Budget GamePC voor +- 800E

Pagina: 1
Acties:

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:07
Beste medetweakers,

Ik sta op het punt een nieuwe computer te kopen waarbij ik de kosten wil drukken door onderdelen van mijn huidige computer mee te laten verhuizen.
Het systeem moet een allround systeem worden wat enigszins neigt naar budget game-pc. Ik gebruik de term budget game-pc want er zal geen snelle videokaart in komen, geen supersnel geheugen en ik zal hem waarschijnlijk niet gaan overclocken.

Mijn huidige systeem is:

Processor:
Model : AMD Athlon(tm) XP 2400+
Moederbord:
Model : A7V8X-MX
Geheugen:
Manufacturer : Corsair
Model : CMX1024-3200C2
Type : 1GB DDR-SDRAM
Technology : 16x(64Mx8)
Speed : PC3200U
Standard Timings : 3.0-3-3-8 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)
Set Timing @ 200MHz : 3.0-3-3-8 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)
2X, dus 2048 MB intern geheugen
Videokaart:
Model : NVIDIA GeForce 6800
Chipset : GeForce 6800
Geluidskaart:
SB Audigy 2 ZS Audio
Harde schijven:
WDC WD400BB-00GFA0 (ATA) (40GB)
Maxtor 6Y060L0 (ATA) (60GB)
WDC WD2000JB-00GVA0 (ATA) (200GB)
Brander:
NEC DVD_RW ND-3500AG

Van dit systeem wil ik de volgende onderdelen mee laten verhuizen:
• Het geheugen.
• De videokaart
• De geluidskaart
• De brander
• Misschien de harde schijven.

Het systeem dat ik graag zou willen hebben is het volgende:

1. Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed. € 275,-
Ik heb gekozen voor een E6600 omdat ik had gelezen dat deze goede snelheid bood voor een milde prijs.

2. Processorkoeler:
Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2) € 38,04
Ik heb gekozen voor de Infinity omdat ik in meerdere reviews had gelezen dat de koeler goede prestaties neerzette maar wel heel stil kon blijven.

3. Moederbord:
Asrock 4CoreDual-VSTA (ATX, AGP/PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 54,71
De reden dat ik voor een Asrock gekozen heb is omdat ik een AGP videokaart en DDR1 geheugen mee wil nemen.

4. Behuizing:
Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zwart) € 132,74
De Stacker trok mij vanwege de vele ruimte die hij biedt en omdat hij mijn inziens er zeer fraai uit ziet.

4.1 Behuizing accessoires:
Cooler Master STF-B01-E1 Cross Flow Fan € 22,96
Een Cross Flow Fan omdat ik denk deze de airflow in de kast ten goede zal komen.

5. Harde Schijven:
Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) € 137,90
Ik heb voor deze schijf gekozen omdat hij maar 37 euro duurder is dan de 36GB versie en ik toch heel graag een Raptor wilde. Ik ben van plan om 2 partities te maken op deze schijf; één voor mijn Windows installatie en alle programma’s die ik wil draaien en één om spellen op te installeren. Ik was eerst van plan om een 36Gb versie voor Windows en een 75Gb versie voor de spellen te kopen maar dat vind ik toch iets te duur worden.

Ook wil ik nog meerdere schijven voor mijn downloads en andere zaken zoals films bijv. Ik ben een vrij grote fan van Usenet en ben daardoor dus vaak bezig met PARren, UnRARren en branden. Ik heb nu een systeem waar alles wordt gedownload op één partitie en ik alles uitpak op een andere partitie op een andere harde schijf. Dit zodat elke schijf maar één ding hoeft te doen ipv dat dezelfde schijf zich helemaal wezenloos loopt te lezen en schrijven. Ik ben dus van plan om weer meerdere schijven te kopen zodat ik weer van schijf naar schijf kan uitpakken. In plaats van één harde schijf van 500GB zou ik dus liever twee kopen van 250GB.

