 1