6. Geluidskaart:
Toen ik nadacht over een nieuwe geluidskaart kwam ik maar met één reden om daadwerkelijk een nieuwe te kopen en dat is een 5,25” breakout-station. Het leek mij wel handig om mijn koptelefoon daar aan te sluiten ipv elke keer een wandeling naar de achterkant van mijn kast te maken. Toen ik ging zoeken kwam ik echter van een koude kermis thuis: geluidskaarten met een breakout-station zijn duur. Erg duur.
Nou weet ik toevallig dat er ook speakers zijn die een koptelefoon aansluiting hebben dus ben ik daar op zoek naar gegaan.

7. Boxen/speakers:
Logitech Z-2300 (2.1, 2x 80W, 120W, THX, Zilver) € 114,98
Bij een goede geluidskaart hoort natuurlijk een mooie speakerset. Ik zoek echter alleen 2.x setjes aangezien ik geen ruimte heb voor meer tweeters/satellieten/speakertjes. Mijn bureau staat met de zijkant tegen de muur aan en achter mij is geen muur of iets dergelijks om die tweeters/satellieten/speakertjes op te hangen. Dit speakersysteem wordt op meerdere sites geprezen als een solide set met goed geluid en (belangrijk) een koptelefoonaansluiting. Er zit ook een subwoofer bij wat natuurlijk gunstig voor het geluid is maar het is onwaarschijnlijk dat ik die intensief zal gebruiken. Ik ben namelijk wel fan van muziek draaien en spellen spelen maar ik zet mijn geluid nooit hard en van overdreven veel bass hou ik eigenlijk niet echt.

8. Misc:
Papst 4412 FGL (120mm, 26dB, 3p) €15,40
Ik zal waarschijnlijk deze fan gaan gebruiken in mijn 4-in-3 Module van mijn stacker, dit omdat ik gelezen heb dat deze erg stil is en lang mee gaat.

Totaal Financieel Overzicht

Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Box...
275

Asrock 4CoreDual-VSTA (ATX, AGP/PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)
54,71

Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
38,04

Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)
132,74

Cooler Master STF-B01-E1 Cross Flow Fan
22,96

Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB)
137,9

Logitech Z-2300 (2.1, 2x 80W, 120W, THX, Zilver)
114,98

Papst 4412 FGL (120mm, 26dB, 3p)
15,4
Totaal 791,73

Vragen.
Ik zou graag aan jullie de volgende vragen willen stellen.

- Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om te kijken of er nog iets veranderd kan/moet worden aan het systeem. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, misschien moet ik toch wel meer onderdelen upgraden, etc.
- Ervaringen (goed of slecht) met bepaalde producten hoor ik graag. Ik ben van mening dat ervaring van mensen thuis meestal meer waard zijn dan de gemiddelde review die ik lees. Ik heb overigens de productsurveys gelezen van alle producten maar extra meningen kunnen nooit kwaad.
- Harde schijven:
Vooral over dit onderwerp zou ik toch wel wat meer meningen willen horen wat betreft bepaalde merken en/of schijven. Ik zie met alle reviews, om eerlijk te zijn, door het bomen bos niet meer en ben dus op zoek naar ervaringen van mensen. Ik neig zelf naar Seagate omdat dit merk goed aangeschreven staat bij mij maar misschien hebben jullie betere ervaringen met andere merken, iets wat ik graag zou willen horen.
- Omdat mijn computer zo’n beetje drie meter van mijn bed afstaat moet mijn computer het liefst zo stil mogelijk zijn. Ik wil echter alles wel zo koel mogelijk houden omdat ik geen fan ben van een warm systeem. Ondanks dat de studie van Google heeft aangetoond dat harde schijven niet eerder dood gaan door warmte wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben dus in de toekomst van plan om een HDD-koeler te kopen. Als iemand daar advies over kan geven in de trend van waar ik me het beste kan orienteren of welke producten ik zeker eens zou moeten bekijken, hoor ik dat graag.

Bronnen:
- http://www.silentpcreview.com/article658-page1.html (Scythe Infinity review)
- Asrock 4CoreDual-VSTA ervaringen? + [Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic (Asrock moederbord ervaringen)
- Cooler Master Stacker discussie en ervaringen topic Deel 5 (Cooler Master Stacker ervaringen)
- http://reviews.cnet.com/L...4505-3179_7-30993080.html + http://www.tomshardware.com/2004/11/11/logitech_z/page4.html + (Z-2300 Speakers)

Ik hoop dat ik genoeg informatie bij mijn startpost heb gevoegd zodat jullie mij makkelijk advies kunnen geven. Indien dit niet het geval is en jullie nog vragen hebben hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank.

Prima.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ziet er behoorlijk goed uit, volgens mij heb je het juiste voorwerk wel gedaan. Als je die oudere, kleinere harddisks ook gaat overzetten zal dat waarschijnlijk wel ten koste gaan van de geluidsproductie. Die generatie schijfjes zijn meestal nog niet erg stil. Zelf heb ik momenteel een Samsung P120S en een Hitachi T7K500, idle zijn ze even stil, maar bij schrijftaken is de Hitachi merkbaar luidruchtiger.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 16:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je inderaad overweegt om niet 'snel te gamen' dan is dit inderdaad een leuk systeempje :)
- Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om te kijken of er nog iets veranderd kan/moet worden aan het systeem. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, misschien moet ik toch wel meer onderdelen upgraden, etc.
Voor zover ik zie niet :)
Harde schijven:
Vooral over dit onderwerp zou ik toch wel wat meer meningen willen horen wat betreft bepaalde merken en/of schijven. Ik zie met alle reviews, om eerlijk te zijn, door het bomen bos niet meer en ben dus op zoek naar ervaringen van mensen. Ik neig zelf naar Seagate omdat dit merk goed aangeschreven staat bij mij maar misschien hebben jullie betere ervaringen met andere merken, iets wat ik graag zou willen horen.
Ik neig ook naar Seagate, maar Hitachi schijven zijn ook zeker niet verkeerd ;)
- Omdat mijn computer zo’n beetje drie meter van mijn bed afstaat moet mijn computer het liefst zo stil mogelijk zijn. Ik wil echter alles wel zo koel mogelijk houden omdat ik geen fan ben van een warm systeem. Ondanks dat de studie van Google heeft aangetoond dat harde schijven niet eerder dood gaan door warmte wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben dus in de toekomst van plan om een HDD-koeler te kopen. Als iemand daar advies over kan geven in de trend van waar ik me het beste kan orienteren of welke producten ik zeker eens zou moeten bekijken, hoor ik dat graag.
Probeer dan alles passive te koelen als het lukt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Het kan aan mij liggen... maar is die processor niet een beetje overkill tov de rest van het systeem?
Een E6400 is naar mijn idee zat voor dit systeem. Het scheelt je wel een dikke 100 euro. ( Tweakers pricewatch). Voor dat geld ( + een beetje) zou je bijvoorbeeld waterkoeling in kunnen bouwen. Dan heb je het allemaal goed stil.

• Outerspace

Outerspace

En trouwens, je moederbord heeft maar 2 PATA aansluitingen, dus je kan 1 'oude' harde schijf niet aansluiten :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 12:34
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:48:
Het kan aan mij liggen... maar is die processor niet een beetje overkill tov de rest van het systeem?
Een E6400 is naar mijn idee zat voor dit systeem. Het scheelt je wel een dikke 100 euro. ( Tweakers pricewatch). Voor dat geld ( + een beetje) zou je bijvoorbeeld waterkoeling in kunnen bouwen. Dan heb je het allemaal goed stil.
Ik ben het hier op zich wel mee eens, het lijkt me namelijk dat in dit systeem de CPU niet de bottlenek is.

Waterkoeling heb ik zelf niets mee gezien het onderhoud en toch de kosten die met een beetje waterkoeling mee komen.

Wat je wel zou kunnen doen met die vrijgekomen 100 euro is kijken naar bijvoorbeeld een passieve 7600 Graka die lijkt me eens stuk stiller dat die 6800 monsters en ze presteren dacht ik net een tikkie beter of als je iets meer uit te geven hebt en performance boven geluid zet is een 7900 serie of hoe heten die tegenwoordig ook een mooie kaart.deze kaarten zijn er ook in pci-e uitvoeringen zodat je wat vrijer bent in de keuze van je moederbord.

Wat betreft de speakers zou ik even nagaan of dit type ook soms last heeft van het plopjes probleem ik dacht dat alleen de 5.1 sets hier problemen mee hadden maar ik weet het niet zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door reb65 op 06-03-2007 10:23 ]

Verwijderd

Outerspace schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:01:
En trouwens, je moederbord heeft maar 2 PATA aansluitingen, dus je kan 1 'oude' harde schijf niet aansluiten :)
Volgens mij kun je op 1 PATA aansluiting 2 hardeschijven plaatsen, dus met 2 PATA aansluitingen moet het volgens mij wel gaan lukken om 3 hardeschrijven aan te sluiten.
Correct me if im wrong.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Op zich een goed systeem. Maar ik heb wel heel wat opmerkingen, waarmee je honderden euro's bespaard zonder dat je systeem er minder van wordt:

- Op zich is het jammer dat je wat trager geheugen gaat gebruiken, ik denk dat dit wel een bottleneck voor de processor gaat vormen. De processor heeft namelijk een FSB van 1066mhz en het geheugen loopt slechts op 800Mhz effectief. Hoe erg je dit in de praktijk gaat merken durf ik niet te zeggen. Dus je zou dit wel kunnen proberen.

- Processor: Ik zou op dit budget trouwens kiezen voor een E6400 processor, die voldoet ook prima, en in verhouding tot de videokaart/geheugen zou de E6600 pure overkill zijn denk ik. Scheelt je 60 tot 100 euro.

- Harde schijf: Verder zou ik met een budget als dit kiezen om in plaats van de Raptor een 250Gb Seagate schijf te kiezen. Die zijn veel groter en veel goedkoper, en ook nog eens stiller. Ze zijn uiteraard iets trager, maar alsnog een stuk sneller dan je oude ATA schijven. Binnen dit budget lijkt het me de beste keuze om een Seagate Barracuda 7200.10 van 250Gb en 16Mb cache te nemen, voor +/- 70 euro. Tenzij je het geld echt over hebt, en geen behoefte hebt aan meer dan 75Gb. Verschil: 70 euro.

- Behuizing en voeding: Ten eerste heb je nog geen voeding in je systeem. Daarnaast is de behuizing behoorlijk duur. Je zou kunnen kiezen voor een kast van Antec met ingebouwde voeding. Veel kwaliteit voor weinig geld (ongeveer 90 tot 130 euro inclusief voeding van 430 of 450 watt). Kijk bijvoorbeeld naar de Antec Sonata II of de Antec NSK6500. Scheelt je weer een paar tientjes.

- Case-fans: In die Antec kasten zit ook standaard één 120mm case-fan en die zijn ruim voldoende qua airflow, zodat je die beide fans die je nu gekozen hebt eruit kunt laten. Scheelt je nog eens 22 + 15 euro.

- Koeler: In jouw geval zou ik geen scythe infinity koeler nemen; een dergelijk high-performance onderdeel is eigenlijk onnodig als je niet gaat overklokken. Voor de helft van die prijs heb je de Artic Freezer 7 pro, die is ook stil en koelt erg goed. Veel meer prijs/kwaliteit voor jouw situatie naar mijn mening. Scheelt je 20 euro.

- Geluidskaart: Van de meeste moderne moederborden zijn de on-board geluidsmogelijkheden best heel aardig. Ik raad je aan dit te proberen, als je dan echt ontevreden bent kun je er later nog een geluidskaart in prikken. Maar ik denk niet dat dit nodig zal blijken te zijn.

- Speakers: Ik vraag me af of 120 euro voor pc-speakers wel zo goed besteed is in dit budget. Ik heb zelf gekozen voor de Logitech Z3, en ook de Logitech Z4 schijnt erg goed te zijn. Deze kosten een stuk minder en geven ook prima geluid lijkt me. Scheelt je 50 tot 60 euro.

- Met al het geld wat je nu overhoudt kun je bijvoorbeeld een nieuwe videokaart nemen (een Geforce 7900GS of een AMD x1950 Pro bijvoorbeeld, erg goede prijs/kwaliteit voor 160-180 euro), nieuw geheugen (DDR2 PC 5300 geheugen, ongeveer 140 euro voor 2Gb) of een nieuwe monitor/muis/wat dan ook. Ook zou je kunnen kiezen om toch die Raptor erin te plaatsen in combinatie met een Seagate barracuda. Of je bewaart het overige geld voor een toekomstige upgrade.

Misschien ben je het oneens met deze punten, maar misschien zit er iets nuttigs bij. Succes verder!

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 12:34
..laat maar :D

[ Voor 89% gewijzigd door reb65 op 06-03-2007 10:23 ]

Verwijderd

Het valt mij op dat het geheugen dat je wilt gebruiken géén DDR2 is, iets wat wel vereist is voor een Core2Duo...

domme ik

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 10:25 . Reden: dom ]

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Wat ik mis is de psu, of heb ik daaroverheen gelezen. Welke gebruik je nu??? Goed A-merk met redelijk vermogen en niet alle hd's erin dan kan ie waarschijnlijk overgeheveld worden anders kun je voor een beetje voeding weer wat cashflow vrijmaken;) Second de motie om een E6300 of E6400 te kopen. Schijnt zelfs dat binnenkort de prijzen door intel worden verlaagd (dacht medio/eind maart??)

Advies 2, verkoop oude geheugen,cpu, mb, graka etc. en gebruik die opbrengst voor je nieuwe pc.

• geert1
Wat Gijsjha al zegt ben ik het helemaal mee eens: je kunt de oude onderdelen verkopen op Tweakers en/of Marktplaats, bijvoorbeeld die oude hardeschijven. Heb je weer een paar tientjes extra te besteden. Ik zou die oude schijven zelf niet in een nieuw systeem zetten, aangezien ze trager en luider zijn, en ze hebben al een paar jaar slijtage achter de rug. Dus iets minder betrouwbaar.

• tikkietrugjaap
Ik begin met te zeggen: mijn dank voor alle posts.

Ik zal proberen iedereen te beantwoorden.

Misschien heb ik dat verkeerd uitgelegd maar ik wil wel redelijk snel kunnen gamen. Ik heb niet de illusie dat ik alles op 1600 met 4x AA, etc, etc kan draaien maar ik wil toch wel een beetje in het middensegment kunnen draaien met dit nieuwe systeem.

De processor wil ik liever zo laten omdat ik deze in mijn volgende upgrade ook wil meenemen naar een nieuw systeem. Wanneer ik dit doe weet ik nog niet maar ik denk dat het geen slecht idee is om de 6600 te nemen ipv een 6400.

Ik heb gelezen dat een PCI-E videokaart geen goede keuze is met dit moederbord/merk. Ik heb veel posts gelezen in de asrock threads dat mensen met AGPgrakas zonder problemen konden draaien terwijl mensen met PCI-E tegen allerlei rare errors/BSODs/etc liepen.
Als ik dan toch een PCI-E graka ga kopen vind ik dat ik beter ook voor DDR2 en dus een nieuwe mobo kan gaan. Beetje, als je het doet, doe het dan goed, principe.

Eén IDE (PATA) poort kan één master en één slave hebben. Oftewel ruimte voor 4 IDE apparaten op dit bord.

Waterkoeling lijkt mij geen goed idee omdat dat nog meer kosten met zich mee zal brengen en nog veel en veel meer werk waar ik eerlijk gezegd niet op zit te wachten. Ik vind waterkoeling wel heel leuk en vaak ook heel mooi maar dat reserveer ik wel voor als ik echt een gamesysteem in elkaar ga zetten. Ik gok zo rond het jaar 2030 ;)

Ik heb sinds het neerzetten van mijn post nagedacht over de boxen en ben tot de conclusie gekomen dat 114E voor boxen inderdaad buiten proportioneel veel is. Dit onderdeel ga ik dan ook vervangen door deze set:
Logitech X-140 (2.0, 2x 2.5W, Zwart) €21,41

Dit omdat ik toch geen audiofiel ben en ik voor het echte goede geluid toch een goede koptelefoon heb.

Ook de raptor ga ik denk ik toch maar vervangen door twee keer een
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 76,-
Dit omdat ik dan een snelle schijf heb voor mijn windows en spellen en een goede schijf voor mijn downloads. De Raptors kunnen een andere keer wanneer ik wat meer geld heb.

Ik heb op dit moment een ToPower 600W voeding. ToPower is de fabrikant van Tagan/OCZ voedingen dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Ook heb ik een Iiyama Vision Master Pro 510 21(22?) inch monitor en prima muis dus dat hoef ik gelukkig niet te veranderen.

De Antec kasten vind ik eerlijk gezegd niet erg mooi en ik denk, ook na het zien van andere kasten, dat ik toch wel een Stacker wil.

Over het verkopen van mijn oude onderdelen: Het plan was dat mijn vader mijn oude systeem zou krijgen min de onderdelen die ik mee zou nemen. Ik denk dat het misschien geen slecht idee is om compleet over te stappen op een nieuw systeem en alles nieuw te kopen. Ben ik wel wat meer kwijt maar dan ben ik wel gelijk klaar voor een jaar. Ik heb even gebeld om dit aan mijn financieel ondersteuner voor te leggen en ik heb het groene licht om het budget te veranderen en te kijken wat ik dan zou kunnen kopen. Had ik misschien beter eerst kunnen doen ipv de veranderingen door te voeren maar ja.

Ik ga dus mijn startpost aanpassen voor een wat nieuwer systeem.

Prima.

• Outerspace

Outerspace

Lijkt me niet echt handig, dan zijn alle replies gedeeltelijk overbodig :)
Denk dat je het beter in een nieuwe post kan aanpassen (of in je laatste) ;)

• geert1
Lijkt me geen slecht plan om een volledig nieuw systeem te kopen inderdaad, ik zat ongeveer in dezelfde situatie als jij en heb dat ook gedaan. Dat kost wat meer, maar dan heb je ook gewoon veel meer. Kun je weer jaren vooruit, met DDR2 geheugen, PCI-e videokaart, enz enz.

Misschien handig om te onthouden dat op 22 april een flinke prijsverlaging van Core 2 Duo's wordt doorgevoerd, nu het al maart is kun je daar misschien net zo goed op wachten. Scheelt je zo'n 20 tot 40 % geloof ik.

Daarnaast komen in april / mei / juni steeds meer DirectX10 videokaarten uit, waardoor het aanbod ruimer en de prijzen gunstiger gaan worden. Is ook een factor om rekening mee te houden.

Als ik jou was zou ik een nieuw topic openen, dat werkt veel overzichtelijker.

Succes verder!

[ Voor 10% gewijzigd door geert1 op 06-03-2007 17:02 ]

• tikkietrugjaap
geert1 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:01:
Misschien handig om te onthouden dat op 22 april een flinke prijsverlaging van Core 2 Duo's wordt doorgevoerd, nu het al maart is kun je daar misschien net zo goed op wachten. Scheelt je zo'n 20 tot 40 % geloof ik.

Daarnaast komen in april / mei / juni steeds meer DirectX10 videokaarten uit, waardoor het aanbod ruimer en de prijzen gunstiger gaan worden. Is ook een factor om rekening mee te houden.
Ja daar zat ik ook aan te denken. Ik denk dat dat best wel gaat schelen.

Ik zal inderdaad dit topic laten voor wat het is en een nieuwe aanmaken.

De topictitle dekt, als ik een compleet nieuw budget heb en nieuwere onderdelen, de lading dan ook niet echt meer.

Ik wil wel iedereen bedanken voor de hulp en het advies. Hopelijk zie ik jullie weer in mijn nieuwe topic. Bedankt.

[ Voor 48% gewijzigd door tikkietrugjaap op 06-03-2007 17:09 ]

Prima.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ipv die raptor kan je beter een nieuwe videokaart en geheugen te kopen, aangezien het me vrij zonde lijkt een AGP moederbord te nemen

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 30-01 10:55
Waarom zon snelle cpu, koeler, hdd & dure kast. Als je zon (klote) gpu moederbord, ddr en geen voeding hebt :D

Ik bedoel je cpu word dik gebottleneckt door je slome ddr en moederbord, je proc koeler zoi op een moederbord+ddr dat niet kan overklokken & games lopen sowieso sloom met die 6800. Laat staan je kast zonder voeding die teringduur is. Kortom doe het meteen goed en koop zoiets door je oude systeem te verkopen en 950 euro aan je pc uit te geven:

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/7884/naamloosre9.jpg

Ik het speakerset erbuiten gelaten, dan zou de prijs op 1000 euro uitkomen met een 1950pro. MAar dit systeem hier haalt dik 4x zoveel fps als met je 6800. Is verder onhoorbaar en de computer zelf kan wel 4 jaar mee. Nu is het speakerset dat je hebt uitgekozen GEWELDIG ik heb hem zelf ook bij pa staan en dat ding hoor je nog aan de andere kant vd straat. Maar woon je nog bij je ouders of woon je in een rijtjeshuis DOE HET DAN NIET de bassfreq zijn voor de buren dan tergend irritant. Koop dan een goede koptelefoon (stanton bv) of een speakerset dat minder wattage produceerd maar met betere qualiteit.

Specs

• geert1
Misschien is het slim om vanaf nu in het nieuwe topic verder te discussieren, wanneer dat topic geopend wordt.

• tikkietrugjaap
Beste Solid_Aapie, bedankt voor het opzoeken van dat systeem.
Ik ben zelf ook al bezig met een nieuwe lijst te maken en ook ik heb voor een X1950XT gekozen van Sapphire. Ik had zelf GeIL geheugen gekozen maar met dezelfde specs. Voordat ik geert1's advies ga opvolgen en hier niet meer ga posten zou ik wel nog graag willen weten waar je dat lijstje heb samengesteld. Ik zit nu zelf bij Alternate zoveel mogelijk samen te stellen maar als iemand een webshop weet die ook een groot assortiment heeft met redelijke prijzen hoor ik dat graag (in mijn nieuwe topic).

Prima.

Verwijderd

Goede pc toch?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:03
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:16:
Beste Solid_Aapie, bedankt voor het opzoeken van dat systeem.
Ik ben zelf ook al bezig met een nieuwe lijst te maken en ook ik heb voor een X1950XT gekozen van Sapphire. Ik had zelf GeIL geheugen gekozen maar met dezelfde specs. Voordat ik geert1's advies ga opvolgen en hier niet meer ga posten zou ik wel nog graag willen weten waar je dat lijstje heb samengesteld. Ik zit nu zelf bij Alternate zoveel mogelijk samen te stellen maar als iemand een webshop weet die ook een groot assortiment heeft met redelijke prijzen hoor ik dat graag (in mijn nieuwe topic).
Zet alles in je winkelmand van de pricewatch, dan zie je met het totaal de webshop met de meeste artikelen icm de laagste prijs. erg handig!

Verwijderd

Je kan je headset gewoon voorin je Stacker behuizing pluggen hoor... heb je helemaal geen special speakers voor nodig.

Er zitten boven je 5.25" bays een drietal USB poorten, een 1.3 jack voor zowel je speakers/microfoon/headset. Als je een USB headset heb kan die hier dus gewoon in en als je een 1.3 headset hebt kan die er óók al in ;)

• tikkietrugjaap
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:27:
Je kan je headset gewoon voorin je Stacker behuizing pluggen hoor... heb je helemaal geen special speakers voor nodig.

Er zitten boven je 5.25" bays een drietal USB poorten, een 1.3 jack voor zowel je speakers/microfoon/headset. Als je een USB headset heb kan die hier dus gewoon in en als je een 1.3 headset hebt kan die er óók al in ;)
@Algemeen: Ja ik kan natuurlijk niet niet reageren op jullie hulp dus vandaar dat ook ik weer post.

@makafacka: Ja ik weet het maar mijn Audigy 2 ZS accepteert alleen speciale Creative kabels die vanuit de Audigy Breakoutbox komen, welke ik dus niet heb. Mijn huidige kast heeft ook geluid voorin maar de aansluitingen daarvan kan ik niet aansluiten op mijn audigy zonder solderen/vasttapen op specifieke pinnetjes. Maar wel bedankt voor de info.

@Tomino: Bedankt, dat wist ik nog niet. Zal het gelijk proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door tikkietrugjaap op 06-03-2007 18:31 ]

Prima.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb je al eens aan een E4300 gedacht? Scheelt je een hoop geld en met wat overclocken (wat bij deze makkelijk gaat) kom je aardig makkelijk aan de speeds van een E6400 of E6600.

En qua mobo zou ik persoonlijk een Gigabyte GB-965P-DS3 nemen, deze doet het goed icm de E4300, alleen zit je dan wel met DDR2 geheugen en pci-e x16.

[OC] E4300 de nieuwe overclock koning?[DEEL 2]
en...
Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II

Veel plezier alvast met je nieuwe pc. ;)

Verwijderd

Moet 't dan persee op je Creative Audigy kaart? Ik bedoel, je kan dat ding ook verpatsen in de v&a en vervolgens gewoon je onboard geluid te gebruiken. Tegenwoordig doet dat niet meer zoveel onder aan de budget-geluidskaartjes.

Verwijderd

sorry dubbelpost... haal maar weg

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 18:38 ]

• tikkietrugjaap
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:35:
Moet 't dan persee op je Creative Audigy kaart? Ik bedoel, je kan dat ding ook verpatsen in de v&a en vervolgens gewoon je onboard geluid te gebruiken. Tegenwoordig doet dat niet meer zoveel onder aan de budget-geluidskaartjes.
Nee ik heb vroeger onboard geluid gehad en ondanks dat ik weet dat sindsdien de kwaliteit van die chips verbeterd is denk ik niet dat wat voor onboard oplossing dan ook de Audigy kan bijbenen. Ik blijf toch bij mijn audigy denk ik. Maar bedankt.

@Drawer: Bedankt voor de hulp maar ik ga toch voor de 6600 met waarschijnlijk een P5B moederbord. Mijn budget is iets ruimer geworden waardoor er daar wel plaats voor is.

Prima.

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik zou ook voor de E6400 gaan en dan een betere videokaart er in proppen, want een E6600 in vgl. met de rest is een beetje zoals motor van Viper in een prehistorisch pandake ;) wat dus zinloos is.

De E6400 presteerd helemala niet verkeerd natuurlijk iets minder dan de E6600 maar je zal het weinig merken.

Ik dacht aan een videokaart zoals de nVidia 7900 misschien de 7950 maar heirvan ik de prijzen niet. Pak eens een prijzenguide en tomshardware.com voor je neus en dan denk ik dat de 7900 er het beste zal uitkomen.

• tikkietrugjaap
n0valyfe schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:42:
Ik zou ook voor de E6400 gaan en dan een betere videokaart er in proppen, want een E6600 in vgl. met de rest is een beetje zoals motor van Viper in een prehistorisch pandake ;) wat dus zinloos is.

De E6400 presteerd helemala niet verkeerd natuurlijk iets minder dan de E6600 maar je zal het weinig merken.

Ik dacht aan een videokaart zoals de nVidia 7900 misschien de 7950 maar heirvan ik de prijzen niet. Pak eens een prijzenguide en tomshardware.com voor je neus en dan denk ik dat de 7900 er het beste zal uitkomen.
Ik heb dat inderdaad gedaan en de 1950 xt kwam r het beste uit.

Prima.

• geert1
Als je een goede webshop zoekt is uiteraard de shopsurvey op Tweakers een goede bron van informatie. Het schijnt dat Alternate niet geweldig is qua service, maar iedereen heeft weer zijn eigen ervaringen natuurlijk. Ik heb zelf gekozen voor Azerty Hardware, en tot nu toe ben ik erg tevreden. Snelle afhandeling van mailtjes, een supergoede website, lage prijzen en een enorm aanbod. Mijn pc is nog niet afgeleverd, maar ik kan die winkel nu al aanraden.

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 30-01 10:55
geert1 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:46:
Als je een goede webshop zoekt is uiteraard de shopsurvey op Tweakers een goede bron van informatie. Het schijnt dat Alternate niet geweldig is qua service, maar iedereen heeft weer zijn eigen ervaringen natuurlijk. Ik heb zelf gekozen voor Azerty Hardware, en tot nu toe ben ik erg tevreden. Snelle afhandeling van mailtjes, een supergoede website, lage prijzen en een enorm aanbod. Mijn pc is nog niet afgeleverd, maar ik kan die winkel nu al aanraden.
Ik zou gaan voor Azerty of sallandautomatisering, dit zijn overduidenlijk 2 van de beste shops op het internet waar je alles zult vinden.

Specs

Pagina: 1